بررسی مرسدس بنز E-Class مدل 2014

بررسی مرسدس بنز E-Class مدل 2014

قیافه ظاهری مدل جدید مرسدس بنز E-Class دستخوش تغییرات زیادی شده است، از جمله این تغییرات می‌توان از کاهش ارتفاع قسمت جلو و افزایش ارتفاع قسمت عقب نام برد که ظاهری شیب دار به آن داده است. در کابین داخلی نیز تغییراتی صورت گرفته و تجهیزات ایمنی جدیدتر و سیستم stop-start نیز در آن گنجانده شده است. یک موتور دیزل 6 سیلندر E350 نیز جایگزین موتور  6 سیلندر E250 شده است. دست آخر هم این که با این که مرسدس بنز E-Class فقط یک سال جدیدتر شده است، ولی فهرست تغییرات صورت گرفته شگفت‌آور است. این مدل در مقایسه مدل سال قبل، بسیار جذاب تر است و هر دو مدل آن یعنی مدل E250  Bluetec  و مدل E63 AMG هر دو تحت عمل های جراحی مکانیکی قرار گرفته‌اند. نسل کنونی مرسدس بنز E-Class از زمان معرفی‌اش در سال 2010 یکی از خودروهای محبوب و پرطرفدار بوده است، علتش هم این است که راحت است، عملکرد بالایی دارد و از تجهیزات بسیار پیشرفته‌ای نیز برخوردار است. تغییراتی که روی مدل 2014 صورت گرفته است بسیار رقابتی است و با تغییر در بدنه ظاهری شروع می‌شود. ظاهر حجیم مدل های قدیمی کنار گذاشته شده و ارتفاع دماغه نیز کم شده تا خودرو ظاهری شیب دار به خودش بگیرد. مدل های سدان و استیشن واگن، خطوط برجسته روی گلگیر را کنار گذاشته‌اند و حمل‌شان را بر عهده مدل های کوپه و کروک گذاشته‌اند. این تکامل در زیر پوست خودرو نیز ادامه پیدا می‌کند، به خصوص در مورد موتور چهارسیلندر و توربودیزل E250 Bluetec که جای خودش را به موتور 6 سیلندر و قوی تر E350 Bluetec داده است.

بررسی مرسدس بنز E-Class مدل 2014

این موتور بسیار کم مصرف است، با این حال قادر است حدود 500 نیوتن متر گشتاور تولید کند و تضمین می‌کند که قدرت و نیروی زیادی در اختیار راننده قرار می‌گیرد. سایر خودورهایی که در مجموعه E-Class قرار می‌گیرند از نظر فنی تغییر چندانی نکرده‌اند و تنها موردی که می‌توان در آن ها مشاهده کرد، یک غربیلک  فرمان تمام برقی است که راستش را بخواهید به نظر نمی‌رسد در مقایسه با غربیلک های قبلی تفاوت چندانی کرده باشد. مدل E63 AMG بسیار قوی است و 550 اسب بخار نیرو دارد، به صورت استاندارد مجهز به سیستم چهار چرخ محرک، ضربه گیرهای برقی قابل تنظیم و کمک فنرهای بادی در عقب است. اگر پکیج S را خریداری کنید، نیروی موتور افزایش پیدا می‌کند و به 577 اسب بخار می‌رسد. ظاهراً تجهیزات ایمنی از جدیدترین مدل مرسدس بنز S-Class به عاریت گرفته شده‌اند. این تجهیزات عبارتند از: سیستم هشدار  عبور از خط که با استفاده از یک دوربین دید گسترده کار می‌کند که اجسام را تشخیص می‌دهد. با این که در حوزه سدان های لوکس و متوسط، خودروهای خوبی از جمله آئودی A6 ، بی ام و سری 5 و لکسوس GS وجود دارند، ولی هیچ کدام از آن ها نمی‌توانند از نظر جذابیت بدنه و نیروی موتور با مرسدس بنز E-Class رقابت کنند. اگر دنبال یک سدان (یا استیشن واگن یا کروک یا کوپه) لوکس می‌گردید، بهتر است به مرسدس بنزهای E-Class مدل 2014 نگاه دقیق تری بیندازید.

 

طراحی بدنه و امکانات رفاهی

بررسی مرسدس بنز E-Class مدل 2014

مرسدس بنز E-Class مدل 2014 در مدل های سدان، کوپه، کروک و استیشن واگن به بازار عرضه می‌شود. هر یک از این مدل ها دارای موتورهای مختلفی هستند: موتور توربودیزل E250 Bluetec (فقط با مدل سدان)، موتور شش سیلندر E350 (با همه مدل ها)، موتور هیبرید E400 (فقط با مدل سدان)، مدل هشت سیلندر E550 (با همه مدل ها به جز استیشن واگن) و موتور E63 AMG (فقط با مدل های سدان و استیشن واگن). چند اختلاف کوچک باعث می‌شوند سدان های E250 و E350 به دو دسته لوکس و اسپرت تقسیم بشوند. مدل های لوکس دارای رینگ های آلومینیومی 17 اینچی و یک جلو پنجره سنتی هستند، در حالی که مدل اسپرت دارای رینگ های آلومینیومی 18 اینچی، جلو پنجره دو پره‌ای به همراه آرم ستاره سه پر و سیستم تعلیق اسپرت است. در کابین داخلی مدل اسپرت نیز مواردی نظیر صفحه آمپر سفید رنگ و غربیلک فرمان سه پره‌ای به چشم می‌خورد. هر دو مدل لوکس و اسپرت به صورت استاندارد مجهز به این تجهیزات هستند: چراغ LED اتوماتیک، چراغ ترمز LED، سیستم تعلیق تطبیقی، سانروف، کنترل آب و هوای اتوماتیک و دو نقطه‌ای، ساعت آنالوگ در وسط داشبورد، تزیینات چوبی، صندلی های برقی جلو با قابلیت حرکت در 14 جهت به همراه حافظه تنظیمات راننده، روکش هایی از جنس MB-Tex، فرمان تلسکوپی با قابلیت خم شدن به بالا و پایین،  آینه الکتروکرومیک، سیستم COMAND، اتصال سیستم صوتی و تلفن همراه از طریق بلوتوث، سیستم صوتی مجهز به سی دی چنجر و هشت بلندگو و درگاه USB و iPod. مدل استیشن واگن E350 به این موارد نیز مجهز است: درب برقی صندوق عقب، دوربین دید عقب و صندلی های ردیف سوم. مدل هیبرید E400 در واقع همان مدل اسپرت است ولی با رینگ های 17 اینچی، به مدل E550 نیز فقط غربیلک فرمان سه پره‌ای اضافه شده است،

بررسی مرسدس بنز E-Class مدل 2014

مدل AMG نیز به صورت استاندارد به رینگ های 18 مجهز است، برای مدل E550 نیز می‌توان به صورت سفارشی تودوزی چرمی سفارش داد. مدل های کوپه و کروک مرسدس بنز E-Class به صورت استاندارد به رینگ های 18 اینچی و گرمکن صندلی هستند. مدل های کوپه و کروک به صورت استاندارد دارای بیشتر تجهیزات پکیج S هستند، از میان این تجهیزات می‌توان از رینگ های 18 اینچی و گرمکن صندلی نام برد. کوپه و کروک E550 علاوه بر موارد فوق دارای سیستم تعلیق تطبیقی و رینگ های 18 اینچی نیز می‌باشند. همه مدل های کروک دارای سقف پارچه‌ای برقی و باد شکن متحرک برقی هستند. برای مدل های E250، E350، E550 و E400 چند پکیج را می‌توان به صورت سفارشی خریداری کرد. پکیج Premium 1 دارای این تجهیزات است: دوربین دید عقب، سیستم COMAND،  مسیریاب ماهواره ای، حافظه ذخیره موسیقی، رادیوی ماهواره‌ای، سیستم صوتی Harman Kardon با صدای فراگیر، آفتابگیر برقی شیشه عقب (به جز مدل کروک) و گرمکن صندلی. پکیج Lighting دارای تجهیزات زیر است: چراغ های LED تطبیقی و نور بالای اتوماتیک. پکیج Parking Assist دارای این امکانات است: دوربین با دید گسترده و حسگرهای پارک در جلو و عقب به همراه سیستم اتوماتیک پارک دوبل. پکیج Keyless GO برای مدل های سدان و استیشن واگن دارای سیستم دسترسی بدون کلید است، در مواقعی نیز که دست‌تان بند است چنانچه با پا به زیر سپر عقب ضربه بزنید درب صندوق عقب به صورت اتوماتیک باز یا بسته می‌شود.

بررسی مرسدس بنز E-Class مدل 2014

توجه داشته باشید که پکیج S در مدل های کوپه و کروک دارای این تجهیزات است: رینگ های 18 اینچی، کالیپر ترمز رنگی در چرخ های جلو، فرمان سه پره‌ای، صندلی های چند رنگ در جلو و پدال های آلومینیومی. سدان E63 AMG که عاشق سرعت است بسیار ارتقا یافته است ( در قسمت های موتور، گیربکس، سیستم تعلیق، فرمان، ترمز، اگزوز و تزیینات داخلی و خارجی) و مجهز به این امکانات است: رینگ های 19 اینچی، صندلی های اسپرت به همراه نشیمن گاه قابل تنظیم. پکیج S-Model دارای دیفرانسیل ضد لغزش در عقب، رینگ های 19 اینچی و کالیپرهای ترمز قرمز رنگ است. برای مدل E63 ترمزهای کربن-سرامیکی نیز قابل خریداری است. بسته به تیپ و مدل خودرو، می‌توان آپشن های مختلفی به صورت سفارشی خریداری کرد که عبارتند از: سیستم تعلیق بادی، ستاره سه پر آرم به صورت درخشنده روی جلو پنجره، سقف پاناروما، سیستم صوتی Bang & Olufsen، صندلی های تاشوی عقب، پریز برق 120 ولت و درگاه iPod در پشت محافظ های سر صندلی های جلو.

 

قدرت و عملکرد موتور

بررسی مرسدس بنز E-Class مدل 2014

مرسدس بنز  E-Class مدل 2014 به صورت دیفرانسیل عقب به بازار عرضه می‌شود ولی سیستم چهار چرخ محرک 4Matic را نیز می‌توان به صورت سفارشی خریداری کرد. البته سیستم چهار چرخ محرک 4Matic برای مدل های هیبرید E400، کروک و کوپه E550 قابل خریداری نیست ولی مدل های E350 ، E60 AMG، E550 و E63 به صورت استاندارد با این سیستم عرضه می‌شوند. بهتر است توجه داشته باشید مدل های AMG که مجهز به سیستم 4Matic هستند، 67 درصد نیرو را به چرخ های عقب منتقل می‌کنند تا عملکرد را بالا ببرند. همه مدل های مرسدس بنز E-Class، به جز مدل E63، مجهز به یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک و پدل شیفتر روی غربیلک فرمان هستند. گیربکس اتوماتیک مدل E63 نیز هفت سرعته است ولی به جای  مبدل گشتاور از یک کلاچ چند صفحه‌ای استفاده می‌کند تا واکنش موتور را بالا ببرد. هر دو گیربکس دارای سیستم stop-start هستند که به منظور صرفه جویی در مصرف سوخت، هنگامی توقف خودرو، موتور را خاموش می‌کند. موتور E250 Bluetec، مجهز به توربوشارژر و 2 لیتری است. این موتور چهار سیلندر دیزلی قادر است 195 اسب بخار نیرو و حدود 500 نیوتن متر گشتاور تولید کند. موتور E350، شش سیلندر و 3.5 لیتری است و 302 اسب بخار نیرو و حدود 370 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. در مدل هیبریدی، همین موتور درکنار یک باتری لیتیوم-یونی و یک موتور برقی قرار می‌گیرد که قادر است 27 اسب بخار نیرو و حدود 249 نیوتن متر گشتاور تولید کند. مدل E550 دارای یک موتور بزرگتر 8 سیلندر و 4.7 لیتری است. این موتور به توربوشارژر دوگانه مجهز است و می‌تواند 402 اسب بخار نیرو و حدود 601 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این اعداد و ارقام در مورد موتور E60 AMG حیرت آورترند. این موتور هشت سیلندر و 5.5 لیتری، قادر است 550 اسب بخار نیرو و حدود 720 نیوتن متر گشتاور تولید کند. در مورد صفر تا صد نیز باید گفت در مدل های مختلف بین 4 تا 8 ثانیه متغیر است. در تستی که بر روی سدان E350 صورت گرفت، این خودرو با چهار چرخ محرک توانست ظرف 6 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. از میان این مدل ها بیشترین شتاب متعلق به مدل قدرتمند E550 است که ظرف 5 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند. کمترین میزان مصرف سوخت نیز به موتور E250 تعلق دارد که در حدود 6.84 لیتر در بزرگراه است. میزان مصرف سدان E550 با چهار چرخ محرک، در سیکل ترکیبی برابر با 16.10 لیتر است. مصرف سوخت سدان E350 در شهر برابر با 13.03 لیتر در شهر و 9.12 لیتر در بزرگراه است. مدل E63 AMG بسیار کم مصرف است و فقط یکی دو لیتر از میزان مصرف E550 بیشتر است.

 

ایمنی

بررسی مرسدس بنز E-Class مدل 2014

همه مدل های مرسدس بنز E-Class به صورت استاندارد مجهز به داین تجهیزات ایمنی می‌باشند: ترمز ضدقفل،  کنترل پایداری،  کیسه هوای جلو و جانبی، کیسه هوای زانوی راننده و کیسه هوای پرده‌ای. کیسه های هوای عقب به صورت سفارشی قابل خریداری هستند. همچنین خودروهای این کلاس، نسل جدید تکنولوژی های ایمنی مرسدس بنز را معرفی می‌کنند. این تکنولوژی های جدید عبارتند از: سیستم بازنگری شده تشخیص خواب آلودگی راننده، سیستم پیشگیری از تصادف در جلو و عقب، پکیج به روز شده Driver Assistance،  کروز کنترل تطبیقی و سیستم Steering Assist که از یک دوربین استریواسکوپ استفاده می‌کند تا به شما کمک کند بین خطوط رانندگی کنید. سیستم mbrace telematics نیز به صورت استاندارد عرضه می‌شود. این سیستم تلفن همراه را به اپلیکیشن های اینترنتی مجهز می‌کند که به عنوان ریموت کنترل، سیستم نظارت بر راننده و ارائه دهنده خدمات اورژانس عمل می‌کنند. همه مدل ها هم به دوربین دید گسترده مجهز هستند و هم به سیستم پارک اتوماتیک. در تست ترمز، سدان E350 با تایرهای چهار فصل و با سرعت 100 کیلومتر ساعت، پس از ترمزگیری، مسافتی 37 متری را پیمود و سپس به حالت توقف در آمد که مقدار متوسطی است. این در حالی است که استیشن واگن E350 4Matic با تایرهای تابستانی، پس از پیمودن 33 متر متوقف شد که برای یک خودرو خانوادگی سنگین خیلی خوب است.

 

طراحی داخلی و امکانات خاص

بررسی مرسدس بنز E-Class مدل 2014

کابین مرسدس بنز E-Class در نگاه اول شبیه کابین داخلی اجدادش به نظر می‌رسد، ولی با کمی دقت بیشتر می‌بینیم که تغییرات زیادی در ان صورت گرفته است. سه آمپر که در کنار هم قرار گرفته‌اند، جذابیت بصری ایجاد می‌کنند. در مدل های دو درب نیز دسته دنده از وسط کنسول به روی پایه فرمان منتقل شده است و می‌توان گفت مدل E60 تنها مدلی است که دسته دنده در بین صندلی ها باقی مانده است. تعبیه ساعت آنالوگ روی داشبورد نیز به کابین فضایی کلاسیک می‌دهد. سه نوع تزیینات چوبی برای کابین داخلی به مشتریان عرضه می‌شود که با سفارش دادن آن ها می‌توانید کابین داخلی را به سلیقه خودتان تزیین کنید. همه مدل های مرسدس بنز E-Class دارای سیستم COMAND هستند. این سیستم دارای یک صفحه نمایشگر بزرگ، یک جوی استیک و دکمه هایی است که روی داشبورد قرار گرفته‌اند.

بررسی مرسدس بنز E-Class مدل 2014

البته سیستم COMAND به خاطر ساختار منوی نسبتاً ساده اش به سیستم های رقیبش ترجیح داده می‌شود. سیستم فرمان صوتی نیز واقعاً درجه یک است. همه مدل های مرسدس بنز E-Class با در نظر گرفتن استانداردهای این کلاس از خودروها، نسبتاً بزرگ و راحت محسوب می‌شوند. صندلی ها، به ویژه  صندلی راننده، قرص و محکم هستند ولی برای مسافرت های طولانی زیاد راحت نیستند. مدل های دو درب و AMG دارای صندلی های اسپرت در جلو هستند که هنگام رانندگی های تهاجمی، راننده را سرجایش نگه می‌دارند. صندلی عقب مدل های چهار درب بسیار جادار است و با صندلی عقب بی ام و سری 5 قابل مقایسه است. مدل های دو درب این خودرو فضای بسیار کمی در عقب دارند ولی با این حال دو نفر بزرگسال می‌توانند بدون دردسر زیاد روی صندلی های عقب بنشینند. گنجایش صندوق عقب مدل سدان این خودرو 0.45 متر مکعب است، این در حالی است که مدل استیشن واگن 1.63 متر مکعب فضای در اختیارتان می‌گذارد، صندلی های ردیف سوم نیز به این خودرو اجازه می‌دهند هفت سرنشین را در خودش جا بدهد. گنجایش صندوق مدل کوپه 0.38 و ظرفیت صندوق مدل کروک 0.33 متر مکعب ( هنگامی که سقف جمع شده باشد 0.25 متر مکعب) است. گنجایش صندوق مدل هیبریدی نیز مشابه ظرفیت سایر مدل هاست چون باتری لیتیوم-یونی آن داخل محفظه موتور قرار گرفته است.

 

تجربه رانندگی

بررسی مرسدس بنز E-Class مدل 2014

مرسدس بنز E-Class هم راحت است و هم اسپرت. در بخش خودروهای لوکس و متوسط، خودروهای جذاب تر و قوی تر دیگری نیز وجود دارند ولی هیچ کدام مانند مرسدس بنز، راحتی و اسپرت بودن را با هم تلفیق نمی‌کند. این خودرو، صرفنظر از نوع بدنه و موتورش، حسی خاص از استحکام به شما می‌دهد که همه با خودروهای مرسدس بنز همراه بوده است. رانندگی با آن هم بسیار خاص و منحصر به فرد است. تنها یک نقطه ضعف در آن دیده می‌شود و آن هم این است که تجهیزات الکترونیکی زیادی به چشم می‌خورند که به راننده کمک می‌کنند و همین امر ممکن است از لذت رانندگی کم کند. خوشبختانه اگر احساس کنید این تجهیزات بیش از حد در کارتان دخالت می‌کنند، می‌توانید بعضی از آن ها را خاموش کنید. به سختی می‌توان موتور E250 Bluetec را از موتور شش سیلندر قدیمی E350 Bluetec متمایز کرد، چون این موتور چهار سیلندر دیزل، حتی با دور موتور پایین هم بسیار قوی ظاهر می‌شود. این موتور بسیار بی صداست و بلافاصله نمی‌توان تشخیص داد که دیزلی است. البته برای مشتریانی که به حفظ محیط زیست اهمیت می‌دهند، موتور E250 گزینه بهتری است. امسال سیستم چهار چرخ محرک به صورت استاندارد روی مدل E63 AMG تعبیه شده است که مصرف سوخت را کمی بالا می‌برد، ولی انصافاً یک سیستم عالی است. آن دورانی که برای تولید نیروی بیشتر مجبور بودید پدال گاز را بفشارید و به موتور فشار بیاورید سپری شده است، در حال حاضر، کافی است یک نیش گاز بدهید و برای از جا پریدن آماده باشید، البته این نیروی زیاد تعجب آور نیست، چون مرسدس بنز E-Class AMG حتی یک دهه قبل نیز بسیار قوی و قدرتمند بود.


منبع

Edmunds

برچسب : مرسدس بنز E , Class , آئودی A6 , بی ام و سری 5 , لکسوس GS






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد