بررسی رنو Clio RS200

بررسی رنو Clio RS200

رنو Clio RS200 دو حکایت دارد؛ اولین حکایت در خصوص خودرویی با سرعت هیجان انگیز و عملکردی انعطاف ناپذیر، و دومین خودرویی رام و اغوا کننده برای یک تماشاگر جدید. مدل جدید Clio RS این تعادل را با فاصله گرفتن از مدل های تولیدی قبلی دارای لبه های تیز به دست آورد. این خودرو همچنان پیش شرط های لازم بادشکن و پخش کننده، اگزوزهای دوگانه مستطیل شکل، رینگ های 17 اینچی با تایر های فاق کوتاه که جزو تجهیزات استاندارد این زیبای فرانسوی محسوب می‌شوند، را دارا است؛ همچنین این خودرو با رنگ زرد براق به خریداران عرضه شده است. 

بررسی رنو Clio RS200

کمپانی رنو در تولید نسل چهارم این خودرو از شاسی های تیونینگ شده و   سیستم تعلیق خودروهای رالی رنو، به اضافه کاهش ارتفاع شاسی ها تا 3 میلی متر، سفت تر شدن فنرها تا 15 درصد، سریعتر شدن عملکرد  فرمان و رینگ های آلومینیومی 18 اینچی استفاده کرده است. استفاده از صندلی های اسپرت با بالشتک های زمخت مستطیل شکل، بکارگیری نوارهای قرمز اندک برای تزیین درب ها، دسته دنده،  کمربند ایمنی، دریچه های هوا، فرمان و صفحه نمایش لمسی با سیستم تله متری از جمله تجهیزات این خودروی زیبا هستند. 

بررسی رنو Clio RS200

این خودروی فرانسوی دارای موتور بنزینی 1.6 لیتری مجهز به توربوشارژر است که قدرتی معادل 200 اسب بخار و گشتاوری در حدود 240 نیوتن متر تولید می‌کند؛ همچنین شتاب صفر تا 100 این خودرو 6.7 ثانیه و حداکثر سرعت آن 229 کیلومتر بر ساعت تخمین زده شده است. 

بررسی رنو Clio RS200

با این وجود، دو مورد بحث برانگیز در خصوص این زیبای فرانسوی وجود دارد. اولین موضوع، ارایه این خودرو تنها به عنوان یک هاچ بک پنج درب است؛ در حالی که کمپانی رنو از نوعی طراحی برای درب های عقب استفاده کرده است که ظاهری همانند یک خودروی سه درب اسپرت به آن بخشیده است؛ گفتنی است که مهندسان این کمپانی در تمامی مدل های Clio پنج درب از این طراحی استفاده کرده‌اند. دومین موضوع مربوط به گیربکس این زیبای فرانسوی است؛ تمامی مدل های Clio RS تنها با گیربکس شش سرعته مجهز به کلاچ دوگانه با نام EDC به خریداران عرضه شده است. 

بررسی رنو Clio RS200

برخی افراد گیربکس های مجهز به کلاچ دوگانه را با گیربکس های اتوماتیک اشتباه می‌گیرند؛ در حالی که این دو گیربکس کاملا با یکدیگر متفاوت هستند؛ گیربکس های اتوماتیک دارای  مبدل گشتاور هستند که ناخودآگاه موجب کاهش قدرت موتور و تعویض دنده های نامحسوس می‌شود؛ در حالی که گیربکس های مجهز به کلاچ دوگانه دارای DSG دو گانه هستند و خود راننده نیز، در تعویض دنده ها دخیل است؛ نکته جالب توجه دیگر اینکه، در حالت مسابقه ای تعویض دنده ها با این نوع گیربکس در کمتر از 150 میلی ثانیه اتفاق می‌افتد. در مجموع می‌توان استدلال کرد که گیربکس های EDC به دلیل تبدیل نیروی هرز موتور به نیرویی قابل استفاده، کاملا موفق است. 

بررسی رنو Clio RS200

این زیبای فرانسوی آسودگی و راحتی مناسبی را برای راننده فراهم کرده است؛ دنده را در حالت D قرار دهید و باقی کار را به گیربکس بسپارید؛ در وضعیت Normal، تعویض دنده ها با در اختیار داشتن پدل شیفترهای روی فرمان به راحتی صورت می‌پذیرد. این خودروی زیبا دارای کیفیت رانندگی و فرمان پذیری عالی است و با وجود انتقال صدای موتور به داخل کابین، می‌توان با نصب اپلیکیشنی در سیستم رسانه ای مرکزی آن، این صدا را به صدایی خوشایند تبدیل کرد؛ گفتنی است که در این حالت صدای موتور آن شباهت زیادی به خودروهایی همانند آلپاین A110، رنو 8 Gordidni، Clio V6 و خودروهای دیگر دارد. همچنین این زیبای فرانسوی در مسیرهای پرترافیک دو طرفه یا جاده های ناهموار باز هم شما را ناامید نمی‌کند و تمام تلاش خود را برای برآمدن از مشکلات پیش رویش می‌کند. 

