معرفی کامیون مان TGS WW

معرفی کامیون مان TGS WW

کامیون قوی هیکل مان TGS WW، قادر است بارهای بسیار سنگین را حمل کند و به طور خاص برای استفاده در خارج از اروپای غربی طراحی شده است. این کامیون حتی ناهموارترین جاده ها و  بدترین شرایط آب و هوایی نظیر سرما و برف و یا در گرمای سوزان نیز ایمن و نرم است. کمپانی مان این کامیون را برای بیشتر برای استفاده در کشورهای واقع در خاورمیانه، خاور دور و آفریقا طراحی کرده است. این کامیون چه به عنوان کشنده مورد استفاده قرار بگیرد، چه به عنوان کمپرسی یا میکسر، در دشوارترین شرایط قادر به کار است. پیکربندی کامیون مان TGS WW می‌تواند برای شرایط جغرافیایی خاص تنظیم شود. کمپانی مان یک کامیون کارآمد طراحی کرده است که برای حمل و نقل بار در مسافت های کوتاه یا بلند مناسب است. پیکربندی های مختلف این کامیون قادرند حداکثر 50 تن بار حمل کنند. ویژگی های خاص کامیون مان TGS WW باعث شده است این کامیون بسیار قابل اعتماد و کم هزینه باشد. جلو پنجره بزرگ و ستبر به همراه یک سپر محکم، توری های محافظ برای چراغ های جلو، نصب چراغ ترمزها بر روی گلگیر عقب، تایرهای 24 اینچی و رادیاتور سازگار با گرمای سوزان و سرمای زیر 50 درجه سانتیگراد، همه و همه دست به دست هم می‌دهند و تجهیزات لازم حمل بارهای سنگین در مسافت های طلانی را در اختیار راننده قرار می‌دهد. پکیج EfficientLine نیز که به صورت سفارشی قابل خریداری است، مصرف سوخت و در نتیجه تولید گاز آلاینده CO2 را پایین می‌آورد.

معرفی کامیون مان TGS WW

دو نوع موتور شش سیلندر از سری های D20 و D26 برای این کامیون عرضه می‌شوند که قادرند 360 و 540 اسب بخار نیرو تولید کنند. این موتورها از نوع Common Rail هستند و با استانداردهای آلایندگی یورو 2، 3 و 4 (بسته به قوانین محلی) مطابقت دارند. این موتورهای قوی دارای پایین ترین ضریب تخصیص نیرو به وزن (توان وزنی مخصوص) هستند. عمر مفید این موتورها 1.5 میلیون کیلومتر است و پس از پیمودن هر 120,000 کیلومتر نیاز به تعمیرات دوره ای دارند. هر دو موتور به گونه ای طراحی شده اند که با شرایط آب و هوای سخت سازگاری داشته باشند. در این زمینه، یک رادیاتور بزرگ که پشت جلو پنجره و سپر پنهان شده است، نقش اصلی را ایفا می‌کند. استفاده از گیربکس 16 دنده ServoShift بسیار آسان است، این گیربکس بسیار دقیق نیز کار می‌کند. تعویض دنده با آن به راحتی صورت می‌گیرد و فاصله بین تعویض دنده ها نیز کم است. تعویض دنده با گیربکس 12 دنده و تمام اتوماتیک MAN TipMatic نیز بسیار نرم انجام می‌شود. پدال کلاچ حذف شده است و نیاز به تعویض دنده دستی یا درگیر کردن کلاچ بر طرف شده است. در صورت نیاز به تعویض دنده دستی، راننده می‌تواند با استفاده از یک اهرم بسیار حساس این کار را انجام بدهد. حالت آف رود که از آپشن های این کامیون محسوب می‌شود، به طور خاص برای حرکت در ترافیک سنگین طراحی شده است و حرکت در ترافیک را به کار راحتی تبدیل می‌کند. گیربکس نیمه اتوماتیک و 12 دنده MAN TipMatic نیز از عملکردی خوب برخوردار است. از این گیربکس می‌توان بدون هیچ زحمتی و با استفاده از یک اهرم، هم به صورت دستی و هم به صورت تمام اتوماتیک استفاده کرد. در این جا نیز پدال کلاچ کنار گذاشته شده است و به دسته دنده نیز نیازی نیست. حواس راننده به هیچ عنوان پرت نمی‌شود و می‌تواند تمام توجه اش را به جاده بدهد. 

معرفی کامیون مان TGS WW

حالت Cross-country نیز به طور خاص برای استفاده در سایت های ساخت و ساز و معادن طراحی شده است. انتخاب این حالت، کامیون را قادر می‌سازد با حالت دنده اتوماتیک، به راحتی در مسیرهای خارج جاده تردد کند. در این جا نیز تعویض دنده سریع، نقش اصلی را ایفا می‌کند. دنده ای که انتخاب می‌شود تا بیشترین حد ممکن درگیر باقی می‌ماند و سرعت نیز در همان حد حفظ می‌شود؛ هنگام شروع حرکت نیز گشتاور بالاتری تولید می‌شود. مبدل گشتاور ZF WSK440 در کنار گیربکس ZF TC-Tronic قرار می‌گیرد و می‌تواند حداکثر 250 تن بار را جابجا کند و به طور خاص برای حمل و نقل های بین المللی طراحی شده است. هنگامی که حداکثر عملکرد مورد نیاز باشد، گیربکس MAN TGS WW به همراه سیستم چهار چرخ محرک به کار گرفته می‌شود. کامیون هایی که از سیستم چهار چرخ محرک بهره می‌برند، به شاسی های AP نیز مجهز هستند که ناهمواری های سطح زمین را به خوبی جذب می‌کند و دارای قفل دیفرانسیل نیز می‌باشد. همه موتورها به صورت استاندارد مجهز به ترمز موتور EVB هستند. سیستم EVB قدرت ترمزگیری موتور را بیش از 60 در صد افزایش می‌دهد. ترمز موتور، عمر لنت ترمزها  و قدرت ترمزگیری مکرر را افزایش می‌دهد، به این ترتیب، ایمنی کامیون و ایمنی راننده بالا می‌رود. شبکه مستحکم روی رادیاتور، هنگامی که در مسیرهای سنگلاخی و ناهموار حرکت می‌کنید از رادیاتور محافظت می‌کند. مدل هایی از کامیون مان TGS WW که دارای ارتفاع عادی هستند، بیشتر برای حرکت روی جاده مورد استفاده قرار می‌گیرند و می‌توانند ضمن برخورداری از وزن کم، بارهای سنگین حمل کنند و همچنان کم مصرف باقی بمانند. فنر شمشی های شاسی جلو نیز در مقایسه با وزن زیادی که تحمل می‌کنند، بسیار سبک وزن به نظر می‌رسند. سیستم تعلیق بادی ECAS کیفیت سواری را بسیار بالا می‌برد و بارها را صحیح و سالم به مقصد می‌رساند. کمپانی مان برای مدل های نیمه مرتفع و مرتفع، سیستم تعلیق TGS WW را ارائه می‌دهد تا پستی و بلندی ها بهتر جذب بشوند. نسخه های 2×4، 4×4، 4×6، 6×6، 4×8 و 8×8 نیز به بازار عرضه می‌شوند که اندازه فنرهای شمشی و تایر، در آن ها به ترتیب افزایش پیدا می‌کند. نسخه4×6  TGS WWبا سیستم تعلیق بادی و ظرفیت بار 13 تن نیز تولید می‌گردد که بیشتر در اروپا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معرفی کامیون مان TGS WW

نسخه های مرتفع کامیون مان TGS WW، برای فعالیت های معدن کاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این گونه سایت ها، کار زیادی انجام می‌گیرد و در شبانه روز چند شیفت به نوبت عوض می‌شوند، بارهای سنگین جا به جا و گرد و خاک زیادی تولید می‌شوند و هم راننده و هم خودرو هر روز محک زده می‌شوند، به این ترتیب، کامیون های معدن باید بسیار مستحکم باشند، ارتفاع زیادی داشته باشند، از موتورهایی قوی بهره ببرند و هزینه تعمیر و نگهداری کمی داشته باشند. می‌توان با قاطعیت گفت کامیون مان 4×8 TGS WW 50.440  به همه نیازهای فوق پاسخ می‌گوید. این کامیون 50 تن ظرفیت دارد و به طور خاص برای حمل سنگ آهن و زغال سنگ از معادن رو باز طراحی شده است. شاسی تقویت شده ظرفیت حمل بار افزایش پیدا کند. از آن جایی که ایمنی حرف اول را می‌زند، این کامیون به سامانه الکترونیکی مدیریت ترمز MAN BrakeMatic و سیستم ترمز MAN PriTrader مجهز است. سیستم ترمز ESP نیز به صورت سفارشی قابل خریداری است.

معرفی کامیون مان TGS WW معرفی کامیون مان TGS WW

شاسی عقب از فولاد بسیار محکم ساخته شده است و ضمن برخورداری از استحکام بالا و وزن کم، بسیار انعطاف پذیر است و از ثبات بالایی برخوردار است. آرایه ای از سوراخ های ریز روی قسمت عقب وجود دارد که اتصال وسایل جانبی به کامیون را بدون نیاز به مته کاری امکان پذیر می‌کند. رنگ استفاده شده در شاسی عقب نیز نوع رنگ های مبتنی بر آب و دوستدار محیط زیست است و تضمین می‌کند اجزاء شاسی دچار خوردگی نخواهند شد.

معرفی کامیون مان TGS WW معرفی کامیون مان TGS WW

 کابین LX که در کامیون مان TGS WW مورد استفاده قرار می‌گیرد، بسیار راحت و جادار است و دید خوبی از جاده و محیط اطراف در اختیار راننده قرار می‌دهد. راننده می‌تواند در صورت نیاز به جای خواب اضافی، صندلی شاگرد را بخواباند و از آن استفاده کند. پنجره واقع شده در پشت ستون میانی باعث می‌شود نور بیشتری وارد کابین بشود و راننده نیز دید بهتری از سمت چپ عقب داشته باشد. وزن پایین کابین باعث می‌شود گنجایش بار بیشتر بشود. 

مزایا برای راننده

محفظه های بار زیاد برای گنجاندن اسباب و اثاثیه

جا برای ایستادن در جلو صندلی شاگرد

دید واضح و گسترده از روی صندلی راننده

تختخواب های راحت برای دو راننده در سفرهایی که به دو راننده نیاز است

 

مزایا برای کامیون داران و شرکت های حمل و نقل

کابین سبک به منظور بالا رفتن ظرفیت بار

کابین آیرودینامیک که به لطف دارا بودن از قسمت جلویی باریک تر، باعث کاهش مصرف سوخت می‌شود

در صنعت حمل و نقل، کارآمدی و اطمینان هنگامی تضمین می‌شود که از حالت ها و وضعیت های خطرناک اجتناب شود. به همین دلیل، اولویت کمپانی مان ابداع و توسعه سیستم های ایمنی است.

 

تجهیزات ایمنی

معرفی کامیون مان TGS WW

سیستم کنترل پایداری (ESP)

این سیستم، پیوسته وضعیت کامیون را رصد می‌کند و به صورت اتوماتیک سیستم مدیریت موتور و ترمز را به کار می‌گیرد تا کامیون را از چپ شدن یا لیز خوردن حفظ کند. 

کروز کنترل تطبیقی (ACC)

فاصله با وسیله نقلیه جلویی گاهی اوقات استباه تخمین زده می‌شود. کروز کنترل تطبیقی به صورت اتوماتیک فاصله با وسیله نقلیه جلویی را تنظیم می‌کند و خطر برخورد را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می‌دهد. 

سیستم هشدار عبور از خط (LGS)

این سیستم از دوربین استفاده می‌کند و هنگامی که کامیون از خط عبور کند با راننده هشدار می‌دهد و تا موقعیتش را در جاده اصلاح کند.

سیستم هشدار کمربند ایمنی

در کامیون ها، یک کمربند ایمنی که درست بسته شده باشد، همیشه ایمنی راننده و سرنشینان دیگر را تأمین می‌کند. کامیون TGS WW دارای یک هشدار صوتی است که در صورتی که راننده یا دیگر سرنشینان فراموش کرده باشند کمربندشان را ببندند، بسیتن آن را یادآوری می‌کند. اگر کامیون با سرعت بالای 15 کیلومتر بر ساعت در حال حرکت باشد؛ یک صدای بوق به راننده هشدار می‌دهد که کمربند ایمنی اش را نبسته است. این بوق به مدت دو دقیقه شنیده می‌شود. این صدا در سرعت های زیر 15 کیلومتر یا هنگام حرکت با دنده عقب، به گوش نمی‌رسد تا راننده بتواند آزادانه و بدون بستن کمربند، کارش را انجام بدهد.

معرفی کامیون مان TGS WW معرفی کامیون مان TGS WW
معرفی کامیون مان TGS WW معرفی کامیون مان TGS WW

پایین آمدن مصرف سوخت، مستلزم نرم و روان کار کردن موتور است. به منظور حفاظت از منابع ارزشمند انرژی، وساین نقلیه سنگین باید تا بیشترین حد ممکن کم مصرف باشند. کمپانی مان برای مدل های 2×4، 2×6 و 4×6 کامیون TGS WW، پکیج EfficientLine را ارائه می‌کند. این پکیج، همه تجهیزات مربوط به کاهش مصرف را به کار می‌گیرد و مصرف سوخت در کامیون 440-HP  4×6 را بیش از 2.5 لیتر در هر صد کیلومتر کاهش می‌دهد. به این ترتیب، هزینه سوخت نیز کاهش پیدا می‌کند. به طور کلی، می‌توان گفت موتور کامیون های مان به لطف استفاده از فناوری های بالا، بسیار کم مصرف و دوستدار محیط زیست هستند. این موتورها قادرند بین 360 تا 540 اسب بخار نیرو تولید کنند و با استانداردهای Euro 2، Euro 3 و Euro 4 مطابقت داشته باشند. سیستم تزریق سوخت فشار بالای Common Rail، توربوشارژر و سنجش مداوم گازهای اگزوز در کنار مواد مقاوم و سبک وزنی که موتور از آن ها ساخته شده است، همگی دست به دست هم داده اند تا این موتورهای دیزل بسیار کم مصرف باشند. استفاده از زه های آلومینیومی و حذف تایر زاپاس باعث شده است وزن این کامیون پایین بیاید و در نتیجه ظرفیت بار افزایش پیدا کند. چراغ های مخصوص رانندگی در روز نیز از نوع هالوژنی هستند و از لامپ های هالوژن معمولی برق کمتری مصرف می‌کنند. رکاب های جانبی و طراحی آیرودینامیک بدنه  باعث شده اند، مقاومت هوای کامیون .سوخت پایین بیاید. اگر محدود کننده سرعت روی 85 کیلومتر بر ساعت تنظیم شود، مقاومت هوا کاهش پیدا می‌کند و مصرف سوخت کمتر می‌شود.


منبع

MAN

برچسب : مان , مان TGS WW , کمپانی مان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

sirus
0

اینجانب بعنوان یک راننده لذت می برم ولی بعد خواندن مطالب میبینم که چقدر اطلاعات در من و همکارانم پایین است خواهشمندم اطاعات فنی تری را بیان بفرمایید
14:14  1393/11/12
پاسخ دادن
behnam
11

خیلی عالی بود
لطفا از ماشین آلات راهسازی و ساختمانی شرکت ولوو نیز مطلب بگذارید
مثل لودر ها، بیل مکانیکی ها و دامپ تراک ها که از برترین محصولات دنیا هستند
10:47  1393/09/17
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
X33 Cross cvt 25 نظر
پارسا. 25 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ماهان : مبارک باشه شاهین پلاس بود منم 15اسفند تکمیل وجه کردم اما فعلا خبری نیست
محم : یکی‌ دو نفرن که با دروغاشون باعث شدن دیگه این گروه کاربرد نداشته باشه معلوم نیست کی‌ راست میگه کی دروغ!!!
شاهین cvt تحویل هفته چهارم دی : منم ۶ اسفند تکمیل وجه کردم cvt پس چرا cvt فاکتور نمیکنند؟
Mostafa : سلام وقت بخیر.از a5 همچنان خبری نیست
محسن اسفند ماه : برادر akbar فردا فاکتور شدم، خواهش می کنم، بازم کمکی بود در خدمتم
محسن سی و یک اسفند ماه بعد از تعطیلات : خانعلی قهرمان تشکر تشکر
وحید : متاسفانه همین الان متوجه شدم اتوبوس حامل خانعلی آچیلیان و اقوام خیلی نزدیکشون که برای انتقام از من عازم تهران بودن پنچر شده، و اتوبوس به مبدا برگشته، باز خدارو شکر دست انتقام خانعلی برای چند وقت از سر من کوتاه شد. خدارو شکر
بهزاد : تو سایتا خیلی گشتم تقریبا حواله های شاهین رو کسی نمیفروشه. منم۲ دی ۲۹۱ واریز کردم. نمیدونم حواله رو بفروشم برم نقدی بخرم الان. یا نگه دارمش درش بیارم همین جی رو. ‌‌.
تارا 30اسفند : سلام وقت بخیر دوستان تارا دستی تحویل 30اسفند بودم دوروز پیش فاکتور وپلاک شده وامروز آماده بارگیری زده کی به نمایندگی می‌ره ممنون میشم جواب بدید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امین : چرخش بچرخه، مبارکتون باشه
x22 بندر : سلام دی ماه تکمیل وجه کردم 1403/11/7 شاسی خورده و هنوز فاکتور نشده و تحویلی 11 خردادم.
اطلس مشکی 8مهر : جناب راعی حادثه اسکله بندر رجایی مربوط به دیروز است و شما امروز به فاصله 3 ساعت و طی دو پیام، نظرات و وعده های متفاوت و متناقضی دادید. بنده و همسرم کارمندیم و اذر 402 اولین پرداخت و 8مهر403 دومین پرداخت را داشتیم و ماشبن فروختیم و الان 7ماه است که وسیله نداریم. هر بار یک وعده و وعیدی دادید برایم سوال است چرا امروز برای سومین بار در سال جاری فروش گذاشتید. لطفا به شعور مردم و هموطنتون توهین نکنید و با زندگی هموطنتون بازی نکنید. یا سایپا وظیفه خودش بداند و روشنگری کند و یا با موج منفی حاصل از تجمع و خبررسانی و نارضایتی مردم کنار بیاید.
اطلس azar : از آن مدیریت محترم تقاضا دارم در صورتی که این جانب را صاحب حق دانستیددستورات لازم در خصوص انتظارات شاکی را صادر فرمایید. همچنین در صورت اینکه شکایت اینجانب ارتباط موضوعی با آن دستگاه نداشته و یا خارج از ماموریت آن سازمان محترم است، این شکایت به صورت سیستمی به دستگاه مرتبط ارجاع گردد.همچنین ازسازمان محترم بازرسی کل کشور تقاضا می کنم دراستای تکلیف تبصره 1 ماده 25 قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد بر نحوه رسیدگی و پاسخگویی به شکایت اینجانب نظارت نماید. در ادامه توضیحات تکمیلی به شرح ذیل اعلام می گردد: ( ..... ) اینجانب ضمن تایید صحت کلیه مندرجات فوق، جهت هرگونه همکاری و ارائه اطلاعات بیشتر به مسئولین دستگاه اجرایی و سازمان بازرسی آمادگی خود را اعلام می نمایم. شماره تماس اینجانب می باشد. با تشکر
اطلس azar : شرکت سایپا با ارسال دیرهنگام دعوت نامه در اسفندماه1403 باعث شد علاوه بر افزایش قیمت که شامل من شد و من در اسفندماه تکمیل وجه کردم و قرار شد یک ماهه خودرو تحویل داده شود ولی با گذشت بیش از یک ماه نه تنها خودرو و تحویل ندادند طی تماس با سامانه 96550 شرکت سایپا اپراتور شرکت تاریخی جهت تحویل اعلام نکردند.با توجه به این که این موضوع باعث ضرر مالی اینجانب و سلب آرامش من و خانواده ام شده است لذا درخواست رسیدگی به این موضوع و احقاق حق و حقوق اینجانب را دارم. با سپاس .
اطلس azar : مدیریت محترم رسیدگی و پاسخگویی به شکایت موضوع: شکایت اینجانب ... به کد ملی ... سلام علیکم احتراماً ضمن عرض خدا قوت، با عنایت به ماده 27 قانون مدیریت خدمات کشوری مبنی بر اینکه در صورت بروز هر گونه تخلف، مسئولین دستگاه های اجرایی مسئولیت پاسخگویی به شکایات مردم را به عهده داشته و با استفاده از ظرفیت تعیین شده در ماده 90 قانون مدیریت خدمات کشوری حق شکایت ارباب رجوعان به مراجع قانونی محفوظ است به استحضار می رساند، اینجانب به دلیل ( عدم اجرای قانون و یا تکالیف قانونی در فرایند ) در ارتباط با دریافت خدمت ( خدمات شرکت سایپا ) در تاریخ ( آذرماه 1403 ) و در محل ( استان تهران، شهرستان تهران ) شکایت دارم. برای اثبات ادعای فوق، می توان از طریق ( بررسی مستندات ) به شرح ( اینجانب در اسفندماه 1402 برای خوردی اطلس شرکت سایپا با تحویل آذرماه 1403 ثبت نام کردم.
محمدرضا | Mohammad Reza : سلام دوستان؛ امروز صبح تماس گرفتن گفتن ماشینت آمادس بیا ببر. رفتم ماشینو از نمایندگی آدابی قم گرفتم کارواش کرده بودن. اولش توضیح دادند درباره ماشین و خودشون پیش چشمام چک کردن و محض احتیاط بعدش یک ساعت از رو چک لیست چک میکردم چیزیش کم نباشه و جک و آچار چرخ و زاپاس و آنتن و مثلث خطر و بکسل بند همراهش بود و امضا کردم. ((⭕️ کوییک GXRL رینگ آلومینیومی رنگ سفید-مشکی - ⭕️ ثبت نام و سخا 21 آبان - ⭕️ پذیرش 22 آبان شماره **120268- ⭕️ تاریخ فاکتور و "عدم دریافت شاسی از وزارت سمت" 27 فروردین 1404 - ⭕️ تاریخ نمایش شماره شاسی در سایپا یدک 31 فروردین 1404 - ⭕️ تاریخ پلاک آنلاین (پلاک جدید) 3 اردیبهشت 1404 - ⭕️ تاریخ چراغ تحویل 4 اردیبهشت 1404 - ⭕️ تاریخ تماس از نمایندگی جهت دریافت 7 اردیبهشت 1404.)) گفتن سند و بیمه نامه یک ماه دیگه از نمایندگی بگیر. کارت و برگ سبز هم میاد دم در خونه. کارت سوخت هم از سایت میشه ثبت نام کرد هم از پلیس 10+. یاعلی...🌹
اطلس azar : https://136.bazresi.ir/dargah/dashboard2/apps درود دوستان این سامانه شکایت ثبت کنید
اردشیر : سلام تحویل 30 خرداد فاکتور شدی
گرفتار رانا : پرداختی جدید فعال شده؟ میگن بابت کمربند یک میلیون هشتصد تومن دیگه باید پرداخت بشه کسی چک کرده؟