بررسی موتورسیکلت هوندا Montesa Cota 4RT مدل 2014

بررسی موتورسیکلت هوندا Montesa Cota 4RT مدل 2014

موتورسیکلت هوندا Montesa Cota 4RT مدل 2014 انقلابی در دنیای موتورسیکلت های تریل ایجاد و استانداردهای جدیدی برای آنها تعریف کرد. این موتورسیکلت زیبا با برخورداری از یک پیشرانه چهار سوپاپ چهار زمانه جدید و سیستم تزریق سوخت برقی PGM-FI، نه تنها عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش می‌گذارد، بلکه آلایندگی بسیار کمی نیز، دارد. از دیگر ویژگی های این زیبای ژاپنی که سبب جذب علاقه‌مندان تریل به سوی آن می‌شود، می‌توان به استفاده از آلومینیوم سبک جهت ساخت بدنه و سوار کردن آن روی سیستم تعلیق SHOWA اشاره کرد که کارایی این موتورسیکلت را افزایش می‌دهد.

بررسی موتورسیکلت هوندا Montesa Cota 4RT مدل 2014

طراحی جدید مخزن سوخت نیز، که نسبت به نسل قبلی باریک تر و کشیده تر شده است، کنترل و تسلط راکب را افزایش می‌دهد. از دیگر تجهیزات Montesa Cota 4RT می‌توان به گلگیر جدید در عقب، تایرهای Dunlop، سیستم Pro Link، سیستم تعلیق R16V در عقب، و رنگ قرمز بدنه اشاره کرد که یادآور مدل های کلاسیک کمپانی Montesa است. شایان ذکر است، قیمت پایه Montesa Cota 4RT مدل 2014 معادل 7,180 یورو می‌باشد.

بررسی موتورسیکلت هوندا Montesa Cota 4RT مدل 2014

تا پیش از عرضه Montesa Cota 4RT، دنیای موتورسیکلت های تریل تحت سلطه موتورسیکلت های دو زمانه قرار داشت؛ پیشرانه هایی که علی‌رغم ارائه قدرت مناسب و کاربرد آسان، آلودگی زیادی ایجاد می‌کردند و به همین علت، قیمت آنها با کاهش شدیدی رو به رو بود. در سال 2006، با وضع قوانین جدید در زمینه آلایندگی، همکاری مشترک کمپانی Montesa با موتورسیکلت سازی هوندا، منجر به تولید و عرضه موتورسیکلت Montesa Cota 4RT شد؛ موتورسیکلتی که با ارائه قدرت و گشتاور مناسب و آلایندگی کم، توجه بسیاری از علاقه‌مندان تریل را به سوی خود جلب کرد.

بررسی موتورسیکلت هوندا Montesa Cota 4RT مدل 2014

همان‌طور که پیش از این گفته شد، استفاده از آلومینیوم سبک در ساخت بدنه و سوار کردن آن روی سیستم تعلیق SHOWA، با ایجاد تغییراتی بزرگ در طراحی شاسی، عملکرد بسیار مناسبی برای این موتورسیکلت زیبا به ارمغان آورد. از همان لحظه ورود، پیشرانه 250 سی‌سی Montesa Cota 4RT توانست گوی رقابت را از همتایان دو زمانه خود برباید.

بررسی موتورسیکلت هوندا Montesa Cota 4RT مدل 2014

طراحی مدرن و زیبای هر دو مدل این موتورسیکلت، یعنی 4RT260 و Race Replica، می‌تواند چشم هر بیننده‌ای را به سوی خود جلب کند. طراحی جدید گلگیر عقب نیز، با مخزن سوخت باریک و کشیده کاملا همخوانی دارد و در مجموع، تصویر زیبایی در ذهن بیننده ایجاد می‌کند. در حالی‌که مدل Race Replica، ظاهر قدرتمند موتورسیکلت های مسابقه ای را به ارث برده است، 4RT260 با رنگ قرمز خود، یادآور مدل های کلاسیک Montesas می‌باشد. رنگ قرمز بکار رفته در توپی چرخ ها نیز، در کنار رینگ های سیاه رنگ، ترکیب زیبا و چشم‌نوازی ایجاد کرده است.

بررسی موتورسیکلت هوندا Montesa Cota 4RT مدل 2014 بررسی موتورسیکلت هوندا Montesa Cota 4RT مدل 2014

بررسی موتورسیکلت هوندا Montesa Cota 4RT مدل 2014
بررسی موتورسیکلت هوندا Montesa Cota 4RT مدل 2014 بررسی موتورسیکلت هوندا Montesa Cota 4RT مدل 2014

از ویژگی های کلیدی موتورسیکلت هوندا Montesa Cota 4RT مدل 2014 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

پیشرانه تک سیلندر، چهار زمانه، چهار سوپاپ، آب خنک، مجهز به میل بادامک SOHC

استارت برقی

سیستم PRO Link، سیستم تعلیق R16V در عقب (سیستم تعلیق SHOWA برای مدل Race Replica)

طراحی زیبا و استفاده از آلومینیوم در ساخت بدنه

مشخصات فنی موتورسیکلت هوندا Montesa Cota 4RT مدل 2014

نوع پیشرانه تک سیلندر، چهار زمانه، چهار سوپاپ، آب خنک، مجهز به میل بادامک SOHC
حجم پیشرانه 258.9 سی سی
ضریب کمپرس 10.5:1
نوع گیربکس پنج سرعته
سیستم سوخت رسانی PGM-FI برقی
سیستم تعلیق  جلو: شاسی تلسکوپی 39 میلی متری TECH / عقب: Pro-Link R16V (در مدل Race Replica در هر دو قسمت از سیستم تعلیق SHOWA استفاده می‌شود)
سیستم ترمز جلو: دیسکی هیدرولیکی 3.5-185 میلی‌متری / عقب: دیسکی هیدرولیکی 2.5-150 میلی‌متری
نوع و اندازه لاستیک ها جلو: 21-2.75 (Dunlop) – عقب: 18-4.00 (Dunlop)
نوع و اندازه رینگ ها جلو: آلومینیومی Wire Spokes Fr: 21-1.60 / عقب: آلومینیومی Wire Spokes Rr: 18-MT2.15
فاصله محوری 1,321 میلی‌متر
ارتفاع صندلی 650 میلی‌متر
وزن 73 کیلوگرم (مدل Racing)
حجم باک بنزین 1.9 لیتر
ارتفاع شاسی از زمین 335 میلی‌متر
قیمت
7,180 یورو

منبع

TopSpeed

برچسب : Montesa Cota 4RT , تریل , موتورسیکلت , هوندا , چهار زمانه






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

آق هيمن
1

رفقاي ناز اگه در مورد تعداد دنده و كتي چپ كه وظيفه ترمز يا كلاجو داره بيشتر توضيح بدين
02:03  1399/02/23
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
M j s : من ۲۰ اسفند تکمیل کردم ۳۱ مرداد فاکتور شده مدارک هم اومده هنوز تحویل نگرفتم
جعفر : تارا دستی سفید ۱۳ شهریورفاکتور شده
S3 خاکستری تهران : هنوز خیلی مونده تا کاراتون انجام بشه بنظر من حالا حالاها اصلا به ماشین فکر نکنید. من که اسفند نوشتم هنوز خبری از ماشینم نیست
علی حاج محمد حسینی : چقدر یه شرکت خودرو سازی بی مسئولیت و دروغگو میتونه باشه من تیر ماه سال گذشته ثبت نام ساینا دوگانه کردم ‌که الان هفتادو دو روزه که مابقی پول را هموواریز کردیم ولی نه جوابی به ميدند و نه ماشین را آخه این چه مدیریتی که این شرکت داره چرا اینقده مردم آزاری میکنید من با همون ماشین داغون قبلی داشتم اسنپ کار می‌کردم گفتم ماشین را بفروشم که با ماشین بهتر،درآمد بهتری برای زن و بچه ام داشته باشم که الان چهارده ماهه که دارم کارگری میکنم ولی این از خدا بی خبرا ماشین منو ندادن خدا از سرتون نگذره.
X5 : موضوع به این سادگی هم نمیدونی
نازنین : سلام من 19اسفند 199میلیون ریختم الان برای بقیه پول باید چقدر پرداخت کنم فاکتور زده بود مهر ماه
سالار : پس خوشبحال کسانی که سایناثبت نام کرده بودن..چون الان میرن پول واریز میکنن
دادا : تو که به قول خودت اتومات نوشتی.. اینجا چیکار میکنی؟ معلومه حرفات دروغه همه
t8 : ارسال پلاک یعنی چی مگه با ماشین نمیاد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ایکس 22 : سلام وقت بخیر موعود تحویل شما کی بود در ضمن مبارکتون باشه
پارس tu5 : سلام هانیه خانم من الان پژو tu5 مدل 403 دارم من زمستان 402 بودم تبدیل زدم به سورن و پیامک تبدیل مجدد اومد رفت تفاوت پرداخت کردم دیدم پژو tu5 والان سه ماه زیر پامه
s7 : من طرح پیش فروش بودم.31 تیر زمان تحویل بوده تازه 29 شهریور فاکتور شده
رسول ef7p دستی پیش ت31 مرداد : جواب به آقا مصطفی و دوستان عزیز که در مورد نحوه ی محاسبه مبلغ سود تأخیر سوال داشتند سود تأخیر برای پیش فروش ها 1%کل مبلغ واریزی است 561/480/000×1%=5/614/800میلیون ماهانه این مبلغ تقسیم بر 30 روز کنید که میشه روزی تقریبا 187 هزار تومان، برای بدست آوردن مبلغ تأخیر 187 هزار تومان ضربدر تعداد روز تأخیر( از تاریخ تحویل تا روزی که فاکتور شده) مثل خودم که 187 هزار تومان ×29 روز = که شده مبلغ 5/537/000 همین روش برای دوستان فروش فو ری ها البته با سود 3% کل مبلغ واریزی محاسبه می‌شود.
ایکس33 فر‌وغ : با سلام احترام دوستان قدیمی. بنده تحویلم 16 مرداد بوده همه فکنم حفظید دیگه😂😂 میخاستم بپرسم کسی 16 مرداد مجوز خورده؟؟؟؟؟ اگر خورده بگه ؟؟؟ سپاس
ایکس 22 پرو نمایندگی بندر عباس : سلام امروز 200کیلومتر رانندگی کردم ماشین راحتی هست دنده راحت
شیراز 22 زارع : درود ،،خرید نقدی 15 اسفند تحویل سیستمی 6مرداد فعلا خبری از ماشین نیست ،خدا لعنت کنه سران مملکت رو ،،،،اقایون فرمول تاخیر چجوری حساب میکنن این خدا زدها،،،
x22 : آقای سعید تیگو 8 از روز قرارداد روزهای کاری رو میشمارن توی اروپا هم روزهای کاری در هفته 5 روزه یعنی از دوشنبه تا جمعه و شنبه و یکشنبه روزهای کاری نیستن اینجا هم همینطور پنجشنبه و جمعه روزهای کاری نیستن. این تو قرارداد اومده روزهای کاری و باید میپرسیدی. من نپرسیده میدونستم پنجشنبه جمعه روزهای کاری نیستن. ادعایی ندارم ولی وقتی قرارداد میذارن جلوتون دیگه چه لاستیک اتیش بزنین چه نزنین فایده نداره
مجید از تهران : عزیزمی 🎀
محسن : بله درسته منظورم دعوتنامه تکمیل وجه هست