سدان S-Class به عنوان مدل پایه مرسدس بنز کوپه S550 مدل 2015 به عنوان بزرگترین کوپه خانواده کمپانی مرسدس بنز در نظر گرفته شده است؛ در مدل جدید، تمام اجزا از سیستم تعلیق فعال تا طراحی داخلی و پکیج های کاملا الکترونیکی تغییر کرده است. با وجود تمام تجهیزات لوکس در این خودرو، میتوان روی آن به عنوان مدل اسپرت grand touring با عملکرد بسیار مناسب حساب کرد. این کوپه زیبا دارای موتور 8 سیلندر خورجینی 4.7 لیتری مجهز به توربوشارژر دوگانه و گیربکس هفت سرعته اتوماتیک است. شتاب صفر تا 100 این خودروی چهار سرنشین grand tourer در حدود 4.5 ثانیه تخمین زده شده است و رانندگی با آن همانند یک لیموزین اسپرت میباشد.
طراحی داخلی و امکانات خاص
اگرچه همواره یک همتای دو درب برای سدان S-Class وجود داشته است، اما این اولین بار است که کمپانی مرسدس بنز این خودروی دو درب را با آرم S-Class به بازار عرضه میکند. این در حالی است که حق انتخاب را برای کوپه S-Class به دو صورت دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ محرک به مشتریان داده است؛ اما در آمریکا فقط مدل چهارچرخ متحرک با گیربکس 4Matic عرضه میشود. این کوپه فقط دارای یک تیپ است که میتوانید با توجه به جیبتان تجهیزات داخلی آن را ارتقا دهید؛ همچنین میتوانید در سفارشات خود صندلی های جلو برقی با قابلیت تنظیم در چند جهت و مجهز کردن آنها به گرمکن، ماساژور و دستگاه تهویه را سفارش دهید.
در مدل پایه سیستم صوتی چشمگیری وجود دارد، اما اگر بخواهید میتوانید سیستم صوتی Burmester با 23 بلندگو را سفارش دهید. کروز کنترل قابل تنظیم را میتوان با کمک دوربینی که در پشت شیشه جلو تعبیه شده است، کنترل کرد. از نکات قابل توجه در تیپ استاندارد این خودرو میتوان به استفاده از گرافیک عالی در طراحی داخلی آن اشاره کرد؛ استفاده از اشکال هندسی برای تمام تجهیزات دیجیتال این خودروی آلمانی از صفحه کیلومتر شمار تا سیستم های مسیر یابی ماهواره ای و ابزار سرگرمی کاملا با یکدیگر همخوانی دارند و حس راحتی را به راننده القا میکند؛ گفتنی است که برای اولین بار در تیپ سفارشی S-Class نمایشگر مجازی نیز، تعبیه شده است.
از دیگر آپشن های تیپ سفارشی موجود در مرسدس بنز میتوان به وجود سیستم تعلیق فعال اشاره کرد که انعطاف پذیری خودرو را در سر پیچ ها همانند یک موتور سوار بالا میبرد. در پنج سال اخیر، کمپانی سازنده علائم نگران کننده ای در خصوص صرف وقت در طراحی و کیفیت در خور شهرتش نشان داد. اما C-Class این گرایش را با تخصیص پکیج های grand touring که دارای انسجام و امکانات بیشتری نسبت به سدان های S-Class است، کاملا تغییر داد. وجود صندلی های برقی قابل تنظیم چندگانه با پشتی مناسب و قرار گیری مناسب پدال ها حس رانندگی راحت و آسان را به راننده میدهد.
تنها موضوع قابل اشاره در این خودرو یافتن میله فرمان برقی قابل تنظیم است که به صورت سه گوش بین کروز کنترل و نشانگر دسته راهنما قرار دارد. صندلی های عقب دارای جای پا و فضای سر کافی هستند و سرنشینان در آن احساس راحتی میکنند؛ اما خودروساز آلمانی تصمیم گرفت که به جای سه ردیف صندلی، آنها را به دو صندلی تکی تغییر دهد. مرسدس بنز کوپه در تیپ استاندارد مجهز به موتور هشت سیلندر خورجینی 4.7 لیتری است که جزو نکات برجسته این کمپانی محسوب میشود؛ گفتنی است که عملکرد این خودروی آلمانی هم از نظر قدرت و هم شتاب و در هر شرایطی چه در حالت معمولی و چه اسپرت فوق العاده است؛ به گونه ای که احساس میکنید به جای موتور خورجینی دارای موتور خطی است.
