کاهش ملایم قیمت خودرو

کاهش ملایم قیمت خودرو

در شرایطی که بازار خودرو کشور هنوز هم از بلاتکلیفی خارج نشده، بررسی روند آن در یک ماه گذشته (حدفاصل نیمه مرداد تا نیمه شهریور)، نشان می‌دهد شاخص کلی قیمت خودروها طی بازه زمانی موردنظر کاهشی بوده است.
بر این اساس، اگر سهم بازار خودروها را ملاک مقایسه قرار دهیم، با در نظر گرفتن نوسان قیمت خودروهای داخلی، شاخص قیمت در بازار خودرو طی یک ماه گذشته به دست می‌آید و اگرچه برخی خودروها صعود را تجربه کرده‌اند و برخی نزول، اما در مجموع، شاخص کل نشان می‌دهد قیمت در بازار خودرو روندی کاهشی داشته است. این روند نزولی البته کمتر از یک درصد (67/0 درصد) بوده و باید دید شاخص موردنظر در آینده چه تغییراتی را به خود خواهد دید.
آن‌طور که آمار می‌گوید، خودروهای پراید 131، پژو 405 مدل SLX، پارس مدل ELX، پژو 206 در مدل V8 و تیپ 5 و همچنین سمند سورن با کاهش قیمت در بازه زمانی موردنظر مواجه شده و در عوض، مدل GLX پژو 405 و پارس سال و همچنین سمند در مدل‌های LX و EF7 رشد قیمت را تجربه کرده‌اند.
این در شرایطی است که تندر-90 و رانا توانسته‌اند خود را از موج تغییرات در امان نگه دارند، چه آنکه در بازه زمانی تحت بررسی، این دو تغییر خاصی را در قیمت به خود ندیده‌اند. بر این اساس، طی نیمه مرداد تا نیمه شهریور، تندر-90 مدل E2 روی 39 میلیون و 500 هزار تومان ثابت مانده و رانا نیز توانسته قیمت 32 میلیون و 500 هزار تومان خود را حفظ کند.
هرچه تندر و رانا روزهای با ثباتی را در یک ماه اخیر پشت‌سر گذاشته‌اند، پژو 405 پر نوسان بوده و قیمت آن مدام بالا و پایین شده است. این خودرو در مدل GLX خود، نوسان قیمتی 500 هزار تومانی طی اواسط مردادماه تا بیست و سوم همین ماه داشته و پس از ثباتی دو‌سه روزه، دوباره نیم میلیون تومان دیگر افزایش قیمت را تجربه کرده تا در عرض حدودا 10 روز، یک میلیون تومان به قیمت آن اضافه شود.
405 تا حدودا یک هفته روی قیمت جدید (29 میلیون و 500 هزار تومان) ثابت مانده و پس از آن دوباره با جهشی 500 هزار تومانی مواجه شده تا قیمت آن به 30 میلیون تومان برسد، قیمتی که  فقط چند روزی ثابت مانده است. سرکشی‌های پژو 405 در واقع به اینجا ختم نشده، چه آنکه این خودرو در عرض دو سه روز، یک میلیون تومان دیگر افزایش قیمت را تجربه کرده تا قیمت آن به 31 میلیون تومان صعود کند. این در حالی است که طی چند روز گذشته (از 14 شهریور به بعد)، روند نزولی قیمت 405 آغاز و این خودرو يك میلیون تومان ارزان شده است. دیگر مدل پژو 405 به نام SLX تغییرات زیادی را طی یک ماه اخیر نداشته، به‌نحوی‌که قیمت آن از اواخر مرداد تا اواسط شهریور ثابت بوده و تنها در اواسط مرداد و همچنین دو سه روز گذشته، تغییری 500 هزار تومانی را به خود می‌بیند. 
از 405 بگذریم و سری هم به پژوپارس بزنیم، خودرویی که مدل ELX از اواسط مرداد تا اوایل شهریور، روی قیمت 45 میلیون تومان ثابت مانده است. این در شرایطی است که در عرض دو سه روز، یک میلیون تومان از قیمت پارس کاسته شده تا این خودرو حدودا یک هفته‌ای را با قیمت جدید (44 میلیون تومان) سر کند. پس از این حدودا یک هفته اما یک میلیون تومان دیگر از قیمت پارس ELX کاسته شده و طي یکی دو روز دیگر باز هم افتی یک و نیم میلیونی نصیب آن شده تا این خودرو این روزها قیمتی حول و حوش 41 میلیون و 500 هزار تومان داشته باشد. نگاهی به روند تغییرات بازار خودرو طی نیمه مرداد تا نیمه شهریور، نشان می‌دهد پارس سال به‌اندازه مدل ELX نوسان نداشته و حتی یک دوره حدودا 25 روزه را (از نیمه مرداد تا نهم شهریور ماه) بدون تغییر خاصی و با قیمت 38 میلیون تومان پشت‌سر گذاشته است. این در شرایطی است که ناگهان یک میلیون و 500 هزار تومان به قیمت این خودرو طی یکی دو روز اضافه شده تا قیمت آن به 39 میلیون و 500 هزار تومان برسد. در نهایت طی چند روز اخیر، پارس‌سال با افتی یک میلیون تومانی روبه‌رو شده و این خودرو فعلا قیمتی برابر با 38 میلیون و 500 هزار تومان دارد.
در بین دیگر خودروها اما پژو 206‌ها نیز با نوسان روبه‌رو بوده‌اند، هرچند در نهایت طی بازه زمانی تحت بررسی، تغییری تنها 500 هزار تومانی در قیمت آنها رخ داده است. بر این اساس، قیمت پژو 206 تیپ 5، از اواسط مرداد تا اوایل شهریور ماه، روی 37 میلیون و 500 هزار تومان ثابت مانده، اما پس از آن، 500 هزار تومان افت کرده و تا به امروز دیگر تغییر خاصی نداشته است. دیگر مدل 206 به نام V8 (مدل صندوقدار) اما کمی بیش از تیپ 5 این خودرو نوسان داشته، هرچند V8 نیز در فاصله نیمه مرداد تا اوایل شهریور روزهای با ثباتی را گذرانده و قیمت آن روی 38 میلیون تومان ثابت مانده است. با این حال، V8 طی روزهای ابتدایی شهریور ماه افتی 500 هزار تومانی را به خود دیده تا قیمت آن به 37 میلیون و 500 هزار تومان برسد، قیمتی که اگرچه چند روزی تغییری نکرده است، اما دوباره با افزایشی نیم میلیون تومانی روبه‌رو شده تا V8 دوباره به قیمتی قبلی خود (38 میلیون تومان) برگردد. این پایان نوسان پژو 206 مدل V8 نبوده، چه آنکه طی روزهای گذشته دوباره نیم میلیون تومان از قیمت آن کاسته شده تا این خودرو حالا با قیمت 37 میلیون و 500 هزار تومان به فروش برسد.
 اما از بازار سمند نیز خبر می‌رسد که این خودرو کمترین نوسان قیمت را در مدل LX خود تجربه کرده و بیشترین را هم در مدل EF7. بر این اساس، سمند LX، از نیمه مرداد و به مدت حدودا 25 روز، روی قیمت 29 میلیون و 500 هزار تومان ثابت مانده، اما تنها در عرض دو سه روز یک و نیم میلیون تومان به قیمت آن اضافه شده است. قیمت جدید سمند LX (31 میلیون تومان)، اما چندان دوامی نیاورده، به‌نحوی‌که طی روزهای گذشته یک میلیون تومان از قیمت آن کاسته شده تا سمند LX حالا خودرویی 30 میلیون تومانی باشد. دیگر مدل سمند؛ یعنی EF7 اما با نوسان زیادی در قیمت طی بازه زمانی تحت بررسی، مواجه شده؛ به‌نحوی‌که هر چند روز یکبار، قیمت آن یا بالا رفته یا پایین آمده است.
بر این اساس، کمترین قیمتی که EF7 طی یک ماه اخیر تجربه کرده، 30 میلیون و 500 هزار تومان بوده و بیشترین آن نیز 33 میلیون تومان. در حال حاضر نیز قیمت EF7 به 32 میلیون تومان رسیده و باید دید با توجه به روند پرنوسان یک ماه گذشته این خودرو، باز هم قیمت آن دستخوش تغییرات زودهنگام خواهد شد یا روندی دیگر را در پیش خواهد گرفت.
به جز LX و EF7، سمند مدلی دیگر به نام سورن ELX نیز دارد، مدلی که در نیمه مرداد ماه قیمتی برابر با 37 میلیون تومان داشته اما طی چند روز کاهشی 500 هزار تومانی گریبان آن را می‌گیرد و قیمت جدید (36 میلیون و 500 هزار تومان) نیز حدودا 20 روزی دوام می‌آورد. هرچند سورن در ادامه با افزایشی 500 هزار تومانی مواجه می‌شود، اما دوباره قیمت آن به همین میزان پایین می‌آید؛ به‌نحوی‌که این خودرو هم‌اکنون 36 میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارد.
اما سری هم به بازار پراید و تیبا بزنیم، خودروهایی که کم و بیش با نوسان قیمت طی بازه زمانی مورد بررسی، روبه‌رو بوده‌اند. در این بین، پراید مدل 131 که در اواسط مرداد ماه قیمتی برابر با 20 میلیون تومان داشته، طی حدودا 20 روز با افتی یک میلیون و 500 هزار تومانی روبه‌رو می‌شود و اگرچه 10 روزی را با قیمت جدید سر می‌کند، اما طی چند روز گذشته 500 هزار تومان به قیمت آن اضافه شده است. از بازار تیبا نیز خبر می‌رسد که قیمت این خودرو طی نیمه مرداد تا اوایل شهریور، روی 24 میلیون و 500 هزار تومان ثابت می‌ماند و سپس نیم میلیون تومان افت می‌کند، اما در ادامه و پس از چهار پنج روز، قیمت آن دوباره به حالت قبل برمی‌گردد. تیبا در حال نیز با همان قیمت 24 میلیون و 500 هزار تومان خود روزگار می‌گذراند.

برچسب : بازار , خودرو , کاهش , قیمت , ملایم , بررسی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد