بررسی مزدا 3 مدل 2015

بررسی مزدا 3 مدل 2015

وقتی به فکر خرید یک خودروی جمع و جور می‌افتید، احتمالاً مسائلی چون مصرف کم و قابل اعتماد بودن در صدر اولویت های شما قرار دارند. البته بیشتر خودروهای مدرت و امروزی با این معیارها مطابقت دارند، ولی اگر یک سواری خوب و وجهه و کلاس می‌خواهید، به طور قطع باید مزدا 3 مدل 2015 را مد نظر قرار بدهید. قبل از هر چیز باید گفت، مزدا 3 برای خریدارانی که به کیفیت سواری اهمیت می‌دهند، بهترین گزینه است. شتاب زیاد، فرمان تند و تیز و یک سیستم تعلیق که به خوبی میزان شده است، باعث می‌شود مزدا 3 حتی هنگام گشت و گذار در شهر هم واقعاً سرحال و سرزنده باشد. این خودرو از چند جهت دیگر نیز واقعاً خاص است. قیافه ظاهری بسیار خاص و با کلاس است، علاوه بر این تجهیزات پیشرفته‌ای از جمله کروز کنترل تطبیقی، سیستم پیشگیری از تصادف و نمایشگر مجازی به مشتریان ارائه می‌دهد که در سایر خودروهای جمع و جور دیگر مشاهده نمی‌شود. چیزی که در مورد مزدا 3 بسیار جلب توجه می‌کند، این است که در حالی این تجهیزات را ارائه می‌دهد که از قیمتی بسیار رقابتی و مصرف سوختی پایین برخوردار است.

بررسی مزدا 3 مدل 2015

البته نکات منفی کوچکی نیز به چشم می‌خورند که از میان آن ها می‌توان به سر و صدا و تکان های کوچک هنگام حرکت در بزرگراه اشاره کرد. اگر رینگ های بزرگ 18 اینچی زیر آن انداخته شده باشند، این ایراد هنگام عبور از مسیرهای ناهموار بیشتر خودش را نشان می‌دهد. کابین داخلی هم زیاد بزرگ نیست و جای صندلی های عقب و گنجایش صندوق عقب، متوسط و معمولی هستند. کمپانی مزدا، نسخه هاچ بک این خودرو را نیز به بازار عرضه می‌کند که انعطاف پذیرتر است. روی هم رفته، مزدا 3 در ارزیابی های صورت گرفته موفق به کسب رتبه A شده است که باید گفت تنها خودرویی نیست که موفق به کسب این رتبه شده است. از میان این خودروها می‌توان از فورد فوکوس نام برد که از سواری بسیار خوبی برخوردار است . در کابین داخلی نیز، تجهیزات پیشرفته زیادی به چشم می‌خورند. کیا سراتو مدل 2015 نیز بسیار زیباست ولی سواری زیاد لذت بخشی ندارد و به سختی این رتبه را به دست آورده است. هوندا سیویک و فولکس واگن گلف مدل 2015 نیز بسیار قابل اعتماد هستند و ارزش آن را دارند که به آن ها فکر بکنید. البته شاید انتخاب قدری سخت باشد ولی اگر خودرویی می‌خواهید که با همه ملاک و معیارها همخوانی داشته باشد، باید گفت مزدا 3 مدل 2015 انتخاب خوبی است.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی مزدا 3 مدل 2015

مزدا 3 مدل 2015 در دو نسخه هاچ بک و سدان چهار درب به بازار عرضه می‌شود. هر دو نسخه با تیپ های اصلی 3i و 3s در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند که هر کدام به چند تیپ جزئی تر دیگر تقسیم می‌شوند. تجهیزات تیپ پایه 3i SV (فقط در نسخه سدان) عبارتند از: رینگ های استیل 16 اینچی، لوازم تمام برقی، تهویه مطبوع، صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به بالا و پایین، کامپیوتر سفری، صندلی تاشوی عقب، چهار بلندگو برای سیستم صوتی و درگاه USB و iPod. همه تیپ های دیگر، هم با نسخه سدان به بازار عرضه می‌شوند و هم با نسخه هاچ بک. تیپ 3i Sport دارای این تجهیزات است: کروز کنترل، صندلی تاشوی عقب با نسبت 40/60، اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، نمایشگر 7 اینچی به همراه دسته کنترل، سیستم صوتی سی دی خوان به همراه شش بلندگو، رادیوی HD، رادیوی هوشمند با قابلیت اتصال به اینترنت و درگاه USB و iPod. تیپ 3i Touring مجهز به سی دی خوان نیست، در عوض از این تجهیزات بهره می‌برد: رینگ های آلومینیومی 16 اینچی، چراغ های مه شکن، گرمکن آینه های جانبی، بادگیر عقب، دسترسی بدون کلید، روکش چرمی برای غربیلک فرمان، تکیه گاه دست در وسط صندلی های عقب، سیستم هشدار نقاط کور، سیستم هشدار ترافیک عقب و دوربین دید عقب.

بررسی مزدا 3 مدل 2015

اگر پکیج Touring Technology که به صورت سفارشی به فروش می‌رسد را خریداری کنید، این تجهیزات در اختیارتان قرار می‌گیرند: سانروف، کنترل آب و هوای اتوماتیک دو نقطه‌ای، مسیریاب ماهواره ای، کنترل صوتی، سیستم صوتی Bose به همراه نه بلندگو و صدای فراگیر و رادیوی ماهواره ای. تجهیزاتی که به همراه تیپ 3i Grand Touring ارائه می‌شوند، عبارتند از: روکش صندلی از جنس وینیل اعلا (leatherette)، گرمکن صندلی های جلو، آینه الکتروکرومیک و صندلی برقی راننده با قابلیت حرکت در شش جهت (قسمت نشمینگاه نیز به صورت دستی قابل تنظیم است). تجهیزات تیپ 3s Touring نیز شبیه تجهیزات تیپ 3i Grand Touring است و این موارد را نیز به آن ها اضافه می‌کند: موتور قوی تر، رینگ های آلومینومی 18 اینچی، پدل شیفتر تعبیه شده روی پایه فرمان و نمایشگر مجازی برای ارائه اطلاعات ضروری. تیپ 3s Grand Touring داستان را تکمیل می‌کند و این تجهیزات را به تجهیزات تیپ 3s Touring می‌افزاید: چراغ های زنون تطبیقی، برف پاک کن های اتوماتیک، آینه الکتروکرومیک و روکش های چرمی. پکیج Technology که برای تیپ 3s Grand Touring به فروش می‌رسد دارای این تجهیزات است: سیستم ترمز i-ELOOP، درپوش های برقی برای جلو پنجره، سیستم پیشگیری از تصادف، سیستم هشدار عبور از خط، نور بالای اتوماتیک و کروز کنترل تطبیقی.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی مزدا 3 مدل 2015

تأمین نیروی پیشران مزدا 3 مدل 2015 بر عهده یک موتور چهار سیلندر 2 لیتری گذاشته شده است که می‌تواند 155 اسب بخار نیرو و 203 نیوتن متر گشتاور تولید کند. نیرو و گشتاوری که این موتور تولید می‌کند از طریق یک گیربکس شش سرعته دستی به چرخ های جلو منتقل می‌شود. گیربکس اتوماتیک نیز به صورت سفارشی قابل خریداری است. در تست سرعت، سدان مزدا 3 که به گیربکس اتوماتیک مجهز بود، توانست ظرف 8.3 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که برای این کلاس از خودروها، زمانی عادی محسوب می‌شود. میزان مصرف سوخت نیز بسیار جالب توجه است. مدل سدان به همراه گیربکس اتوماتیک، در سیکل ترکیبی مصرف سوختی برابر با 8.05 لیتر (9.12 در شهر و 6.68 در بزرگراه) دارد، این در حالی است که مصرف سوخت مدل سدان به همراه دنده دستی، اندکی کمتر است و در سیکل ترکیبی به 8.29 لیتر (9.44 در شهر و 6.68 در بزرگراه) می‌رسد. در مورد هاچ بک 3i نیز می‌توان انتظار داشت مصرف سوخت قدری پایین بیاید. این هاچ بک در یک مسیر 186 کیلومتری 6.95 لیتر بنزین مصرف کرد. مدل مزدا 3s به یک موتور چهار سیلندر 2.5 لیتری مجهز است که می‌تواند 184 اسب بخار نیرو و 251 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این موتور را به صورت سفارشی می‌توان در کنار گیربکس های دستی و یا اتوماتیک قرار داد، چه در مدل سدان و چه در مدل هاچ بک. میزان مصرف سوخت به طور میانگین 9.44 لیتر (10.95/7.40 برای سدان و 10.53/7.82 برای هاچ بک) برآورد می‌شود. مصرف موتور 2.5 لیتری به همراه گیربکس شش سرعته اتوماتیک، در مدل سدان 8.55 لیتر (9.78 در شهر و 7.02 در بزرگراه) و در مدل هاچ بک 8.83 لیتر(10.14/7.40) برآورد شده است. برای تیپ 3s سیستم i-LOOP نیز ارائه می‌شود که انرژی پراکنده ناشی از ترمزگیری را متمرکز و جمع آوری می‌کند؛ به این ترتیب، مصرف سوخت این تیپ به همراه گیربکس اتوماتیک، به 8.29 لیتر (9.44 در شهر/ 6.84 در بزرگراه) می‌رسد.

