معرفی کامیون مان TGS WW

معرفی کامیون مان TGS WW

کامیون قوی هیکل مان TGS WW، قادر است بارهای بسیار سنگین را حمل کند و به طور خاص برای استفاده در خارج از اروپای غربی طراحی شده است. این کامیون حتی ناهموارترین جاده ها و  بدترین شرایط آب و هوایی نظیر سرما و برف و یا در گرمای سوزان نیز ایمن و نرم است. کمپانی مان این کامیون را برای بیشتر برای استفاده در کشورهای واقع در خاورمیانه، خاور دور و آفریقا طراحی کرده است. این کامیون چه به عنوان کشنده مورد استفاده قرار بگیرد، چه به عنوان کمپرسی یا میکسر، در دشوارترین شرایط قادر به کار است. پیکربندی کامیون مان TGS WW می‌تواند برای شرایط جغرافیایی خاص تنظیم شود. کمپانی مان یک کامیون کارآمد طراحی کرده است که برای حمل و نقل بار در مسافت های کوتاه یا بلند مناسب است. پیکربندی های مختلف این کامیون قادرند حداکثر 50 تن بار حمل کنند. ویژگی های خاص کامیون مان TGS WW باعث شده است این کامیون بسیار قابل اعتماد و کم هزینه باشد. جلو پنجره بزرگ و ستبر به همراه یک سپر محکم، توری های محافظ برای چراغ های جلو، نصب چراغ ترمزها بر روی گلگیر عقب، تایرهای 24 اینچی و رادیاتور سازگار با گرمای سوزان و سرمای زیر 50 درجه سانتیگراد، همه و همه دست به دست هم می‌دهند و تجهیزات لازم حمل بارهای سنگین در مسافت های طلانی را در اختیار راننده قرار می‌دهد. پکیج EfficientLine نیز که به صورت سفارشی قابل خریداری است، مصرف سوخت و در نتیجه تولید گاز آلاینده CO2 را پایین می‌آورد.

معرفی کامیون مان TGS WW

دو نوع موتور شش سیلندر از سری های D20 و D26 برای این کامیون عرضه می‌شوند که قادرند 360 و 540 اسب بخار نیرو تولید کنند. این موتورها از نوع Common Rail هستند و با استانداردهای آلایندگی یورو 2، 3 و 4 (بسته به قوانین محلی) مطابقت دارند. این موتورهای قوی دارای پایین ترین ضریب تخصیص نیرو به وزن (توان وزنی مخصوص) هستند. عمر مفید این موتورها 1.5 میلیون کیلومتر است و پس از پیمودن هر 120,000 کیلومتر نیاز به تعمیرات دوره ای دارند. هر دو موتور به گونه ای طراحی شده اند که با شرایط آب و هوای سخت سازگاری داشته باشند. در این زمینه، یک رادیاتور بزرگ که پشت جلو پنجره و سپر پنهان شده است، نقش اصلی را ایفا می‌کند. استفاده از گیربکس 16 دنده ServoShift بسیار آسان است، این گیربکس بسیار دقیق نیز کار می‌کند. تعویض دنده با آن به راحتی صورت می‌گیرد و فاصله بین تعویض دنده ها نیز کم است. تعویض دنده با گیربکس 12 دنده و تمام اتوماتیک MAN TipMatic نیز بسیار نرم انجام می‌شود. پدال کلاچ حذف شده است و نیاز به تعویض دنده دستی یا درگیر کردن کلاچ بر طرف شده است. در صورت نیاز به تعویض دنده دستی، راننده می‌تواند با استفاده از یک اهرم بسیار حساس این کار را انجام بدهد. حالت آف رود که از آپشن های این کامیون محسوب می‌شود، به طور خاص برای حرکت در ترافیک سنگین طراحی شده است و حرکت در ترافیک را به کار راحتی تبدیل می‌کند. گیربکس نیمه اتوماتیک و 12 دنده MAN TipMatic نیز از عملکردی خوب برخوردار است. از این گیربکس می‌توان بدون هیچ زحمتی و با استفاده از یک اهرم، هم به صورت دستی و هم به صورت تمام اتوماتیک استفاده کرد. در این جا نیز پدال کلاچ کنار گذاشته شده است و به دسته دنده نیز نیازی نیست. حواس راننده به هیچ عنوان پرت نمی‌شود و می‌تواند تمام توجه اش را به جاده بدهد. 

معرفی کامیون مان TGS WW

حالت Cross-country نیز به طور خاص برای استفاده در سایت های ساخت و ساز و معادن طراحی شده است. انتخاب این حالت، کامیون را قادر می‌سازد با حالت دنده اتوماتیک، به راحتی در مسیرهای خارج جاده تردد کند. در این جا نیز تعویض دنده سریع، نقش اصلی را ایفا می‌کند. دنده ای که انتخاب می‌شود تا بیشترین حد ممکن درگیر باقی می‌ماند و سرعت نیز در همان حد حفظ می‌شود؛ هنگام شروع حرکت نیز گشتاور بالاتری تولید می‌شود. مبدل گشتاور ZF WSK440 در کنار گیربکس ZF TC-Tronic قرار می‌گیرد و می‌تواند حداکثر 250 تن بار را جابجا کند و به طور خاص برای حمل و نقل های بین المللی طراحی شده است. هنگامی که حداکثر عملکرد مورد نیاز باشد، گیربکس MAN TGS WW به همراه سیستم چهار چرخ محرک به کار گرفته می‌شود. کامیون هایی که از سیستم چهار چرخ محرک بهره می‌برند، به شاسی های AP نیز مجهز هستند که ناهمواری های سطح زمین را به خوبی جذب می‌کند و دارای قفل دیفرانسیل نیز می‌باشد. همه موتورها به صورت استاندارد مجهز به ترمز موتور EVB هستند. سیستم EVB قدرت ترمزگیری موتور را بیش از 60 در صد افزایش می‌دهد. ترمز موتور، عمر لنت ترمزها  و قدرت ترمزگیری مکرر را افزایش می‌دهد، به این ترتیب، ایمنی کامیون و ایمنی راننده بالا می‌رود. شبکه مستحکم روی رادیاتور، هنگامی که در مسیرهای سنگلاخی و ناهموار حرکت می‌کنید از رادیاتور محافظت می‌کند. مدل هایی از کامیون مان TGS WW که دارای ارتفاع عادی هستند، بیشتر برای حرکت روی جاده مورد استفاده قرار می‌گیرند و می‌توانند ضمن برخورداری از وزن کم، بارهای سنگین حمل کنند و همچنان کم مصرف باقی بمانند. فنر شمشی های شاسی جلو نیز در مقایسه با وزن زیادی که تحمل می‌کنند، بسیار سبک وزن به نظر می‌رسند. سیستم تعلیق بادی ECAS کیفیت سواری را بسیار بالا می‌برد و بارها را صحیح و سالم به مقصد می‌رساند. کمپانی مان برای مدل های نیمه مرتفع و مرتفع، سیستم تعلیق TGS WW را ارائه می‌دهد تا پستی و بلندی ها بهتر جذب بشوند. نسخه های 2×4، 4×4، 4×6، 6×6، 4×8 و 8×8 نیز به بازار عرضه می‌شوند که اندازه فنرهای شمشی و تایر، در آن ها به ترتیب افزایش پیدا می‌کند. نسخه4×6  TGS WWبا سیستم تعلیق بادی و ظرفیت بار 13 تن نیز تولید می‌گردد که بیشتر در اروپا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معرفی کامیون مان TGS WW

نسخه های مرتفع کامیون مان TGS WW، برای فعالیت های معدن کاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این گونه سایت ها، کار زیادی انجام می‌گیرد و در شبانه روز چند شیفت به نوبت عوض می‌شوند، بارهای سنگین جا به جا و گرد و خاک زیادی تولید می‌شوند و هم راننده و هم خودرو هر روز محک زده می‌شوند، به این ترتیب، کامیون های معدن باید بسیار مستحکم باشند، ارتفاع زیادی داشته باشند، از موتورهایی قوی بهره ببرند و هزینه تعمیر و نگهداری کمی داشته باشند. می‌توان با قاطعیت گفت کامیون مان 4×8 TGS WW 50.440  به همه نیازهای فوق پاسخ می‌گوید. این کامیون 50 تن ظرفیت دارد و به طور خاص برای حمل سنگ آهن و زغال سنگ از معادن رو باز طراحی شده است. شاسی تقویت شده ظرفیت حمل بار افزایش پیدا کند. از آن جایی که ایمنی حرف اول را می‌زند، این کامیون به سامانه الکترونیکی مدیریت ترمز MAN BrakeMatic و سیستم ترمز MAN PriTrader مجهز است. سیستم ترمز ESP نیز به صورت سفارشی قابل خریداری است.

معرفی کامیون مان TGS WW معرفی کامیون مان TGS WW

شاسی عقب از فولاد بسیار محکم ساخته شده است و ضمن برخورداری از استحکام بالا و وزن کم، بسیار انعطاف پذیر است و از ثبات بالایی برخوردار است. آرایه ای از سوراخ های ریز روی قسمت عقب وجود دارد که اتصال وسایل جانبی به کامیون را بدون نیاز به مته کاری امکان پذیر می‌کند. رنگ استفاده شده در شاسی عقب نیز نوع رنگ های مبتنی بر آب و دوستدار محیط زیست است و تضمین می‌کند اجزاء شاسی دچار خوردگی نخواهند شد.

معرفی کامیون مان TGS WW معرفی کامیون مان TGS WW

 کابین LX که در کامیون مان TGS WW مورد استفاده قرار می‌گیرد، بسیار راحت و جادار است و دید خوبی از جاده و محیط اطراف در اختیار راننده قرار می‌دهد. راننده می‌تواند در صورت نیاز به جای خواب اضافی، صندلی شاگرد را بخواباند و از آن استفاده کند. پنجره واقع شده در پشت ستون میانی باعث می‌شود نور بیشتری وارد کابین بشود و راننده نیز دید بهتری از سمت چپ عقب داشته باشد. وزن پایین کابین باعث می‌شود گنجایش بار بیشتر بشود. 

مزایا برای راننده

محفظه های بار زیاد برای گنجاندن اسباب و اثاثیه

جا برای ایستادن در جلو صندلی شاگرد

دید واضح و گسترده از روی صندلی راننده

تختخواب های راحت برای دو راننده در سفرهایی که به دو راننده نیاز است

 

مزایا برای کامیون داران و شرکت های حمل و نقل

کابین سبک به منظور بالا رفتن ظرفیت بار

کابین آیرودینامیک که به لطف دارا بودن از قسمت جلویی باریک تر، باعث کاهش مصرف سوخت می‌شود

در صنعت حمل و نقل، کارآمدی و اطمینان هنگامی تضمین می‌شود که از حالت ها و وضعیت های خطرناک اجتناب شود. به همین دلیل، اولویت کمپانی مان ابداع و توسعه سیستم های ایمنی است.

 

تجهیزات ایمنی

معرفی کامیون مان TGS WW

سیستم کنترل پایداری (ESP)

این سیستم، پیوسته وضعیت کامیون را رصد می‌کند و به صورت اتوماتیک سیستم مدیریت موتور و ترمز را به کار می‌گیرد تا کامیون را از چپ شدن یا لیز خوردن حفظ کند. 

کروز کنترل تطبیقی (ACC)

فاصله با وسیله نقلیه جلویی گاهی اوقات استباه تخمین زده می‌شود. کروز کنترل تطبیقی به صورت اتوماتیک فاصله با وسیله نقلیه جلویی را تنظیم می‌کند و خطر برخورد را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می‌دهد. 