این خودروی کوچک به صورت چهار چرخ محرک عرضه میشود که همانند یک دست نامریی باعث کنترل کشش خودرو میشود؛ همچنین گیربکس هفت سرعته اتوماتیک در آن بسیار نرم تر از مدل های قبلی است، اما در برخی مواقع، به خصوص در زمان تعویض دنده وقتی راننده پای خود را از روی پدال گاز برمیدارد، خودرو دچار لرزش میشود. این خودروی بزرگ در هر حالتی و با هر سرعتی تمام خواسته های راننده را در داشتن خودروی لوکس برآورده میکند.
به جرات میتوان گفت که این خودرو رقیب واقعی ندارد و همواره تاریخ نشان داده است که تعداد زیادی از خریداران خودروهای CL-Class به دنبال تولید بعدی کوپه S-Class کمپانی بنز و نام آن هستند. همین اتفاق نیز، در خصوص کوپه S550 افتاده است. بنتلی مجهز به موتور 8 خورجینی مدل کانتیننتال GT برای آغاز گزینه های مناسبی هستند. این خودرو دارای موتور 8 سیلندر خورجینی مجهز به توربوشارژر دوگانه با قابلیت حمل چهار سرنشین است و از نظر لوکس بودن، راحتی، عملکرد و فرمان پذیری موفقیت زیادی کسب کرده است.
استون مارتین Vanquish از نظر عملکرد با بنز در رقابت است حتی اگر آلمان در بالاترین سطح تکنولوژی قرار داشته باشد. انتخاب DB9 و آلمان در همه جا دارای سود است. کمپانی بی ام و تمایل به قرار دادن سری 6 خود در این گروه دارد، اما واقعیت این است که حداقل نیمی از این کلاس پایین تر از کوپه S550 قرار دارند. فراری جدید California T در برخی زمینه ها با مرسدس بنز کوپه هم سطح است، اما دارای فضای داخلی کمتر است و تاثیرگذاری بنز را ندارد. شاید بتوان گفت که مازراتی Gran Torisma قویترین رقیب مرسدس بنز کوپه به دلیل وجود جا زانویی سرنشینان عقب محسوب میشود. اما خوب است بدانید که این ایتالیایی، قدیمی ترین تیپ در خط تولید مازراتی محسوب میشود. این خودرو به جای استفاده از موتور جدید هشت سیلندر خورجینی مجهز به توربوشارژر دوگانه Quattroporte، از موتور هشت سیلندر خورجینی 4.7 لیتری مجهز به سیستم تنفس طبیعی مدل پایه بهره میبرد که اگرچه عملکرد خوبی از خود به نمایش میگذارد، اما انعطاف پذیری موتورهای بنز را ندارد.
در خصوص مرسدس بنز کوپه می توان گفت که در این خودرو از تجهیزات لوکس با تکنولوژی بالا استفاده شده و دارای عملکرد و هندلینگ بسیار عالی است. همچنین، از نظر فضای داخلی و جای کافی هر گونه انتقادی را نسبت به سدان های S-Class از بین برده است. در کل می توان گفت که این خودروی زیبا برای افراد علاقهمند به رانندگی در حد عالی بسیار مناسب است. این مدل در آمریکا فقط به صورت چهار چرخ محرک عرضه میشود که دقت دیفرانسیل عقب را رد می کند و راننده هیچگونه مشکلی با تعویض دنده ها ندارد. همچنین در جاده امتحان خود را پس داده است و تیپ S63 AMG با 40,000 دلار بیشتر سریعتر از مرسدس بنز کوپه S-Class میباشد.