بررسی رنو Clio RS200

بررسی رنو Clio RS200

رنو Clio RS200 دو حکایت دارد؛ اولین حکایت در خصوص خودرویی با سرعت هیجان انگیز و عملکردی انعطاف ناپذیر، و دومین خودرویی رام و اغوا کننده برای یک تماشاگر جدید. مدل جدید Clio RS این تعادل را با فاصله گرفتن از مدل های تولیدی قبلی دارای لبه های تیز به دست آورد. این خودرو همچنان پیش شرط های لازم بادشکن و پخش کننده، اگزوزهای دوگانه مستطیل شکل، رینگ های 17 اینچی با تایر های فاق کوتاه که جزو تجهیزات استاندارد این زیبای فرانسوی محسوب می‌شوند، را دارا است؛ همچنین این خودرو با رنگ زرد براق به خریداران عرضه شده است. 

بررسی رنو Clio RS200

کمپانی رنو در تولید نسل چهارم این خودرو از شاسی های تیونینگ شده و   سیستم تعلیق خودروهای رالی رنو، به اضافه کاهش ارتفاع شاسی ها تا 3 میلی متر، سفت تر شدن فنرها تا 15 درصد، سریعتر شدن عملکرد  فرمان و رینگ های آلومینیومی 18 اینچی استفاده کرده است. استفاده از صندلی های اسپرت با بالشتک های زمخت مستطیل شکل، بکارگیری نوارهای قرمز اندک برای تزیین درب ها، دسته دنده،  کمربند ایمنی، دریچه های هوا، فرمان و صفحه نمایش لمسی با سیستم تله متری از جمله تجهیزات این خودروی زیبا هستند. 

بررسی رنو Clio RS200

این خودروی فرانسوی دارای موتور بنزینی 1.6 لیتری مجهز به توربوشارژر است که قدرتی معادل 200 اسب بخار و گشتاوری در حدود 240 نیوتن متر تولید می‌کند؛ همچنین شتاب صفر تا 100 این خودرو 6.7 ثانیه و حداکثر سرعت آن 229 کیلومتر بر ساعت تخمین زده شده است. 

بررسی رنو Clio RS200

با این وجود، دو مورد بحث برانگیز در خصوص این زیبای فرانسوی وجود دارد. اولین موضوع، ارایه این خودرو تنها به عنوان یک هاچ بک پنج درب است؛ در حالی که کمپانی رنو از نوعی طراحی برای درب های عقب استفاده کرده است که ظاهری همانند یک خودروی سه درب اسپرت به آن بخشیده است؛ گفتنی است که مهندسان این کمپانی در تمامی مدل های Clio پنج درب از این طراحی استفاده کرده‌اند. دومین موضوع مربوط به گیربکس این زیبای فرانسوی است؛ تمامی مدل های Clio RS تنها با گیربکس شش سرعته مجهز به کلاچ دوگانه با نام EDC به خریداران عرضه شده است. 

بررسی رنو Clio RS200

برخی افراد گیربکس های مجهز به کلاچ دوگانه را با گیربکس های اتوماتیک اشتباه می‌گیرند؛ در حالی که این دو گیربکس کاملا با یکدیگر متفاوت هستند؛ گیربکس های اتوماتیک دارای  مبدل گشتاور هستند که ناخودآگاه موجب کاهش قدرت موتور و تعویض دنده های نامحسوس می‌شود؛ در حالی که گیربکس های مجهز به کلاچ دوگانه دارای DSG دو گانه هستند و خود راننده نیز، در تعویض دنده ها دخیل است؛ نکته جالب توجه دیگر اینکه، در حالت مسابقه ای تعویض دنده ها با این نوع گیربکس در کمتر از 150 میلی ثانیه اتفاق می‌افتد. در مجموع می‌توان استدلال کرد که گیربکس های EDC به دلیل تبدیل نیروی هرز موتور به نیرویی قابل استفاده، کاملا موفق است. 

بررسی رنو Clio RS200

این زیبای فرانسوی آسودگی و راحتی مناسبی را برای راننده فراهم کرده است؛ دنده را در حالت D قرار دهید و باقی کار را به گیربکس بسپارید؛ در وضعیت Normal، تعویض دنده ها با در اختیار داشتن پدل شیفترهای روی فرمان به راحتی صورت می‌پذیرد. این خودروی زیبا دارای کیفیت رانندگی و فرمان پذیری عالی است و با وجود انتقال صدای موتور به داخل کابین، می‌توان با نصب اپلیکیشنی در سیستم رسانه ای مرکزی آن، این صدا را به صدایی خوشایند تبدیل کرد؛ گفتنی است که در این حالت صدای موتور آن شباهت زیادی به خودروهایی همانند آلپاین A110، رنو 8 Gordidni، Clio V6 و خودروهای دیگر دارد. همچنین این زیبای فرانسوی در مسیرهای پرترافیک دو طرفه یا جاده های ناهموار باز هم شما را ناامید نمی‌کند و تمام تلاش خود را برای برآمدن از مشکلات پیش رویش می‌کند. 

بررسی رنو Clio RS200

با فشردن دکمه RS Drive این خودرو خدماتی همانند واکنش پذیری پدال گاز، افزایش قدرت موتور، کنترل کشش بهتر، فرمان پذیری و سیستم launch control را ارایه می‌کند؛ همچنین صدای موتور نیز، به تدریج زیاد می‌شود. با فشردن مجدد این دکمه، سیستم کنترل پایداری و کشش غیر فعال، تعویض دنده های سریعتر انجام و گیربکس در حالت دستی قرار می‌گیرد. متاسفانه در حالت Race کنترل خودرو با غیر فعال شدن سیستم های امنیتی برقی خودرو با گیربکس دستی صورت می‌گیرد؛ گفتنی است که گیربکس دستی در حالت اسپرت نیز، وجود دارد. 

بررسی رنو Clio RS200

مهم نیست که خودروی خود را در چه وضعیتی قرار داده‌اید؛ مهم این است که خودروی جدید RS نسبت به مدل های قبلی خود بسیار بهتر شده و تغییراتی در آن روی داده است. مصرف سوخت این خودرو حدود 6 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر با کاهش میزان انتشار CO2 تخمین زده شده است؛ همین موضوع این زیبای فرانسوی را به خودروریی ارزان برای خریداران تبدیل کرده است. 

بررسی رنو Clio RS200 بررسی رنو Clio RS200
بررسی رنو Clio RS200 بررسی رنو Clio RS200

قیمت تیپ پایه این خودرو حدود 18,995 یورو می‌باشد؛ قابلیت اتصال بلوتوث،  کروز کنترل، سیستم تهویه دستی و آینه های جانبی برقی از جمله تجهیزات استاندارد این خودروی فرانسوی محسوب می‌شوند؛ سیستم تله متری R-Link،  مسیریاب ماهواره ای TomTom، کنترل آب و هوای اتوماتیک، چراغ های جلو و برف پاک کن های اتوماتیک، شیشه های برقی عقب و آینه های جانبی تاشو از جمله تجهیزات سفارشی بسته Lux این خودرو هستند که تنها با پرداخت 1,000 یورو می‌توانید برای خودروی خود خریداری کنید. 

بررسی رنو Clio RS200

نسل سوم این خودرو، مالکان خود را مجبور به کنار آمدن با ویژگی های غیر قابل انعطاف خود می‌کرد و تنها در 1 درصد مواقع از نظر وضعیت جاده و ترافیک قادر به نشان دان قابلیت های خود بود؛ اما تغییرات صورت گرفته در نسل چهارم به راحتی توانسته است رضایت خاطر مشتریان خود را برآورده کند. در پایان، نسل چهارم این خودروی فرانسوی با عملکرد بهتر ارایه می‌شود که رانندگی با آن را برای رانندگان معمولی در جاده های معمولی به کاری لذت بخش تبدیل می‌کند.


منبع

TestDriven

       

 

  

 

برچسب : رنو Clio RS200 , کمپانی رنو , کمربند ایمنی , سیستم تعلیق






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

میثم
0

من ماشین دوست دارم رنو داشبور زیبا بود قیمت فکرکنم 150 میلیون تومن میباشد سرعت 230 وارد شد
10:49  1393/06/16
گزارش
پاسخ دادن
سهراب
0

موتور 1.6 -توربوشارژر- قدرت 200 اسب بخار - گشتاوری 240 - شتاب صفر تا 100 این خودرو 6.7 ثانیه - حالا نکته جالبش اینجاست : " حداکثر سرعت آن 143 کیلومتر بر ساعت " تخمین زده شده است. من که باور نمیکنم .......!!!!!!!!!
02:27  1393/06/14
گزارش
پاسخ دادن
عامل
1

واقعا معرکست .. طرای خیره کننده ای داره اصل نو آوری .....ماشا الله .
02:04  1393/06/14
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تاراv4 پیش فروش تحویل ۳۰آبان : دوستان الکی اعصاب خودتونو بازنگ زدن به نمایندگی خورد نکنید.نمایندگیذها هیچ اطلاعی از زمان فاکتور شدن وتحویل دادن ندارن چون اصلا دسترسی بهش ندارن وهمینجوری به شما یه چیزی میگن.اطلاعاتی که اینجا به دست میارید خیلی دقیق تره.دوستان اگه اطلاعات زمان فاکتور وواریزی هاشونو باهم به اشتراک بزارن خیلی بهتر میتونید زمان تحویل خودروتون رو بدونید.درحال حاضر برای خودرو تارا معمولا بین ۸تا۱۵ روز بعد از زمان تحویل در سایت به مشتری تحویل میدن این اختلافم بخاطر انتخاب رنگه.خودروهای سفید ومشکی رو تقریبا ۵ یا۶روز زودتر تحویل میدن.یاحق
ج ج : در جواب شاهین سی وی تی راست میگم بخدا چرا باید دورغ بگم خودمم دوساله منتظرم تکمیل وجه16 اسفند بودم شاهین سی وی تی اتومات پیش فروش3 مهر1402بودم استان تهران ولی فکر کنم یه هفته دیگه تحویل بدن
شاهین cvt : سلام شاهین cvt امروز چه تغییراتی کرده؟؟؟ تا چه تاریخی فاکتور شده؟؟
مهرسا : سلام من جی مهر هستم هنور دعوتنامه نیومده با ابن همه حجم نفرین من نمیدونم چرا این بی خدا ها به خودشون نمیان والا دیه خسته شدم خیر نبینی بفرس این پیام تبدیل جی ال تا بقیش واریز کتیم کلافمون کردی ذلیل شوده
سعید : والا ماهم اسیر شدیم تبدیل هم بیاد راضی ام
شاهین سی وی تی : امروز سی وی تی یه تکونی خورد
آریا : سلام منم واریزی ۴ دی ماه ۱۴۰۳هستم تحویل هفته چهارم شهریور کسی میدونه کی پیامک تکمیل وجه میاد خودرو ثبت نامی شاهین جی
شاهین سی وی تی : امروز یک نفر 15 هوم و یک نفر 16 هوم فاکتور شدن هر دو هم برا شهرستان . مبارکشون باشه
شاهین سی وی تی : سلام شما شاهین سی وی تی بودی؟؟ تکمیل وجه پنجشنبه 16 اسفند بودید؟؟ توروخدا قسم ؛ تورو قرآن قسم تورو جون عزیزانتون خاهش میکنم حقیقت رو بگید😔 همه اینجا چشم انتظارن.
مریم : منم ۶۰ گرم طلا فروختم آذر ماه الان طلا دوبل شده ماهم بی ماشین
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
معصومه : خدالعنتتون کنه مسئولین سایپا اینقدر ماشین روندادی که دوباره شیپورجنگ نواخته شده ودوباره خطر بیخ گوش ایران هست وسرمایه مردم بیچاره دردستان شماست چقدرباروح روان مردم بازی میکنید اوندوفعه اگه به سرعت فاکتورشده بودوماشین ها ازاون شرکت کثیف سایپا بیرون اومده بود اون اتفاق نمیفتاد الان هم اینقد لف دادی تاسرمایه مردم روبسوزونی خداریشه کن کنه هرچی ظلم رواز ایران
حمید : سلام شب بخیر ببخشید تو قسمت اسناد تاریخ تحویل و دریافت پلاک تعقیر کرد و به روز شد میشه راهنمایی کنید علت چیه
رضا : من هم مثل شما هستم در تیر 1404 تکمیل وجه کردم گواهی فرسوده هم انجام شده زنگ زدم سایپا میگه هیچی معلوم نیست کی فاکتور بشه
محمد : کی ثبت نام کردی
پاناقالپاق فرسوده 12مرداد : تحویل کی هستین شما؟
محمد : من اردیبهشت 404 فرسوده ثبت نام کردم و واریز اولیه تیر 404 پرداخت دعوتنامه مرداد 404 شارژ گواهی اسقاط خودرو و الان در مرحله تخصیصم به نظرتون کی فاکتور میشه؟ سایپا بعضی مواقع میگه مشتری های در طرح اسقاطی زمان میبره بعضی وقتا میگه اسقاطی ها را زودتر میدن الان فاصله بین تخصیص تا فاکتور شدن چقدره؟
جلال : همونو بگو کی اسفند شروع ب فاکتور میشه
هانیه : سلام برهمگی یه راهنمای ازتون میخوام میشه کمکم کنید من یه ساینا ثپنام کردم میخوام طرح مادران دوباره ثپنام کنم ایا بهم ماشین تعلق میگیره یانه ماشین ساینا آبان تحویل میدن
کوییک : آپشن مانیتور و دوربین عقب موقع پرداخت دوم حذف شده ولی نمایندگی براتون نصب میکنه
دنا 5 دنده فولادی 20 مرداد : سلام برای من اومد 16 شهریور تبدیل زدم هنوز فاکتور نشدم