سیستم هشدار عبور از خط (LGS)

این سیستم از دوربین استفاده می‌کند و هنگامی که کامیون از خط عبور کند با راننده هشدار می‌دهد و تا موقعیتش را در جاده اصلاح کند.

سیستم هشدار کمربند ایمنی

در کامیون ها، یک کمربند ایمنی که درست بسته شده باشد، همیشه ایمنی راننده و سرنشینان دیگر را تأمین می‌کند. کامیون TGS WW دارای یک هشدار صوتی است که در صورتی که راننده یا دیگر سرنشینان فراموش کرده باشند کمربندشان را ببندند، بسیتن آن را یادآوری می‌کند. اگر کامیون با سرعت بالای 15 کیلومتر بر ساعت در حال حرکت باشد؛ یک صدای بوق به راننده هشدار می‌دهد که کمربند ایمنی اش را نبسته است. این بوق به مدت دو دقیقه شنیده می‌شود. این صدا در سرعت های زیر 15 کیلومتر یا هنگام حرکت با دنده عقب، به گوش نمی‌رسد تا راننده بتواند آزادانه و بدون بستن کمربند، کارش را انجام بدهد.

معرفی کامیون مان TGS WW معرفی کامیون مان TGS WW
معرفی کامیون مان TGS WW معرفی کامیون مان TGS WW

پایین آمدن مصرف سوخت، مستلزم نرم و روان کار کردن موتور است. به منظور حفاظت از منابع ارزشمند انرژی، وساین نقلیه سنگین باید تا بیشترین حد ممکن کم مصرف باشند. کمپانی مان برای مدل های 2×4، 2×6 و 4×6 کامیون TGS WW، پکیج EfficientLine را ارائه می‌کند. این پکیج، همه تجهیزات مربوط به کاهش مصرف را به کار می‌گیرد و مصرف سوخت در کامیون 440-HP  4×6 را بیش از 2.5 لیتر در هر صد کیلومتر کاهش می‌دهد. به این ترتیب، هزینه سوخت نیز کاهش پیدا می‌کند. به طور کلی، می‌توان گفت موتور کامیون های مان به لطف استفاده از فناوری های بالا، بسیار کم مصرف و دوستدار محیط زیست هستند. این موتورها قادرند بین 360 تا 540 اسب بخار نیرو تولید کنند و با استانداردهای Euro 2، Euro 3 و Euro 4 مطابقت داشته باشند. سیستم تزریق سوخت فشار بالای Common Rail، توربوشارژر و سنجش مداوم گازهای اگزوز در کنار مواد مقاوم و سبک وزنی که موتور از آن ها ساخته شده است، همگی دست به دست هم داده اند تا این موتورهای دیزل بسیار کم مصرف باشند. استفاده از زه های آلومینیومی و حذف تایر زاپاس باعث شده است وزن این کامیون پایین بیاید و در نتیجه ظرفیت بار افزایش پیدا کند. چراغ های مخصوص رانندگی در روز نیز از نوع هالوژنی هستند و از لامپ های هالوژن معمولی برق کمتری مصرف می‌کنند. رکاب های جانبی و طراحی آیرودینامیک بدنه  باعث شده اند، مقاومت هوای کامیون .سوخت پایین بیاید. اگر محدود کننده سرعت روی 85 کیلومتر بر ساعت تنظیم شود، مقاومت هوا کاهش پیدا می‌کند و مصرف سوخت کمتر می‌شود.


منبع

MAN

برچسب : مان , مان TGS WW , کمپانی مان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

sirus
0

اینجانب بعنوان یک راننده لذت می برم ولی بعد خواندن مطالب میبینم که چقدر اطلاعات در من و همکارانم پایین است خواهشمندم اطاعات فنی تری را بیان بفرمایید
14:14  1393/11/12
پاسخ دادن
behnam
11

خیلی عالی بود
لطفا از ماشین آلات راهسازی و ساختمانی شرکت ولوو نیز مطلب بگذارید
مثل لودر ها، بیل مکانیکی ها و دامپ تراک ها که از برترین محصولات دنیا هستند
10:47  1393/09/17
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد