چرا مدال آور هیوندای از تغییر واهمه دارد؟!

چرا مدال‎آور هیوندای از تغییر واهمه دارد؟!

بسیاری از خودروهای معروف بعد از چند دهه تولید و کسب افتخارات فراوان برای کمپانی، دیگر محافظه کارانه عمل کرده و کم تر سعی می کنند تا در طراحی محصول خود تغییر اساسی ایجاد کنند یا به عبارت دیگر، از اعمال تحول اساسی در طراحی می پرهیزند؛ می توان برای مثال از پورشه 911 نام برد. ولی گویا هیوندای بسیار عجولانه این روش را پیش گرفته است! نمونه های آزمایشی نسل جدید این سدان متوسط، که گفته می شود در سال 2015 به بازار خواهد آمد، تولید شده است و در حال گذراندن مراحل آزمایشات فنی و جاده ای می باشد. ولی از این خودروساز کره ای، حداقل در این مورد، انتظار تحول نداشته باشید. چراکه اگر آن را با مدل هایی که الان در نمایشگاه ها در دسترس است و طراحی آن به سال 2010 بازمی گردد مقایسه کنید،شاهد کم ترین تحول خواهید بود.

چرا مدال‎آور هیوندای از تغییر واهمه دارد؟!

البته دلیل عدم اصرار هیوندای برای به زیر تیغ جراحی بردن سوناتا این است که با طراحی خاص بدنه خود،با اینکه رقبای قدری چون هوندا آکورد، فورد فیوژن و تویوتا کمری داشت، برای کمپانی مادر مایه کسب افتخار شد و در سال گذشته 230,605 دستگاه از آن به فروش رسید. مدیر عامل کمپانی هیوندای، John Krafcik بر این عقیده است که وقتی مشتری به هیوندای سوناتا می نگرد نمی گوید که این خودرویی با طراحی 3 سال پیش است. بلکه خواهد گفت چه سدان زیبایی!

چرا مدال‎آور هیوندای از تغییر واهمه دارد؟!
چرا مدال‎آور هیوندای از تغییر واهمه دارد؟! چرا مدال‎آور هیوندای از تغییر واهمه دارد؟!

شما چه فکر می کنید؟ آیا ادعای ایشان درست است؟ اگر درست است، تا چه زمانی مشتری می تواند بر این باور باشد؟ آیا مشتری دلزده می شود یا وفادر می ماند؟


منبع

Autoblog

برچسب : هیوندای , سوناتا , سدان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

8 نظر

علی کاشانی
1

سلام
من خودم سوار هیوندای سوناتا شده ام ماشین خیلی زیبایی هست من هنوز هم وقتی این ماشین را می بینم لذت میبرم و به نظر من آزرا جدید طرح کامل شده ای از سوناتا است و در نظر دارم این ماشین فوق العاده زیبا را خریداری کنم.
با تشکر علی کاشانی
11:26  1392/01/29
پاسخ دادن
مهرداد
1

استفاده از خطوط بیش از حد حجیم و اغراق آمیز باعث میشه یه طرح بعد از یک مدت خسته کننده بشه. سادگی همیشه جذاب بوده و هست.
08:09  1392/01/26
پاسخ دادن
کاربر: حمید ضیایی
11

این طراحی صرفا یک جذابیت اولیه ایجاد میکنه و با دقت در اون آدم خسته میشه.طراحی ابهت نداره-طراحی باید کلاس ماشین و برسونه-شرکتی که یه سال سوناتاش از آزراش جلو میزنه سال بعدیش جنسیسش که بهترین ماشینش بوده تقریبا از آزرا که محصول پایینتر شرکته عقب میفته تکلیفش معلومه دیگه.
12:44  1392/01/25
پاسخ دادن
کاربر: محمد کشاورز
6

مسعود جان:
دقیقا بر خلاف گفته شما, این سبک طراحی, یه جورایی از نسل اول CLS شایع شد
خودروی سدان با خطوط تیز و نوع طراحی که یه چیزی بین سدان و کوپه هست
این حرفتون هم که میگید ماشین خانوادگی باید سنگین باشه و جلف نباشه رو فکر میکنم شوخی کردید...درسته؟
_____
فرید جان:
در اینکه محصولات هیوندای به تازگی یکم دل رو میزنند و خسته کننده شده اند, شکی نیست
ولی مطمئن باش اگه به همین تعداد سوناتا {و آزرا} , MC-12 هم توی ایران بود , دل آدم رو میزد
کلا هر چیزی که از حد بگذره دل رو میزنه و به نظر من این مشکل طراحی این خودرو نیست
________
در مورد تغییر ندادن طرح خودرو هم میشه گفت هم کار درستی کردند و هم کار اشتباهی ... و واقعا برای هر کدوم چندین دلیل وجود داره
کار درست: صرف جویی در هزینه طراحی جدید , صرفه جویی به خاطر عدم نیاز به خط تولید جدید , استفاده از حداکثر توان خودرو برای تزریق به بازار , جلب رضایت مشتریان قدیمی به واسطه عدم معرفی نسل جدید خودرو و.....
کار اشتباه : از دست رفتن وجه و اعتبار شرکت , عدم جلب توجه برای مشتریان جدید , از دست دادن قسمتی از بازار به خاطر عدم طراحی جدید و...
01:10  1392/01/25
پاسخ دادن
مهرداد
0

من کاملا با فرید موافقم ...
22:12  1392/01/24
پاسخ دادن
آرام
14

به نظر من این ماشین هنوز هم از لحاظ طراحی از خیلی از ماشین های کمپانی های معروف بهتره و هنوز این طراحی میتونه با طراحی های جدید کمپانی های معتبر دیگه رقابت کنه به همین خاطر طراحان هیوندا آنرا تغییر ندادن
21:31  1392/01/24
پاسخ دادن
کاربر: farid458
11

طرح های شرکت های هیوندای و کیا هنوزم مثل تویوتا و بی ام و بنز پخته نیست آدم بعد از دو سه بار دیدن تو خیابون ازشون خسته میشه...و براش تکراری میشه
21:12  1392/01/24
پاسخ دادن
کاربر: مسعود صادقی
6

به نظر من این طرح به درد یه ماشین 4 در خانوادگی نمیخوره این سوناتا قشنگه نه برای 4 در خانوادگی مثلا شما به شرکت های اروپایی رو نگاه کنین بنز بی ام و هیچکدام همچین طرحی رو برای یه 4 در انتخاب نمیکنن این طرح باید 2 در می بود و برای جوانان مناسبه ماشین خانوادگی باید سنگین و با وقار باشه نه مثل این جلف
19:45  1392/01/24
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
M j s : من ۲۰ اسفند تکمیل کردم ۳۱ مرداد فاکتور شده مدارک هم اومده هنوز تحویل نگرفتم
جعفر : تارا دستی سفید ۱۳ شهریورفاکتور شده
S3 خاکستری تهران : هنوز خیلی مونده تا کاراتون انجام بشه بنظر من حالا حالاها اصلا به ماشین فکر نکنید. من که اسفند نوشتم هنوز خبری از ماشینم نیست
علی حاج محمد حسینی : چقدر یه شرکت خودرو سازی بی مسئولیت و دروغگو میتونه باشه من تیر ماه سال گذشته ثبت نام ساینا دوگانه کردم ‌که الان هفتادو دو روزه که مابقی پول را هموواریز کردیم ولی نه جوابی به ميدند و نه ماشین را آخه این چه مدیریتی که این شرکت داره چرا اینقده مردم آزاری میکنید من با همون ماشین داغون قبلی داشتم اسنپ کار می‌کردم گفتم ماشین را بفروشم که با ماشین بهتر،درآمد بهتری برای زن و بچه ام داشته باشم که الان چهارده ماهه که دارم کارگری میکنم ولی این از خدا بی خبرا ماشین منو ندادن خدا از سرتون نگذره.
X5 : موضوع به این سادگی هم نمیدونی
نازنین : سلام من 19اسفند 199میلیون ریختم الان برای بقیه پول باید چقدر پرداخت کنم فاکتور زده بود مهر ماه
سالار : پس خوشبحال کسانی که سایناثبت نام کرده بودن..چون الان میرن پول واریز میکنن
دادا : تو که به قول خودت اتومات نوشتی.. اینجا چیکار میکنی؟ معلومه حرفات دروغه همه
t8 : ارسال پلاک یعنی چی مگه با ماشین نمیاد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ایکس 22 : سلام وقت بخیر موعود تحویل شما کی بود در ضمن مبارکتون باشه
پارس tu5 : سلام هانیه خانم من الان پژو tu5 مدل 403 دارم من زمستان 402 بودم تبدیل زدم به سورن و پیامک تبدیل مجدد اومد رفت تفاوت پرداخت کردم دیدم پژو tu5 والان سه ماه زیر پامه
s7 : من طرح پیش فروش بودم.31 تیر زمان تحویل بوده تازه 29 شهریور فاکتور شده
رسول ef7p دستی پیش ت31 مرداد : جواب به آقا مصطفی و دوستان عزیز که در مورد نحوه ی محاسبه مبلغ سود تأخیر سوال داشتند سود تأخیر برای پیش فروش ها 1%کل مبلغ واریزی است 561/480/000×1%=5/614/800میلیون ماهانه این مبلغ تقسیم بر 30 روز کنید که میشه روزی تقریبا 187 هزار تومان، برای بدست آوردن مبلغ تأخیر 187 هزار تومان ضربدر تعداد روز تأخیر( از تاریخ تحویل تا روزی که فاکتور شده) مثل خودم که 187 هزار تومان ×29 روز = که شده مبلغ 5/537/000 همین روش برای دوستان فروش فو ری ها البته با سود 3% کل مبلغ واریزی محاسبه می‌شود.
ایکس33 فر‌وغ : با سلام احترام دوستان قدیمی. بنده تحویلم 16 مرداد بوده همه فکنم حفظید دیگه😂😂 میخاستم بپرسم کسی 16 مرداد مجوز خورده؟؟؟؟؟ اگر خورده بگه ؟؟؟ سپاس
ایکس 22 پرو نمایندگی بندر عباس : سلام امروز 200کیلومتر رانندگی کردم ماشین راحتی هست دنده راحت
شیراز 22 زارع : درود ،،خرید نقدی 15 اسفند تحویل سیستمی 6مرداد فعلا خبری از ماشین نیست ،خدا لعنت کنه سران مملکت رو ،،،،اقایون فرمول تاخیر چجوری حساب میکنن این خدا زدها،،،
x22 : آقای سعید تیگو 8 از روز قرارداد روزهای کاری رو میشمارن توی اروپا هم روزهای کاری در هفته 5 روزه یعنی از دوشنبه تا جمعه و شنبه و یکشنبه روزهای کاری نیستن اینجا هم همینطور پنجشنبه و جمعه روزهای کاری نیستن. این تو قرارداد اومده روزهای کاری و باید میپرسیدی. من نپرسیده میدونستم پنجشنبه جمعه روزهای کاری نیستن. ادعایی ندارم ولی وقتی قرارداد میذارن جلوتون دیگه چه لاستیک اتیش بزنین چه نزنین فایده نداره
مجید از تهران : عزیزمی 🎀
محسن : بله درسته منظورم دعوتنامه تکمیل وجه هست