پنج خودروی شاسی بلند (Crossover) با بهترین مصرف سوخت

پنج خودروی شاسی بلند (Crossover) با بهترین مصرف سوخت

مشخص کردن دقیق خودروهای شاسی بلند (SUV) با مصرف سوخت مناسب کار مشکلی است؛ نه به این دلیل که در شاسی بلندها چنین خودرویی وجود ندارد، بلکه مشکل در تعیین کلاس دقیق این نوع خودروها است؛ خودروی شاسی بلند (Crossover) فردی ممکن است استیشن یا شاسی بلند کوچک فرد دیگری باشد؛ برخی تولید کنندگان با گذاشتن پسوند X روی اسم یک مدل قصد دارند تا به مشتریان خود القا کنند که این یک خودروی شاسی بلند (Crossover) است، در حالی که اینگونه نیست. حتی رهنمون های سازمان حفاظت از محیط زیست نیز، کمک چندانی در این زمینه نکرده است؛ در لیست سازمان جهانی مصرف سوخت (EPA) خودروهای شاسی بلند (Crossover) نیز، قرار گرفته‌اند.

پنج خودروی شاسی بلند (Crossover) با بهترین مصرف سوخت

وبسایت fueleconomy.gov نیز، نام خودروهایی را که دسته بندی آنها به مشتریان خودروهایی همانند هاچ بک ها و شاسی بلندهای SUV نزدیکتر است، در لیست خود جای داده است. اما همچنان دسته بندی از شاسی بلندهای کراس اوور یافت نشده است. با وجود کاهش محبوبیت حقیقی SUV و افزایش قیمت سوخت، خودروهای شاسی بلند پلی میان کامیون های آف رود و خودروهای درون شهری هستند. اکثر کراس اوورها روی پلت فرم سواری ها ساخته شده‌اند، که نسبت به چارچوب کامیون های آف رود SUV قدیمی روی پلت فرم آنها ساخته شده است، دارای رانندگی آسان تر و سبک تری هستند.در زیر به معرفی کراس اوور مصرف سوخت بهینه که شامل خودروهای کوچک هیبریدی نیز، هستند، می‌پردازیم. 

 

5. هوندا CR-V

پنج خودروی شاسی بلند (Crossover) با بهترین مصرف سوخت

هوندا CR-V بازیگر عرصه جدید کراس اوورها نیست و به عنوان کوچکترین SUV از دهه 1990 وارد بازار خودرو شد؛ کوچک بودن آن به معنای کاربرد آن در جاده های آف رود نیست و به نظر می‌رسد که با کلاس کراس اوورها به خوبی تناسب دارد. میزان مصرف سوخت تیپ تک  دیفرانسیل این خودرو در سیکل ترکیبی، شهر و بزرگراه به ترتیب عبارت است از 11، 13 و 10 لیتر به ازای هر صد کیلومتر رانندگی که نسبت به تیپ چهار چرخ محرک آن بهتر است؛ این خودرو با موتور چهار سیلندر و قدرت 180 اسب بخار، کابین مناسبی برای 4 بزرگسال و فضای بار کافی در پشت صندلی ها در اختیار خریداران قرار می‌دهد. اندازه کوچک، طراحی زیبا و مصرف سوخت عالی از جمله دلایل فروش بالای این خودرو به مدت چهار سال است. قیمت تیپ پایه این ژاپنی با کمترین مصرف سوخت، از 21,500 دلار آغاز می‌شود. 

 

4. مینی کوپر Countryman

پنج خودروی شاسی بلند (Crossover) با بهترین مصرف سوخت

تولید خودرویی با این ابعاد توسط کمپانی مینی و قرار دادن آن در کلاس کراس اوورها کمی متناقض به نظر می‌رسد؛ مینی کوپر Countryman، نخستین بار در سال 2011 با بدنه ای کشیده تر و بلندتر نسبت به مدل های قبلی مینی کوپر وارد بازار شد؛ گفتنی است، سیستم چهار چرخ محرک نیز، برای اولین بار به صورت سفارشی برای این خودرو عرضه شد. طبق ارزیابی های EPA، تیپ تک دیفرانسیل Countryman با  گیربکس دستی توانست با مصرف سوخت 10 لیتر در شهر، 8 لیتر در بزرگراه و 9 لیتر در سیکل ترکیبی، عنوان کم مصرف ترین کراس اوور را از آن خود کند. گفتنی است، Countryman با تجهیزاتی چون صندلی عقب مناسب برای نشستن سه سرنشین و همچنین کسب عنوان ایمن ترین خودروی شاسی بلند از موسسه ایمنی بزرگراه ها در سال 2011 نظر خریداران بسیاری را به سوی خود جلب کرده است. قیمت پایه این مینی کوپر از 22,000 دلار شروع و سفارش تجهیزات دیگر، بر قیمت آن می‌افزاید. 

 

3. نیسان Rogue

پنج خودروی شاسی بلند (Crossover) با بهترین مصرف سوخت

اگرچه لغت Rogue به معنی انسان بد ذات و شرور، ممکن است یادآور دزدان و انسان های بد باشد، اما نیسان Rogue خودروی سر به راهی بوده و با مصرف سوخت مناسب، در چارچوب قوانین حرکت می‌کند. مصرف سوخت تیپ تک دیفرانسیل این کراس اوور زیبا در سیکل ترکیبی، شهر و بزرگراه به ترتیب 11، 12 و 10 لیتر به ازای هر صد کیلومتر رانندگی است. یکی از خصوصیات این ژاپنی زیبا که به مصرف سوخت کم آن کمک می‌کند، وجود گیربکس متغیر پیوسته (CVT) است. به جای تعویض دنده، نیسان از سیستم تسمه و پولی برای انتقال قدرت به چرخ ها استفاده می‌کند. شایان ذکر است، کمپانی نیسان اولین خودروسازی بود که از CVT در ماشین های سواری خود استفاده کرد و پس از آن، به دلیل عملکرد مناسب این سیستم، چند محصول دیگر خود را نیز، به آن مجهز کرد. گیربکس CVT برای عبور از تخته سنگ ها یا کشیدن تریلر در گل مناسب نیست، ولی در کلاس کراس اوورها خودرویی کاملا عالی است. همانند سایر کراس اوورها، قیمت پایه نیسان Rogue نیز، از 21,000 دلار شروع می‌شود.

 

2. تویوتا هایلندر هیبریدی

پنج خودروی شاسی بلند (Crossover) با بهترین مصرف سوخت

تویوتا هایلندر هیبریدی تنها خودروی هیبریدی در دسته کراس اوورها است که از هر نظر بهترین مصرف سوخت را دارد. همانند هوندا CR-V، هایلندر به عنوان خودرویی شاسی بلند برای انجام کارهای سبک به بازار عرضه شد؛ مصرف سوخت این ژاپنی هیبریدی، در هر سه حالت سیکل ترکیبی، شهر و بزرگراه برابر 9 لیتر در هر صد کیلومتر است که اگرچه آن را در صدر جدول قرار نمی‌دهد، اما باز هم قابل قبول است. همانند دیگر خودروهای هیبریدی، تویوتا هایلندر نیز، از یک موتور 6 سیلندر خورجینی با قدرت 231 اسب بخار در کنار یک موتور الکتریکی که با باتری کار می‌کند، بهره می‌برد. زمانی که این دو موتور همزمان کار می‌کنند، در مجموع نیرویی معادل 280 اسب بخار در اختیار راننده قرار می‌دهند که در مقایسه با دیگر کراس اوورها بسیار بیشتر است. رانندگی با این کراس اوور هیبریدی 37,490 دلار برای شما تمام می‌شود. 

 

1. تویوتا RAV-4

پنج خودروی شاسی بلند (Crossover) با بهترین مصرف سوخت

کمپانی تویوتا با کسب دو جایگاه در این لیست توانست خود را به عنوان یکی از موفق ترین خودروسازان مطرح کند. طبق ارزیابی های انجام شده، مصرف سوخت تویوتا RAV-4 تک دیفرانسیل مجهز به پیشرانه چهار سیلندر در سیکل ترکیبی، شهر و بزرگراه به ترتیب 11، 12 و 10 لیتر به ازای صد کیلومتر مسافت طی شده می‌باشد. با گذشت 15 سال از تولید RAV-4، این ژاپنی زیبا که در ابتدا به عنوان یک SUV کوچک و سبک به بازار معرفی شده بود، کم کم به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود. با استفاده از سیستم چهار چرخ محرک که به صورت سفارشی برای این خودرو عرضه می‌شود، مصرف سوخت آن کمی کاهش می‎یابد و همین امر RAV4 را به یکی از کم مصرف ترین کراس اوورهای موجود در بازار تبدیل می‌کند. قیمت این زیبای ژاپنی همانند بسیاری از رقبایش از 22,000 دلار آغاز می‌شود.     


منبع

HowStuffWorks

برچسب : هوندا CR , V , مینی کوپر Countryman , نیسان Rouge , تویوتا هایلندر هیبریدی , تویوتا RAV , 4 , هوندا , مینی کوپر , نیسان , تویوتا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

12 نظر

راننده
0

سانتافه از قدیمی تا جدیداش معقولانه ترین خرید هستند
همه چیز را در حد تعادل دارن چون برای بازارهای رقابتی جهان ساخته شدن
14:20  1395/12/26
گزارش
پاسخ دادن
محسن
0

سلام دوستان
واسه خرید شاسی بلند بین راو4 و crv موندم . دوستای که تجربه رانندگی هرکدام رو دارن ممنون میشم راهنمایی بفرماین
23:36  1395/10/23
گزارش
پاسخ دادن
مهران
2

یک 206 تیپ 5 در اسفند 94 با موتور تی یو 5 خریدم. مصرف سوخت بیشتر از 10 لیتر در 100 کیلومتر در سیکل ترکیبی است. سروصدای زیاد بدنه و موتور دارد. کیفیت بسیار پایین بوده و شتاب بسیار کم دارد آنقدر که در دنده یک موقع راه افتادن خاموش میکند... در سربالایی نیز راه نمیرود....
با سپاس از مسئولین ایران خودنرو که هر روز را بدتر از دیروز ساخته اند. تعمیر گاه مجاز نیز در مقابل شکایت بنده در مورد مصرف بالای سوخت میگوید: برو آقا 10 لیتر که خیلی خوبه بعضی از تولیدات جدید 206 تا 14 لیتر در 100 کیلومتر مصرف دارند...
17:58  1395/02/21
گزارش
پاسخ دادن
farshid
0

الان بهترین مصرف ها رو گفتین!!!!!!!!! پس جای کپچر کجاس؟؟؟؟؟
19:35  1395/01/30
گزارش
پاسخ دادن
رضا
1

دوستان کسانی که نمیدونن ماشین با هویت یعنی چی، باهاشون بحث بی فایده است.
15:26  1394/06/09
گزارش
پاسخ دادن
آریا
3

این رافور آشغاله
06:10  1393/08/29
گزارش
پاسخ دادن
صادق
1

کاش خودروهای وارداتی در ایران اصل بود. اگه مونتاژ کشورهای دیگه نباشن همشون خوبن چه کیا و هیوندای و چه تویوتا هرکدوم مونتاژ نباشن به نوبه خود خوب هستن
04:25  1393/12/13

گزارش
حسيني
5

شما راو 4 داشتي كه نظر دادي بتده الان 4 ماهه كه خريدم خيلي راضيم
10:47  1394/02/24

گزارش
سعید
14

شما اونجا راوفور رو معرفی کردید آخه چیه راوفور؟
سانتافه مصرف شهرش 11 و مصرف بزرگراهش 9.8 لیتره.
حالا به جای اینکه سانتافه رو معرفی کنید ، راوفور رو معرفی کردید؟
10:20  1393/07/30
گزارش
پاسخ دادن
سعید
24

دوست عزیز هیچ گاه اتومبیل تولید ژاپن را با کره مقایسه نکنید.اصالت یکی از اصول انتخاب خودرو است ، به زبان ساده تر اون زمان که تویوتا شاسی بلند تولید میکرد هیوندا یا کیا موتورز چی تولید میکردن؟
11:02  1393/09/08

گزارش
حسيني
9

من 4 سال سانتافه داشتم مصرف سوخت داخل شهر 16 يود خيلي عذاب آور بود
10:45  1394/02/24

گزارش
سلیمان
0

بله تسمه تایم بده چک کنه
22:55  1403/11/27

گزارش
adib
11

ژاپنه دیگه . . .
23:41  1393/07/29
گزارش
پاسخ دادن
وحید
0

برای منم ۲۰۶ مدل ۹۶ زیر در و بغل شیشه داره زنگ میزنه ماشین سپار نشدیم که اشغاله
21:29  1401/03/02

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 11 نظر
سوم بهمن 7 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تاراv4 پیش فروش تحویل ۳۰آبان : تاریخ تکمیل وجه کی بوده
نازنین۱ : شیما جان باید بری کافی نت سخا واملاک و اسکان رو ثبت کنید بعد تحویل نمایندگی بدی برگه رو چون اگر ندی پرونده ناقص میشه
نازنین۱ : شما برگه سخارو بگیر تکمیل وجه میخوای بکنی ببر نمایندگی برگه یا یا تماس بگیر عکسشو بده به نمایندگی خودتون ک حتما ثبت کنند براتون وگرنه پلاک نمیشه ماشین .و تو سامانه املاک و اسکان هم حتما با سخا یکی باشه
شیما تبدیل به gl : سلام من امروز میوام تبدیل بزنم لطفا بگین سخا چیه داستانش باید بعد تکمیل وجه چه کرد
مهدی پلاس 16 اردیبهشت : کلا اردیبهشت چند مرحله دعوت نامه آمده .؟؟؟؟
شیما تبدیل به gl : سلام عزیزم بیزحمت میشه بگین بعد تکمیل وجه چکار باید کرد .اون مسله سخا چه جوریه ؟
۰۰۰۰ : خدا بزرگه نگران نباش ما هم مثل شما منتطریم تا خودرومونو تحویل بدن ولی متاسفانه گیر ادمای ل ج ن افتادیم
۳ اردیبهشت : دوستان ۳ اردیبهشت کسی فاکتور شده ؟ چرا از منو نمیدن
دستی تیتانیوم آذر : درود بر منتظران من پیش خودم فکر کردم اکثرا سفید و مشکی انتخاب میکنن و از من که رنگش تیتانیوم هست را زودتر میدن . اما زهی خیال باطل که نه تنها زودتر نمیدن یکماه هم نسبت به بقیه تاخیر داره .گیری کردیم به خدا از دست ایران خودرو .دفعه قبلم سورن پلاس را موتورش را عوض کردن و به جای ef7, موتور xu7pگذاشتن و تحویلم دادن .
رز زرد : برادر اگه شاهین جی تولید نمیکردن چرا در اصلاح قیمت ها شاهین جی هم جز محصولات سایپاست😏 دروغ مبگن این دزدها
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی پانا تحویل آبان ماه : سلام دوستان تحویل 30ابان تبدیل به رینگ اومده؟ دسترسی به کاستومر ندارم.
نیسان بی پلاک : سلام بالاخره بعد ازدوهفته پیامک تحویل حضوری امدروزی همگی انشالله
محمد : تروخدا دو تا پانا هم فاکتور کنید مردیم
دنا پلاس تحویل 30مهر : دقیقا من تحویل 30 مهرم هنوز فاکتور نشدم
علی اهواز : ببخشید مریم اهواز تحویل گرفتین ماشین رسید نمایندگی ؟؟
G : دوست عزیز دیگه کار از فریاد حق خواهی گذشته اگر به ضرب و زور نندازیم اونایی که قراره تیر تا شهریور 1405 تحویل بگیرن همین ماهایی هستیم که قرار بود آذر 1403 تحویل بگیریم. دیگه واقعا راه اومدن با سایپا فایده ای نداره.
کویبک اس تکمیل 29تیر : چهار ماه صبر کردیم فاکتور بشیم.باز 4 ماه صبر کنیم تا پلاک بشیم
در به در نیسان : نه خبری نیست از این بی شرفا
hamed : حاجی من تحویل شهریور کوییک اس هستم ،پونزده مهر فاکتور شده ولی پلاکی نه،حدود دو هفته پیش رفتم شرکت سایپا امور مشتریان تو تهران گفتن تعرفه پلاک نداریم فعلا تا یک هفته دیگه الان دو هفته گذشته و هیچ
اطلس : دوستان فقط دیگه از سایپا ماشین نخرید نه خودتون و نه بگذارید هیچ کدوم از اعضای خانواده ، حتی دوست و دشمنتون هم از سایپا خرید کنه اینا از یزید هم بدتر بودن تو این 2 سال ما رو صد بار کشتن یک سری آدم بی مسئولیت و مال مردم خور دور هم جمع شدن و فقط به فکر انباشت ثروت خودشون هستند الان با این طرح پیش فروش باز هم میخوان مردم بیچاره ای مثل ما رو سر کیسه کنن و با پول ها برن به ریش مردم بخنن و نهایت میگن سانروف نداریم حالا بیفتید دنبال ما، واقعا خجالت هم نمی کشن الان وزارت صمت چه غلطی داره میکنه که اینا دوباره پیش فروش گذاشتن. دوستان با همون پول پیش فروش، صد یا دویست هم بگذارید روش تو این اوضاع داغون برید قشنگ یک ماشین بخرید تو چاهی که ما افتادیم توش شما ها نیفتید، که سایپا قشنگ بیچاره تون میکنه.