مرسدس بنز C-Class به روایت Carlsson

مرسدس بنز C-Class به روایت Carlsson

عرضه نسل جدید مرسدس بنز C-Class هنوز در بازار آمریکای شمالی آغاز نشده ولی فروش آن در اروپا از ماه مارس شروع شده است. معنایش این است با این که آمریکایی ها آن را برای نخستین بار در نمایشگاه بین‌المللی خودرو آمریکای شمالی دیده‌اند، ولی ماجرا از قبل شروع شده بوده است. کارلسون (Carlsson)، تیونر برجسته که با کمپانی های مرسدس بنز و اسمارت (Smart) همکاری می‌کند، هم دوست نداشته از قافله عقب بماند و روایت خودش از مرسدس بنز C-Class را ارائه کرده است. ساخت موتور بسیار مناسب است و به طور قطع جایگاه خودش را به دست خواهد آورد، ولی حالا وقت آن است که درباره بدنه ظاهری، ویژگی های آیرودینامیک، سیستم تعلیق، اگزوز و گزینه های مربوط به فرمان صحبت کنیم.  البته طراحی های داخلی کارلسون زبانزد خاص و عام است و در مورد مرسدس بنز C-Class هم سنگ تمام گذاشته و گزینه های بسیار خاصی ارائه داده است. این کار به مشتریان اجازه می‌دهد تمام جزییات، از چرم مرغوب گرفته تا قطعه هایی از جنس فیبرکربن و چوب، را به انتخاب خودشان خریداری بکنند. 

 

جزییات

مرسدس بنز C-Class به روایت Carlsson

شعار کارلسون این است : "بهترین ها، شیوه‌ای متفاوت دارند". و به درستی هم که مرسدس بنز C-Class بسیار متفاوت است. این تیونر سراغ قسمت جلو رفته و جلو پنجره فابریک را برداشته و جلو پنجره ساخت خودش را جای آن گذاشته است. این جلو پنجره یک نوار افقی از جنس کروم دارد که لوگوی بزرگ و چشمگیر کارلسون هم وسط آن نصب شده است. در سپر جلو هم تغییراتی صورت گرفته است؛ ورودی های هوا مورد بازنگری قرار گرفته و بزرگتر شده‌اند و رنگ آن ها در تضاد با رنگ سپر است. اگر مشتری ها بخواهند، می‌توانند سپر جلو را به صورت سفارشی با جنس فیبر کربن خریداری کنند. چراغ های برجسته هم قسمت جلو را تکمیل می‌کنند و چهره‌ای تهاجمی‌تر به مرسدس بنز C-Class می‌دهند. روی رکاب های جانبی هم ورودی های هوای تصنعی وجود دارند که کارلسون مدعی است از نظر بصری، هواکش های سپر جلو را به تغییرات صورت گرفته در سپر عقب متصل می‌کنند. در قسمت عقب، یک زیر سپر دو تکه به همراه دیفیوزر به چشم می‌خورد که در صورت سفارش مشتری، کمپانی تیونر می‌تواند آن را در دو رنگ عرضه کند. اگزوزها هم روکشی از جنس استیل دارند تا به آن ها چهره‌ای تهاجمی‌تر بدهد. بالای درب صندوق عقب هم بادشکن نصب شده است.

مرسدس بنز C-Class به روایت Carlsson

کارلسون مدعی است همه اجزاء آیرودینامیک طبق استاندارد کیفیت OEM ساخته شده‌اند و سپر جلو هم درست روی همان نقاط اتصال سپر فابریک نصب می‌شود و هیچ گونه دستکاری نیاز ندارد. سیستم تعلیق تیون شده هم قابل خریداری است. این سیستم تعلیق ارتفاع خودرو را 30 میلی متر کم می‌کند. کمک فنرها قوی‌تر شده‌اند ولی ضربه‌گیرها دست نخورده باقی مانده‌اند تا کیفیت هندلینگ بالا برود. به راننده هایی که می‌خواهند از مرسدس بنز C-Class در جاده استفاده کنند، یک کیت فنرلول (coilover kit) بسیار خاص و انحصاری عرضه می‌شود. برای رینگ ها هم چندین گزینه وجود دارد و در ابعاد 18، 19 و 20 اینچی در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند.

مرسدس بنز C-Class به روایت Carlsson مرسدس بنز C-Class به روایت Carlsson

با آن همه پولی که روی قسمت های مختلف این خودرو خرج شده است، شرم آور است که طراحی داخلی دست نخورده باقی بماند و کارلسون با افتخار، دستی هم به سر و گوش آن کشیده است. مشتریان می‌توانند روکش های چرمی را در طرح ها و رنگ های مختلف و تزییناتی از جنس چوب یا فیبر کربن سفارش بدهند. اگر هم از آن دست افرادی هستید که یک لوگوی شخصی یا خانوادگی دارید، می‌توانید آن را روی تزیینات داخلی حک کنید. کارلسون برای این که طراحی داخلی را کامل کند، کفی های نمدی و رکاب هایی با لوگوی خودش و یک دست پدال آلومینیومی به مشتریان عرضه می‌کند. 

