مرسدس بنز C-Class به روایت Carlsson

مرسدس بنز C-Class به روایت Carlsson

عرضه نسل جدید مرسدس بنز C-Class هنوز در بازار آمریکای شمالی آغاز نشده ولی فروش آن در اروپا از ماه مارس شروع شده است. معنایش این است با این که آمریکایی ها آن را برای نخستین بار در نمایشگاه بین‌المللی خودرو آمریکای شمالی دیده‌اند، ولی ماجرا از قبل شروع شده بوده است. کارلسون (Carlsson)، تیونر برجسته که با کمپانی های مرسدس بنز و اسمارت (Smart) همکاری می‌کند، هم دوست نداشته از قافله عقب بماند و روایت خودش از مرسدس بنز C-Class را ارائه کرده است. ساخت موتور بسیار مناسب است و به طور قطع جایگاه خودش را به دست خواهد آورد، ولی حالا وقت آن است که درباره بدنه ظاهری، ویژگی های آیرودینامیک، سیستم تعلیق، اگزوز و گزینه های مربوط به فرمان صحبت کنیم.  البته طراحی های داخلی کارلسون زبانزد خاص و عام است و در مورد مرسدس بنز C-Class هم سنگ تمام گذاشته و گزینه های بسیار خاصی ارائه داده است. این کار به مشتریان اجازه می‌دهد تمام جزییات، از چرم مرغوب گرفته تا قطعه هایی از جنس فیبرکربن و چوب، را به انتخاب خودشان خریداری بکنند. 

 

جزییات

مرسدس بنز C-Class به روایت Carlsson

شعار کارلسون این است : "بهترین ها، شیوه‌ای متفاوت دارند". و به درستی هم که مرسدس بنز C-Class بسیار متفاوت است. این تیونر سراغ قسمت جلو رفته و جلو پنجره فابریک را برداشته و جلو پنجره ساخت خودش را جای آن گذاشته است. این جلو پنجره یک نوار افقی از جنس کروم دارد که لوگوی بزرگ و چشمگیر کارلسون هم وسط آن نصب شده است. در سپر جلو هم تغییراتی صورت گرفته است؛ ورودی های هوا مورد بازنگری قرار گرفته و بزرگتر شده‌اند و رنگ آن ها در تضاد با رنگ سپر است. اگر مشتری ها بخواهند، می‌توانند سپر جلو را به صورت سفارشی با جنس فیبر کربن خریداری کنند. چراغ های برجسته هم قسمت جلو را تکمیل می‌کنند و چهره‌ای تهاجمی‌تر به مرسدس بنز C-Class می‌دهند. روی رکاب های جانبی هم ورودی های هوای تصنعی وجود دارند که کارلسون مدعی است از نظر بصری، هواکش های سپر جلو را به تغییرات صورت گرفته در سپر عقب متصل می‌کنند. در قسمت عقب، یک زیر سپر دو تکه به همراه دیفیوزر به چشم می‌خورد که در صورت سفارش مشتری، کمپانی تیونر می‌تواند آن را در دو رنگ عرضه کند. اگزوزها هم روکشی از جنس استیل دارند تا به آن ها چهره‌ای تهاجمی‌تر بدهد. بالای درب صندوق عقب هم بادشکن نصب شده است.

مرسدس بنز C-Class به روایت Carlsson

کارلسون مدعی است همه اجزاء آیرودینامیک طبق استاندارد کیفیت OEM ساخته شده‌اند و سپر جلو هم درست روی همان نقاط اتصال سپر فابریک نصب می‌شود و هیچ گونه دستکاری نیاز ندارد. سیستم تعلیق تیون شده هم قابل خریداری است. این سیستم تعلیق ارتفاع خودرو را 30 میلی متر کم می‌کند. کمک فنرها قوی‌تر شده‌اند ولی ضربه‌گیرها دست نخورده باقی مانده‌اند تا کیفیت هندلینگ بالا برود. به راننده هایی که می‌خواهند از مرسدس بنز C-Class در جاده استفاده کنند، یک کیت فنرلول (coilover kit) بسیار خاص و انحصاری عرضه می‌شود. برای رینگ ها هم چندین گزینه وجود دارد و در ابعاد 18، 19 و 20 اینچی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند.

مرسدس بنز C-Class به روایت Carlsson مرسدس بنز C-Class به روایت Carlsson

با آن همه پولی که روی قسمت های مختلف این خودرو خرج شده است، شرم آور است که طراحی داخلی دست نخورده باقی بماند و کارلسون با افتخار، دستی هم به سر و گوش آن کشیده است. مشتریان می‌توانند روکش های چرمی را در طرح ها و رنگ های مختلف و تزییناتی از جنس چوب یا فیبر کربن سفارش بدهند. اگر هم از آن دست افرادی هستید که یک لوگوی شخصی یا خانوادگی دارید، می‌توانید آن را روی تزیینات داخلی حک کنید. کارلسون برای این که طراحی داخلی را کامل کند، کفی های نمدی و رکاب هایی با لوگوی خودش و یک دست پدال آلومینیومی به مشتریان عرضه می‌کند. 

مرسدس بنز C-Class به روایت Carlsson

مرسدس بنز C-Class یک سدان اسپرت است که نخستین بار در سال 1993 به بازار عرضه شد. در حال حاضر، نسل چهارم این سدان با اسم W205 (یا همان C250)  تولید می‌شود و سبک و سیاق آن بسیار تحت تأثیر مرسدس بنز S-Class است. با این که در بعضی موارد شبیه خودروهایی به نظر می‌رسد که ناشیانه سرهم شده‌اند، ولی اجرای آن بسیار خوب صورت گرفته است. این سدان زیباتر و جذاب‌تر از بی ام و سری 3 نیست، ولی واقعاً خودروی بسیار جذابی است. استفاده گسترده از آلومینیوم هم باعث شده است وزن آن چندین کیلوگرم پایین بیاید. کمپانی مرسدس بنز ادعا می‌کند سیستم تعلیق آن از سایر خودروهای این کلاس قرص و محکم‌تر است. تیپ پایه این کلاس، همان مرسدس بنز C300 است که با یک موتور چهار سیلندر مجهز به توربوشارژر، 241 اسب‌بخار نیرو و حدود 368 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. مرسدس بنز C400 نیز با یک موتور شش سیلندر به فروش می‌رسد که 329 اسب بخار نیرو و حدود 479 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. هر دو مدل به سیستم چهار چرخ محرک 4MATIC مجهز هستند و مدل دیفرانسیل جلو هم به زودی روانه بازار خواهد شد. آخرین مدل هایی که به بازار عرضه خواهند شد نیز مدل های هیبریدی و دیزل هستند.


منبع

TopSpeed

برچسب : مرسدس بنز C , Class , مرسدس ینزS , Class , اسمارت , بی ام و سری 3






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد