برای این که یک خودرو به مرحله تولید برسد، تست های بسیاری بر روی آن انجام می شود. یکی از مهم ترین آن ها، تست خودرو در آب و هوای سرد است. اگر مدلی توانایی غلبه بر این هوای سرد و شرایط سخت را نداشته باشد، سازندگان خودروی جدید، باید آن را چنان قوی کنند تا از پس این آزمایش برآید. دلیل زیاد دیده شدن خودروهای برچسب خورده در مناطق سردسیر اروپای شمالی (اغلب کشور سوئد) نیز تست آن ها و به زانو در آوردنشان در این شرایط سخت است. تمامی خودروهای امروزی باید این مسیر و آزمایش ها را پشت سر بگذارند، در غیر این صورت اگر کسانی که در این مناطق سردسیر زندگی می کنند، اقدام به خرید یکی از این مدل ها کنند، در اولین زمستان، کاملاً از خرید خود پشیمان می شوند و دیگر طرف کمپانی سازنده نخواهند رفت. حتی سوپر ماشین هایی نظیر مکلارن P1 نیز باید این مسیر دشوار را پشت بگذارند. اگرچه این خودروها کار بسیار سختی پیش رو دارند، اما کار راننده تست این سوپر خودروها، بسیار جذاب و سرگرم کننده است.
قطعاً برای تست این دست مدل ها نیز چهار چوبی مشخص شده و یک راننده نمی تواند تنها سوار ماشین شود و مشغول به دریف روی سطح یخ زده دریاچه ها شود. اما به محض این که تمامی سنسورها و وسایل اندازه گیری و ضبط اطلاعات از راه دور به خودرو متصل شد، راننده مذکور می تواند کار پرهیجان خود را آغاز کند. در فیلم زیر (دانلود) صحنه هایی از مکان و نحوه تست پرفشار مکلارن P1 را خواهیم دید.
/uploads/P1 Cold W test.flv
بدون شک اگر برای ماشین بازها قندیل بستن نوک بینی، چانه و گوش هایشان مهم نباشد، این کار را حرفه ای رویایی می دانند و حسابی دل به کار می دهند. به نظر شما نحوه انتخاب این راننده ها بر چه اساسی است: شانس، مهارت رانندگی، سابقه، علم کافی!؟