پورشه ادعا می کند که پانامرا S E-Hybrid بسیار اقتصادی عمل کرده و نسبت به مدل های پیشین توانسته تا 56 درصد مصرف سوخت را کاهش دهد. موتور الکتریکی این خودرو می تواند 94 اسب بخار نیرو تولید کند که در کنار موتور شش سیلندر خورجینی مجهز به توربو شارژر با 316 اسب بخار نیرو، این عدد به 410 اسب بخار افزایش پیدا می کند. این موتور الکتریکی نیروی خود را از یک باطری لیتیوم-یونی 9.4 کیلوواتی تامین می کند که گنجایش آن 5 برابر باطری های قبلی است.
میانگین مصرف سوخت این پورشه در صورت استفاده موتور الکتریکی از باطری، 3 لیتر در هر صد کیلومتر است. همچنین شتاب صفر تا صد آن 5.5 ثانیه بوده و قادر است به سرعت 270 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. جالب است بدانید این خودرو می تواند با استفاده از باطری و موتور الکتریکی به سرعت 135 کیلومتر در ساعت برسد و 36 کیلومتر مسافت را طی کند.
باطری با شارژر مخصوص پورشه در عرض دو ساعت و نیم و با استفاده از برق منازل کشور آلمان، در کم تر از چهار ساعت کاملاً شارژ می شود. فاصله بین دو محور این مدل 15 سانتی متر بیش تر از مدل های پایه بوده که باعث افزایش فضای صندلی های عقب شده است. البته پکیج اسپرت Executive نیز قابل سفارش می باشد که شامل تجهیزات بیش تر و سواری بهتر می باشد.
موتور جدید، 3 لیتری شش سیلندر خورجینی مجهز به توربو شارژر است که جایگزین موتور هشت سیلندر خورجینی 4.8 لیتری مورد استفاده در پانامرا S و 4S گردیده است. ولی با این حال 20 اسب بخار قوی تر می باشد. این پانامرا نیز مجهز به گیربکس 7 سرعته PDK است. در بخش بدنه نیز شاهد چراغ های جلو و سپر جلوی جدید با ورودی های هوای بزرگ تر و چراغ های راهنمای متفاوت، چراغ های عقب جدید LED و جای پلاک جدید هستیم. قرار است این پانامرای زیبا در نمایشگاه شانگهای معرفی گردد و قیمت تخمینی آن در حدود 105 هزار دلار و برای نمونه دیزلی 107 هزار دلار می باشد. برای لذت بردن از تماشای تاختن این اسب رام نشدنی در دل طبیعت، 1Car به شما توصیه می کند تا این فیلم (دانلود) را حتماً مشاهده نمایید. خدا را چه دیدید، شاید روزی شما هم رانندگی با یک پانامرا را تجربه کردید.
/uploads/Porsche Panamera Hybrid.flv