بررسی بوگاتی ویرون Grand Sport Vitesse 1 of 1

بررسی بوگاتی ویرون Grand Sport Vitesse 1 of 1

کمپانی بوگاتی در سال 2005 با عرضه مدل ویرون، دنیای سوپرخودروها را متحول کرد. این خودرو اولین محصولی بود که کمپانی بوگاتی پس از توقف تولید بوگاتی EB110 در سال 1995 تولید کرده بود. بوگاتی ویرون ابتدا به یک موتور 16 سیلندر 8 لیتری به همراه چهار توربوشارژر مجهز بود که 987 اسب بخار نیرو تولید می‌کرد ولی بعدها ارتقا یافت و به کمتر از 1,183 اسب بخار نیرو و 1,500 نیوتن متر گشتاور رضایت نداد. این سوپرخودرو فرانسوی بیشتر به این خاطر مشهور است که سریعترین خودرو دنیاست که مجوز تردد در خیابان را دارد. گفتنی است سرعت این سوپرخودرو به 430 کیلومتر بر ساعت بالغ می‌شود، نسخه رودستر آن یعنی بوگاتی Grand Sport Vitesse نیز سریع ترین خودرو کروک دنیا به شمار می‌رود که سرعت آن به 406 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. جالب است بدانید تا ماه اگوست 2014 فقط 15 دستگاه دیگر بوگاتی ویرون تولید خواهد شد و پس از آن این سوپرخودرو به کتاب های تاریخ خواهد پیوست. البته یک استثنا هم وجود دارد که برای یک مشتری ناشناس در سنگاپور تولید خواهد شد. این بوگاتی ویرون که با نام 1of1 تولید می‍‌شود، از همان فرمول ساختی استفاده می‌کند که بوگاتی به خاطر آن زبانزد خاص و عام است، نام 1of1 هم به این خاطر انتخاب شده است که طراحی داخلی آن به طرزی خاص و بنا به سفارش مشتری انجام شده است. البته شاید این کار زیاد بزرگ و خارق العاده نباشد ولی نشان می‌دهد که کمپانی بوگانی می‌تواند کار سفارشی نیز انجام بدهد.

 

 طراحی خارجی

بررسی بوگاتی ویرون Grand Sport Vitesse 1 of 1

شکل و شمایل و ابعاد آشنای بوگاتی ویرون به لطف رنگ آمیزی جدید و سفارشی نسخه 1of1، دستخوش تغییراتی شده است. بیشتر بوگاتی ویرون ها دو رنگ هستند ولی نسخه 1of1رنگ آمیزی متفاوتی دارد. قسمت بالایی گلگیرهای جلو، ستون جلو، سقف، کاپوت و بیشتر قسمت عقب به رنگ زرد در آمده است. اطراف جلو پنجره نعل اسبی و روی رینگ ها نیز تزییناتی به رنگ زرد به چشم می‌خورند. این رنگ آمیزی یادآور رنگ مدل های کلاسیک بوگاتی نظیر بوگانی Type 41 Royale، بوگاتی Type 55 و Type 44 است که به طور خاص روی این مدل اجرا شده است. اگر نگاه دقیق تری به این مدل بیندازید، متوجه جزییات بیشتری خواهید شد که باعث می‌شوند این بوگاتی متفاوت باشد.

بررسی بوگاتی ویرون Grand Sport Vitesse 1 of 1 بررسی بوگاتی ویرون Grand Sport Vitesse 1 of 1

حروف اول عبارت Ettore Bugatti وسط رینگ به چشم می‌خورند، درب باک زرد رنگ است و جلو پنجره نیز به بنا به سفارش مشتری از طراحی جدیدی برخوردار شده است. از همه مهمتر این که شبکه سنتی جلو پنجره تغییر کرده و شکل حرف اول نام مشتری را به خود گرفته است. این شبکه توسط لیزر برش خورده و به رنگ سیاه آبکاری شده است. علاوه بر همه این موارد، بوگاتی ویرون 10f1 دارای لوگویی از بوگاتی است که زیر باله عقب جا خوش کرده است و فقط هنگامی قابل رویت است که سرعت از 176 کیلومتر بالاتر و باله باز بشود.

 

طراحی داخلی

بررسی بوگاتی ویرون Grand Sport Vitesse 1 of 1

تم کلاسیک زرد و سیاه بوگاتی در کابین داخلی تکرار شده است. روی غربیلک فرمان، صندلی ها و دسته دنده نیز دوخت هایی به رنگ زرد به چشم می‌خورند. کنسول وسط از فیبر کربن و با رنگ سیاه پرکلاغی ساخته شده است – یک ویژگی که مخصوص بوگاتی 10f1  است- محفظه بین صندلی های عقب نیز به درخواست مشتری رنگ و بوی بوگاتی Type 35  را به خودش گرفته است که موفق ترین مدل مسابقه ای بوگاتی به شمار می‌رود. روی قسمت داخلی درب ها نیز تصویری زرد رنگ از بوگاتی ویرون به چشم می‌خورد.

بررسی بوگاتی ویرون Grand Sport Vitesse 1 of 1 بررسی بوگاتی ویرون Grand Sport Vitesse 1 of 1

این تصویر با استفاده از لیزر و یک تکنیک کاملاً جدید از یک قطعه چرم دو لایه مشکی و زرد تولید شده است. سوراخ هایی که توسط لیزر ایجاد شده اند رنگ زرد لایه داخلی را در معرض دید قرار می‌دهند و بقیه قسمت های چرم، رنگ سیاه خودشان را نگه می‌دارند. به جرأت می‌توان گفت این طراحی داخلی یکی از خاص ترین طراحی های داخلی است که کمپانی بوگاتی بنا به سفارش مشتری ساخته و پرداخته کرده است.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی بوگاتی ویرون Grand Sport Vitesse 1 of 1

این مدل خاص و استثنایی از بوگاتی ویرون از همان موتور استاندارد بوگاتی بهره می‌برد که 16 سیلندر و 8 لیتری است ولی قدری خارق العاده تر است. این موتور قادر است 1,183 اسب بخار نیرو و حدود 1500 نیوتن متر گشتاور تولید کند. تمامی این نیرو و گشتاور خارق العاده، از طریق یک گیربکس هفت سرعته DSG به چرخ ها منتقل می‌شود که عملکرد خارق العاده ای دارد. این سوپر خودرو ظرف 2.6 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد، حداکثر سرعت آن نیز 405 کیلومتر بر ساعت است. گفتنی است این سرعت در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده است. این واقعیت که بوگاتی ویرون Grand Sport Vitesse، رکورد سریع ترین خودروی کوپه را به نام خودش ثبت کرده، باعث شده است این سوپر خودرو گرانقیمت در بین هواداران سرعت از محبوبیت خاصی برخوردار باشد، و این نسخه سفارشی خاص نیز از این قاعده مستثنی نیست. مقدار پولی که این مشتری ثروتمند سنگاپوری برای این مدل خاص پرداخته است، شدیداً محرمانه نگه داشته شده است ولی تخمین زده می‌شود قیمت آن از بوگاتی ویرون Ettore (با قیمت 3.1 میلیون دلار در سال 2014) بالاتر باشد. با این اوصاف اگر شنیدید که کمپانی بوگاتی بابت این نسخه خاص 4 میلیون دلار مطالبه کرده است، تعجب نکنید.

 

رقیب

بررسی بوگاتی ویرون Grand Sport Vitesse 1 of 1

پاگانی HUAYRA

با این که پاگانی HUAYRA از نظر قدرت و گشتاور، رقیبی برای بوگاتی ویرون محسوب نمی‌شود، ولی این سوپر خودرو ایتالیایی در بین کلکسیون داران از جایگاه مشابهی برخوردار است. مشتریان پاگانی به نسخه های خاص و نسخه هایی از پاگانی HUAYRA که به تعداد محدود تولید می‌شوند، علاقه بیشتری نشان می‌دهند. این امر نشان می‌دهد پاگانی قادر است برنامه های زیادی در زمینه خصوصی سازی اجرا کند. با این که ویژگی های موتور پاگانی HUAYRA دست نخورده باقی می‌ماند، ولی بنا به سفارش مشتری، کمپانی پاگانی تغییراتی در رنگ بدنه و رکاب های فیبر کربنی بدهد که با نوارهای معروف Tricolore تزیین شده اند. رینگ های متفاوتی نیز به مشتریان عرضه می‌شوند که می‌توانند روی آیرودینامیک خودرو تأثیرگذار باشند. چراغ های جلو و چراغ ترمزهای مختلفی نیز در اختیار خریداران قرار می‌گیرند. این امر در مورد کابین داخلی نیز صدق می‌کند و تزییناتی از جنس چرم و چوب می‌توانند به خواست مشتری در ان افزوده شوند. تأمین نیروی پیشران پاگانی HUAYRA بر عهده یک موتور 12 سیلندر 6 لیتری AMG گذاشته شده است که قادر است 730 اسب بخار نیرو و حدود 1500 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این سوپر خودرو وقتی چنین هیولایی در سینه داشته باشد، قادر خواهد بود ظرف 3.2 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. حداکثر سرعت نیز 368 کیلومتر بر ساعت است.

 

نتیجه گیری

بررسی بوگاتی ویرون Grand Sport Vitesse 1 of 1

با این که به تازگی شاهد تولید چندین مدل خاص و انحصاری از بوگاتی ویرون بوده ایم، با این حال مجبوریم بپذیریم نسخه 10f1  بسیار خاص است و بقیه مدل های تولیدی را پشت سر می‌گذارد. این مدل برخلاف سایر مدل های سفارشی، دارای رنگ آمیزی و طراحی داخلی خاصی است. جلو پنجره نیز اسپرت و انحصاری است و نخستین مدلی از بوگاتی ویرون به شکار می‌رود که جلو پنجره سفارشی آن به صورت فابریک در کارخانه تولید شده است. خودروهایی نظیر بوگاتی ویرون 1of1، اسطوره ویرون را بزرگتر و جایگاه کمپانی سازنده را در دنیای سوپرخودروها محکم تر خواهند کرد.

بررسی بوگاتی ویرون Grand Sport Vitesse 1 of 1


منبع

TopSpeed

برچسب : بوگاتی , بوگاتی EB110 , بوگاتی ویرون , بوگاتی EB110 , بوگاتی Grand Sport Vitesse , بوگانی Type 41 Royale , بوگاتی Type 55






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
آخرین نظرات اخبار و مقالات
X5 اقساطی تیر لرستان : بچه ها اینا همش میگن در حال حمله مگه حمل چقدر طول می‌کشه
سهند s : همه سرمایشونو پولشونو دادن به اینا که صاحب ماشین شن اینام دارن ظلم میکنن به مردم به خدا انصاف نیست همه چشم انتظارن همه گرفتارن
X5تیر : کی شاسی شد براتون ؟
J7 دو مرحله ای اردیبهشت : سلام و احترام ، ثبت نام دو مرحله ای اردیبهشت ماه ( تحویل سیستمی ۳۰ آبان ) ، با یکماه تاخیر امروز ماشین رو تحویل گرفتم .
امیر : سلام میشه راهنمایی کنید واریز اولیه من ۱۲ مهر ۴۰۲ بوده دعوتنامه قرار بوده اخر اسفند ۴۰۳ بیاد ولی هنوز نیومده با این وضعیت کی دعوتنامه های مارو میفرستن؟
سهند مرداد : سلام دوستای عزیز میدونید این شماره برای کجاست 02184950000
X5 اقساطی تیر لرستان : شما کدوم شهر هستین ؟؟؟؟؟ منم 16 آذر ارسال مدارک زده و همش میگن در حال حمل هست اینا دارن به شعور ما توهین میکنن مدام میگن هفته آینده !!!!!!!!!!
X5 اقساطی تیر لرستان : ماشین منم تحویلش 10 آبان بود و پانزده روز بعدش یعنی 25 آبان پیام اومد که شاسی شده بعد حدود پانزده روز پلاک شد و بعد یک هفته ارسال مدارک و الان دو هفته از ارسال مدارک رسیده و همش میگن در حال حمل هست امروز تماس گرفتم گفتن تا آخر هفته میدن امیدوارم این یکی از حرفاشون راست باشه
سهند : با پول ما کار می‌کنند انبارشون پر سهند آزاد میفروشن
nima j4 : مبارک باشه بلاخره از استرس در اومدی
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اطلس چی شد : اقای مهندس سایپا شما که میگید ما کسری قطعه داریم صبر کنید قطعه فراهم بشه ما صبر کردیم الانم ماشین فاکتور شده پس چرا بعد از فاکتور ماشین تحویل نمیدین الان یکماه ماشین فاکتور شده ولی خبری نیست برا من سوال شده چرا کروز شرکت قطعه ساز به ایرانخودرو قطعه میده ولی به سایپا دسته خر هم نمیده
سورن : شماره شاسی ماشین رو در کجا میز خدمت مشتری پیدا کنیم
علیرضا پانا تحویل بهمن فرسوده : سلام به همه دوستان ببخشید میشه منو راهنمایی کنید ثبت نام دوره هشتم فرسوده پانا رینگ واریزی اول 27 مهر تحویل خودرو 21 ابان ولی درگاه دوم باز نشده یعنی دعوتنامه نیومده ولی میبینم تا اسفند برای بعضیا اومده و اینکه برگه اسقاط رو بردم نمایندگی میگه پیش خودتو باشه تا درگاه باز بشه ایا برای همه به همین صورته که اول دعوتنامه بیاد بعد برگه اسقاط بگیرن و اینکه ماشین من پراید 81 بوده چندتا گواهی بهش تعلق میگیره ممنون میشم یکی راهنمایی کنه
مازیار کو؟ : بچه ها کسی مازیارو ندیده ؟ ازبس زدید تو پر بچه رفت دیگه محوشد تو افق . نفهمیدیم همه طلاها را فروخته یا بخشی شا! ! شاسی پلمپ 84 خدایی خوب نترکونده شاسیا بعد 20واندی سال. نگرانش شدم ... مازی طلا کجایی؟
کوییک GXRL : من نمیدونم کمبود کدوم قطعه ؟ که سری R فاکتور نمیشه ، ما همه از سایت سایپا گرفتیم به ما چه که خط تولید دست پارس خودرو ، سایپا باید جوابگو باشه ، مملکت بی صاحاب
سمیرا : سلام من چندین برنامه فرستادم لطفا همگی انتشار بدید شاید با زیاد شدن عضو فرجی بشه
مسعود : سلام به همه کارشناسان که قیمت اکستندو پیش بینی کرده بودن سلام 🤣🤣والله گفتید بالله گفتید
اکستند : اکستند امروز 1400 اگهی کردن با چشمام دیدم بقران
محمد : اگه اشکی عزیز این اتفاق بیافته مطمین میشم که واقعا فرد بااطلاع از شرکت سایپا هستی
کوییک اس تحویل آذر بجنورد : کاش برای من هم همین روزا دعوتنامه میومدچون اونموقع طلا قیمتش 10500 بود و 20 گرم طلای من شد 210 تومن .بقیشو یه وام 50 تومنی گرفتم ولی اگه الان میومد همون 20 گرم طلا برای تکمیل وجه کافی بود چون گرمی 13800 شده و اون وام 50 تومنی دیگه دست نخورده بود حالا من نمیدونم چرا این دوستان برای دعوتنامه اونقد عجله میکنن.