بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون Heritage Softail Classic

بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون Heritage Softail Classic

موتورسیکلت هارلی دیویدسون Heritage Softail Classic مدل 2015 برای کسانی ساخته شده است که  می‌خواهند حس سفرهای کلاسیک را با فناوری های مدرن تلفیق کنند. از میان تجهیزات این موتورسیکلت می‌توان به خورجین های چرمی به سبک خورجین های دهه 40 میلادی به همراه سگک های سنتی، گلگیر جلوی FL، شیشه جلوی جدا شدنی و رینگ و قالپاق با روکش کروم اشاره کرد. در قلب موتورسیکلت نیز پیشرانه هوا خنک و دو سیلندر 103B جا خوش کرده است که1,585  سی سی حجم دارد. این پیشرانه مجهز به سیستم پاشش سوخت الکترونیکی (ESPFI) است و می‌تواند با دور موتور 3000، حداکثر 130 نیوتن متر گشتاور تولید کند. از آن جایی که کاهش مصرف سوخت نیز از اهمیت خاصی برخوردار است، میزان مصرف سوخت این پیشرانه به 5.6 لیتر در هر 100 کیلومتر کاهش داده شده است.

بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون Heritage Softail Classic

تجهیزات دیگری که قابل ذکر هستند، عبارتند از: سیستم تعلیق مخفی در عقب، ترمز ضدقفل و زین دو قسمتی. تجهیزات اصلی این موتورسیکلت قوی و زیبا عبارتند از:

سیستم ترمز جدید

دسته فرمان و کالیپرهای جلو جدید

کالیپر ترمز چهار پیستونی بسیار قوی با پیستون های بزرگتر

دیسک ترمز بزرگتر 300 میلی متری با شعاع موثر بزرگتر

گزینه های بیشتری برای انتخاب رنگ

ترمز ضدقفل

پیشرانه 103B که در وسط قرار گرفته است مجهز به سیستم پاشش سوخت الکترونیکی  (ESPFI)

رینگ های آلومینیومی با روکش کروم به همراه تایرهای تیوبلس

آمپر بنزین روی باک برای خواناتر بودن

پوشش سیاه رنگ روی پیشرانه به همراه لایه هایی از کروم

اگزوزهایی با روکش کروم به همراه صدا خفه کن

رینگ های استیل کروم و قالپاق هایی با روکش کروم

تایر 150 میلی متری در عقب

چراغ هفت اینچی خاطره انگیز با روکش کروم

چراغ های راهنما و چراغ های کوچک جلو با روکش کروم

چرم کوبی دو رنگ روی باک

دسته فرمان کلاسیک از جنس استیل ضد زنگ

خورجین های چرمی به همراه سگک های سنتی

شیشه جلو با قابلیت جدا شدن

گلگیرهای بزرگ و پوشاننده در جلو و عقب به همراه تزییناتی از جنس کروم 

بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون Heritage Softail Classic

اگر یک موتورسیکلت راحت می‌خواهید ولی از سیستم تعلیق خشک هم بدتان نمی‌آید، باید گفت این موتورسیکلت بهترین گزینه است. پشت چهره کلاسیک و به ظاهر قدیمی این موتورسیکلت، تجهیزاتی مدرن و امروزی قرار دارند که باعث می‌شوند بسیار راحت باشد. خطوط کلاسیک در چارچوب کلی به چشم می‌خورند و ضربه گیرهای افقی عقب نیز در میان اگزوز و دیگر قطعات، پنهان شده اند. ظرفیت باک 19 لیتر است و باعث می‌شود موتورسیکلت برای گشت و گذارهای طولانی آخر هفته بسیار مناسب باشد. پیشرانه 103B عملکردی بسیار عالی دارد و رضایت خریداران را کاملاً به دست می‌آورد. گیربکس شش سرعته Cruise Drive یک سواری نرم ارائه می‌دهد، تعویض دنده هایی سریع دارد و در سرعت های بالا، سر و صدای موتور را کاهش می‌دهد، به این ترتیب بهتر می‌توان صدای تغییر دور موتور را تشخیص داد.

بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون Heritage Softail Classic

به محض این که موتور 103B را روشن کنید، گشتاور بالایی در اختیارتان قرار می‌گیرد. به لطف پیستون سبک وزن، انتقال نیرو بهتر از قبل صورت می‌گیرد. اگر پایتان را روی دنده بگذارید، متوجه خواهید شد که گیربکس شش سرعته Cruise Drive به گونه ای طراحی شده است که در کنار موتور بتواند کارش را به خوبی انجام بدهد. این گیربکس نیاز به تعمیرات دوره ای مداوم ندارد و به ویژه با دور موتور پایین بسیار نرم و روان کار می‌کند. سیستم پاشش سوخت الکترونیکی (ESPFI) باعث می‌شود گاز واکنش خیلی خوبی داشته باشد و عملکرد پیشرانه هنگام بالا رفتن از سربالایی ها یا حمل بارهای سنگین بسیار خوب باشد. هنگامی هم که با سرعت کم و دور موتور پایین حرکت می‌کنید، پیشرانه تکان های بسیار کمی دارد و سواری نرم است، این امر باعث می‌شود مصرف سوخت نیز کاهش پیدا کند. 

بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون Heritage Softail Classic بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون Heritage Softail Classic

وقتی صحبت از ترمز ضد قفل Softail به میان می‌آید "نیروی متوقف کننده" معنای دیگری پیدا می‌کند. اجزاء این ترمز روی مرکز چرخ قرار گرفته اند ولی طراحی آن بسیار با ظرافت و زیبایی صورت گرفت است. از طرفی، وقتی روی زین لم داده اید خیالتان راحت است که هرگاه به ترمز احتیاج داشتید، با تمام قوا در اختیار شماست. با این سیستم جدید، میزان فشاری که لازم است به دسته ترمز وارد کنید، حدود 40 درصد کمتر است. یک کالیپر 4 پیستونی با پیستون های 32 و 34 اینچی، در کنار یک دیسک 300 میلی متری قرار گرفته است و بدون هیچ زحمتی، نیروی متوقف کننده خارق العاده ای تولید می‌کنند.

بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون Heritage Softail Classic

چه بخواهید در شهر به گشت و گذار بپردازید و چه هوای جاده به سرتان زده باشد، تایرهای Dunlop با سه لایه پلی الستر و دو شبکه داخلی از جنس فایبرگلاس، برای این کار بسیار مناسب هستند. این تایرها دارای طرح آج پیشرفته ای هستند و از موادی ساخته شده اند که روی مسیرهای خیس یا خشک، چسبندگی فوق العاده ای دارند. رکاب های بزرگ به گونه ای طراحی شده اند که پا به طور کامل روی آن قرار بگیرد و موتورسوار احساس راحتی بیشتری بکند، یک لایه لاستیکی نیز روی آن را پوشانده است تا هیچ تکان و ضربه ای به پا منتقل نشود.

بررسی موتورسیکلت هارلی دیویدسون Heritage Softail Classic

دسته های فرمان، کلاسیک، بلند و بسیار راحت هستند. این فرمان توازن و تعادلی عالی دارد و به گونه ای طراحی شده است که عضلات گردن حتی پس از کیلومترها موتورسواری نیز خسته و منقبض نشوند. جنس دسته های فرمان از استیل ضد زنگ است و علاوه بر استحکام، از زیبای و براقی خاصی نیز برخوردار است. زین دو قسمتی برای یک یا دو سرنشین بسیار راحت است. زین مخصوص سرنشین عقب، بزرگ است و تکیه گاه آن باعث می‌شود سرنشین عقب نیز مانند سرنشین جلو راحت باشد. قسمت عقب زین و خورجین ها قابل جدا شدن هستند و هنگامی که به آن ها نیازی نیست، می‌توان آن ها را برداشت. شیشه جلو نیز قابلیت جدا شدن را دارد ولی در سفرهای طولانی اگر بخواهید جلو جریان هوا را بگیرد، می‌توانید آن را سرجایش نصب کنید. شیشه جلو از جنس پلی کربنات ساخته شده است و بسیار مقاوم و با دوام است. علاوه بر این به موتورسیکلت شما سبک و سیاقی قدیمی و نوستالژیک نیز می‌دهد.


منبع

TopSpeed

برچسب : موتورسیکلت , هارلی دیویدسون , هارلی دیویدسون Heritage Softail Classic , ترمز ضد قفل






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

ali
1

یعنی بهتر از اینم داریم؟؟؟
23:02  1393/08/15
گزارش
پاسخ دادن
ali
2

تو این کلاس فقط هوندا گلوینگ....
14:23  1393/08/14
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
م م یزد : اره،همان دوهفته اول اومد
آرمان X5 : کرمان موتور از بابت بدقولی و تاخیر و جوابگو نمودن بین خودروسازان رتبه اول داره. من از مدیران خودرو قبلا ماشین گرفتم اونا هم اذیت کردن ولی نه اندازه کرمک موتور. ایندفعه اگر ماشینم رو بتونم به قوه الهی بگیرم دیگه سمت این بظاهر خودرو سازا نمیام
آرمان X5 : احتمالا قبل از تحویل خودرو نمیشه از خودروساز بابت تاخیر در تحویل و اخذ پول اضافی بابت افزایش عوارض گمرکی و.. شکایت کرد. اگر کسی هست شکایت انجام داده لطفا راهنمایی کنه که چیکار کرده
شاهین لگن : الهی خدا انتقام مارو از این انسان نماها بگیره کارد به استخونم رسیده از زندگی متنفر شدم
J7 بهمن : من بهمن ثبت نام کردم تحویل ۲۱ خرداد هنوز شاسی نشده
حسین : من میخوام فردا برم سایپا کسی میاد خبر بده 10:30 تا 11 میرسم شاهین جی 14 آذر هستم
J7 بهمن : بنده بهمن ثبت نام کردم تحویل ۲۱ خرداد هنوز شاسی نشده
محمد لاماری مشکی : هنوز مشخص نیس چقد افزایش داره؟؟
30 دی : قطعا داره. وگرنه که دعوت نامه رو نمی داد :)
محمد شاهین : سلام منم ۱۲ اذر واریزم ۱۳ اذرم پذیرش و سخا هیچ خبری نیست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سعد : دوستان کسی از برگ سبز خودرو خبر داره ، معلوم نیس کی میاد
207 : اره 23 باید بزاری روش فقط
زخمی : رضا تو همون عامل سایپایی عوضی
دنا بورسی مرداد : دوستان خواهشا کسی میدونه دنا بورسی تا چ تاریخی فاکتور شد جواب لطفا
207 سقف فلز اتومات بندرعباس : سلام خدمت همه دوستان این آخرین پیام من هستش امیدوارم حالتون عالی باشه207 اتو فلز رنگ سفید بودم فروش فوق العاده 3 ماهه 31 فروردین تکمیل وجه کردم ،18 تیر فاکتور شدم24 تیر پلاک و 5 مرادد تحویل گرفتم امیدورام ماشین های شما هم سریع به دستتون برسه،ممنونم از نظرات همه شما خدا نگهدار🌹🌹
رسول : رضا پشی فروش قم مگه چشه تو آدم بی خودی هستی که با اسمهای فیک هر هفته یا چند روز میای حال دوستان گروه میخوای خراب کنی لعنت بهت عوضی
آذر : کدوم شهر هستید؟پیامک تحویل آمد یا زنگ زدن بهت .منم چهارشنبه فاکتور و پلاک شدم ولی خبری نشده
پانا 31 تیر پیش عروش : سلام بر دوستان برای کسی از تیرماهی ها گزینه واریز باج فعال شده یا نه؟
ساینا اس بهمن : من اینجا دوستان پیام گذاشتن والا تو قبل از 23 هم بود الان مشکل اساسی ما اردبیهشت ماهی ها اینه که هنوز اسفند رو تموم نکردن چه پیش فروش چه فوق العادشو
ادریس : من 22 اردیبهشت تکمیل وجه کردم