بررسی موتورسیکلت هوندا Montesa Cota 4RT مدل 2014

بررسی موتورسیکلت هوندا Montesa Cota 4RT مدل 2014

موتورسیکلت هوندا Montesa Cota 4RT مدل 2014 انقلابی در دنیای موتورسیکلت های تریل ایجاد و استانداردهای جدیدی برای آنها تعریف کرد. این موتورسیکلت زیبا با برخورداری از یک پیشرانه چهار سوپاپ چهار زمانه جدید و سیستم تزریق سوخت برقی PGM-FI، نه تنها عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش می‌گذارد، بلکه آلایندگی بسیار کمی نیز، دارد. از دیگر ویژگی های این زیبای ژاپنی که سبب جذب علاقه‌مندان تریل به سوی آن می‌شود، می‌توان به استفاده از آلومینیوم سبک جهت ساخت بدنه و سوار کردن آن روی سیستم تعلیق SHOWA اشاره کرد که کارایی این موتورسیکلت را افزایش می‌دهد.

بررسی موتورسیکلت هوندا Montesa Cota 4RT مدل 2014

طراحی جدید مخزن سوخت نیز، که نسبت به نسل قبلی باریک تر و کشیده تر شده است، کنترل و تسلط راکب را افزایش می‌دهد. از دیگر تجهیزات Montesa Cota 4RT می‌توان به گلگیر جدید در عقب، تایرهای Dunlop، سیستم Pro Link، سیستم تعلیق R16V در عقب، و رنگ قرمز بدنه اشاره کرد که یادآور مدل های کلاسیک کمپانی Montesa است. شایان ذکر است، قیمت پایه Montesa Cota 4RT مدل 2014 معادل 7,180 یورو می‌باشد.

بررسی موتورسیکلت هوندا Montesa Cota 4RT مدل 2014

تا پیش از عرضه Montesa Cota 4RT، دنیای موتورسیکلت های تریل تحت سلطه موتورسیکلت های دو زمانه قرار داشت؛ پیشرانه هایی که علی‌رغم ارائه قدرت مناسب و کاربرد آسان، آلودگی زیادی ایجاد می‌کردند و به همین علت، قیمت آنها با کاهش شدیدی رو به رو بود. در سال 2006، با وضع قوانین جدید در زمینه آلایندگی، همکاری مشترک کمپانی Montesa با موتورسیکلت سازی هوندا، منجر به تولید و عرضه موتورسیکلت Montesa Cota 4RT شد؛ موتورسیکلتی که با ارائه قدرت و گشتاور مناسب و آلایندگی کم، توجه بسیاری از علاقه‌مندان تریل را به سوی خود جلب کرد.

بررسی موتورسیکلت هوندا Montesa Cota 4RT مدل 2014

همان‌طور که پیش از این گفته شد، استفاده از آلومینیوم سبک در ساخت بدنه و سوار کردن آن روی سیستم تعلیق SHOWA، با ایجاد تغییراتی بزرگ در طراحی شاسی، عملکرد بسیار مناسبی برای این موتورسیکلت زیبا به ارمغان آورد. از همان لحظه ورود، پیشرانه 250 سی‌سی Montesa Cota 4RT توانست گوی رقابت را از همتایان دو زمانه خود برباید.

بررسی موتورسیکلت هوندا Montesa Cota 4RT مدل 2014

طراحی مدرن و زیبای هر دو مدل این موتورسیکلت، یعنی 4RT260 و Race Replica، می‌تواند چشم هر بیننده‌ای را به سوی خود جلب کند. طراحی جدید گلگیر عقب نیز، با مخزن سوخت باریک و کشیده کاملا همخوانی دارد و در مجموع، تصویر زیبایی در ذهن بیننده ایجاد می‌کند. در حالی‌که مدل Race Replica، ظاهر قدرتمند موتورسیکلت های مسابقه ای را به ارث برده است، 4RT260 با رنگ قرمز خود، یادآور مدل های کلاسیک Montesas می‌باشد. رنگ قرمز بکار رفته در توپی چرخ ها نیز، در کنار رینگ های سیاه رنگ، ترکیب زیبا و چشم‌نوازی ایجاد کرده است.

بررسی موتورسیکلت هوندا Montesa Cota 4RT مدل 2014 بررسی موتورسیکلت هوندا Montesa Cota 4RT مدل 2014

بررسی موتورسیکلت هوندا Montesa Cota 4RT مدل 2014
بررسی موتورسیکلت هوندا Montesa Cota 4RT مدل 2014 بررسی موتورسیکلت هوندا Montesa Cota 4RT مدل 2014

از ویژگی های کلیدی موتورسیکلت هوندا Montesa Cota 4RT مدل 2014 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

پیشرانه تک سیلندر، چهار زمانه، چهار سوپاپ، آب خنک، مجهز به میل بادامک SOHC

استارت برقی

سیستم PRO Link، سیستم تعلیق R16V در عقب (سیستم تعلیق SHOWA برای مدل Race Replica)

طراحی زیبا و استفاده از آلومینیوم در ساخت بدنه

مشخصات فنی موتورسیکلت هوندا Montesa Cota 4RT مدل 2014

نوع پیشرانه تک سیلندر، چهار زمانه، چهار سوپاپ، آب خنک، مجهز به میل بادامک SOHC
حجم پیشرانه 258.9 سی سی
ضریب کمپرس 10.5:1
نوع گیربکس پنج سرعته
سیستم سوخت رسانی PGM-FI برقی
سیستم تعلیق  جلو: شاسی تلسکوپی 39 میلی متری TECH / عقب: Pro-Link R16V (در مدل Race Replica در هر دو قسمت از سیستم تعلیق SHOWA استفاده می‌شود)
سیستم ترمز جلو: دیسکی هیدرولیکی 3.5-185 میلی‌متری / عقب: دیسکی هیدرولیکی 2.5-150 میلی‌متری
نوع و اندازه لاستیک ها جلو: 21-2.75 (Dunlop) – عقب: 18-4.00 (Dunlop)
نوع و اندازه رینگ ها جلو: آلومینیومی Wire Spokes Fr: 21-1.60 / عقب: آلومینیومی Wire Spokes Rr: 18-MT2.15
فاصله محوری 1,321 میلی‌متر
ارتفاع صندلی 650 میلی‌متر
وزن 73 کیلوگرم (مدل Racing)
حجم باک بنزین 1.9 لیتر
ارتفاع شاسی از زمین 335 میلی‌متر
قیمت
7,180 یورو

منبع

TopSpeed

برچسب : Montesa Cota 4RT , تریل , موتورسیکلت , هوندا , چهار زمانه






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

آق هيمن
1

رفقاي ناز اگه در مورد تعداد دنده و كتي چپ كه وظيفه ترمز يا كلاجو داره بيشتر توضيح بدين
02:03  1399/02/23
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
سوم بهمن 7 نظر
نازنین۱ 5 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین پلاس۱ : وقتی یه شرکت زیر نظر دولت باشه انقدر بی صاحب باشه اوضاع بهتر از این نمیشه چی شون درسته این درست باشه توقع ما هم زیاد اگر این مردم نبودن شماها از گشنگی میمردین شرف ندارید که انقدر این مردم و اذیت میکنید خدا نگزره ازتون
سیاوش x5 : سلام عزیزان ثبت‌نام ۲۸ اسفند تحویل سیستمی۲۸تیر فاکتور ۲۰ مهر ارسال مدارک ۳ ابان شهر بندرعباس زنگ زدن امروز بریم تحویل بگیریم جهت اطلاع
آرش : بدبختی کوییکم معلوم نی کی بدن🤨
آرش : منم جی ال بودم ۲۸۲پارسال واریز کردم موعدم آذر بود که تبدیل به کوییک زدم ۱۵۰ هم واریز کردم حالا خدا داند کی بدن
مهدی : سلام از من به شما نصیحت من الان ۲ ماه هست که ماشین زیر پام هست تلکی منتظر جی نباشین فقط جی ال میدن اونم به زور
مهدی پلاس 14اردیبهشت : درود برشما دوستان عزیز.اپراتورهای سایپا هیچ خبری ندارن که چه موقع ماشین فاکتور میشه این که میگن شما اسفندماه فاکتور میشوید دروغه قبلاً یکی از دوستان گفتن اپراتور بهم گفته تو که 14اردیبهشت هستی حدوداً 70روزدیگه فاکتور میشوید من همون لحظه حساب کردم چون خودم هم 14اردیبهشت بودم تقریباً شد اواخر مهرماه اما هیچ خبری نشد لطفاً دلخوش به گفته اپراتور سایپا نباشید
خردادماه : بله ۴ بار اومده
رز زرد : سلام برای شما چندبار پیامک تبدیل اومده؟ آیا ۲۰ مرداد پیامک جی ال اومد؟
همون ناشناسهستم : 290 میلیون مهر 402 واریز اولیه بعداز 2 سال 7 ماه 9 مهر 404 پیامک دعوتنامه تکمیل وجه شاهین سی وی تی البته تبدیل به شاهین جی ال 12 مهر 404 تکمیل وجه کردم کد پستی ادرس که توی سخا بود همون ادرس کد پستی برای صدور بیمه توی املاک و اسکان ثبت کردم توی وضعیت خودرو زده اماده تخصیص ولی از فاکتور پلاک تحویل خبری نیست
نازنین واقعی : سلام برای من اومده بیا کوعیک ببر ۱۵۸ تومن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمدحسین : اگه ب خواد اینجوری پیش بره 31شهریورو آخر آذرماهم نمیدن
محمدحسین : داداش110فایده نداره من ازهمه خواهش میکنم به 136هم زنگ بزنن شکایت ثبت کنن فقط 2دقیقه وقط میگیره
نیسان دوگانه اکستند : دوستان اکستند دوگانه کسی پلاک شده خاهشا راست بگین؟
ساینا تکمیل وجه 30اردیبهشت : 5 آبان فاکتور شدم امروز هم تحویل بالاخره بعد 5 ماه تاخیر راحت شدم خداحافظ همگی امیدوارم شماهم راحت بشید
مظلومی : چرا به ترتیب پذیرش نیس اینم یجور پارتی بازیه دیگه بنده بجز خدا کسی رو ندارم توی نمایندگی از 10 تا ماشین 9 تا اومده بعد از من بعد نیگن ننمیدوتیم چرا اینجوریه
مظلومی : داداش گلم چرا پس و پیش پلاک میزنن، بنده 7 مردادم موندم دوگانه ولی برج 6 و 7 پلاک شدن اگه به ترتیب هست این کجاش ترتیبه، وشما میگی پلاک میشن کجا یه هفته راکت مونده لامصبا
سعید اتو فلز 30 دی : با سلام،207 اتوماتیک سفید. واریز اول 7 مرداد،تکمیل 5 ابان،9 آبان تبدیل به60611، 12 آبان فاتور،13 آبان پلاک،انشاالله واسه همه خیلی زود فاکتور بشه،
قباد : قول میدهم به شرفم قسم یک ماه اینده جلسه داریم با مدیران زامیاد و سایپا بخدا قسم ابرویی از اینها ببرم بخاطر اینکه این مردم اذیت شدن که نگو . کاری خواهم کرد که دیگه مردم را اذیت نکنند قول شرف
شهاب 4تیر : من 4تیرم هنوز پلاک نشدم جی ایکس ال کوییک
قباد : اگر اکسنت پلاک نمیشود چطور یکی از همین دوستان نوشته بود من اکسنت داشتم و پلاک هم شد . مگه میشه سرکت ماشینی را که پلاک نشه بفروشه به مردم