.JPG/ 620/ 507)
بسیاری از کمپانی ها، از مشاوره شرکت های بازاریاب حرفه ای که اغلب گران قیمت نیز هستند بهره میگیرند تا برای محصولاتشان اسامی جذاب پیدا کنند، بعضی کمپانی ها هم در این زمینه سهل انگاری میکنند. در ادامه مطلب با فهرستی از اسامی موتورسیکلت ها آشنا خواهیم شد که ظاهراً با عجله و بدون فکر انتخاب شده اند.
Adonis
.jpg/ 620/ 930)
مزین کردن یک محصول با نام یک رب النوع زیبا و قدرتمند یونانی شاید ایده خوبی باشد، ولی اسم آدنیس در اوایل دهه 50 میلادی بر روی یک موتورسیکلت 48 سی سی گذاشته شد که فقط 44 کیلوگرم وزن داشت و ضعیف ترین موتورسیکلتی است که تا به حال تولید شده است.
Anker
.JPG/ 620/ 465)
این هم ایده خوبی است. میتوانید اسم قایقی که وسایل نقلیه را جا به جا میکند روی یک موتورسیکلت اسپرت بگذارید. البته این کمپانی آلمانی در دهه 50 قایق تولید نمیکرد.
Stahl
شاید این هم اسم خوبی برای یک موتورسیکلت آمریکایی نباشد. این موتورسیکلت از سال 1910 تا چند سال بعد تولید شد. صنعت موتورسیکلت سازی در آن سال ها نوپا به شمار میآمد و این اسم بسیار نامناسب و غیر قابل اعتماد بود. (هیچ تصویر تأیید شده ای از این موتورسیکلت در دست نیست.)
Satan
.jpg/ 620/ 620)
شاید این اسم برای یک موتورسیکلت بزرگ تک سیلندر که اواخر دهه 20 میلادی تولید میشد در زادگاهش چکسلواکی قابل قبول بود ولی در آن سوی دنیا ابداً مورد استقبال قرار نگرفت. با این که این موتورسیکلت فقط یک سال تولید شد ولی فروش بسیار کمی داشت.
Thor
اسم این موتورسیکلت از اسم Norse ، رب النوع آذرخش در اسطوره های اسکاندیناویایی برگرفته شده است. این محصول که نخستین بار در سال 1907 تولید شد که یک موتورسیکلت بزرگ با حجمی حدود 1250 سی سی بود که از نظر سرعت با موتورهای هارلی دیویدسون کنونی رقابت میکرد. این موتورسیکلت نتوانست در بازار به شدت رقابتی آن زمان دوام بیاورد و تولید آن در سال 1920 متوقف شد. (هیچ تصویر تأیید شده ای از این موتورسیکلت در دست نیست.)
Dream
.jpg/ 620/ 389)
کمپانی های ژاپنی همیشه تمایل داشته اند برای محصولاتشان نام هایی عجیب و غریب انتخاب کنند، به این ترتیب وقتی اوایل دهه 60 موتورسیکلتی به اسم Dream (به معنای رویا) تولید شد همه را شگفت زده کرد. وقتی این موتورسیکلت 305 سی سی با گلگیرها، اسکلت و دوشاخه پهن وارد بازار آمریکا شد اسامی رایج در آن دوره مانند: Venom، Tiger یا Commando خیلی نامناسب به نظر میرسیدند و به این ترتیب، Dream که نشان هوندا بر آن نقش بسته بود متولد شد و ظرف مدتی نزدیک به ده سال فروش بالایی داشت.
Snob
این موتورسیکلت آلمانی که در دهه 20 میلادی تولید میشد از یک پیشرانه تک سیلندر 155 سی سی بهره میبرد و هیچ چیزی در چنته نداشت تا به آن بنازد. (هیچ تصویر تأیید شده ای از این موتورسیکلت در دست نیست.)
New Motorcycle
.jpg/ 620/ 466)
این موتورسیکلت در دهه 20 میلادی در فرانسه تولید میشد و اسم آن برای مردم بیش از حد عجیب بود. همه مانند ابوت و کاستلو با هم جر و بحث میکردند و معنای آن را از همدیگر میپرسیدند.
Silver Pigeon
.jpg/ 620/ 406)
این اسکوترها از سال 1946 تا 1964 در ژاپن بسیار محبوب بودند ولی هرگز نتوانستند مانند کبوتر پرواز کنند و خودشان را به سواحل آمریکا برسانند.
Genial-Lucifer
ظاهراً این دو اسم ابداً با هم سنخیتی ندارند، با این حال، کمپانی فرانسوی تولید کننده موتورسیکلت های متوسط، آن را به مدت 28 سال (از سال 1928 تا 1956) تولید کرد و فروخت. این میزان تولید برای آن دوره واقعاً شگفت انگیز به نظر میرسد. (هیچ تصویر تأیید شده ای از این موتورسیکلت در دست نیست.)
Juncker
شاید باور نکنید ولی این موتورسیکلت کوچک فرانسوی در دهه 30 میلادی فروش بسیار خوبی در ایالات متحده داشت. (هیچ تصویر تأیید شده ای از این موتورسیکلت در دست نیست.)
Sissy
.jpg/ 620/ 490)
یک کمپانی اتریشی این اسم را برای یک مینی اسکوتر انتخاب کرد که تولید آن فقط یک سال دوام آورد (سال 1957). واقعاً چه فکری کرده بودند؟
RIP
.JPG/ 620/ 810)
تولید این موتورسیکلت انگلیسی از آغاز محکوم به شکست بود. این موتورسیکلت در سال 1905 متولد و در سال 1909 از دنیا رفت.
Flying Merkel
.jpg/ 620/ 349)
اسم این موتورسیکلت ابداً به صدا و هیکل زمختش نمیآید. Flying Merkel که اوایل قرن بیستم تولید میشد به لطف موتور قوی و پیشرفته اش توانست چند رکورد سرعت به ثبت برساند.
هارلی دیویدسون Fat Boy
.jpg/ 620/ 316)
یکی از پرفروش ترین موتورسیکلت های هارلی دیویدسون، موتورسیکلت Fat Boy است. این مدل نخستین بار در سال 1990 تولید شد و علاوه بر هیکل بزرگش، از پیشرانه ای به حجم 1340 سی سی و تایرهایی پهن و ضخیم نیز بهره میبرد. این موتورسیکلت چاق در حال حاضر هم فروش خوبی دارد و از یک پیشرانه حجیم تر 1580 سی سی استفاده میکند.
Whizzer Pacemaker
.jpg/ 620/ 465)
در سال های پس از جنگ جهانی دوم، کمپانی Whizzer یک پیشرانه 3 اسب بخاری روانه بازار کرد که میشد آن را روی یک دوچرخه معمولی نصب و آن را به موتورسیکلت تبدیل کرد. کمی بعد این کمپانی یک موتورسیکلت کامل و تمام عیار ساخت و اسم آن را Whizzer Pacemaker گذاشت. از بد حادثه، تولید این موتورسیکلت با انقلابی که در صنعت موتورسیکلت سازی به وجود آمد مصادف شد و باعث گردید کمپانی Whizzer در میانه دهه 50 میلادی از صفحه روزگار محو شود.
Wackwitz
شاید این اسم در زبان آلمانی زیاد تعجب آور نباشد. Wackwitz نیز پیشرانه ای بود که مانند Whizzer روی دوچرخه نصب میشد. تولید این پیشرانه که اوایل دهه 20 میلادی به بازار عرضه میشد فقط دو سال دوام آورد و نتوانست مانند Whizzer بدرخشد. (هیچ تصویر تأیید شده ای از این موتورسیکلت در دست نیست.)