پس از گذشت چندین سال از رونمایی نیسان GT-R در سال 2007، شما شاهد پیر شدن این خودرو هستید. در حقیقت آنطور که کمپانی نیسان انتظار داشت، این خودرو از فروش خوبی برخوردار نبود؛ به عبارتی دیگر، نیسان به دنبال تولید خودرویی برای افزایش درآمد خود بود تا اینکه تصویری مناسب از محصولات خود را در ذهن دیگران ایجاد کند.
از این رو نسل جدیدی از GT-R که خودرویی هیبریدی است در حال ورود به بازار میباشد؛ اما بر اساس گفته های یکی از مسئولین این خودروساز ژاپنی، برای پایین نگه داشتن هزینه های مصرفی، موتور 3.8 لیتری 6 سیلندر مجهز به توربوشارژر دوگانه و سیستم چهار چرخ محرک هیچ تغییری نخواهد کرد.
گفتنی است، تنها تفاوت آشکار، پیشرانه برقی است که قدرتی معادل 134 اسب بخار را تولید میکند و در کنار موتور 6 سیلندر، در مجموع چیزی در حدود 775 اسب بخار قدرت را در اختیار راننده قرار میدهد. با توجه به گشتاور بسیار بالای این زیبای ژاپنی، گیربکس 6 سرعته موجود تغییر خواهد کرد، چرا که از پس انتقال چنین نیرویی به چرخ ها بر نخواهد آمد و جای خود را به یک گیربکس 8 سرعته کاملا جدید خواهد داد.
ناگفته نماند، طراحان این کمپانی برای تولید یک سوپر ماشین بسیار زیبا از کانسپت خود یعنی Concept 2020 Vision Gran Turismo که در گردهمایی Goodwood رونمایی شد، الهام گرفته و GT-R جدید را طراحی کردند. این خودرو در سال 2015 به صورت کانسپت و در سال 2018 به صورت رسمی رونمایی و وارد بازار خواهد شد.