بررسی بی ام و X5 مدل 2014

بررسی بی ام و X5 sDrive 25d مدل 2014

از زمانی که بی ام و X5 در سال 1999 به بازار عرضه شد تاکنون فروش بالایی داشته است و هیچ نشانه‌ای هم از کاهش میزان فروش به چشم نمی‌خورد. فروش بالای خودروهای شاسی‌بلند، چهار چرخ محرک (AWD)، دیفرانسیل جلو (FWD) و دیفرانسیل عقب (RWD) تأیید کننده این واقعیت است که هر بار کسی یک جاده کثیف می‌بیند، فوراً به فکر خرید یک شاسی‌بلند آف رود می‌افتد. این جاست که بی ام و X5 sDrive 25d که جدیدترین نسخه از سری محبوب X5 است، وارد میدان می‌شود. ارزان‌ترین مدل از سری X5 که در بازار استرالیا عرضه می‌شود، همین مدل است (قیمت پایه آن از 82,900 شروع می‌شود). این شاسی‌بلند تنها خودروی دو دیفرانسیل است که در این محدوده قیمتی به فروش می‌رسد. بی ام و  X5 دیگر  از یک موتور شش یا هشت سیلندر استفاده نکرده  و به جای آن یک موتور کوچکتر چهار سیلندر مجهز به توربوشارژر روی آن نصب کرده است. کمی شک برانگیز است، این طور نیست؟ یک موتور چهار سیلندر، آن هم روی بی ام و X5؟ آیا سیستم چهار چرخ محرک آن می‌تواند هندلینگ خوبی ارائه بدهد؟ قیمت آن هم برای یک خودرو دو دیفرانسیل و چهار سیلندر ابداً پایین نیست. اگر چهار چرخ محرک برایتان اهمیت دارد، مدل جدیدی از سری X5 به بازار عرضه شده است، این مدل هم چیزی نیست جز xDrive 25d که چهار چرخ محرک دارد و قیمتش هم برابر است با 87,900 دلار استرالیا. اگر ردیف صندلی سوم را هم سفارش بدهید، باید 4,600 دلار دیگر بپردازید. اگر صندلی ردیف سوم را خریداری کنید، باید سیستم تعلیق تراز شونده برای قسمت عقب را هم در کنار آن خریداری کنید تا وقتی بار آن سنگین است توازن بهتری داشته باشد. البته در نظر داشته باشید اضافه کردن صندلی های ردیف سوم، آن را به یک لیومزین جا دار تبدیل نمی‌کند. این صندلی ها بیشتر به درد نوجوانان می‌خورد تا بزرگسالان. بی ام و xDrive 25  هم مثل بقیه اعضاء خانواده X5، نسبت به اجدادش دارای فضای داخلی بزرگ‌تری است ولی به لطف استفاده از موتور دیزل 2 لیتری و توربوشارژری، از باک کوچکتری استفاده می‌کند.
بررسی بی ام و X5 sDrive 25d مدل 2014
البته کمپانی بی ام و مدعی است که بیش از 14,000 دلار تجهیزات اضافی روی آن نصب کرده است، با این حساب قیمت آن واقعاً ارزان است. خودرویی که ما مورد بررسی قرار دادیم دارای چند آپشن اضافی بود که زیاد گران قیمت نبودند ولی باعث می‌شدند باز هم به دسته چک متوسل بشویم. رکاب های آلومینیومی (850 دلار)، سقف پاناروما (3,700 دلار)، آینه های اتوماتیک ضد انعکاس نور در داخل و خارج کابین (700 دلار) و دست آخر هم سیستم Surround View هوشمند (1300 دلار). اگر این موارد را به قیمت پایه 82,900 دلاری این شاسی‌بلند اضافه کنید، مدلی که مورد تست قرار گرفت، سر جمع 89,450 دلار استرالیا می‌ارزد.
بررسی بی ام و X5 sDrive 25d مدل 2014 بررسی بی ام و X5 sDrive 25d مدل 2014
به هر حال شاید وسوسه بشوید که پشت فرمان این خودرو بنشینید و در ترافیک عصرگاهی بیرون بروید. در این صورت با شگفتی خواهید دید که این موتور کوچک، بدون هیچ زحمتی قدرت زیادی تولید می‌کند. این موتور 217 اسب‌بخار نیرو و 440 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این میزان از گشتاور به بی ام و X5 sDrive 25d اجازه می‌دهد ظرف 8.2 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. کمپانی بی ام و مدعی است مصرف این موتور در هر صد کیلومتر معادل 5.8 است که عدد خوبی است ولی وقتی با آن گشتی در شهر بزنید، نزدیک به 6.2 لیتر سوخت مصرف خواهد کرد، ولی شکی نیست اگر این شاسی‌بلند بزرگ را تحت فشار بگذارید و تهاجمی رانندگی کنید، در هر صد کیلومتر حدود 7 لیتر سوخت خواهد سوزاند. این موتور چهار لیتری کوچک ابداً لش و تنبل نیست، چه از نظر قدرت و چه از نظر گشتاور، رانندگی با آن نیز بسیار لذت‌بخش است.
بررسی بی ام و X5 sDrive 25d مدل 2014
وقتی بخواهید با چند سرنشین بزرگسال دنبال انجام کارهای روزمره بروید، این X5 جمع و جور بسیار قوی و کاربردی است. اگر وقت‌تان زیاد در ترافیک شهری  می‌گذرد، این شاسی‌بلند هیچ کم وکسری ندارد. می‌توانید هنگام گشت و گذار در شهر حالت "Comfort" را غیر فعال کرده و با استفاده از سیستم  Drive Experience Control، آن را روی حالت "Sport" بگذارید. این حالت واکنش موتور و گیربکس را دو برابر می‌کند. وقتی حالت را از "Comfort" به "Sport" عوض می‌کنید، به وضوح می‌توانید تغییر را احساس کنید. البته احساس‌تان به شما می‌گوید بهتر است هنگام گشت و گذار درشهر، حالت "Comfort" را انتخاب کنید چون سواری آن نرم‌تر و راحت‌تر است. با این که انتخاب حالت "Comfort" خوب و راحت به نظر می‌رسد، سیستم تعلیق بی ام و X5 قابل تنظیم نیست و ممکن است بیش از حد سفت و خشک بشود که برای یک خودرو شاسی بلند زیاد مناسب نیست. در سرعت های پایین، فرمان‌پذیری برای پارک کردن یا دور زدن بسیار مناسب است، ولی در سرعت های بالا، فرمان کمی سبک و گیج به نظر می‌رسد.
بررسی بی ام و X5 sDrive 25d مدل 2014 بررسی بی ام و X5 sDrive 25d مدل 2014
فهرست تجهیزات استاندارد X5 sDrive 25d بسیار بلند بالاست و برخی موارد مهم آن عبارتند از: تزیینات چرمی بسیار با کیفیت، رینگ های 18 اینچی، چراغ های زنون، درب صندوق عقب برقی، دوربین دید عقب و حسگرهای پارک در جلو و عقب، صفحه نمایشگر تفریحات و سرگرمی 10.25 اینچی، مسیریاب ماهواره‌ای و اتصال به اینترنت. صفحه نمایشگر بسیار خاص است.  این صفحه بسیار واضح و شفاف است و بر خلاف سایر نمایشگرها، استفاده زیاد از آن، چشم را خیره نمی‌کند. طراحی داخلی بسیار جذاب و گیراست، و صد البته بسیار راحت، و طوری طراحی شده است که در سفرهای طولانی بتوان مدت زمان زیادی را داخل آن گذراند. سیستم  iDrive نیز بسیار قابل درک است و به راحتی می‌توان از آن استفاده کرد. ممکن است ابتدا کمی از X5 بترسید ولی بعد از ده دقیقه رانندگی متوجه می‌شوید که این شاسی‌بلند چهار سیلندر، بسیار رام و سر به راه است. هر چه بیشتر با آن رانندگی کنید، بیشتر به یک نتیجه‌گیری درست و منطقی می‌رسید.
بررسی بی ام و X5 sDrive 25d مدل 2014
گاهی اوقات بعضی وسایل نقلیه قدرت زیادی دارند، آن هم قدرت و توانی که بیش از نیاز مشتریان است. بی ام و X5 sDrive 25d  شاید یک تیپ پایه باشد ولی در میان شاسی‌بلندهای بی ام و، یک استثناء دوست داشتنی است. درست است مدل های قوی‌تری هم در بازار وجود دارند که چهار چرخ محرکند و تزیینات لوکس‌تری هم دارند، ولی شما هنگام گشت و گذار در شهر، واقعاً به هیچ کدام از آن ها نیاز ندارید. مدل sDrive 25d از خود بی ام و X5 ارزان‌تر است و هواداران X5 را قادر می‌کند با هر میزان بودجه‌ای به طرف آن جذب بشوند. حالا همه علاقه‌مندان می‌توانند یک بی ام و X5 خریداری کنند.

منبع

CarAdvice

 

برچسب : بی ام و , آف رود , چهار چرخ متحرک






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

3 نظر

رامتین
5

پول رو بزاری تو جیبت که چی بشه!! زندگی کوتاست.
مردم ایران همه همینطورند، مثلا تفکر اقتصادی دارند، ولی هیچگاه به جایی نمیرسند
x5 با rx اصلا قابل مقایسه نیست. rx در برابرش اصلا ارزش نگاه کردن هم نداره...
09:18  1393/04/15
گزارش
پاسخ دادن
مهدی
1

بنظرم به جای نود هزارتا، پنجاه هزارتا ادم میده برای ظrx450 هیبرید که مصرفش هم کمه و کاملا لوکس و امکانات خوبی هم داره. چهال هزارتا هم میذاره توی جیبش.بی ام و عشق می خواد
04:03  1393/04/15
گزارش
پاسخ دادن
حامد
4

این ماشین فوق العاده ست.یک شاسی بلند 2دیفرانسیل فقط با مصرف سوخت 6.2
واقعا حیفه که ما در ایران نمایندگی رسمی bmw نداریم تا همه محصولات شرکت با گارانتی اصلی تهیه کنیم
به نظر شما خود bmw میدونه که تو ایران چقدر طرفدار داره؟
23:53  1393/04/14
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مریم : سلام برای منم نیومده
میثم : سلام وقت بخیر تحویلی cvt مرداد ۴۰۴ هستم سود تاخیر پرداخت نشده و تاجایی ک میدونم از برج ده پارسال به این طرف واریزی نداشته سایپا. در حال حاضر cvt کسانی ک پول واریز کردن ولی متاسفانه با کمال پررویی طرح تبدیل gl فرستادن بگم ک الان مشکل تامین گیربکس cvt دارن برای شاهین پلاس مشکل تامین بلوک سرسیلندر دارن نمایشگاه مشهد ۴تا ۷ شهریور مسئولین سایپا اومدن و این اطلاعات ازونجا دارم
رضا : هنوز برای تیر و مرداد پیام نرفته
وحید : سفید مشکی های قبل عید همه فاکتور شدن، برای شما چون تیتانیومه هنوز مونده ، عجله داری برو سفید یا مشکی کن، فوری فاکتور میشه
شاهین G : سلام دوستان واسه هفته چهارم شهریور پیام تبدیل اومد؟؟؟
سهند۰۰ : وا کلا تا ۷ اردیبهشت وقت بود برای تکمیل وجه شماچجوری ۳۰اردیبهشت تکمیل وجه کردی پس
تارا v4 : دوستان کسی تارا v4 داشته که فراخوان زده باشن تعویض بشه میخام بدونم چقدر زمان برده از موقعی که خودرو رو پس دادن تا موقعی که مجدد تحویل گرفتن؟
تارا وی4 فروش فوق العاده : َسلام تاخیر داره شما حداکثر بین 3.5 ال 4 ماه باتاخیر در نظر بگیرد زودتر ار موعودکه اصلن نمیدن همه با تاخیر دیگه خیلی جهاد کنن سر موقع بدن وگر نه 1هفته تاخیر دیگه طبیعیه
علی تاراv1p : سلام من طرح عادی ثبت نام کردم شاید طرح های دیگه یه مقدار عقب تر از طرح عادی هستن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
چین : من یک آبله هستم من سود پرستم و فقط سود برام مهمه ماشین اصلا ثبت نام کردم برای گرفتن سود خدا سود برسون برام زنگ زدم گفتم ماشین هیشکسو ندین همه سود می خوان اونا هم گفتن باشه سود تن تنانی میدیم بهشون
اطلس دی : سلام وقت بخیر دکتر مصطفی مهر آئین یه صحبت جالبی می کرد و می گفت که مردم کشور ما مردمان خوبی نیستند یه این معنا که خانواده گرایی پدر این جامعه در آورده هنوزم که هنوزه ماها گرفتار قبلیه گرایی هستیم یعنی آهسته بیا آهسته برو و فقط مسائل خانواده خودت را پیگیری کن و ماها باید یاد بگیریم که خوشبختی امری جمعی هست اگر چه به دست آوردن قدرت و امثالهم آنری فردیست اما خوشبختی امری جمعیست. دوستان عزیز همگی به فکر منفعت شخصی هستند یکی گرفتاره ماشین نداره یکی خانواده داره به دلیل نبود ماشین زجر میکشه یکی هم چند حواله خریده بفکر سود و منفعت شخصی هست همه بفکر خودشون هستند و اینکه هیچوقت درست نخواهیم شد چون همگی به دنبال منفعت شخصی هستیم لطفا همگی یک روز جمع بشید بریم دم در شرکت سایپا چه اونیکه در حا حاضر نیاز داره و چه اونیکه الان نیاز نداره
صالح : چاب نشده مهم نیست همون سریال سند ملاکه اولش10100
علی : روی شیشه ماشین منکه چیزی نوشته نیست ولی نمایندگی به من گف رانا تولید تهرانه هردو ریموت من هم قفل مرکزی داره
غلامعلی : 45روز به موعد تحویل
کلهر : لطفا کسی خبر گرفت اعلام کنه ،همه در جریان باشن
چین : چی بهت میرسه با اسم دیگران تایپ میکنی؟؟
حمید : کسانی که به برقی و سیمی بودن حساس هستن فکر کنم بیشترشون دلال هستن بخاطر اختلاف قیمتی که تو بازار است. ولی اصلا برقی و سیمی هیچ فرقی نداره تازه برقی یه سیستم بروز ی هم هست که میتونی روز کرکز کنترل نصب کنی، تورو خدا زیاد خودتون حساسیت خرج ندین....
فوق العاده 11بهمن : دوستان من پذیرش سیزدهم دو تا فوق العاده دارم 12156648 12156655 هیچ کدوم فاکتور نشدن چجوری بعضیا میگن 13دهم فاکتور شدیم
ساینا اس : ببخشید سخا چی هست؟من واقعا نمیدونم،میشه راهنمایی کنید،ممنون میشم