اوقاتی پیش میآید که دوست دارید از منزل بیرون بزنید. شاید چند ساعت وقت داشته باشید و هوای ماجراجویی هم به سرتان بزند. میتوانید دنبال یکی از دوستانتان بروید ولی تنها چیزی که کم دارید یک جیپ رنگلر Unlimited Dragon Edition است. این جیپ بزرگ و سیاه آن قدرها هم زیبا به نظر نمیرسد. زوایای تند سرجایشان باقی مانده اند و بدنه سیاه این خودرو با رنگ براق و پرملات پوشانده شده است. البته اژدها ها را هم نباید از قلم انداخت. این اژدهاها روی کاپوت، پشت سری ها، کفی ها و روکش تایر زاپاس و داشبورد به چشم میخورند.
تم جالبی است ولی شاید با همه سلیقه ها جور در نیاید. سال های سال است شاهد حضور مدل های مختلفی از جیپ در جاده ها هستیم و اغلب آن ها هم از فروش بالایی برخوردار بوده اند. جیپ رنگلر Dragon Edition که نخستین بار در سال 2012 در نمایشگاه خودرو پکن و به صورت کانسپت ارائه شد، آغازی بود برای عرضه مجدد جیپ های کرایسلر به بازار چین. جیپ رنگلر سیاه، چهار درب و با رینگ های لبه طلایی، جلو پنجره و قاب چراغ های طلایی و طرح هایی از اژدها، یک خودرو تمام و کمال نمایشگاهی به شمار میآمد و با بازار چین نیز سازگاری زیادی داشت، ولی شاید با بازار استرالیا چندان سنخیتی نداشته باشد. بازار استرالیا پیشتر مدل های رنگلر Polar Edition و رنگلر Freedom Edition را تجربه کرده است و شاید نسخه Dragon کمی برای این بازار زیادی باشد. راستش، شاید بهتر بود با تجهیزاتی که این مدل از جیپ دارد، یک اسم ماجراجویانه تر روی آن میگذاشتند.
|
|
هنگامی که کروز کنترل این خودرو روی سرعت 100 کیلومتر بر ساعت تنظیم شده باشد، مصرف سوختی حدود 9.0 لیتر از خودش نشان میدهد. این مدل از جیپ از نظر فنی و مکانیکی کاملاً شبیه جیپ رنگلر Overland است. موتور شش سیلندر 3.6 لیتری این مدل از جیپ قادر است 280 اسب بخار نیرو و 347 نیوتن متر گشتاور تولید کند که برای پاسخ به انتظارات شما از یک جیپ کفایت میکند، گیربکس پنج سرعته اتوماتیک نیز نرم و روان کار میکند، استفاده از آن نیز به رغم این که با استانداردهای مدرن مطابقت ندارد، ولی آسان و بی دردسر است. رینگ های 18 اینچی به همراه تایرهای مخصوص جاده بریجستون باعث میشوند جیپ Dragon Edition روی جاده قدری کم سر و صداتر از سایر مدل های رنگلر باشد ولی این تایرها در هوای بارانی گاهی اوقات هنگام عبور از پیچ ها لیز میخورند. این مدل از جیپ به رغم برخورداری از تایرهای مخصوص جاده، با اطمینان روی مسیرهای ناهموار و خیس حرکت میکند و از هندلینگ بسیار خوبی برخوردار است. البته کیفیت سواری قدری خشک است و پستی و بلندی های سطح جاده را از طریق فرمان احساس خواهید کرد، ولی وقتی روی مسیرهای پوشیده از گل حرکت کنید و رنگ سیاه جیپ به قهوه ای تغییر پیدا کند، این خودرو محل عرض اندام خودش را پیدا میکند و با متانت و اعتماد به نفس از پس ناهمواری ها بر میآید. حرکت در جنگل نیز بسیار لذت بخش است به ویژه هنگامی که سقف بالای صندلی های جلو که به Freedom Top موسوم است را باز کنید.
زمانی که صفحات روی سقف باز شوند، کیسه هایی برای جا دادن اسباب و اثاثیه روی خودشان دارند. وقتی چکمه هایتان را بیرون بیاورید میتوانید داخل این کیسه ها جایشان بدهید. البته بهتر است بدانید صفحات سقف سنگین هستند و باز کردن آن ها به تنهایی، کار دشواری است. هنگام عبور از جاده های پر پیچ و خم، جیپ رنگلر سواری نرم و راحتی دارد و با این که یک خودرو اسپرت کم ارتفاع و جمع و جور نیست ولی به نسبت اندازه و ارتفاعش، سواری نرمی دارد و همیشه لبخند بر چهره شما میآورد. در پایان گردش هم اگر بتوانید یک کافی شاپ پیدا کنید که بستنی های سنتی عالی بفروشد، میتوانید بگویید که مأموریت کامل شده است!
|
|
زندگی با جیپ همیشه به شما حسی از قدرت میدهد، از طرفی جیپ خودرویی است که باعث میشود به شما خوش بگذرد. کمپانی سازنده مدعی است، جیپ رنگلر در سیکل ترکیبی 11.7 لیتر در هر 100 کیلومتر بنزین مصرف میکند. با این وصف این مدل از جیپ عطش چندانی ندارد ولی اگر گشت و گذار زیاد، تفریح مورد علاقه شماست، جیپ رنگلر نمیتواند بهترین گزینه شما باشد، به هر حال، پیش از این که تصمیم تان را بگیرید بهتر است بدانید جیپ رنگلر خودرو جالب و قدرتمندی است. تایرهای همه جا رو، گاردهای پلاستیکی سیاه رنگ، سقف باز شو همگی نشان میدهند که رنگلر یک جیپ واقعی و تمام عیار است. اژدهاها هم جذابیت خاص خودشان را دارند.
جیپ رنگلر با قیمت 51,000 دلار استرالیا، کمی گران به نظر میرسد و حدود 12,000 دلار از جیپ رنگلر Unlimited Sport گران تر است. درست است که از تجهیزات لوکس تری نظیر روکش های چرمی مشکی با دوخت هایی برنزی رنگ با طرح اژدها برخوردار میشوید ولی روح جیپ در بی آلایشی است، مشتریان نیز بیشتر جذب همین خصوصیت میشوند.