 

ایمنی

بررسی مزدا 3 مدل 2015

تجهیزات ایمنی مزدا 3 مدل 2015 عبارتند از: ترمز ضدقفل، کنترل پایداری، محافظ گردن برقی برای صندلی های جلو، کیسه هوا برای صندلی های جلو و کیسه پرده ای جانبی. دوربین دید عقب، سیستم هشدار نقاط کور و سیستم هشدار ترافیک عقب نیز، به جز در پکیج های SV و Sport، به صورت استاندارد با همه پکیج ها عرضه می‌شوند. پکیج Technology که فقط برای تیپ 3s Grand Touring به فروش می‌رسد، مجهز به این موارد است: سیستم هشدار عبور از خط، سیستم پیشگیری از تصادف و سیستم ترمز هوشمند در شهر (Smart City Brake Support) که مخصوص کمپانی مزدا است. این ترمز هوشمند در واقع یک سیستم پیشگیری از تصادف است که در سرعت های پایین، چنانچه راننده به یک تصادف قریب الوقوع واکنش نشان ندهد، به طور اتوماتیک ترمز می‌گیرد. در تست ترمز، یک مزدا  3i Grand Touring هاچ بک که با سرعت صد کیلومتر بر ساعت در حرکت بود، پس از طی حدود 37 متر متوقف شد، این مسافت در مورد مزدا 3s GT حدود 38.40 متر اندازه گیری شده است. می‌توان گفت هر دو این اعداد و ارقام برای این حوزه از خودروها، متوسط به شمار می‌روند. موسسه ایمنی بزرگراه ها در زمینه عدم آسیب دیدگی از جلو، عدم آسیب دیدگی از طرفین و مقاومت سقف، بالاترین رتبه ممکن، یعنی رتبه "خوب" را به این خودرو داده است. 

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی مزدا 3 مدل 2015

کابین داخلی مزدا 3 مدل 2015، دارای یکی از بهترین طراحی هاست. طراحی داشبورد و کنسول به گونه ای است که همه دکمه های کنترلی دم دست هستند، به این ترتیب راننده مجبور نیست برای انجام کارهای ساده، با دکمه ها یا منوهای زیاد ور برود. در مجموع، قطعات به کار رفته، روکش ها و دکمه ها بسیار اعلا و گران قیمت به نظر می‌رسند. بیشتر تیپ های مزدا 3 مجهز به یک صفحه نمایشگر رنگی هستند که بالای داشبورد قرار گرفته است. یک دسته کنترلی نیز وسط کنسول قرار دارد که بیشتر شبیه دسته هایی است که در خودروهای گران قیمت تری مانند آئودی، به چشم می‌خورد.

بررسی مزدا 3 مدل 2015 بررسی مزدا 3 مدل 2015
بررسی مزدا 3 مدل 2015 بررسی مزدا 3 مدل 2015
بررسی مزدا 3 مدل 2015 بررسی مزدا 3 مدل 2015

به هر حال، کمپانی مزدا پا را از این هم فراتر می‌گذارد و نمایشگر را به صورت لمسی ارائه می‌دهد، این امر موجب شده است تنظیم کردن و استفاده روزمره از این ابزار الکترونیکی بسیار آسان باشد. می‌توان گفت این سیستم یکی از بهترین سیستم هایی است که به بازار عرضه می‌شود. تیپ پایه مزدا 3 به جای نمایشگر لمسی، دارای دکمه های کنترلی رادیویی است. صندلی های جلو بسیار راحت هستند، صندلی های عقب نیز دست کمی از آن ها ندارند ولی فضای کلی، قدری کم است. سدان های رقیب نظیر تویوتا کرولا و فولکس واگن Jetta جای بیشتری برای بزرگسالان دارند و می‌توان روی صندلی های عقب صندلی کودک نصب کرد. گنجایش صندوق عقب مدل سدان، 0.35 متر مکعب است که برای خودرویی در این کلاس، قدری کم است. مدل هاچ بک نیز پشت صندلی های عقب از 0.57 متر مکعب فضای بار برخوردار است که اگر صندلی ها خوابانده شوند، این فضا به 1.33 متر مکعب می‌رسد.

 

تجربه رانندگی

بررسی مزدا 3 مدل 2015

موتور 2 لیتری که به صورت استاندارد روی مزدا 3 سوار می‌شود، در سرعت های بالا قدری خشک و خشن به نظر می‌رسد ولی از گشتاور قابل قبولی برخوردار است که باعث می‌شود این خودرو بسیار سرحال و سرزنده باشد. البته اگر جیب تان اجازه می‌دهد، بهتر است موتور 2.5 لیتری را خریداری کنید که سریع تر است، نرم تر کار می‌کند و سر و صدای کمتری هم دارد، مصرف سوخت آن هم از موتور 2 لیتری چندان بیشتر نیست. گیربکس اتوماتیک تعویض دنده هایی به جا، سریع و نرم دارد.

بررسی مزدا 3 مدل 2015

انتخاب حالت Sport در مدل های 3s Touring  و 3s Grand Touring باعث می‌شود عملکرد گیربکس باز هم افزایش پیدا کند. مزدا 3 مدل 2015، یکی از بهترین خودروهایی است که در این بازه قیمتی می‌توان خریداری کرد. این خودرو از هندلینگی بسیار خوب و فرمانی دقیق برخوردار است، کیفیت سواری نیز بسیار بالاست. تنها استثنایی که وجود دارد مدل های 3s هستند که به خاطر داشتن رینگ های 18 اینچی، در مسیرهای ناهموار قدری خشک به نظر می‌رسند. شاید بتوان گفت سر و صدای تایرها و باد نیز بیشتر از سایر خودروهای کوچک وارد کابین می‌شود.


منبع

Edmunds

برچسب : مزدا 3 , کیا سراتو , هوندا سیویک , فولکس واگن گلف , فورد فوکوس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

16 نظر

امین
0

سلام.من مزدا نیو خریم.حرف نداره.چه از لحاظ ظاهری و چه سواری.داخل جاده منتظر دستوره فقط.
03:57  1396/10/22
پاسخ دادن
ویدا
0

عالیه میخرمش
انشاءالله
02:34  1396/05/30
پاسخ دادن
M
0

منم میخرمش😎انشاالله
01:50  1395/05/19
پاسخ دادن
عباس
2

به نظر من عالی 2010داشته ام بسیار عالی رنگ نوک مدادیش عالی وزیباست طراحی داخلیش حرف نداره
17:56  1395/04/16
پاسخ دادن
مسعود
3

مزدا عالیه تو جاده این mazda 3 new کاملا منتظر دستوریه که بهش میدی اماده و چابک ترمز عالی شتاب عالی هندلینگ که حرف نداره فقط تنها ایراد این ماشین نفوذ کم نور چراغاش تو شب هستش نور پایین پنجاه متر نور بالا حد اکثر 200 متر که تو جاده های بی علائم واقعا کمه و نمیتونی پدال گاز رو فشار بدی
23:03  1394/08/03
پاسخ دادن
امیر انزلی
2

باسلام،من دنبال ضبط تصویریه این ماشین هستم،اگه مکنه کمکم کنید تا بتونم تهیه کنم
23:12  1394/11/14

محمدحسین
1

سلام ، آقای انزلی در سایت دیجی کالا ضبط تصویری فابریک مزدا ۳ هست می تونین خرید کنین
11:00  1394/12/23

بهروز
3

عکس های ارسالی به نظر می رسد مزدا6 باشد نه مزدا3
15:25  1394/07/06
پاسخ دادن
بابک
1

زیبا با کیفیت و اپشنال. درسته که مدلایه قبلیش دلنشین تر بودن اما اینم خوش ریخته. نمای عقب تو مدل هاچبکش زیباتره. در کل بسیار عالی بیست.
11:39  1394/07/06
پاسخ دادن
امیر انزلی
3

باسلام،من دنبال ضبط تصویریه این ماشین هستم،اگه مکنه کمکم کنید تا بتونم تهیه کنم
23:14  1394/11/14

بابک
1

زیبا جذاب با کیفیت اپشنال عالی بیست.
01:43  1394/07/06
پاسخ دادن
سعید
1

از نظر من مزدا عالیییییییه از مدل نسل هشتم BH یا همان 323F خودمان در سال 1995 تولید شد که هنوزه که هنوزه توی ایران ما دارن ازش استفاده می کنن تا مدل مزدا 3 تولیدسال 2003 که واقعا شاهکار کرد خیلی خوشم امد دم اون طراحش گرم . آخه اسپرت که هست بازم می شه اسپرتترش کرد از نظر من مدلهای قدیمش اونایی که اشاره شداز این جدیده از نظره طراحی خیلی بهتره ، اما این مدل جدیدش اینطور که داره تعریف می کنه عالیه ، اماتا نشینی پشتش نباید نظر قطعی بدی. دل کل مزدا بیست ه .
23:43  1394/07/05
پاسخ دادن
حسن
0

می خرمش .
15:40  1394/04/09
پاسخ دادن
وحید
1

عالیه، عالی
21:53  1394/03/03
پاسخ دادن
ali
7

قدیمی بنظر میاد شکلش!New بهتر بود!
21:33  1393/07/01
پاسخ دادن
فردید
19

بهمن خودرو
بهمن خودرو
مزدا بزن
مزدا بساژ
جیب های دریده ی ما پیش کش
20:48  1393/07/01
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد