بررسی بی ام و X5 مدل 2014

بررسی بی ام و X5 sDrive 25d مدل 2014

از زمانی که بی ام و X5 در سال 1999 به بازار عرضه شد تاکنون فروش بالایی داشته است و هیچ نشانه‌ای هم از کاهش میزان فروش به چشم نمی‌خورد. فروش بالای خودروهای شاسی‌بلند، چهار چرخ محرک (AWD)، دیفرانسیل جلو (FWD) و دیفرانسیل عقب (RWD) تأیید کننده این واقعیت است که هر بار کسی یک جاده کثیف می‌بیند، فوراً به فکر خرید یک شاسی‌بلند آف رود می‌افتد. این جاست که بی ام و X5 sDrive 25d که جدیدترین نسخه از سری محبوب X5 است، وارد میدان می‌شود. ارزان‌ترین مدل از سری X5 که در بازار استرالیا عرضه می‌شود، همین مدل است (قیمت پایه آن از 82,900 شروع می‌شود). این شاسی‌بلند تنها خودروی دو دیفرانسیل است که در این محدوده قیمتی به فروش می‌رسد. بی ام و  X5 دیگر  از یک موتور شش یا هشت سیلندر استفاده نکرده  و به جای آن یک موتور کوچکتر چهار سیلندر مجهز به توربوشارژر روی آن نصب کرده است. کمی شک برانگیز است، این طور نیست؟ یک موتور چهار سیلندر، آن هم روی بی ام و X5؟ آیا سیستم چهار چرخ محرک آن می‌تواند هندلینگ خوبی ارائه بدهد؟ قیمت آن هم برای یک خودرو دو دیفرانسیل و چهار سیلندر ابداً پایین نیست. اگر چهار چرخ محرک برایتان اهمیت دارد، مدل جدیدی از سری X5 به بازار عرضه شده است، این مدل هم چیزی نیست جز xDrive 25d که چهار چرخ محرک دارد و قیمتش هم برابر است با 87,900 دلار استرالیا. اگر ردیف صندلی سوم را هم سفارش بدهید، باید 4,600 دلار دیگر بپردازید. اگر صندلی ردیف سوم را خریداری کنید، باید سیستم تعلیق تراز شونده برای قسمت عقب را هم در کنار آن خریداری کنید تا وقتی بار آن سنگین است توازن بهتری داشته باشد. البته در نظر داشته باشید اضافه کردن صندلی های ردیف سوم، آن را به یک لیومزین جا دار تبدیل نمی‌کند. این صندلی ها بیشتر به درد نوجوانان می‌خورد تا بزرگسالان. بی ام و xDrive 25  هم مثل بقیه اعضاء خانواده X5، نسبت به اجدادش دارای فضای داخلی بزرگ‌تری است ولی به لطف استفاده از موتور دیزل 2 لیتری و توربوشارژری، از باک کوچکتری استفاده می‌کند.
بررسی بی ام و X5 sDrive 25d مدل 2014
البته کمپانی بی ام و مدعی است که بیش از 14,000 دلار تجهیزات اضافی روی آن نصب کرده است، با این حساب قیمت آن واقعاً ارزان است. خودرویی که ما مورد بررسی قرار دادیم دارای چند آپشن اضافی بود که زیاد گران قیمت نبودند ولی باعث می‌شدند باز هم به دسته چک متوسل بشویم. رکاب های آلومینیومی (850 دلار)، سقف پاناروما (3,700 دلار)، آینه های اتوماتیک ضد انعکاس نور در داخل و خارج کابین (700 دلار) و دست آخر هم سیستم Surround View هوشمند (1300 دلار). اگر این موارد را به قیمت پایه 82,900 دلاری این شاسی‌بلند اضافه کنید، مدلی که مورد تست قرار گرفت، سر جمع 89,450 دلار استرالیا می‌ارزد.
بررسی بی ام و X5 sDrive 25d مدل 2014 بررسی بی ام و X5 sDrive 25d مدل 2014
به هر حال شاید وسوسه بشوید که پشت فرمان این خودرو بنشینید و در ترافیک عصرگاهی بیرون بروید. در این صورت با شگفتی خواهید دید که این موتور کوچک، بدون هیچ زحمتی قدرت زیادی تولید می‌کند. این موتور 217 اسب‌بخار نیرو و 440 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این میزان از گشتاور به بی ام و X5 sDrive 25d اجازه می‌دهد ظرف 8.2 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. کمپانی بی ام و مدعی است مصرف این موتور در هر صد کیلومتر معادل 5.8 است که عدد خوبی است ولی وقتی با آن گشتی در شهر بزنید، نزدیک به 6.2 لیتر سوخت مصرف خواهد کرد، ولی شکی نیست اگر این شاسی‌بلند بزرگ را تحت فشار بگذارید و تهاجمی رانندگی کنید، در هر صد کیلومتر حدود 7 لیتر سوخت خواهد سوزاند. این موتور چهار لیتری کوچک ابداً لش و تنبل نیست، چه از نظر قدرت و چه از نظر گشتاور، رانندگی با آن نیز بسیار لذت‌بخش است.
بررسی بی ام و X5 sDrive 25d مدل 2014
وقتی بخواهید با چند سرنشین بزرگسال دنبال انجام کارهای روزمره بروید، این X5 جمع و جور بسیار قوی و کاربردی است. اگر وقت‌تان زیاد در ترافیک شهری  می‌گذرد، این شاسی‌بلند هیچ کم وکسری ندارد. می‌توانید هنگام گشت و گذار در شهر حالت "Comfort" را غیر فعال کرده و با استفاده از سیستم  Drive Experience Control، آن را روی حالت "Sport" بگذارید. این حالت واکنش موتور و گیربکس را دو برابر می‌کند. وقتی حالت را از "Comfort" به "Sport" عوض می‌کنید، به وضوح می‌توانید تغییر را احساس کنید. البته احساس‌تان به شما می‌گوید بهتر است هنگام گشت و گذار درشهر، حالت "Comfort" را انتخاب کنید چون سواری آن نرم‌تر و راحت‌تر است. با این که انتخاب حالت "Comfort" خوب و راحت به نظر می‌رسد، سیستم تعلیق بی ام و X5 قابل تنظیم نیست و ممکن است بیش از حد سفت و خشک بشود که برای یک خودرو شاسی بلند زیاد مناسب نیست. در سرعت های پایین، فرمان‌پذیری برای پارک کردن یا دور زدن بسیار مناسب است، ولی در سرعت های بالا، فرمان کمی سبک و گیج به نظر می‌رسد.
بررسی بی ام و X5 sDrive 25d مدل 2014 بررسی بی ام و X5 sDrive 25d مدل 2014
فهرست تجهیزات استاندارد X5 sDrive 25d بسیار بلند بالاست و برخی موارد مهم آن عبارتند از: تزیینات چرمی بسیار با کیفیت، رینگ های 18 اینچی، چراغ های زنون، درب صندوق عقب برقی، دوربین دید عقب و حسگرهای پارک در جلو و عقب، صفحه نمایشگر تفریحات و سرگرمی 10.25 اینچی، مسیریاب ماهواره‌ای و اتصال به اینترنت. صفحه نمایشگر بسیار خاص است.  این صفحه بسیار واضح و شفاف است و بر خلاف سایر نمایشگرها، استفاده زیاد از آن، چشم را خیره نمی‌کند. طراحی داخلی بسیار جذاب و گیراست، و صد البته بسیار راحت، و طوری طراحی شده است که در سفرهای طولانی بتوان مدت زمان زیادی را داخل آن گذراند. سیستم  iDrive نیز بسیار قابل درک است و به راحتی می‌توان از آن استفاده کرد. ممکن است ابتدا کمی از X5 بترسید ولی بعد از ده دقیقه رانندگی متوجه می‌شوید که این شاسی‌بلند چهار سیلندر، بسیار رام و سر به راه است. هر چه بیشتر با آن رانندگی کنید، بیشتر به یک نتیجه‌گیری درست و منطقی می‌رسید.
بررسی بی ام و X5 sDrive 25d مدل 2014
گاهی اوقات بعضی وسایل نقلیه قدرت زیادی دارند، آن هم قدرت و توانی که بیش از نیاز مشتریان است. بی ام و X5 sDrive 25d  شاید یک تیپ پایه باشد ولی در میان شاسی‌بلندهای بی ام و، یک استثناء دوست داشتنی است. درست است مدل های قوی‌تری هم در بازار وجود دارند که چهار چرخ محرکند و تزیینات لوکس‌تری هم دارند، ولی شما هنگام گشت و گذار در شهر، واقعاً به هیچ کدام از آن ها نیاز ندارید. مدل sDrive 25d از خود بی ام و X5 ارزان‌تر است و هواداران X5 را قادر می‌کند با هر میزان بودجه‌ای به طرف آن جذب بشوند. حالا همه علاقه‌مندان می‌توانند یک بی ام و X5 خریداری کنند.