بررسی رنو Clio RS200

با فشردن دکمه RS Drive این خودرو خدماتی همانند واکنش پذیری پدال گاز، افزایش قدرت موتور، کنترل کشش بهتر، فرمان پذیری و سیستم launch control را ارایه می‌کند؛ همچنین صدای موتور نیز، به تدریج زیاد می‌شود. با فشردن مجدد این دکمه، سیستم کنترل پایداری و کشش غیر فعال، تعویض دنده های سریعتر انجام و گیربکس در حالت دستی قرار می‌گیرد. متاسفانه در حالت Race کنترل خودرو با غیر فعال شدن سیستم های امنیتی برقی خودرو با گیربکس دستی صورت می‌گیرد؛ گفتنی است که گیربکس دستی در حالت اسپرت نیز، وجود دارد. 

بررسی رنو Clio RS200

مهم نیست که خودروی خود را در چه وضعیتی قرار داده‌اید؛ مهم این است که خودروی جدید RS نسبت به مدل های قبلی خود بسیار بهتر شده و تغییراتی در آن روی داده است. مصرف سوخت این خودرو حدود 6 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر با کاهش میزان انتشار CO2 تخمین زده شده است؛ همین موضوع این زیبای فرانسوی را به خودروریی ارزان برای خریداران تبدیل کرده است. 

بررسی رنو Clio RS200 بررسی رنو Clio RS200
بررسی رنو Clio RS200 بررسی رنو Clio RS200

قیمت تیپ پایه این خودرو حدود 18,995 یورو می‌باشد؛ قابلیت اتصال بلوتوث،  کروز کنترل، سیستم تهویه دستی و آینه های جانبی برقی از جمله تجهیزات استاندارد این خودروی فرانسوی محسوب می‌شوند؛ سیستم تله متری R-Link،  مسیریاب ماهواره ای TomTom، کنترل آب و هوای اتوماتیک، چراغ های جلو و برف پاک کن های اتوماتیک، شیشه های برقی عقب و آینه های جانبی تاشو از جمله تجهیزات سفارشی بسته Lux این خودرو هستند که تنها با پرداخت 1,000 یورو می‌توانید برای خودروی خود خریداری کنید. 

بررسی رنو Clio RS200

نسل سوم این خودرو، مالکان خود را مجبور به کنار آمدن با ویژگی های غیر قابل انعطاف خود می‌کرد و تنها در 1 درصد مواقع از نظر وضعیت جاده و ترافیک قادر به نشان دان قابلیت های خود بود؛ اما تغییرات صورت گرفته در نسل چهارم به راحتی توانسته است رضایت خاطر مشتریان خود را برآورده کند. در پایان، نسل چهارم این خودروی فرانسوی با عملکرد بهتر ارایه می‌شود که رانندگی با آن را برای رانندگان معمولی در جاده های معمولی به کاری لذت بخش تبدیل می‌کند.


منبع

TestDriven

       

 

  

 

برچسب : رنو Clio RS200 , کمپانی رنو , کمربند ایمنی , سیستم تعلیق






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

میثم
0

من ماشین دوست دارم رنو داشبور زیبا بود قیمت فکرکنم 150 میلیون تومن میباشد سرعت 230 وارد شد
10:49  1393/06/16
گزارش
پاسخ دادن
سهراب
0

موتور 1.6 -توربوشارژر- قدرت 200 اسب بخار - گشتاوری 240 - شتاب صفر تا 100 این خودرو 6.7 ثانیه - حالا نکته جالبش اینجاست : " حداکثر سرعت آن 143 کیلومتر بر ساعت " تخمین زده شده است. من که باور نمیکنم .......!!!!!!!!!
02:27  1393/06/14
گزارش
پاسخ دادن
عامل
1

واقعا معرکست .. طرای خیره کننده ای داره اصل نو آوری .....ماشا الله .
02:04  1393/06/14
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین پلاس اتومات اسفند : من قبل شما هستم ولی شماره درخواست ربطی نداره
قم : سایپا: تحویل شاهین از هفته‌های آینده آغاز می‌شود مدیر ارتباطات گروه خودروسازی سایپا: بروز مشکلات در تامین برخی قطعات مورد نیاز شاهین، باعث توقف تحویل شده بود که با رفع این موضوع طی چند هفته آینده بخش زیادی از تعهدات این خودروساز به مشتریان انجام می شود. رضا حسینی در پاسخ به خبرنگار فارس که از مسئولان این شرکت پیگیر پویش «درخواست پیگیری تاخیر شرکت سایپا در تحویل خودروی شاهین» مخاطبان شده‌بود گفت «روند تحویل خودروهای شاهین شتاب گرفته است
شاهین پلاس : مبارکت باشه.اختلاف قیمت لاستیک که گفتید،برای هر حلقه هست؟یعنی ضربدر ۵ میشه؟ضمنا با لاستیک پهن تر ،کوبش چرخ ماشین و صدای لاستیک بیشتر نمیشه؟انشالله اگر من هم خواستم تعویض کنم،هانکوک بندازم یا همون یزد ۲۰۵؟از نمایندگی تا لاستیک فروشی برم،موقع تعویض ایراد نمیگیرند؟
اقتدار : سلام بیش از دوساله خودروشاهین ثبت نام کردم 7 ماهه تکمیل کردم هنوز بهم خودرو ندادن مردم الفاف شما نیستن خجالت بکشید شما مردم خیلی اذیت کردین
ایگل مشکی : منم شرایطم مثل شما هست اما هیچ‌ پیامی نیومده و‌تکمیل وجه هم زرده حتی
شاهین g : سلام بنده 2/2/1404تکمیل وجه کردم قرار بود یه ماهه تحویل بدن الان دو برج پنجه هیچ خبری نیس دوسه بار زنگ زدم میگه تا 31/1/1404فاکتور شدن ولی دروغ میگن قبل ما که پیش فروش بودیم فروش فوری ها بوده که خبری از تحویل اونا هم نیست الان تاریخ حد وسط رو انتخاب کردن چون جوابی ندارن
شاهین g : سلام بنده 2/2/1404تکمیل وجه کردم قرار بود یه ماهه تحویل بدن الان دو برج پنجه هیچ خبری نیس دوسه بار زنگ زدم میگه تا 31/1/1404فاکتور شدن ولی دروغ میگن قبل ما که پیش فروش بودیم فروش فوری ها بوده که خبری از تحویل اونا هم نیست الان تاریخ حد وسط رو انتخاب کردن چون جوابی ندارن
رز زرد : سلام دوست عزیز من متاسفانه اون سری تجمع هم شرکت نکردم بخدا من تو یه روستا در سنندج زندگی میکنم دستم به هیچ جا بند نیست...شرمنده همه هستم توروخدا کسی شرایطشو داره و نزدیکه برید خدا خیرتون بده😔
علی : سلام واریزی ۲۶اسفند هنوز فاکتور نشدم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
جادوگر98 : سلام دوگانه تا 21 فاکتور شده یا 22
در انتظار اطلس : سلام امروز فاکتور شدید خبر بدید جون عزیزانتون تا ماهم خوشحال بشیم....
اطلس 14 : میسه لطفا یکی بگه تو کدوم سایت میشه چک کرد فاکتور شدن یا نشن رو؟؟ سایپا ایران کار؟؟ کدوم قسمتش؟؟
اطلس تکمیل مهر : مشکی رو شروع کردند تا 22 مهر تحویل شده الان دیگه نوبت شماست انشالله یکی دو روز دیگه فاکتور میشی انشاالله
پاریس کوچلو : همه به نوبت،اولویت پیش فروش طرح مادران بود که همه فاکتور شدن بعد طرح عادی که داره تموم میشه،بعدش نوبت فوق العاده ها بعدش نوبت طرح عادی تیر به بعد والسلام
پاریس کوچلو : دوستان به این چرت و پرت های بقیه گوش ندید،من از تجربه میگم،شرایط بدتر از این هم دیدم،پیش فروش اسفند تا هفته ی دیگه تموم میشه،بعدش فوق العاده ها شروع به فاکتور میشن،هفته اول یا دوم مرداد شروع میشه،قطعی نیست ولی دارم تجربمو میگم
ساینا اس بهمن : خودشون میگن صبوری کنین منم می خوام پول دادم
فوق العاده بهمن 11 : نگو که میخوای صبوری بکنی؟ 🙄🫣
فرشاد : سلام داداش مبلغ واریزی دوم چقدر بود و چندم تیر واریز کردین اطلاع دارین واریزی دوم اسفند کی شروع میشه تشکر ممنونم پاسخگو باشین
رضا پیش فروش : خسته نباشی خدا قوت، مرحله سختش همون واریز وجه بود که انجام دادی، یه تائیده پستی هم از سامانه سخا و اداره پست بگیر ببر شرکت تحویل بده و بعدش تازه وارد مرحله ای جدید از زندگیت می شی، مثل ما هر روز روزی 10 بار سایت شرکت سایپا و این گروه رو چک میکنی و بیشتر اعصاب خراب میشه. که پس از 30 روز از واریز وجه هنوز خبری از تحویل خودرو نیست و بنا به شنیده ها از شاهدان عینی اخبار حاکی از آن است که پس از زمان30 روزه تکمیل وجه حدودا 2 ماه دیگه هم باید صبر پیشه کنی تا شاید خداوند بزرگ بهت نظر کنه و لطف سایپا شامل حالت بشه ماشینت رو بهت تحویل بدن.