توصیف سیستم های Start-Stop با کثرت آنها در خودروهای امروزی و کامیون ها به کار نسبتا ساده ای بدل شده است؛ با این سیستم ها، تولید کنندگان کار ساده و تقریبا بی دردسری برای کارآمدی مصرف سوخت خودروهای تولیدی خود خواهند داشت. عدم همخوانی و ناسازگاری این سیستم ها با باتری های اسیدی در خودروهای امروزی یکی از معایب این سیستم های مدرن محسوب میشود؛ یکی از دلایل آن، محدود شدن عملکرد سیستم بخاطر وجود عواملی همانند شارژ و دما است؛ اگر باتری این خصوصیات را نداشته باشد، سیستم Start-Stop عمل نمیکند و از مصرف بالقوه سوخت جلوگیری میکند و همین مشکل موجب کاهش قابل توجه عمر باتری خواهد شد.
طبق گزارشات منتشر شده Ward’s Auto، تنها راه حل این مشکل استفاده از باتری های الکتریکی – شیمیایی (Ultracapacitors) است؛ این باتری ها به دلیل بازیافت سریع و توانایی ذخیره انرژی نسبتا زیاد در خود، پیشنهاد مناسبی برای رفع این مشکل هستند؛ گفتنی است که عملکرد این باتری ها از طریق واکنش های شیمیایی همانند باتری های استاندارد نیست، بلکه آنها قادر به انجام وظایف سیستم Start-Stop، در زمان بالا بودن فیتیله باتری هستند؛ باز زایندگی ترمز این باتری ها یکی دیگر از مزایای آنها محسوب میشوند.