مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 83)

دوستداران دنیای خودرو، روز شنبه هر هفته منتظر برگزاری یک مسابقه با جوایز نقدی باشند. در این مسابقه که هدف آن افزایش آگاهی و اطلاعات خودرویی شما می باشد، یک سوال طرح می شود و شما می بایست پاسخ را بیان کنید. درصورتی که جواب شما کاملاً صحیح باشد، نام شما به ترتیب زمان پاسخ گویی در لیست اضافه خواهد شد.

شرایط شرکت در مسابقه هفتگی به شرح زیر است:

  • قبل از پاسخ به سؤال مسابقه، حتماً  ثبت نام کرده یا  وارد سایت شوید؛ زیرا جوایز تنها به کاربران سایت پرداخت می شود.
  • درصورتی که کاربر بیش از یک بار به سؤال مسابقه پاسخ دهد، فقط جواب اول مورد قبول قرارگرفته و پاسخ های دیگر حذف می شوند.
  •  
  • پاسخ ها باید به صورت کامنت در زیر همین پست قرار داده شوند. 
  • شما حداکثر تا پایان روز سه شنبه مهلت دارید به این سوال پاسخ دهید.
  • پاسخ های کاربران تا اتمام مدت زمان پاسخ گویی به مسابقه، نمایش داده نخواهند شد.
  • به نفرات اول تا سومی که سریعتر پاسخ صحیح بدهند یک شانس بیشتر تعلق می گیرد.
  • در پایان به قید قرعه سه نفر انتخاب شده و به هر برنده اشتراک 3 ماهه سامانه‌پیامکی یک‌خودرو اهداء می گردد.

سؤال این هفته:

سیستم ترمزهای خودروهای هیبریدی نظیر تویوتا پریوس و خودروهای تمام برقی مانند تسلا Roadstaer به چه شکلی می‎باشد؟

مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 83)

راهنمایی: شما می‌توانید با مراجعه به بخش "مقالات سایت" پاسخ سوال را بیابید.


شما می توانید با مراجعه به صفحه مسابقات با آدرس 1Car.ir/game تمامی اخبار و اطلاعات مربوطه را مطالعه نمائید.

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در فید 1Car می توانید مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

مسابقه هفتگی با جوایز نقدی! (شماره 83)

 

برچسب : مسابقه , هفته






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

102 نظر

کاربر: mehdi
0

در بیشتر خودروها، تولید گرما محصول جانبی و اجتناب ناپذیر ترمز گرفتن است ولی مهندسان خودروساز روی این موضوع زیاد فکر کرده اند، حاصل کارشان هم ابداع نوعی ترمز است که می‌تواند بیشتر انرژی جنبشی خودرو را بگیرد و به جریان برق تبدیل کند؛ از این برق نیز می‌توان برای شارژ کردن باتری خودرو استفاده کرد. این سیستم، ترمز احیاء کننده (Regenerative Braking) نامیده می‌شود. در حال حاضر، این قبیل ترمزها در خودروهای هیبریدی نظیر تویوتا پریوس و خودروهای تمام برقی مانند تسلا Roadster به چشم می‌خورد؛ در این قبیل خودروها، پر نگه داشتن باتری از اهمیت زیادی برخوردار است.

در سیستم ترمز احیاء کننده، همان سیستمی که خودرو را به پیش می‌برد آن را متوقف می‌کند. وقتی راننده پدال ترمز یک خودرو هیبریدی یا برقی را می‌فشارد، باعث می‌شود موتور برقی بر عکس بچرخد و سرعت چرخ های خودرو را پایین بیاورد. موتور برقی وقتی برعکس کار می‌کند، همزمان در نقش یک ژنراتور نیز ایفای نقش می‌نماید؛ نیروی برقی که تولید می‌شود نیز، برای شارژر کردن باتری ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قبیل ترمزها هنگامی که مکرر توقف و حرکت می‌کنی
22:06  1393/08/27
پاسخ دادن
کاربر: rezaf
0

در سیستم ترمز احیاء کننده، همان سیستمی که خودرو را به پیش می‌برد آن را متوقف می‌کند. وقتی راننده پدال ترمز یک خودرو هیبریدی یا برقی
را می‌فشارد، باعث می‌شود موتور برقی بر عکس بچرخد و سرعت چرخ های خودرو را پایین بیاورد. موتور برقی وقتی برعکس کار می‌کند، همزمان در نقش یک ژنراتور نیز ایفای نقش می‌نماید؛ نیروی برقی که تولید می‌شود نیز، برای شارژر کردن باتری ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قبیل ترمزها هنگامی که مکرر توقف و حرکت می‌کنید (مانند ترافیک شهری) بهتر کار می‌کنند. خودروهای هیبریدی و تمام برقی علاوه بر این سیستم ترمز، از نوعی سیستم ترمز پشتیبان نیز بهره می‌برند که هر زمان ترمز احیاء کننده نتوانست نیروی لازم برای توقف خودرو را تولید کند، وارد عمل می‌شود.
20:26  1393/08/27
پاسخ دادن
کاربر: hamid
0

