با وجود کاهش تولید سوپر خودروها، هوراکان یکی از مهمترین سوپر خودروهای تولیدی در سه سال آینده به شمار میرود و نسبت به فراری و مکلارن، فروش بسیار گسترده تری خواهد داشت. سازندگان این ایتالیایی پر قدرت، با استفاده از بهترین و زیباترین نوع فلز در طراحی بدنه، جذابیت خاصی به آن بخشیدهاند. اگرچه اندازه این خودرو در ظاهر کوچک به نظر میرسد، ولی در باطن اینگونه نیست.
هوراکان جایگزین مدل 11 سال پیش کمپانی سازنده یعنی لامبورگینی گالاردو شد که طی سال های 2003 تا 2013 حدود 14,000 دستگاه از آن به فروش رفت. شایان ذکر است، ایده تولید این گاو وحشی از آئودی R8 و مدل بعدی کمپانی آئودی که سال آینده رونمایی میشود، گرفته شده است. به اعتقاد کمپانی سازنده، شاسی هوراکان که با آئودی R8 مشترک میباشد، در کنار ترکیب فیبرکربن RTN و آلومینیوم برای ساخت بدنه، استحکام و مقاومت این خودرو را به شکل خارقالعادهای افزایش میدهد؛ اما توجه داشته باشید که قیمت این دو خودرو هرگز قابل مقایسه با یکدیگر نمیباشد، و در صورت بروز تصادف، علاوه بر صرف هزینه زیاد، به زمان زیادی نیز برای تعمیر و بازسازی نیاز خواهید داشت.
این خودرو مجهز به موتور 10 سیلندر خورجینی 5.2 لیتری R8 و گالاردو، البته با اعمال برخی تغییرات جزئی در سیستم اگزوز آن میباشد. شایان ذکر است، این موتور پر قدرت با تولید 602 اسب بخار نیرو و حدود 413 نیوتن متر گشتاور، شتاب 3.2 ثانیهای برای این سوپرخودرو به ارمغان میآورد. لازم به ذکر است، حداکثر سرعت هوراکان 323 کیلومتر بر ساعت ثبت شده است. همچنین این سوپرخودروی ایتالیایی مجهز به سیستم روشن و خاموش خودکار (Start-Stop) میباشد که مصرف سوخت آن را به میزان 10 درصد کاهش میدهد.
انتقال نیروی این خودرو همانند R8، از طریق گیربکس هفت سرعته اتوماتیک مجهز به کلاچ دوگانه که جایگزین گیربکس شش سرعته قبلی شده است، انجام میشود. کمپانی سازنده در هوراکان نیز، همانند گالاردو، از ترکیب دو جناغی و کمک فنرهای برقی در هر گوشه و میله های ضد غلطش در انتهای هر کدام از آنها استفاده کرده است. شایان ذکر است، خودروساز ایتالیایی با قرار دادن دکمه ANIMA (مدیریت هوشمند قابل تنظیم شبکه) در کنار کمک فنرهای مجهز به دیسک ترمز سرامیک-کربن، و بهبود عملکرد غربیلک فرمان، کمک فنرها، نقشه یابی ECU موتور، فرمان پذیری، گیربکس، سیستم چهارچرخ متحرک و کنترل کشش بر قابلیت های سوپرخودروی رویایی خود افزوده است.
وجود چندین صندلی تک نفره با امکانات کامل، نمایشگر قابل تنظیم 12.3 اینچی TFT، و پدل شیفتر های بزرگتر ظاهری زیبا و دلچسب به کابین هوراکان بخشیده است. از دیگر ویژگی های مثبت این خودرو میتوان به دید مناسب آن در تمامی جهات اشاره کرد. در یک کلام میتوان گفت، هوراکان خودرویی زیبا در قالبی قدیمی ولی با امکانات جدیدتر است.
زمانی که دکمه استارت را فشار میدهید و موتور 10 سیلندر خورجینی گاو وحشی شروع به کار میکند، حسی مثل حس رانندگی با گالاردو به شما دست میدهد؛ دور موتور به صورت ناگهانی افزایش مییابد و با رسیدن به 1,000 دور بر دقیقه، صدایی دلنشین از موتور به گوش میرسد که گویای اصالت این خودرو میباشد. در مقایسه با گالاردو میتوان گفت، کیفیت سواری، راحتی، فرمان پذیری، گازخوری و حتی صدای اگزوز هوراکان فراتر از اجدادش است و حس خوبی به راننده منتقل میکند؛ در زیر ظاهر آرام و متمدن این سوپرخودرو، قلبی تپنده و وحشی وجود دارد که هوراکان را با قدرت هر چه تمام به پیش میراند.
تجهیزات الکترونیکی بیشمار این خودرو به قدری جامع و کامل هستند که در صورت بروز هرگونه مشکلی میتوانند به کمک شما بیایند. از آنجا که اکثر مشتریان خواهان خودرویی زیبا، پر قدرت، ایمن و راحت هستند، کمپانی لامبورگینی باید محصولات خود را مطابق با خواست مشتریان در سال 2014 تولید کند. با این وجود، کم فرمانی و صدای غیرطبیعی که هنگام فشردن دکمه Corsa از موتور این سوپرخودرو شنیده میشود، از جمله نقاط ضعف هوراکان به شمار میروند.
با در نظر گرفتن تمام این مسایل، هوراکان موفقیت عظیمی در تولیدات کمپانی لامبورگینی به حساب میآید. زیبایی و قدرت خیره کننده این سوپرخودرو، طرفداران زیادی برای آن به همراه داشته است؛ اما به دلیل وجود رقابت تنگاتنگ در بازارهای اروپا و آمریکا، کمپانی لامبورگینی باید برای حفظ محبوبیت و شهرت این خودرو از جان مایه بگذارد. اگرچه قیمت 188,000 یورویی این خودرو در مقایسه با قیمت رقبای اصلی آن، یعنی مکلارن و فراری، مناسب میباشد، اما در برابر خودروهایی چون آئودی R8 و پورشه 911 توربو کمی گران به نظر میرسد. با این وجود، در نظر طرفداران هوراکان، زیبایی و عملکرد فوقالعاده این سوپرخودرو ایتالیایی بر هر چیزی ارجحیت دارد.