بررسی MG6 GT دیزل

بررسی MG6 GT دیزل

اگر ماشینی وجود داشته باشد که بتواند توجه همه مجلات خودرویی و تحلیلگران را به خودش جلب کند، آن ماشین چیزی جز MG6 نیست. جرمی کلارکسون، مجری برنامه Top Gear، در حال رانندگی با یک دستگاه MG6 در جاده غربی لندن بود که ماشین خاموش شد و هنگامی که نتوانست آن را دوباره روشن بکند، رفت و برای انتقام‌گیری مقاله شدید‌الحنی در ساندی تایمز نوشت. کوئنتین ویلسون (Quentin Willson)، کارشناس خودرو و مجری تلویزیون، در یک کلیپ ویدئویی شگفت‌زدگی زیادش هنگام سواری با این خودرو را بیان می‌کند و  به تعریف و تمجید از این خودرو می‌پردازد. ولی نکته اصلی این است که این افراط و تفریط ها غیر ضروری هستند. خودرو MG6 که اولین محصول کارخانه جدید MG Motor به شمار می‌رود، ققنوسی است که توسط SAIC، بزرگترین خودروساز چینی، از دل خاکسترهای کارخانه مستقر در Longbridge انگلستان بیرون آورده شده است.

بررسی MG6 GT دیزل بررسی MG6 GT دیزل
بررسی MG6 GT دیزل

این خودرو که در مدل های سدان Magnette و فست‌بک GT به بازار عرضه می‌شود، نمادی از یک خودرو اسپرت و موقر است و انتظار می‌رود با شور و حرارت جایگاه مناسبی را به دست بیاورد. طراحی و مهندسی این خودرو بر عهده یک تیم حرفه‌ای و خوش ذوق از مرکز فنی کمپانی MG واقع در بیرمنگهام قرار دارد. مونتاژ نهایی خودرو هم، در همین مرکز صورت می‌گیرد. MG6 خطوطی مدرن و چشم‌نواز دارد که چین و شکن‌های نافذ و برآمدگی گلگیرها آن را تکمیل می‌کند. خودرو MG6 از طراحی بسیار خوبی به خصوص در قسمت جلو برخوردار است؛ جالب است بدانید که نمای آن با تغییر رنگ، تغییر می‌کند: رنگ نقره‌ای آن، نجیب و سر به راه به نظر می‌رسد، در حالی که رنگ قرمز آن مثل یک اسقف واقعی است؛ رنگ مشکی‌ هم، که زیبایی و جذابیت آن را صدچندان می‌کند.

بررسی MG6 GT دیزل

داخل کابین آکنده از ظرافت های اسپرت است و با این که برخی قطعات پلاستیکی از کیفیت چندانی برخوردار نیستند، ولی از تزیینات آلومینیومی و پرداخت با مواد دیگر، به خوبی استفاده شده است. دکمه های کنترل سیستم کنترل آب و هوای اتوماتیک کاملاً در دسترس هستند و درست در جلو دسته دنده قرار گرفته‌اند. دکمه های کنترل سیستم صوتی و مسیریاب ماهواره ای روی یک صفحه نمایشگر قرار دارند که در سمت چپ صفحه کیلومترشمار قرار گرفته و یک دکمه ولومی هم درست زیر آن نصب شده است. توجه داشته باشید که فرمان خودرویی که در تصویر می‌بینید، در سمت چپ قرار گرفته و مخصوص تردد در انگلستان و دیگر کشورهایی است که از سمت چپ جاده حرکت می‌کنند. شیشه شیب‌دار جلو، فضای سر مناسبی در اختیار کسانی می‌گذارد که هنگام رانندگی قوز می‌کنند. افراد قد بلند هم مشکلی ندارند و راحت جا می‌شوند؛ چون ارتفاع فرمان قابل تنظیم است. صندلی های چرمی مجهز به گرمکن، بسیار راحتند و تنظیمات زیادی دارند. سرنشینانی که روی صندلی عقب می‌نشینند، احساس می‌کنند در خانه خودشان هستند. طول بیشتر بدنه MG6، نسبت به سایر رقبایش، به آن اجازه می‌دهد تقریباً در تمامی جهات، فضای بیشتری داشته باشد. پنجره های بلند این احساس را القاء می‌کنند که در کابینی امن و محکم پناه گرفته‌اید که رنگ و بوی اسپرت دارد. احساس کاملاً درستی است، چون MG6 سرشار از این احساس است.

بررسی MG6 GT دیزل

این خودرو با دو موتور به بازار عرضه می‌شود: موتور بنزینی 1.8 لیتری مجهز به توربوشارژر  که 156 اسب‌بخار نیرو و 215 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. سرعت این خودرو ظرف 8.4 ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. موتور توربو دیزل 1.9 لیتری، از این هم جذاب‌تر است. این موتور در انگلستان ساخته می‌شود و پاسخ کوبنده‌ای است به هر حرف و حدیث ها و شایعه‌هایی که این روزها به گوشتان می‌خورد. گفتنی است، این موتور مجهز به سیستم تزریق مستقیم سوخت و توربوشارژر متغیر می‌باشد. آمار حیرت‌آور این خودرو نشان می‌دهند که 147 اسب‌بخار نیرو و 350 نیوتن متر گشتاور دارد و سرعت آن ظرف 8.9 ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. البته اعداد و ارقام روی کاغذ فقط نیمی از داستان را می‌گویند و بدگویان وقتی عملکرد واقعی این موتور را بینند، مأیوس خواهند شد. حداکثر گشتاور وقتی به دست می‌آید که دور موتور به 1800 دور بر دقیقه رسیده باشد، ولی این موتور دیزل در دور موتور کمتر هم، از انعطاف‌پذیری شگفت‌آوری برخوردار است. این ماشین با افتخار نشان می‌دهد که هیچکدام از دنده هایش گیج نیستند و وقتی عقربه دور موتور 1200 را نشان می‌دهد، دنده پنج به راحتی جا می‌رود؛ در جاده هم یک کارخانه تولید نیروی واقعی است. این خودرو بسیار تودار است؛ در شروع حرکت مانند یک موتور دیزل واقعی می‌غرد، ولی با عایق‌بندی مناسبی که دارد، حتی وقتی تخته گاز می‌روید هم، سر و صدای موتور به گوش نمی‌رسد. در واقع، کمپانی MG تصمیم گرفته است به MG6 یک اگزوز جذاب با صدای بم بدهد که شما را به یاد گلف GTI Mk2 می‌اندازد.

بررسی MG6 GT دیزل بررسی MG6 GT دیزل

گیربکس شش سرعته، تعویض دنده‌ای نرم ارائه می‌کند و به شما اجازه می‌دهد حداکثر استفاده را از گشتاور بکنید. دسته دنده کوتاه هم حس اسپرت به فضا می‌دهد. در واقع، تنها شکایتی که می‌توان از سیستم انتقال نیرو کرد، لرزش خفیف پدال ها در سرعت های بالاست؛ به خصوص وقتی از سرعت‌تان کم می‌کنید، این لرزش بیشتر به چشم می‌آید. با این حال، این مورد خیلی کم اتفاق می‌افتد و مانع لذت بردن از هندلینگ عالی خودرو نمی‌شود. سال ها پیش وقتی هندلینگ خوب MG ZR را می‌دیدیم، شگفت‌زده می‌شدیم که چطور ممکن است مهندسانی که در کارخانه کوچکی در بیرمنگهام کار می‌کنند، بتوانند قطعات این خودرو را به گونه ای سر هم کنند که چنین عملکرد و تعادلی را از آن بیرون بکشند. بهتر است بدانید بسیاری از همان مهندسان، حالا برای کمپانی جدید MG کار می‌کنند و بسیاری از ویژگی های خوبی که در MG3 دیده‌ایم، اکنون در MG6 نیز، دیده می‌شوند. فرمان چنان تیز و فرز واکنش نشان می‌دهد و سر ماشین با چنان دقتی تغییر مسیر می‌دهد که دهانتان از تعجب باز می‌ماند که مهندسان چطور به این کیفیت دست پیدا کرده‌اند.

بررسی MG6 GT دیزل
بررسی MG6 GT دیزل

شایان ذکر است، کمپانی MG شاسی و سیستم تعلیق را طوری تغییر داده است تا با وزن زیاد موتور دیزل هماهنگ باشند. به جزییات هم توجه زیادی شده است که باعث می‌شود MG6 عملکردی عالی داشته باشد. پستی و بلندی های مسیر خیلی خوب جذب می‌شوند و بدنه چنان نرم و آرام تکان می‌خورد که سرنشینان متوجه نمی‌شوند در حال عبور از روی دست‌انداز هستند. ماشین ثبات بسیار خوبی دارد و رینگ های بزرگ 18 اینچی در تیپ های بالا، ممکن است روی سطوح ناهموار کمی سر و صدا کنند. این خودرو فضای بار بزرگی با ظرفیت 498 لیتر دارد که اگر صندلی های عقب خوابیده شوند، به 1379 لیتر افزایش پیدا می‌کند. میزان انتشار گاز CO2 برابر است با 129 کیلوگرم در هر کیلومتر که رتبه خوبی را نصیب  MG6 می‌کند. در هر دو مدل دیزل و بنزینی، سرعت به صورت الکتریکی به 274 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. اگر چه محدود کردن سرعت قدری مستبدانه به نظر می‌رسد، ولی همین امر باعث شده MG6 از نظر ایمنی رتبه بالایی را کسب کند.

بررسی MG6 GT دیزل

قیمت MG6 GT با موتور 1.8 لیتری بنزینی از 15,455 پوند شروع می‌شود؛ قیمت موتور دیزل هم، 16,995 پوند است. برای خرید بالاترین تیپ یعنی GT TSE هم باید 20,590 پوند پول بپردازید. کیت TSE که به صورت استاندارد روی همه مدل ها نصب شده است، این امکانات را ارائه می‌دهد: سیستم مسیریاب ماهواره‌ای، اتصال بلوتوث، کروز کنترل، کنترل آب و هوای اتوماتیک، دوربین دید عقب، گرمکن صندلی و رینگ های آلومینیومی 18 اینچی. تنها نکته ای که در مورد این خودرو باید مد نظر قرار دهید، این است که اگر در شرایطی مشابه جرمی کلارکسون قرار گرفتید و ماشین MG6 شما خاموش شد، تنها کاری که باید بکنید این است که دنده را خلاص کنید تا ماشین خودش دوباره به صورت اتوماتیک روشن بشود. اگر هم فراموش کردید دنده خلاص کجاست، MG6 یک صفحه نمایشگر کارآمد دارد که می‌تواند جای آن را به شما نشان بدهد.


منبع

TestDriven

برچسب : MG6 , MG , GTI , MG3 , گلف






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

14 نظر

ehsan
5

چه کار می کنند این انگلیسی ها
واقعا بعد المان تک هستند همه در حد خودشون، اون جگوار و لندرورو وبنتلی و رویلز رویس
این هم ام جی
سرعت روی 274 محدود شده؟ موتور دیزلش گشتاورش خیلی بالاس و این سرعت 274 خیلی چالبه
کاش گازوییل ایران هم خوب بود ما هم میتونستیم از این ماشین ها سوار شیم

جوونیمون دراه میرههههه
17:58  1394/06/01
پاسخ دادن
کاربر: mojtaba .a
0

الان نفهمیدم من اینجا خودرو های امریکایی و ژاپنی و تویوتا که سلطان خودرو سازی جهان هست حساب نکردی این متن کاملا تبلبغاتی بود همه مدونن که امجی الان دیگه چینی هست بعد ورشکستگی اگه خوب بود ورشکسته نمیشد الته انصافا از خودرو های کره و چین بهتره ولی ضعف های زیادی هم داره که اصلا نمیگن و متعصبا هم الکی دفاع میکنن برای مثال کیفیت بد داشبرد و متاسفانه قیمت های نا عادلانه در ایران البته واسه همه خودرو ها و اینکه تو ایران بسیار بد فروش هست متاسفانه
19:11  1394/08/15

امید
4

فکر کنم دیگه جایی نمونده که افاضات نکرده باشید
معرفی می کنم آقا مجتبی رکورددار نظرات ...
22:02  1394/08/15

وحید
23

با وقارترین خودروی موجود در بازار ایران > ام جی 6!
23:42  1393/05/11
پاسخ دادن
حسین
5

با سلام
ایا نوع دیزل این خودرو تو ایران هست ؟
10:42  1393/04/16
پاسخ دادن
موعود سحابی
24

خخخخخخخخخخ!! این آخرین جمله،همون تیکه به جرمی خیلی باحال بود!!! ممنون نویسنده!

واقعا تو رده قیمتی100 تومن هیچ رقیبی من نمیتونم به خوبی این ماشین پیدا کنم،

فقط طراحی اصیل "Morris Garage" به تمام این مزدا3 و الانترا و سراتو...میارزه
21:21  1393/03/16
پاسخ دادن
امیر
1

از mazda 3 بهتره ؟ بحق چیزای نشنیده و ندیده.
20:40  1393/07/14

هومن
50

mj عزیز ، این مقاله ترجمه بررسی سایت تخصصی تست دریون از تست ام جی ۶ - موتور دیزل در ماه مارچ ۲۰۱۴ انتشار داده ، است، چقدر راحت تهمت میزنی .
http://www.testdriven.co.uk/mg6-gt-diesel-review
در ضمن میدانستی مجله معروف اتواکسپرس که هرسال از طریق اخذ نظرات مشتریان ، بر روی خودروها ، امتیاز میگذارد ، در سال ۲۰۱۴ با شرکت ۵۰۰۰۰ دارنده خودرو در انگلیس برروی ۱۵۰ برند معروف ، ام جی ۶ در هندلینگ اول ، در ارزش خرید ششم و در اعتماد به برند سوم شد. اگر دچار برندزدگی نشویم ، این برند ۹۰ ساله تازه به ایران آمده بسیار توانمند و قدرتمند هست.

http://www.autoexpress.co.uk/best-cars/driver-power/86712/best-cars-to-own-in-2014
http://www.autoexpress.co.uk/best-cars/86801/best-car-manufacturers-2014

امیدوارم روزی برسد که ما ایرانیها براساس آگاهی و اطلاعاتمان اظهار نظر کنیم.
23:10  1393/03/12
پاسخ دادن
امین
22

آقای هومن کاملا حق با شماست مزدا ۳ و سانتافه و اسپرتیج و آزرا و سوناتا یه حدودی هم کمری جی ال ایکس با قیمتهای دوبرابر و امکانات کمتر هستند . در حالی که ام جی توی جاده و در عمل روی همه این ماشینها را کم کرده . البته به قول شما از روی بی سوادی و نا آگاهی بعضی ها با تعصب از ماشینهای خودشون طرفداری بیجا میکنند.
13:46  1394/02/04

امین
15

واقعا خجالت آوره تا یک نفر یه ماشینو تایید و تمجید میکنه فوری میگن از کمپانی پول گرفتی بیای اینجا و حرف بزنی . آخه نمایندگی ها همه شون به طور قانونی و محترمانه مالکین محترم خودروها را دارند میچاپن و خدماتشون هم افتضاحه مثل نمایندگی اصفهان ام جی که حدود صد و بیست شکایت ازشون شده به خاطر بی احترامی به حقوق مالکین خودرو ولی صحبت اینه که ام جی بی نظیرترین ماشین موجود در بازار ایرانه که میشه با این قیمت پیدا کرد وگرنه ماشین خوب میخوای برو یه بوگاتی ویرون یا مازراتی یا لامبورگینی و پورشه بخر !!!!
13:55  1394/02/04

amin
14

بهتر از این ماشین پیدا کنید!؟
10:30  1393/03/12
پاسخ دادن
mj
2

مطمئنم از کمپانیش پول گرفتید !
01:42  1393/03/12
پاسخ دادن
محمدی
22

این توهم توطئه هنوز که هنوزه تو خون ایرانی هاست. پسرم به حرف هیچ کس اعتماد نکن. خوت یکبار با این ماشین رانندگی کن بعد تصمیم بگیر.
12:43  1393/03/13

رضا
38

این ماشین بینظیره ..... ما الان یه ساله داریم و هیچ مشکلی باهاش نداریم . موتور پر قدرت ام جی 6 باعث شده که تو درگ با ماشین هایی مثل مزدا3 و هیوندای النترا و سوناتا سر بلند بیرون بیاد . .. در خرید این ماشین شک نکنید .
23:32  1393/03/11
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد