اما و اگرهای قطب سوم خودروسازی کشور

اما و اگرهای قطب سوم خودروسازی کشور

در پی اعلام ایجاد قطب سوم خودروسازی ایران در منطقه چابهار، دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران مواردی را در این باره مطرح کرد.
ساسان قربانی اظهار کرد: ایجاد قطب سوم خودروسازی کشور باید در چارچوب استراتژی کلان صنعت خودرو صورت گیرد.
وی با بیان این‌که در فرآیند ایجاد هر واحد خودروسازی جدید باید به شاخصه‌های مدنظر در سند اهداف و سیاست‌های توسعه صنعت خودرو توجه شود، خاطرنشان کرد: طبق این سند در سال 1404 باید سه میلیون دستگاه خودروی سبک در کشور تولید شود.
دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران ادامه داد: هم‌اکنون ظرفیت تولید دو میلیون دستگاه خودرو در کشور وجود دارد و برای ایجاد ظرفیت یک میلیون دستگاه دیگر می‌توان ظرفیت تولید شرکت‌های فعلی را افزایش داده و یا شرکت جدیدی ایجاد کرد.
وی با بیان این‌که شرکت‌ خودروساز جدیدی که قرار است به عنوان قطب سوم فعالیت کند نباید مونتاژکار باشد، تصریح کرد:‌ درواقع هرگونه قطب سوم خودروسازی باید با محوریت طراحی و تولید داخل فعالیت خود را آغاز کند.
قربانی ادامه داد: توسعه صنعت قطعه‌سازی نیز به عنوان رکن اصلی صنعت خودرو باید مدنظر قرار گیرد به‌گونه‌ای که همزمان با ایجاد قطب سوم خودروسازی، شبکه قطعه‌سازی مرتبط نیز شکل گیرد.
وی افزود: البته نکاتی نیز در رابطه با مکان ایجاد قطب سوم خودروسازی مطرح است به عنوان مثال مشخص نیست که آیا چابهار نقطه مناسبی برای حمل و نقل قطعات و خودروهای آماده هست یا نه.
قربانی با بیان این‌که به دلیل آن‌که بررسی‌های فنی صورت گرفته در زمینه ایجاد قطب سوم خودروسازی در چابهار را ندیده‌ام نمی‌توانم اظهار نظر صریحی درباره مکان یابی این طرح بکنم، اظهار کرد: اما به طور کلی صنعت خودروسازی باید در استانی ایجاد شود که نزدیک به قطب‌های تولید قطعه در کشور باشد.
دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران خاطرنشان کرد: به عنوان مثال ممکن است در چابهار مزیت کشتی سازی داشته باشیم اما نمی‌توان گفت که چابهار مزیت خاصی برای ایجاد قطب سوم خودروسازی کشور دارد.
به تازگی اکبر ترکان، مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از ایجاد یکی از بزرگترین سایت‌های تولید خودرو در آسیا در منطقه آزاد چابهار در آینده نزدیک خبر داده و گفته بود که از این طریق انحصار تولید خودرو از دو شرکت خودروسازی "سایپا" و "ایران خودرو" خارج می شود.
البته ایجاد قطب سوم خودروسازی در ایران موضوع جدیدی نیست و در دولت‌های قبل نیز هر از چند گاهی این موضوع مطرح می‌شده است.

منبع

ایسنا

برچسب : خودرو , خودروسازی , قطب سوم , چابهار , قطعه سازان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

farid
1

خیر است انشاالله! وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایر مسئولین ذی ربط منجمله شورای رقابت کلاهشان را بالاتر بگذارند، معلوم نیست ملت ایران تا کی باید چوب دفاع شعار گونه از صنایع داخلی را بخورد و این خودروهای نامرغوب و غیر استاندارد را با قیمت های نجومی تحمل کند. جالب است قیمت خودروهای صادر شده برای مردم کشورهای دیگر ارزان تر از قیمت همان خودروها برای مردم ایران تمام می شود. ظاهراً هیچ کسی پاسخگو نیست و هیچ کسی نیز از عهده مقابله با این نابسامانی بر نمی آید!
12:39  1393/04/12
گزارش
پاسخ دادن
حامد
4

قطب سوم خودروسازی باید به طور کامل بدست دانشگاهها اداره بشه تا با استفاده از مهندسین نخبه دانشگاه در رشته های مکانیک،کامپیوتر،الکترونیک و طراحی صنعتی هر چه سریعتر به پیشرفت برسیم

نه اینکه چند تا مدیر سیاسی و دولتی کم سواد سرکار بیاوریم و تنها هنرشون عوض کردن موتور ماشین ها با همدیگه باشه و به فکر پر کردن کارنامه کاری خودشون با معدل 10 باشن
14:43  1393/04/10
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شهریور A5 : جناب ((ایکس 5 آبان)) از راهنمایی شما خیلی تشکر می کنم.
صادق 207خرداد : سلام نرگس خانوم خوبی،ماشین من رسید نمایندگی خداذوشکر،شما ماشینتون رسید؟یه سر بزن نمایندگی من غروب رفتم پرسیدم نگهبانش همونجا بود پلاک دادم گفت اومده،تو کاستومر هم نزده بود ک رسیده شماهم اول صب حتما پیگیری کن
Mehdi : سلام جواب درستی نمیدن فقط گفت ارسال نشده و بازبینی خورده بد بختی این هست که به اشتباه تیک ارسال خورده فقط تنها راه فهمیدن این که ارسال شده برام زنگ زدن نمایندگی هستش .هر وقت واسه شما تیک حمل به نمایندگی خورد اون موقع برای منم هم احتمال زیاد ارسال میشه
علی طیاری ایکس پنج : برگ سبزمونم دیگه نمیدن نمیدونم باید چکار کنیم کل زندگیم ب برگ سبزه وصله
تیتان ۲ دی فوق‌العاده : سلام هفته قبل من تخصیص خوردم بعد پیامک اومد که ماشینم بیمه شده ولی شماره پلاک توی بیمه نبود. به نظرتون ماشین کی به دستم می‌رسه؟
30 دی : 30 دی سفید چیزی برام نیومده. حالا به فرض دعوت نامه بیاد هم نمیدونیم تکمیل وجه کنیم یا ... ؟
شاهین 1403 : تکمیل وجه کنیم نکنیم ؟
X5 آبان سفید اصفهان : سلام جدا جدا پست شدند
T9 ثبت نام ۱۳ آذر : من ۱شنبه میرم دفتر مرکزی دعوا راه بندازم تا ماشینمو بگیرم با رسانه کردن کسی امد یا علی مخصوصا الان که وقتشه جنگ شده باز ماشینمونو ندادن ۹ماه شد
Shahin : خوشبحالت چقد خوش خیالی مگ با این اوضاع منتظر ماشینی
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا تکمیل 23 بهمن : ماشینا و زندگی و آرزوها همش رفت به امون خدا مراقب خودتون باشید یا علی
33کراسmt : ای کاش میگفتن خودمون بریم بم تحویل بگیریم راحت بشیم
محدثه : تکلیف چیه شرکتو نزنن
اطلس آذر اصفهان : دوستان این فتوا ها چیه که میدین؟؟چرا بهونه دست سایپا میدید؟مگه اسرائیل سایپا را زده یا شرکتهای قطعه سازشا زده یا منافع سایپارا زده..خودتون بهونه براش درست میکنید این جنگ هیچ ربطی به سایپا واموراتش نداره..مگه ز انژی هسته ای برامون ماشین میسازه...الکی فتوا ندید
اطلس جی ال : حالا بیا جنگ شد .هی معطل کردید تا جنگ شد .انشالله یک موشک بخوره به سر مسئولین سایپا هیچی ازشون نمونه کامل بسوزن پودر بشن ...الهی آمین
سورن موتور جدید 19 خرداد : سلام، اره صبح تا تریلی سورن جلو نمایندگی ایران خودرو بود داشت تخلیه میکرد.
احسان x33 cross : دوستان کسی اطلاع داره با این جنگی که شده ماشین هارو ارسال میکنن یا نه؟
تبدیل سهند به کوییک GLX_l : سلام دوستان من پارسال خرداد سهند ثبت نام کردم و چند بار پیامک تبدیل اومد انجام ندادم ولی بالاخره هفته پیش انجام دادم، به نظرتون تا چند روز دیگه به دستم می رسه؟
یوسف : سلام دو چیز رو چک کنید یکی سیم کیلومتر، یعنی ممکنه وصل نباشه یا با مشکل مواجه شده، ممکنه قبلا دست کاری شده باشه... دوم دریچه گاز است که باید چک شود. اگر دیاگ بخوره معلوم می شه از کجاست
207 پانا تحویل خرداد : متنشو مینوشتی که چی نوشته تو قرارداد تحویل تیر مرداد دیگه پیگیر کسی نیست خبریم فعلا از فاکتور نیسست تا یه هفته دیگه که دوباره شروع میشه 🫠🫠