منبع

CarAdvice

 

برچسب : بی ام و , آف رود , چهار چرخ متحرک






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

رامتین
5

پول رو بزاری تو جیبت که چی بشه!! زندگی کوتاست.
مردم ایران همه همینطورند، مثلا تفکر اقتصادی دارند، ولی هیچگاه به جایی نمیرسند
x5 با rx اصلا قابل مقایسه نیست. rx در برابرش اصلا ارزش نگاه کردن هم نداره...
09:18  1393/04/15
پاسخ دادن
مهدی
1

بنظرم به جای نود هزارتا، پنجاه هزارتا ادم میده برای ظrx450 هیبرید که مصرفش هم کمه و کاملا لوکس و امکانات خوبی هم داره. چهال هزارتا هم میذاره توی جیبش.بی ام و عشق می خواد
04:03  1393/04/15
پاسخ دادن
حامد
4

این ماشین فوق العاده ست.یک شاسی بلند 2دیفرانسیل فقط با مصرف سوخت 6.2
واقعا حیفه که ما در ایران نمایندگی رسمی bmw نداریم تا همه محصولات شرکت با گارانتی اصلی تهیه کنیم
به نظر شما خود bmw میدونه که تو ایران چقدر طرفدار داره؟
23:53  1393/04/14
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 30 نظر
X33 Cross cvt 25 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مصطفی : طبق گفته بقیه، کسانی که موعد تحویل قبل سال بودن و درخواست حذف سرامیک دادن دو سه روز بعدش فاکتور شدن.
بستان j4 : جی ۴ مشهد ، کسی امروز تحویل گرفته؟؟نمیدونم با لاکپشت میارن ، از شنبه بارگیری شده
مشکیj7 ابو محمد : سلام خدمت طرح تبدیلیJ7 ممنونم ان شاء الله برای شما هم اتفاقات خوب بیفته. اون چیزی که آدم رو خسته می‌کنه بدعهدی وبدقولی هست اگر همون موقع ثبت نام میگفتن اینقدر تاخیر ممکنه باشه طرف حساب کار رو می‌کنه بعد تصمیم میگیره خرید کنه یانه، نه اینکه بازار ترفند مشتری رو مجاب کنند که ما 60روزه و90روزه تحویل می‌دهیم بعد ثبت نام دیگه جواب سربالا میدن این خیلی بده . الان که ماشین بنده آماده ترخیص وبارگیری هست.شرکت مرکزی یه حرفی میزنه، نمایندگی محل ثبت نام یه حرفی .
قاسم : با سلام .چرا دوتا کارخانه خودرو توی ایران داریم دارن محصولات بی کیفیت به دست مردم میدن.من بیشتر با کارخانه سایپا ماشین تولید میکنید قطعات بی کیفیت بعد قطعه توی نمایندگی ها اصلا وجود نداره بابا تورو خدا وجدان داشته باشین .اگه توی ایران بیان شرکت های خارجی ماشین تولید کنن رقابت بین شرکت‌ها باشن این جور بااعصاب مردم بازی نمیکنن ایارو به حساب مهندس میگن هیچی ازماشین سر در نمیاره یا مکانیک بیرون شاگرد بوده الان مکانیک نمایندگی شده.خواهشمندیم ازبازرسی کل یه نظارتی برعملکرد سایپا ونمایندگان های شهرستان داشته باشن چون هیچگونه خدمات پس ازفروش ندارن .یه در میخان لیگ لاژ کنن پول میگیرن.تعویض روغن بیرون ارزونتره اونجا میبری صبح ساعت ۷/۳۰ ببر منتظر تماس باش نمایندگی بهت بدن نمیدونی چی ریختن
جی 4 : سلام دوستان از کجا بفهم که ماشین بار گیری شوده؟
هادی : اگه ماهی ۱۰۰۰ تاش cvt باشه . ۱۰ هزارتا نفر تحویل اسفند باشیم . شاید اصلا امسال بهمون نرسه. چون نفرات اسفند از دی بهمن خیلی خیلی بیشترن. دوسال پیش همه رو انداختن اسفند گفتن یه فکری به حالشون میکنیم
علی : سلام،اخرین پیگیری که کردم تا ۱۱/۲ فاکتور شده، من خودم ۱۱/۶ هستم و‌هنوز فاکتور نشده،جهت اطلاع به دوستان
حامد : کسی فاکتور نشد امروز؟
تارانتینو : مبارک باشه به سلامتی
داود : فرسوده ها رو بر اساس سنشون یا ۳۵ یا ۷۰ یا مثل من که پراید ۸۰ بود ۱۰۵ تومن کارخونه از قیمت ماشین کم کرد و ۳ تومن هم مرکز اسقاط پول واریز کرد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مجتبی : من اول اسفند تکمیل وجه ساینا کردم و 14 برگه سخا رو تحویل نمایندگی دادم کی فاکتور میشه
مهرسام : دروغم چی الان سه روزپلاک شده ماشینم
mohammad051 : سلام اخرین تکمیل وجه تاکی انجام شده برا تحویل/5/17کی پیامک تکمیل وجه میاد بنظرتون
پدرام : برای شما چند روز بعد پلاک شدن پیامک تحویل حضوری اومد برای شما؟ اسناد ماشین صادر شده و تیکش سبز شده الان؟
اکستریم vx : سلام هم دردان 24 آذر ماه 403 اکستریم وی ایکس ثبت نام کردم قول داده بودن 40 روزه ماشین تحویل میده نمایندگی خسروانی قبل عید اواخر بهمن متخ فاکتور پلاک شد اواسط اسفند مدارک رسید دستم الان 9 اردیبهشت هنوز خبری از تحویل نیست 4 میلیارد پول دادم 5 ماه هست خبری از ماشین نیست بهونه الکی میارن دیون دولتی باید مشخص بشه بعدش دوستان هم باور میکنن ماشین من 403 هست بهمن ماه فاکتور پلاک شده برگ سبز کارت ماشین اسفند اومده همه کارای این ماشین 403 انجام شده الان چه ربطی به دیون 404 داره
خودرو پلاس : دکتر سید محمد رمضان پورشوبی وکیل پایه یک دادگاه دادگستری متخصص در امور حواله خودرو
ماریا : برگ کمپانی و بیمه نامه رو هر وقت براتون پیام اومد باید از نمایندگی برین تحویل بگیرین.
آریزو 8 مجید : تا موعد تحویل شما مشکلات شرکت حل میشه و میدن
صولتی 22 ابان : شماره پذیرش هم 12029743 هست دیروز هشتم فاکتور شدم
m : رنگ ماشینت چی بوده