تمامی خودروسازان به دنبال جذب جوانان هستند، چرا که از این طریق میتوانند مشتریان خود را در سنین میانسالی و پیری نیز با خود به همراه داشته باشند. به این پروسه بقا مشتری و یا وفاداری مشتری گفته میشود. البته ناگفته نماند، امروزه نگه داشتن مشتریان و بازگشت دوباره آنها به همان مراکز خرید، کاری بس دشوار است؛ چرا که اغلب به دنبال تنوع هستند. شایان ذکر است، پیشرفت کمپانی هایی همچون هوندا و تویوتا از طریق حفظ مشتریان خود بوده است.
گفتنی است، رقیبی تازه وارد میدان شده، اما آیا هیوندای سوناتا است؟ شاید هم کیا اپتیما؟ فورد Fusion چطور؟ نه، بلکه آئودی A3 است که تنها 6 ماه از زمان ورود به بازار آن گذشته است. خریداران A3 اغلب جوانانی هستند که قبل از این مالک یکی از محصولات تویوتا و یا کیا بوده اند. جالب اینجاست که تمامی مشتریان A3 جدید بوده و از تعداد مشتریان A4 کاسته نشده است. قیمت پایه این خودرو چیزی حدود 30,795 دلار بوده که اغلب مشتریان به دنبال تیپ مجهز به چهار چرخ محرک آن میباشند. شایان ذکر است، با فروش ماهانه 2,100 تا 2,200 دستگاه در آمریکا، هنوز هم مشتریان با لیست انتظار مواجه میشوند.