در سیستم ترمز احیاء کننده، همان سیستمی که خودرو را به پیش می‌برد آن را متوقف می‌کند. وقتی راننده پدال ترمز یک خودرو هیبریدی یا برقی
را می‌فشارد، باعث می‌شود موتور برقی بر عکس بچرخد و سرعت چرخ های خودرو را پایین بیاورد. موتور برقی وقتی برعکس کار می‌کند، همزمان در نقش یک ژنراتور نیز ایفای نقش می‌نماید؛ نیروی برقی که تولید می‌شود نیز، برای شارژر کردن باتری ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قبیل ترمزها هنگامی که مکرر توقف و حرکت می‌کنید (مانند ترافیک شهری) بهتر کار می‌کنند. خودروهای هیبریدی و تمام برقی علاوه بر این سیستم ترمز، از نوعی سیستم ترمز پشتیبان نیز بهره می‌برند که هر زمان ترمز احیاء کننده نتوانست نیروی لازم برای توقف خودرو را تولید کند، وارد عمل می‌شود.
20:25  1393/08/27
پاسخ دادن
کاربر: جواد
0

در سیستم ترمز احیاء کننده، همان سیستمی که خودرو را به پیش می‌برد آن را متوقف می‌کند. وقتی راننده پدال ترمز یک خودرو هیبریدی یا برقی
را می‌فشارد، باعث می‌شود موتور برقی بر عکس بچرخد و سرعت چرخ های خودرو را پایین بیاورد. موتور برقی وقتی برعکس کار می‌کند، همزمان در نقش یک ژنراتور نیز ایفای نقش می‌نماید؛ نیروی برقی که تولید می‌شود نیز، برای شارژر کردن باتری ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قبیل ترمزها هنگامی که مکرر توقف و حرکت می‌کنید (مانند ترافیک شهری) بهتر کار می‌کنند. خودروهای هیبریدی و تمام برقی علاوه بر این سیستم ترمز، از نوعی سیستم ترمز پشتیبان نیز بهره می‌برند که هر زمان ترمز احیاء کننده نتوانست نیروی لازم برای توقف خودرو را تولید کند، وارد عمل می‌شود.
20:24  1393/08/27
پاسخ دادن
کاربر: alika
0

در سیستم ترمز احیاء کننده، همان سیستمی که خودرو را به پیش می‌برد آن را متوقف می‌کند. وقتی راننده پدال ترمز یک خودرو هیبریدی یا برقی
را می‌فشارد، باعث می‌شود موتور برقی بر عکس بچرخد و سرعت چرخ های خودرو را پایین بیاورد. موتور برقی وقتی برعکس کار می‌کند، همزمان در نقش یک ژنراتور نیز ایفای نقش می‌نماید؛ نیروی برقی که تولید می‌شود نیز، برای شارژر کردن باتری ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قبیل ترمزها هنگامی که مکرر توقف و حرکت می‌کنید (مانند ترافیک شهری) بهتر کار می‌کنند. خودروهای هیبریدی و تمام برقی علاوه بر این سیستم ترمز، از نوعی سیستم ترمز پشتیبان نیز بهره می‌برند که هر زمان ترمز احیاء کننده نتوانست نیروی لازم برای توقف خودرو را تولید کند، وارد عمل می‌شود.
20:15  1393/08/27
پاسخ دادن
کاربر: هدی
0

در سیستم ترمز احیاء کننده، همان سیستمی که خودرو را به پیش می‌برد آن را متوقف می‌کند. وقتی راننده پدال ترمز یک خودرو هیبریدی یا برقی
را می‌فشارد، باعث می‌شود موتور برقی بر عکس بچرخد و سرعت چرخ های خودرو را پایین بیاورد. موتور برقی وقتی برعکس کار می‌کند، همزمان در نقش یک ژنراتور نیز ایفای نقش می‌نماید؛ نیروی برقی که تولید می‌شود نیز، برای شارژر کردن باتری ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قبیل ترمزها هنگامی که مکرر توقف و حرکت می‌کنید (مانند ترافیک شهری) بهتر کار می‌کنند. خودروهای هیبریدی و تمام برقی علاوه بر این سیستم ترمز، از نوعی سیستم ترمز پشتیبان نیز بهره می‌برند که هر زمان ترمز احیاء کننده نتوانست نیروی لازم برای توقف خودرو را تولید کند، وارد عمل می‌شود.
20:13  1393/08/27
پاسخ دادن
کاربر: مجید -م
0

در سیستم ترمز احیاء کننده، همان سیستمی که خودرو را به پیش می‌برد آن را متوقف می‌کند. وقتی راننده پدال ترمز یک خودرو هیبریدی یا برقی
را می‌فشارد، باعث می‌شود موتور برقی بر عکس بچرخد و سرعت چرخ های خودرو را پایین بیاورد. موتور برقی وقتی برعکس کار می‌کند، همزمان در نقش یک ژنراتور نیز ایفای نقش می‌نماید؛ نیروی برقی که تولید می‌شود نیز، برای شارژر کردن باتری ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قبیل ترمزها هنگامی که مکرر توقف و حرکت می‌کنید (مانند ترافیک شهری) بهتر کار می‌کنند. خودروهای هیبریدی و تمام برقی علاوه بر این سیستم ترمز، از نوعی سیستم ترمز پشتیبان نیز بهره می‌برند که هر زمان ترمز احیاء کننده نتوانست نیروی لازم برای توقف خودرو را تولید کند، وارد عمل می‌شود.
20:12  1393/08/27
پاسخ دادن
کاربر: نعیم
0

در سیستم ترمز احیاء کننده، همان سیستمی که خودرو را به پیش می‌برد آن را متوقف می‌کند. وقتی راننده پدال ترمز یک خودرو هیبریدی یا برقی
را می‌فشارد، باعث می‌شود موتور برقی بر عکس بچرخد و سرعت چرخ های خودرو را پایین بیاورد. موتور برقی وقتی برعکس کار می‌کند، همزمان در نقش یک ژنراتور نیز ایفای نقش می‌نماید؛ نیروی برقی که تولید می‌شود نیز، برای شارژر کردن باتری ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قبیل ترمزها هنگامی که مکرر توقف و حرکت می‌کنید (مانند ترافیک شهری) بهتر کار می‌کنند. خودروهای هیبریدی و تمام برقی علاوه بر این سیستم ترمز، از نوعی سیستم ترمز پشتیبان نیز بهره می‌برند که هر زمان ترمز احیاء کننده نتوانست نیروی لازم برای توقف خودرو را تولید کند، وارد عمل می‌شود.
20:10  1393/08/27
پاسخ دادن
کاربر: سارا
0

در سیستم ترمز احیاء کننده، همان سیستمی که خودرو را به پیش می‌برد آن را متوقف می‌کند. وقتی راننده پدال ترمز یک خودرو هیبریدی یا برقی
را می‌فشارد، باعث می‌شود موتور برقی بر عکس بچرخد و سرعت چرخ های خودرو را پایین بیاورد. موتور برقی وقتی برعکس کار می‌کند، همزمان در نقش یک ژنراتور نیز ایفای نقش می‌نماید؛ نیروی برقی که تولید می‌شود نیز، برای شارژر کردن باتری ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قبیل ترمزها هنگامی که مکرر توقف و حرکت می‌کنید (مانند ترافیک شهری) بهتر کار می‌کنند. خودروهای هیبریدی و تمام برقی علاوه بر این سیستم ترمز، از نوعی سیستم ترمز پشتیبان نیز بهره می‌برند که هر زمان ترمز احیاء کننده نتوانست نیروی لازم برای توقف خودرو را تولید کند، وارد عمل می‌شود.
20:03  1393/08/27
پاسخ دادن
کاربر: رسولي
0

در سیستم ترمز احیاء کننده، همان سیستمی که خودرو را به پیش می‌برد آن را متوقف می‌کند. وقتی راننده پدال ترمز یک خودرو هیبریدی یا برقی
را می‌فشارد، باعث می‌شود موتور برقی بر عکس بچرخد و سرعت چرخ های خودرو را پایین بیاورد. موتور برقی وقتی برعکس کار می‌کند، همزمان در نقش یک ژنراتور نیز ایفای نقش می‌نماید؛ نیروی برقی که تولید می‌شود نیز، برای شارژر کردن باتری ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قبیل ترمزها هنگامی که مکرر توقف و حرکت می‌کنید (مانند ترافیک شهری) بهتر کار می‌کنند. خودروهای هیبریدی و تمام برقی علاوه بر این سیستم ترمز، از نوعی سیستم ترمز پشتیبان نیز بهره می‌برند که هر زمان ترمز احیاء کننده نتوانست نیروی لازم برای توقف خودرو را تولید کند، وارد عمل می‌شود.
20:02  1393/08/27
پاسخ دادن
کاربر: amir3tn
0


جواب مسابقه :

در زماني كه به كاهش سرعت بيشتري نياز باشد، علاوه‌بر ترمزهاي بازيافتي، ترمزهاي ديسكي نيز نيروي ترمز اضافي را اعمال مي‌كنند. اين كار توسط موتور الكتريكي كه در حالت معكوس به صورت ژنراتور عمل مي‌كند، صورت مي‌گيرد. هنگامي كه پدال ترمز فشرده مي‌شود، كلاچ‌ درگير شده و حركت چرخشي چرخ‌ها از طريق سيستم انتقال قدرت به ميل‌لنگ متصل مي‌شود. بنابراين، حركت چرخشي چرخ‌ها به طور مستقيم به موتور الكتريكي انتقال مي‌يابد كه اكنون به عنوان يك ژنراتور عمل كرده و در نتيجه، شروع به توليد الكتريسيته‌اي مي‌كند كه در باطري‌ها ذخيره مي‌شود. اين الكتريسيته، فرايند مقاومتي را در برابر چرخش ايجاد مي‌كند .
19:11  1393/08/27
پاسخ دادن
کاربر: asemun92
7

در بیشتر خودروها، تولید گرما محصول جانبی و اجتناب ناپذیر ترمز گرفتن است ولی مهندسان خودروساز روی این موضوع زیاد فکر کرده اند، حاصل کارشان هم ابداع نوعی ترمز است که می‌تواند بیشتر انرژی جنبشی خودرو را بگیرد و به جریان برق تبدیل کند؛ از این برق نیز می‌توان برای شارژ کردن باتری خودرو استفاده کرد. این سیستم، ترمز احیاء کننده (Regenerative Braking) نامیده می‌شود. در حال حاضر، این قبیل ترمزها در خودروهای هیبریدی نظیر تویوتا پریوس و خودروهای تمام برقی مانند تسلا Roadster به چشم می‌خورد؛ در این قبیل خودروها، پر نگه داشتن باتری از اهمیت زیادی برخوردار است.

در سیستم ترمز احیاء کننده، همان سیستمی که خودرو را به پیش می‌برد آن را متوقف می‌کند. وقتی راننده پدال ترمز یک خودرو هیبریدی یا برقی را می‌فشارد، باعث می‌شود موتور برقی بر عکس بچرخد و سرعت چرخ های خودرو را پایین بیاورد. موتور برقی وقتی برعکس کار می‌کند، همزمان در نقش یک ژنراتور نیز ایفای نقش می‌نماید؛ نیروی برقی که تولید می‌شود نیز، برای شارژر کردن باتری ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قبیل ترمزها هنگامی که مکرر توقف و حرکت می‌کنی
19:02  1393/08/27
پاسخ دادن
کاربر: sarbishe
3

سیستم، ترمز احیاء کننده
18:49  1393/08/27
پاسخ دادن
کاربر: alitaybad
0

سیستم، ترمز احیاء کننده
18:42  1393/08/27
پاسخ دادن
کاربر: asmataybad
0

سیستم، ترمز احیاء کننده
18:37  1393/08/27
پاسخ دادن
کاربر: سعید عابدزاده
0

ترمز احیاء کننده (Regenerative Braking):
هر بار که پایتان را روی پدال ترمز می‌فشارید، انرژی هدر می‌دهید. قوانین فیزیک به ما می‌گویند که انرژی از بین نمی‌رود، به این ترتیب وقتی سرعت خودرویتان کم می‌شود، انرژی جنبشی که آن را به پیش می‌برده مجبور است به جایی برود. بیشتر این انرژی به صورت گرما آزاد می‌شود و هدر می‌رود، یعنی آن انرژی که برای انجام کار تولید شده بود، از بین رفته است. آیا راننده می‌تواند کاری کند که جلو هدر رفتن این انرژی را بگیرد؟ راستش نه. در بیشتر خودروها، تولید گرما محصول جانبی و اجتناب ناپذیر ترمز گرفتن است ولی مهندسان خودروساز روی این موضوع زیاد فکر کرده اند، حاصل کارشان هم ابداع نوعی ترمز است که می‌تواند بیشتر انرژی جنبشی خودرو را بگیرد و به جریان برق تبدیل کند؛ از این برق نیز می‌توان برای شارژ کردن باتری خودرو استفاده کرد.

18:35  1393/08/27
پاسخ دادن
کاربر: haditaybad
0

سیستم، ترمز احیاء کننده
18:27  1393/08/27
پاسخ دادن
کاربر: amotaybad
0

سیستم، ترمز احیاء کننده
18:25  1393/08/27
پاسخ دادن
کاربر: saeidtaybad
0

سیستم، ترمز احیاء کننده
18:19  1393/08/27
پاسخ دادن
کاربر: majidtaybad
0

سیستم، ترمز احیاء کننده
18:11  1393/08/27
پاسخ دادن
کاربر: rezataybad
0

سیستم، ترمز احیاء کننده
18:07  1393/08/27
پاسخ دادن
کاربر: mahditaybad
0

سیستم، ترمز احیاء کننده
18:04  1393/08/27
پاسخ دادن
کاربر: reza0749556366
0

سیستم، ترمز احیاء کننده
18:00  1393/08/27
پاسخ دادن
کاربر: mammadtaybad
0

سیستم، ترمز احیاء کننده
17:55  1393/08/27
پاسخ دادن
کاربر: احسان
1

به شکل دیسکی خودگردان
13:46  1393/08/27
پاسخ دادن
کاربر: فردین تیزخان
0

یکی از برترین مزیت های خودروهای هیبریدی، قابلیت مهار و بازیابی انرژی جنبشی در ترمزهای آن ها است. همان طورکه می دانید، هنگام ترمز کردن، انرژی جنبشی خودرو در ترمزها به صورت گرما هدر می رود. در خودروهای هیبریدی، سیستمی طراحی شده است که می تواند با دریافت این انرژی در حال اتلاف، آن را به شکل انرژی الکتریکی در باتری خودرو ذخیره کند تا در راه اندازی موتور الکتریکی خودرو مورد استفاده قرار گیرد.

در خودروهای هیبریدی یکی از راه های کاهش مصرف سوخت و در نتیجه آلایندگی خودرو، افزایش قابلیت آیرودینامیکی آن است که این امر با حذف بخش های اضافی روی بدنه خودرو حاصل می شود و مقاومت باد در مقابل حرکت خودرو کاهش می یابد.
12:11  1393/08/27
پاسخ دادن
کاربر: محمد
0

ترمز احیاء کننده (Regenerative Braking)
11:22  1393/08/27
پاسخ دادن
کاربر: نظری
0

ترمز احیاء کننده (Regenerative Braking)
11:20  1393/08/27
پاسخ دادن
کاربر: النا کوچولو
0

ترمز احیاء کننده (Regenerative Braking)
11:12  1393/08/27
پاسخ دادن
کاربر: سمیرا
0

ترمز احیاء کننده (Regenerative Braking)
11:10  1393/08/27
پاسخ دادن
کاربر: یونس
0

ترمز احیاء کننده (Regenerative Braking)
11:09  1393/08/27
پاسخ دادن
کاربر: khosravi
0

ترمز احیاء کننده (Regenerative Braking)
11:07  1393/08/27
پاسخ دادن
کاربر: khosravi
0

ترمز احیاء کننده (Regenerative Braking)
11:07  1393/08/27
پاسخ دادن
کاربر: داود
0

ترمز احیاء کننده (Regenerative Braking)
11:03  1393/08/27
پاسخ دادن
کاربر: مجیدعباسی
0

جواب شماره 83 در حال حاضر، این قبیل ترمزها در خودروهای هیبریدی نظیر تویوتا پریوس و خودروهای تمام برقی مانند تسلا Roadster به چشم می‌خورد؛ در این قبیل خودروها، پر نگه داشتن باتری از اهمیت زیادی برخوردار است. بهتر است بدانید این فناوری ابتدا در اتوبوس های برقی مورد استفاده قرار گرفت، سپس راهش را به سوی دوچرخه های الکتریکی و خودروهای مسابقات فرمول 1 پیدا کرد.

11:02  1393/08/27
پاسخ دادن
کاربر: pishi
0

ترمز احیاء کننده (Regenerative Braking)
11:00  1393/08/27
پاسخ دادن
کاربر: مسعود
0

ترمز احیاء کننده (Regenerative Braking)
10:58  1393/08/27
پاسخ دادن
کاربر: حسن
0

ترمز احیاء کننده (Regenerative Braking)
10:57  1393/08/27
پاسخ دادن
کاربر: مردوار
0

ترمز احیاء کننده (Regenerative Braking)
10:51  1393/08/27
پاسخ دادن
کاربر: عبدالله
0

ترمز احیاء کننده (Regenerative Braking)
10:43  1393/08/27
پاسخ دادن
کاربر: niloofar
0

در بیشتر خودروها، تولید گرما محصول جانبی و اجتناب ناپذیر ترمز گرفتن است ولی مهندسان خودروساز روی این موضوع زیاد فکر کرده اند، حاصل کارشان هم ابداع نوعی ترمز است که می‌تواند بیشتر انرژی جنبشی خودرو را بگیرد و به جریان برق تبدیل کند؛ از این برق نیز می‌توان برای شارژ کردن باتری خودرو استفاده کرد. این سیستم، ترمز احیاء کننده (RegenerativeBraking) نامیده می‌شود. در حال حاضر، این قبیل ترمزها در خودروهای هیبریدی نظیر تویوتا پریوس و خودروهای تمام برقی مانند تسلا Roadster به چشم می‌خورد؛ در این قبیل خودروها، پر نگه داشتن باتری از اهمیت زیادی برخوردار است.
در سیستم ترمز احیاء کننده، همان سیستمی که خودرو را به پیش می‌برد آن را متوقف می‌کند. وقتی راننده پدال ترمز یک خودرو هیبریدی یا برقی
را می‌فشارد، باعث می‌شود موتور برقی بر عکس بچرخد و سرعت چرخ های خودرو را پایین بیاورد. موتور برقی وقتی برعکس کار می‌کند، همزمان در نقش یک ژنراتور نیز ایفای نقش می‌نماید؛ نیروی برقی که تولید می‌شود نیز، برای شارژر کردن باتری ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قبیل ترمزها هنگامی که مکرر توقف و حرکت می‌کنید
23:55  1393/08/26
پاسخ دادن
کاربر: فرنگیس
0

در بیشتر خودروها، تولید گرما محصول جانبی و اجتناب ناپذیر ترمز گرفتن است ولی مهندسان خودروساز روی این موضوع زیاد فکر کرده اند، حاصل کارشان هم ابداع نوعی ترمز است که می‌تواند بیشتر انرژی جنبشی خودرو را بگیرد و به جریان برق تبدیل کند؛ از این برق نیز می‌توان برای شارژ کردن باتری خودرو استفاده کرد. این سیستم، ترمز احیاء کننده (Regenerative Braking) نامیده می‌شود

23:19  1393/08/26
پاسخ دادن
کاربر: مونا
0

در بیشتر خودروها، تولید گرما محصول جانبی و اجتناب ناپذیر ترمز گرفتن است ولی مهندسان خودروساز روی این موضوع زیاد فکر کرده اند، حاصل کارشان هم ابداع نوعی ترمز است که می‌تواند بیشتر انرژی جنبشی خودرو را بگیرد و به جریان برق تبدیل کند؛ از این برق نیز می‌توان برای شارژ کردن باتری خودرو استفاده کرد. این سیستم، ترمز احیاء کننده (Regenerative Braking) نامیده می‌شود
23:19  1393/08/26
پاسخ دادن
کاربر: علی اکبر کلانتری
0


از دیگر ویژگی های این سیستم می‌توان به ترمز خودکار اشاره کرد که در صورتی که خودروهای پیش رو از سرعت خود بکاهند یا متوقف شوند یا مانعی به صورت ناگهانی در جاده ظاهر شود، سرعت خودروی شما را کم می‌کند. لازم به ذکر است، در مدل جدید تسلا S تمامی سیستم ها اعم از ترمز و فرمان، بدون سیم هستند که همین امر، نه تنها سرعت عمل آنها را در مقایسه با سیستم های هیدرولیک یا مکانیکی قدیمی افزایش می‌دهد، بلکه در مواقع ضروری امکان کنترل خودکار را نیز برای اتومبیل فراهم می‌کند.

Read more: http://1car.ir/ns-5349#ixzz3HGlu6pWe
19:58  1393/08/26
پاسخ دادن
کاربر: ولی پالیزبان
0

در حال حاضر، این قبیل ترمزها در خودروهای هیبریدی نظیر تویوتا پریوس و خودروهای تمام برقی مانند تسلا Roadster به چشم می‌خورد؛ در این قبیل خودروها، پر نگه داشتن باتری از اهمیت زیادی برخوردار است. در سیستم ترمز احیاء کننده، همان سیستمی که خودرو را به پیش می‌برد آن را متوقف می‌کند. وقتی راننده پدال ترمز یک خودرو هیبریدی یا برقی
را می‌فشارد، باعث می‌شود موتور برقی بر عکس بچرخد و سرعت چرخ های خودرو را پایین بیاورد. موتور برقی وقتی برعکس کار می‌کند، همزمان در نقش یک ژنراتور نیز ایفای نقش می‌نماید؛ نیروی برقی که تولید می‌شود نیز، برای شارژر کردن باتری ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قبیل ترمزها هنگامی که مکرر توقف و حرکت می‌کنید (مانند ترافیک شهری) بهتر کار می‌کنند. خودروهای هیبریدی و تمام برقی علاوه بر این سیستم ترمز، از نوعی سیستم ترمز پشتیبان نیز بهره می‌برند که هر زمان ترمز احیاء کننده نتوانست نیروی لازم برای توقف خودرو را تولید کند، وارد عمل می‌شود.
19:20  1393/08/26
پاسخ دادن
کاربر: مجید محمد پور رشنو
3

در حال حاضر، این قبیل ترمزها در خودروهای هیبریدی نظیر تویوتا پریوس و خودروهای تمام برقی مانند تسلا Roadster به چشم می‌خورد؛ در این قبیل خودروها، پر نگه داشتن باتری از اهمیت زیادی برخوردار است. در سیستم ترمز احیاء کننده، همان سیستمی که خودرو را به پیش می‌برد آن را متوقف می‌کند. وقتی راننده پدال ترمز یک خودرو هیبریدی یا برقی
را می‌فشارد، باعث می‌شود موتور برقی بر عکس بچرخد و سرعت چرخ های خودرو را پایین بیاورد. موتور برقی وقتی برعکس کار می‌کند، همزمان در نقش یک ژنراتور نیز ایفای نقش می‌نماید؛ نیروی برقی که تولید می‌شود نیز، برای شارژر کردن باتری ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قبیل ترمزها هنگامی که مکرر توقف و حرکت می‌کنید (مانند ترافیک شهری) بهتر کار می‌کنند. خودروهای هیبریدی و تمام برقی علاوه بر این سیستم ترمز، از نوعی سیستم ترمز پشتیبان نیز بهره می‌برند که هر زمان ترمز احیاء کننده نتوانست نیروی لازم برای توقف خودرو را تولید کند، وارد عمل می‌شود.
19:20  1393/08/26
پاسخ دادن
کاربر: paliz71
0

پاسخ مسابقه هفتگی شماره 83
در حال حاضر، این قبیل ترمزها در خودروهای هیبریدی نظیر تویوتا پریوس و خودروهای تمام برقی مانند تسلا Roadster به چشم می‌خورد؛ در این قبیل خودروها، پر نگه داشتن باتری از اهمیت زیادی برخوردار است. در سیستم ترمز احیاء کننده، همان سیستمی که خودرو را به پیش می‌برد آن را متوقف می‌کند. وقتی راننده پدال ترمز یک خودرو هیبریدی یا برقی
را می‌فشارد، باعث می‌شود موتور برقی بر عکس بچرخد و سرعت چرخ های خودرو را پایین بیاورد. موتور برقی وقتی برعکس کار می‌کند، همزمان در نقش یک ژنراتور نیز ایفای نقش می‌نماید؛ نیروی برقی که تولید می‌شود نیز، برای شارژر کردن باتری ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قبیل ترمزها هنگامی که مکرر توقف و حرکت می‌کنید (مانند ترافیک شهری) بهتر کار می‌کنند. خودروهای هیبریدی و تمام برقی علاوه بر این سیستم ترمز، از نوعی سیستم ترمز پشتیبان نیز بهره می‌برند که هر زمان ترمز احیاء کننده نتوانست نیروی لازم برای توقف خودرو را تولید کند، وارد عمل می‌شود.
19:19  1393/08/26
پاسخ دادن
کاربر: آغاسلطان صیدزادیان
0

در حال حاضر، این قبیل ترمزها در خودروهای هیبریدی نظیر تویوتا پریوس و خودروهای تمام برقی مانند تسلا Roadster به چشم می‌خورد؛ در این قبیل خودروها، پر نگه داشتن باتری از اهمیت زیادی برخوردار است. در سیستم ترمز احیاء کننده، همان سیستمی که خودرو را به پیش می‌برد آن را متوقف می‌کند. وقتی راننده پدال ترمز یک خودرو هیبریدی یا برقی
را می‌فشارد، باعث می‌شود موتور برقی بر عکس بچرخد و سرعت چرخ های خودرو را پایین بیاورد. موتور برقی وقتی برعکس کار می‌کند، همزمان در نقش یک ژنراتور نیز ایفای نقش می‌نماید؛ نیروی برقی که تولید می‌شود نیز، برای شارژر کردن باتری ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قبیل ترمزها هنگامی که مکرر توقف و حرکت می‌کنید (مانند ترافیک شهری) بهتر کار می‌کنند. خودروهای هیبریدی و تمام برقی علاوه بر این سیستم ترمز، از نوعی سیستم ترمز پشتیبان نیز بهره می‌برند که هر زمان ترمز احیاء کننده نتوانست نیروی لازم برای توقف خودرو را تولید کند، وارد عمل می‌شود.
19:17  1393/08/26
پاسخ دادن
کاربر: زهرا پالیزبان
0

این قبیل ترمزها در خودروهای هیبریدی نظیر تویوتا پریوس و خودروهای تمام برقی مانند تسلا Roadster به چشم می‌خورد؛ در این قبیل خودروها، پر نگه داشتن باتری از اهمیت زیادی برخوردار است.
در سیستم ترمز احیاء کننده، همان سیستمی که خودرو را به پیش می‌برد آن را متوقف می‌کند. وقتی راننده پدال ترمز یک خودرو هیبریدی یا برقی را می‌فشارد، باعث می‌شود موتور برقی بر عکس بچرخد و سرعت چرخ های خودرو را پایین بیاورد. موتور برقی وقتی برعکس کار می‌کند، همزمان در نقش یک ژنراتور نیز ایفای نقش می‌نماید؛ نیروی برقی که تولید می‌شود نیز، برای شارژر کردن باتری ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قبیل ترمزها هنگامی که مکرر توقف و حرکت می‌کنید (مانند ترافیک شهری) بهتر کار می‌کنند. خودروهای هیبریدی و تمام برقی علاوه بر این سیستم ترمز، از نوعی سیستم ترمز پشتیبان نیز بهره می‌برند که هر زمان ترمز احیاء کننده نتوانست نیروی لازم برای توقف خودرو را تولید کند، وارد عمل می‌شود.
19:13  1393/08/26
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظرات برای این مطلب غیر فعال شده است.
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 26 نظر
X33 Cross cvt 25 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد x5 تهران : سلام من ۲۳ فروردین پلاک ۲۴ ام بیمه و تا الان هم منتظر صدور پلاک هستم. به نظرم این حجم از تاخیر منتسب به راهور نیست و مشکل سمت شرکت کرمان موتور هست. شاید به جهت اینکه بتونن زودتر طرح برای فروش بزارن، یکسری ها رو همینجوری فقط شاسی کردن و بیمه زدن .
حسین : سلام برا من تارا v1تحویل 30بهمن هنوز فاکتور نشده یعنی چی آخه
حسین : هرکی دروغ میگه خدا خیرش نده خدا بیابون گرم نصیبش کنه
نادر مطیع رنجبر دوست : سلام. من KMC t8 دارم پمپ بالایی کلاچ مشکل داشت تو نمایندگی بانیان خودرو خودکار کد ۱۰۰۲ قطعه فوق رو با گارانتی تعویض کردن و برخورد پرسنل این نمایندگی بسیار عالی بود و مشکل من رو ظرف چند روز رفع کردند و من بسیار ممنونم.
مریم j4 سفید مشهد : فکر کنم من و شما باهم کارامون انجام میشه چون منم دقیقا منتظر صدور پلاکم
علیرضا x5 شهریور : سلام ابو محمد من خودم امروز رفتم نمایندگی،مسئول ثبت نام نمایندگی داشت با دوتا از دلال ها صحبت میکرد،متوجه من نشدن داشتن نفری ۵ میلیون بهش میدادن که زنگ بزنه بارگیری کنن براش، متوجه من شدن من سر صدا کردم گفت برو خونه تا ظهر درست میشه،اومدم خونه ظهر دیدم ماشین پلاک شد و رفت برای ارسال مدارک دیگه نمیدونم کی بارگیری میشه،ولی ازشون آتو دارم،متأسفانه دلال ها کار رو خراب کردن داخل نمایندگی هم از خداشه ماشینی ۵ تومن میگیره،ما مصرف کننده ها گرفتاریم
اصغر ابان ۳ : سلام برای منم بعد از پیگیری وشکایت شماره چک صادر شد ولی فک کنم یه یک ماه طول بکشه پیامک بیاد بری بانک
علیرضا x5 شهریور : سلام مبارک باشه بخوای سوار بشی انشاالله، انشاالله قسمت بقیه دوستان هم بشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
890 : منم اسفندم،فاکتور نشدم، رنگ ماشینت چیه
فردوس دنا اتومات مشکی : سلام 8روز پیش ماشینو به گفته خودشون تحویل قطار دادن تا بیاره هنوز نیومده .
ناصر : یکی دیگه پیدا کن بگیر. نذار تو‌ دلت بمونه
شیما همدان : سلام دنا 5 دنده مشکی پیش فروش تحویل تیرماه کی دعوتنامه میاد ممنون
محمد : سلام سنسور کمربند مگه نداشته که اعلا ماب التفاوت میخوان؟ من متوجه نشدم واقعا یکی توضیح بده چ اتفاقی افتاده که دوباره پول میخوان
دنا اپشنال شهریور : دوستان سلام به نظرتون دعوت نامه دنا اپشنال تحویل شهریور کی میاد ممنون میشم پاسخ بدین؟؟؟
22مهر : اگه تحویل بی افته سال 405 باید حتما 405 بهم بدن تا قبول کنم
9بهمن : شیدایی عزیز برگه کمپانی رو هم پست آورد ؟
29بهمن : مبارک باشه،فقط سود تاخیر دو میلیون تومان براتون زدن
محمد : سورن موتور جدید تحویل 3خرداد هنوز فاکتور نشده8م بابت بیمه پرداخت شده