در صنعت خودروسازی، همیشه برای یک هاچ بک اسپرت و جنجالی جا هست، فولکس واگن گلف هم از این قائده مستثنی نیست. فروش این مدل برای تولید کننده آلمانیاش تضمین شده است چون آمیزهای است منحصر به فرد از زیبایی منحصر به فرد و توانایی بالا. با همه این حرف ها کمپانی فولکس واگن مایل نیست گلف را کهنه و نخ نما ببیند، به همین خاطر هر از گاهی یک قدم به جلو برمیدارد و یک نسخه خاص از آن ارائه میکند تا گلف را همچنان برای هواداران متعصبش، تر و تازه و جذاب نگه دارد. عرضه گلف Match گواه این مدعاست. همه جا عنوان شده است که این مدل جایگزینی است برای گلف SE، البته با این ویژگی که با گلف SE هم قیمت است ولی آپشن های بیشتری در اختیار خریداران قرار میدهد. شاید برای هواداران گلف SE باورکردنی نباشد ولی بسیاری از آن ها تصدیق میکنند که گلف Match واقعاً جایگاه خاصی دارد. افزودن امکانات جدید به گلف SE کار سادهای نیست ولی کمپانی فولکس واگن این کار را با موفقیت به انجام رسانده و امکاناتی به گلف افزوده است که بدون شک مشتریان میپسندند. البته بهتر است بدانید این تجهیزات جدید چیزهایی نیستند که کار راننده را بیش از حد راحت بکنند. بسیاری از آن ها مثل حسگرهای پارک جلو و عقب، چراغ های مه شکن و آینه ها ، سرشان فقط به کار خودشان است. آینه های جانبی به صورت اتوماتیک خم میشوند، چراغ ترمز و چراغ های راهنمای عقب هم اتوماتیک هستند. قیمت فولکس گلف Match از 33,750 دلار با موتور 1.4 لیتری TSI شروع میشود، و با موتور 2 لیتری TDI به 41,300 دلار هم میرسد. انتظار میرود نمایندگی های فروش، این مدل ها را در ماه سپتامبر به مشتریان عرضه کنند.
جزییات گلف Match خیلی بیشتر از آن چیزی است که قبلاً به آن ها اشاره کردیم. خیلی بیشتر. این هاچ بک زیبا دارای رینگ های 16 اینچی Dover است. این هم یک ویژگی استثنایی از گلف Match است که جذابیت بیشتری ایجاد میکند. تجهیزات الکترونیکی زیادی هم ارائه میشوند که از میان آن ها میتوان به کروز کنترل قابل تنظیم ACC، ترمز اضطراری، سیستم هشدار به راننده، سیستم حفاظت از سرنشینان قبل از وقوع تصادف و تنظیمات شخصی راننده اشاره کرد. بهتر است بدانید کمپانی فولکس واگن، تیپ Match را برای گلف GT هم ارائه میکند. این مدل با تزیینات بیشتری عرضه میشود و برای بهبود خاصیت آیرودینامیک هم تغییراتی در آن داده شده است که شامل این موارد میشود: چراغ های عقب به رنگ قرمز Cherry، یک دست رینگ آلومینیومی 17 اینچی و سیستم تعلیق خوابیده. به همین ترتیب، کابین داخلی گلف GT هم از تزیینات جدید بی نصیب نمانده است. شاید روکش های اسپرت از جنس آلکانترا یکی از برجسته ترین موارد باشد چون حسی از تجمل به گلف میدهد که قبلاً در آن وجود نداشت. محفظه هایی به رنگ مشکی براق هم روی داشبورد و درب ها به چشم میخورند. چراغ های مطالعه LED، نورپردازی فراگیر، مسیریاب ماهوارهای به همراه یک نمایشگر لمسی 5.8 اینچی هم تجهیزاتی جدید و باورنکردنی هستند که به گلف افزوده شدهاند. برای همین کارهاست که در صنعت خودروسازی این قدر به فولکس گلف احترام گذاشته میشود. این خودرو خاص، خوش قیافه است و وظیفهاش به عنوان یک هاچ بک را خیلی خوب انجام میدهد.
مساله مهمتر دیگری که وجود دارد این است که از گلف GT به عنوان پدرخوانده هاچ بک جنجالی گلف Match یاد میشود. این خودرو در حوزه ماشین های اسپرت جایگاهی استثنایی به دست آورده و باعث شده است یک بخش کاملاً جدید در بازار خودرو ایجاد شود. فولکس گلف هفت نسل سابقه دارد، همین موضوع گواهی است بر ارزش و اهمیت آن و استمرار ویژگی های تأثیرگذارش. گلف MK VII در سال 2012 به همراه تجهیزاتی زیاد به بازار عرضه شد و خودش زیرمجموعه های مختلفی از جمله گلف GTE، eGolf و گلف TGI داشت. با همه این حرف ها، کمپانی فولکس هنوز هم که هنوز است Golf R را گل سر سبد محصولاتش میداند. این پسرک ناقلا مجهز به یک موتور چهار سیلندر 2 لیتری به همراه توربوشارژ است که 290 اسب بخار نیرو و حدود 379 نیوتن متر گشتاور تولید میکند که به او اجازه میدهند ظرف 5.3 از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. حداکثر سرعتش هم به 245 کیلومتر بر ساعت بالغ میشود.