مرسدس بنز C-Class به روایت Carlsson

مرسدس بنز C-Class یک سدان اسپرت است که نخستین بار در سال 1993 به بازار عرضه شد. در حال حاضر، نسل چهارم این سدان با اسم W205 (یا همان C250)  تولید می‌شود و سبک و سیاق آن بسیار تحت تأثیر مرسدس بنز S-Class است. با این که در بعضی موارد شبیه خودروهایی به نظر می‌رسد که ناشیانه سرهم شده‌اند، ولی اجرای آن بسیار خوب صورت گرفته است. این سدان زیباتر و جذاب‌تر از بی ام و سری 3 نیست، ولی واقعاً خودروی بسیار جذابی است. استفاده گسترده از آلومینیوم هم باعث شده است وزن آن چندین کیلوگرم پایین بیاید. کمپانی مرسدس بنز ادعا می‌کند سیستم تعلیق آن از سایر خودروهای این کلاس قرص و محکم‌تر است. تیپ پایه این کلاس، همان مرسدس بنز C300 است که با یک موتور چهار سیلندر مجهز به توربوشارژر، 241 اسب‌بخار نیرو و حدود 368 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. مرسدس بنز C400 نیز با یک موتور شش سیلندر به فروش می‌رسد که 329 اسب بخار نیرو و حدود 479 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. هر دو مدل به سیستم چهار چرخ محرک 4MATIC مجهز هستند و مدل دیفرانسیل جلو هم به زودی روانه بازار خواهد شد. آخرین مدل هایی که به بازار عرضه خواهند شد نیز مدل های هیبریدی و دیزل هستند.


منبع

TopSpeed

برچسب : مرسدس بنز C , Class , مرسدس ینزS , Class , اسمارت , بی ام و سری 3






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین G : سلام کاش بار اول میزدم من تیر ماهم حداقل گرون نشده بود تا الان هم تحویل گرفته بودم....
حسین : خداوکیلی خدا را خشم نمیارد حداقل تبدیلی راضی هستیم حداقل تبدیلی را برامون بفرست خدا وکیلی از زندگیم سیر شدم دیگه حداقل تبدیلی را برامون بفرست تا الان ۱۱ ماه چشم انتظار برای یک ماشین شاهین 😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭🖤🖤🖤💔💔💔🖤
حسین : من این تاریخ1403/9/12 واریز کردم 594 میلیون کامل واریز شد برایه شاهین دستی خبرازش ندام حداقل برا من تبدیل بزنید دزدای کثیف لعنتی شما خیلی دزدای کثیفی هستید حداقل تبدیل برامون بزن خدا لعنت کنه
سعیده : چرا این لعنتی ها این وامونده های جی ال رو فاکتور نمیکنن؟؟؟؟؟؟ استپ خورده
حسن : ماشین برادر من باید 30 مرداد تحویل میدادن . تحویل 30 روزه مادران.از دوم شهریور اومده نمایندگی و تحویل نمیدن میگن توی سیستم خورده بازیابی کیفی . تارا هم معایب ناشناخته داره ها. حالا که ماشین تحویل نمیدن سود تاخیر میدن؟کسی اطلاع داره؟
شاهین اتومات : همون موقع که سند کمپانی ماشین رو تحویل میگیری باید بری نمایندگی و یه شکایت برای دریافت سود تاخیر ثبت کنی دو هفته بعدش شکایت تایید میشه و مبلغ سود تاخیر هم مشخص میشه حالا کی بدنش خدا میدونه ولی باید این راه رو بری
A5 شهریور مشکی : حد اقل 6 ماه
A5 شهریور مشکی : 4000 تا 6000 کیلومتر
شاهین اتومات : دوستان کسی از راه شکایت تا الان اقدامی انجام داده برای دریافت پولش؟ مثلا شکایت از طریق وزارت صمت یا بازرسی کل کشور؟
مهدی : در پاسخ به وحید، نه همون میخام تیتانیوم بیاد ولی وقعا خیلی طول کشید یکساله پول دادیم و خبری از ماشین نیست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
زهرا : کسی خبر داره بینالود دریچه برقیه یا گازی؟
میترا : سلام منم فاکتور شدم پیامک تبدیل اومد نزدم خودش فاکتور شد دیروز
زهرا : سلام من از چهارشنبه 12شهریور ماشینم رفته تخصیص پلاک هنوز خبری نیست رو تخصیص پلاک داره میچرخه کسی براش این مورد پیش اومد که اینقدر زمان بر باشه؟
محمدرضا : اره دقیقا درستش همینه منم زنگ زدم و چند نفر که داخل زامیاد بودن سوال کردم داستان همینه پول ندارن که برگه اوراق و اسقاط بخرن و سایپا هم اصلا از این وضعیت بدش نمیاد وقتی نیسان پلاک نشه قیمتش میره بالا و به نفعشه دوس داره همینجوری بمونه اما به احتمال زیاد با این پیش فروشی که شنبه دوباره گذاشتن پول بیاد دستشون حد اقل برای ماشین های ما بتونن برگه اوراق و اسقاط بخرن پلاک بشه ایشالله که اینجوری باشه
پیمان : ازاین لحظه به بعد تقریبا چقدطول می کشه تا پلاک شه
میثم : شماره پدیرش چنده
هیدرولیک فلز آبان : منم تکمیل وجه 26مرداد هنوز فاکتور نشدم
دنا مشکی، 19 مرداد تحویل : انگار مرداد از تقویم ایرانخودرو پاک شده، بعد از تیر، شهریوره. الان هرچی فاکتور میکنن یا تیرماه یا شهریور، طلسم شده این مرداد ماه.
امیر : ساکت شین من امیرم شما دوتا فیک این
دنا 6 دنده آلومینیم تیتانیوم31مرداد : شاید این جمعه بیاید......