نگاه کوتاهی بر پژو 508 مدل 2015

نگاه کوتاهی بر پژو 508 مدل 2015

پژو 508 در نیمه راه تولیدش دستخوش تغییراتی شده است، موتور چالاک تر و کم مصرف تر شده است و قیافه ظاهری نیز مورد بازنگری قرار گرفته است؛ البته سدان های متوسط از سری های 4 و 5 (به طور مثال پژو 404 و پژو 504) نیز پس از چندین سال که از عمر تولیدشان گذشت، دستخوش تغییر شدند. کمپانی پژو از سال 2011 این کار را در مورد پژو 508 نیز تکرار کرده است. این تغییرات چهره ای زیبا اما محافظه کارانه و شاید هم تهاجمی به این خودرو داده اند. کاپوت جلو بلندتر و کشیده تر شده است، چراغ ها و جلو پنجره نیز بسیار تغییر کرده اند. چراغ های جلو پیچ و تاب خورده اند تا به خودرو چهره ای مصمم بدهند، چراغ های حرکت در روز نیز تغییر قیافه داده و رو به پایین خم شده اند تا چنگال های شیر معروف پژو را تداعی کنند. تیپ های بالاتر (تیپ GT و تیپ Allure) دارای چراغ های جلو، چراغ های حرکت در روز، چراغ های راهنما و مه شکن تمام LED هستند ولی این چراغ ها در تیپ پایه از جنس هالوژن می‌باشند. آرم این خودروساز فرانسوی نیز، آهسته و پیوسته از روی کاپوت حرکت کرده و وسط جلو پنجره جا خوش کرده است.

نگاه کوتاهی بر پژو 508 مدل 2015 نگاه کوتاهی بر پژو 508 مدل 2015

در مورد پژو 508 نیز این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است، چون راه جدش یعنی پژو 504 را ادامه می‌دهد. طرفین خودرو هیچ تغییری نکرده اند، ولی قسمت عقب قدری تغییر کرده است تا بتواند چراغ ترمزهای افقی LED را در خودش جا بدهد، خطوط روی کاپوت عقب نیز قدری ضخیم تر شده اند. طول کلی در مدل های سدان و استیشن 38 میلی متر افزایش پیدا کرده است. 16 میلی متر از این افزایش طول، متعلق به جلو و 22 میلی متر از آن متعلق به قسمت عقب است. البته تمام این افزایش طول به خاطر زیبایی بیشتر است و اندازه محفظه موتور و کابین داخلی تغییری نکرده اند.

نگاه کوتاهی بر پژو 508 مدل 2015

کمپانی پژو این تغییرات را به منظور تکان دادن بازار انجام داده است و پژو 508 جدید، به طور قطع یک سدان خاص و منحصر به فرد خواهد بود. تغییراتی که در کابین داخلی صورت گرفته است عبارتند از: تزیینات جدید، تغییراتی در زمینه فناوری و چیدمان ارگونومیک. یک نمایشگر مجازی اطلاعات مربوط به سرعت و مسیریاب ماهواره ای را نمایش می‌دهد؛ تجهیزات ایمنی جدید نیز عبارتند از: سیستم هشدار نقاط کور، دوربین دید عقب، سیستم دسترسی بدون کلید Open&Go، ترمز الکتریکی، چراغ های اتوماتیک، آینه الکتروکرومیک، سیستم کنترل فشار تایر، حسگرهای پارک در جلو و عقب و کنترل آب و هوای اتوماتیک چهار نقطه ای. نمایشگر 7 اینچی نیز لمسی شده است و کار با آن نسبت به قبل آسان تر و باعث شده است بسیاری از دکمه های اضافی روی کنسول حذف شوند؛ به این ترتیب، استفاده از مسیریاب ماهواره ای و رادیو نیز، به کار آسان تری تبدیل شده است.

نگاه کوتاهی بر پژو 508 مدل 2015 نگاه کوتاهی بر پژو 508 مدل 2015
نگاه کوتاهی بر پژو 508 مدل 2015 نگاه کوتاهی بر پژو 508 مدل 2015

با این که اتصال تلفن همراه به سیستم صوتی قدری طول می‌کشد، ولی امکان اتصال این دو از طریق بلوتوث، درگاه USB، پریز برق 12 ولت و همه تجهیزات ضروری دیگر در داخل کابین گنجانده شده اند. در جایی که قبلاً دکمه های کنترلی قرار داشتند و البته بنا به در خواست مشتریان، یک محفظه برای تلفن همراه تعبیه شده است؛ البته به جای آن می‌توان جا لیوانی نیز نصب کرد. این برند فرانسوی در کیفیت سواری تغییری نداده است ولی سر و کله موتورهای جدیدی پیدا شده است. در حال حاضر سه نوع موتور به بازار استرالیا عرضه می‌شوند که عبارتند از: یک موتور 1.6 لیتری بنزینی و مجهز به توربوشارژر و دو موتور دیزلی HDi. یکی از این موتورهای دیزل 2 لیتری است و 160 اسب بخار نیرو تولید می‌کند، دیگری نیز 2.2 لیتری است و قادر به تولید 201 اسب بخار نیرو می‌باشد. موتور به روز شده 1.6 لیتری و مجهز به توربوشارژر (که روی تیپ پایه Active  و تیپ Allure نصب می‌شود) نسبت به قبل قوی تر شده و قادر به تولید 164 اسب بخار نیرو است. این موتور می‌تواند یا در کنار گیربکس شش سرعته دستی و یا در کنار گیربکس جدید کمپانی پژو، یعنی گیربکس شش سرعته اتوماتیک EAT6 قرار بگیرد. موتور دیزل 2 لیتری، چهار سیلندر و مجهز به توربوشارژر است و در کنار گیربکس شش سرعته دستی قرار می‌گیرد. میزان تولید گازهای آلاینده توسط این موتور 109 گرم در هر کیلومتر است که معادل با مصرف سوخت 4.1 لیتر در هر 100 کیلومتر می‌باشد. نسخه قوی تری از این موتور نیز به بازار عرضه می‌شود که 179  اسب بخار نیرو دارد و در کنار گیربکس اتوماتیک EAT6 قرار می‌گیرد. مدل GT موتور 2.2 لیتری HDi نیز قادر است 201 اسب بخار نیرو تولید کند.

نگاه کوتاهی بر پژو 508 مدل 2015

گفتنی است کمپانی پژو نسخه دیزل-هیبریدی و RXH (که کیفیت سواری بسیار خوبی دارد) از پژو 508 را نیز تولید می‌کند ولی این مدل ها به بازار استرالیا عرضه نخواهند شد. اگر پژو 508 را روی جاده های پر پیچ و خم کوهستانی برانید طبق همان سنت قدیمی فرانسوی، آرام و راحت احساس می‌شود. گفتنی است در معابر شهری، صدای تایرها قدری به گوش می‌رسد ولی در جاده های خارج شهر این صدا زیاد آزاردهنده نیست؛ از طرفی، دور زدن با این سدان کار آسانی نیست (شعاع دایره گردش نسبتاً بزرگ است و دور زدن نیازمند کار یدی زیادی است) به همین خاطر، عبور از پیچ های تند کار دشواری است. مدل های دیزلی نیز هنگام بالا رفتن از سربالایی ها با دور موتور پایین، عملکرد چندان خوبی ندارند ولی به محض این که دور موتور را بالا ببرید، عملکرد خوبی از خودشان به نمایش می‌گذارند و بیشتر قابل کنترل می‌شوند. گیربکس اتوماتیک شش سرعته نیز هیچ مزاحمتی ایجاد نمی‌کند و تعویض دندها به نرمی صورت می‌گیرند. این امر اهمیت زیادی دارد، چون تعویض دنده نرم هیچ وقت جزو خصوصیات بارز خودروهای پژو محسوب نمی‌شده است. با این که تغییراتی که روی پژو 508 صورت گرفته، بیشتر روی فناوری ها و ابزارهای داخل کابین متمرکز شده است ولی کیفیت سواری آن همچنان خوب و نرم است و یک سدان خاص محسوب می‌شود.

نگاه کوتاهی بر پژو 508 مدل 2015

گفته می‌شود که پژو 508 هیچگاه قله های فروش را در بازار استرالیا فتح نخواهد کرد، علت آن هم چیزی نیست جز این که از نظر اندازه در دسته سدان های متوسط قرار می‌گیرد ولی قیمتی بالاتر از یک سدان بزرگ دارد. قیمت تیپ پایه این خودرو از 36,990 دلار استرالیا شروع می‌شود و در بالاترین تیپ، یعنی تیپ GT Touring به 59,790 دلار استرالیا بالغ می‌شود. این خودرو با داشتن رقبایی نظیر اشکودا Superb، فورد Falcon و Holden Commodore از قابلیت های زیادی برخوردار است ولی انتظار می‌رود همزمان با عرضه آن در اوایل سال آینده، بازنگری هایی در مورد قیمت آن صورت بگیرد.


منبع

CarAdvice

برچسب : پژو , پژو 508 , پژو 404 , پژو 504 , اشکودا Superb , فورد Falcon






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین ۱۴اذر : ازکجا خبر داری داداش این بی شرف ها دلمون روشون کردن
شاهین جی آذرماه 403 : خوبه خودت داری میگی ۶ ماه باز دمت گرم من الان به شخصه تحویلم شاهین جی یازده اسفند بوده الان شهریور هم داره تموم میشه رفتم تو ۷ ماه تاخیر یا من سواد ندارم
شاهین جی ال : چرا این روزا کسی نمیگه فاکتور شدم انگاری یکی دو هفته ای هست کسی رو فاکتور نکردن . مگه چند وقت پیش مدیر سایپا تو اخبار گفت ک تا ۱۵ شهریور همه شاهین ها رو تحویل میدن پس چی شد تو رو خدا اگر کسی میدونه چطوری صدا مون دوباره به صدا و سیما برسونیم ک پیگیری کنن اعلام کنه مگه اینکه رسانه ای بشه اینا ی کاری بکنن تابستونمون ک به فنا رفت انقد تو خونه موندیم کپک زدیم از بی وسیله گی مدارس هم کم کم داره باز میشه به خدا خیلی سخته بدون وسیله یعنی باید چقد دیگه پول اسنپ و اینا بدیم واسه بچه ها مون کل سرمایمون گذاشتیم واسه این شاهین طلا فروختیم وسیله زیر پامون دادیم کل پس اندازمون دادیم تو این شرایط و تورم همسرم انقد داره جوش میزنه میترسم خدا یی نکرده سکته کنه.
نازنین : شهریور که هیچ‌.تیر و مرداد هم هنوز شاهین جی نخ تبدیل امده نه دعوتنامه تکمیل وجه
شاهین اتومات : سلام. دوستان الان با نمایندگی تماس گرفتم میگه برا ما ملاک تاریخ تکمیل وجه هست نه سخا.. میگه سخا مشکل داشته باشه پلاک نمیشی تا پیگیر بشید و رفع مشکل کنید .ولی فاکتور میشید پس اصلا رو سخا زوم نکنید و تکمیل وجه رو در نظر بگیرید
سایپا : هر اعتراضی جلوی درب کارخانه سایپا صورت بگیرد و نمایندگی‌های آن به صورتی خشن و با پلیس به شما خواهیم فهماند که صبر کنید تا ماشین به شما بدهیم ثر به شما گفته‌ایم که تا ۶ ماه طول می‌کشد تا ماشین را به شما بدهیم هم با سود تاخیر پس چرا شما مردم نمی‌فهمید همچین چیزی را قطعه به ما نمی‌دهند پس لطفاً کمی صبر کنید تا بهتون بدهیم ماشین را با تشکر از ملت عزیز و باز هم می‌گویم هرگونه اعتراضی پیگرد قانونی دارد
سایپا : هر فحشی به سایپا پیگر دقانونیاین آخرین هشدار ما به شما ملت عزیز ایران است وقتی قطعه نیست ما چه جوری ماشین بسازیم گیربکس اتوماتیک توسط چین به ما داده می‌شوداما حالا چی شاید ماهانه ۱۰ تا ۱۲ تا این گیربکس‌ها به ما بدهند پس لطفاً صبر کنید آرام باشید این آخرین هشدار است هرگونه حاشی در سایت‌های زیر مجموعه ما بکنید قطعاً با شما همانطور رفتار خواهیم کردروابط عمومی شرکت خودروسازی سایپا
علی : امروز زنگ زدم ۲۰ اسفند فا کتورشده
ععقچی : همش تقصیر عراقچیه دیوونه است
شاهین +++ : منم هفته پی زنگ زدم ظاهرا فقط کلمه صبور باشید بلدن گفتم توقف تولید شده؟پلشت جواب داد نه ازدحام آخر اسفند زیاده!!! فک کنم مزخرف گفت تقریبا امروز زنگ زدم گفت گیربکس اتوماتیک به دستمون نرسیده همش مسخره الکی
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علیرضا : داداش منم مثل تو هستم 30 آبان دعوتنامه هنوز نیومده معلوم هم نیست کی بیاد
امید : برنامه پلیس من پلاک رو ببین
تحویل 26 آبان : فاکتور شدی ی خبر بده دادا مرسی
پیش فروش : بله متاسفانه.
ساینا اس : شما پیش فروش دهه فجر بودی
207 فرسوده تحویل آذر ماه : سلام داخل سایت ایران خودرو زده دعوتنامه نامه تا چه ماهی صادر شده برای من 15 شهریور برنده شدم 16 شهریور پول اول واریز کردم داخل سایت زده دعوتنامه نامه تیر ماه صادر شده داخل کامستر نگاه کن
ساینا اس دهه فجر : شماره پذیرش12164211 اینه پیش فروش دهه فجر چرا ما فاکتور نمیشیم تک گانه
مهیار : طبیعیه برای منم همینزوری بود یکی دو روز کاری بعد از واریز میشینه روی سیستم
ساینا اس دهه فجر : واریز دوم رو کی کردی تیر
محمد : فاصله تخصیص تا فاکتور شدن چقدره؟