بررسی گلف GTI Mk7

بررسی گلف GTI Mk7

امان از دست این سمبل های چهار چرخ، شمشیرهای دو لبه‌ چرخ دار! اگرچه همه خودروسازان به دنبال ساخت یک مدل شاخص و مطرح هستند، ولی توجه داشته باشید که کار ارتقا یا تغییر دادن آن ها ارزان تمام نمی‌شود. پورشه در حال تبدیل 911 به یک اثر هنری است، ظاهراً دستی به سر و گوش ماشین چمن زنی‌شان کشیده‌ و آن را به خودرو اسپرت تبدیل کرده‌اند. از آن طرف هم کمپانی پژو می‌خواهد براساس مدل 205GTi یک فرزند خلف برای خود بسازد. در این میان، فولکس واگن با مدل مطرح GTI بین این دو قرار گرفته است. گفتنی است، موفقیت شگفت‌انگیز مدل های Mk1  و Mk2  با عرضه Mk3 و Mk4 کنار گذاشته شد؛ مدل MK5 عالی بود ولی Mk6 دستاورد بزرگی نبود. اما آیا Mk7 نو رسیده، به ما اجازه می‌دهد بازگشت GTI را با خوشحالی جار بزنیم؟

بررسی گلف GTI Mk7

وقتی از بیرون به آن نگاه می‌کنید، می‌بینید که در برچسب Mk7، فقط اعداد بالا رفته‌اند و تنها تفاوت آن با مدل های قبلی، فقط در جزئیات است. نوار قرمز رنگ GTI، که در شبکه جلو پنجره و حتی داخل چراغ ها هم گسترش پیدا کرده است، همانند سرنخی است که تا Mk1 بازمی‌گردد؛ خود چراغ ها نیز، به روز شده‌اند و مجهز به لامپ های زنون و لامپ های حرکت در روز LED می‌باشند؛

بررسی گلف GTI Mk7

کالیپرهای ترمز قرمز رنگ، از میان رینگ های آلومینیومی 18 اینچی دزدکی بیرون را نگاه می‌کنند؛ گلگیرهای پهن، زیر سپر عقب، اگزوزهای دو قلو و چراغ های ترمز تیره، همگی درست همان چیزهایی هستند که یک GTI برای خاص بودن به آن ها نیاز دارد. شاید به روی خودتان نیاورید، ولی GTI علی رغم برخورداری از ویژگی ها و امکانات خاص و منحصر به فرد، همیشه دست کم گرفته شده است.

بررسی گلف GTI Mk7

سوار آن بشوید تا دو جزء آشنای GTI باعث شوند یادتان برود کجا هستید: دسته دنده‌ای که از توپ گلف الهام گرفته است و روکش صندلی هایی با طرح پیچازی. با همه این حرف ها، موتوری که زیر کاپوت قرار دارد، سبب تفاوت GTI می‌شود؛ درست همین جاست که کمپانی فولکس واگن تغییرات زیادی در آن داده است. یک موتور چهار سیلندر 2 لیتری مجهز به توربوشارژر، که نسخه ارتقا یافته موتور 220PS است ولی در ظاهر تفاوتی با موتور GTI Mk6 ندارد، نیروی این خودرو را تامین می‌کند؛ تنها تفاوت آنها، افزایش نیروی گشتاور از 280 به 350 نیوتن متر است؛ شایان ذکر است، برای استفاده از حداکثر نیروی گشتاور دور موتور باید به 1500 دور بر دقیقه برسد. همین 70 نیوتن متر گشتاور اضافی، مدل جدید گلف را به یک حریف قدرتمند تبدیل می‌کند.

بررسی گلف GTI Mk7 بررسی گلف GTI Mk7

شتاب آن القا کننده حس انعطاف‌پذیری است؛ با دنده چهار می‌توان ظرف کمتر از 5 ثانیه به سرعت 80 تا 112 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرد. رسیدن به این سرعت با دنده شش، کمتر از 6 ثانیه طول می‌کشد. روی جاده هم، این احساس به شما دست می‌دهد که موتوری دارید که دائم می‌غرد. گشتاور 1500 دور بر دقیقه‌ای، در طول مسیر افزایش یافته و به 4600 دور هم می‌رسد؛ معنایش هم این است که گلف GTI همیشه آماده خودنمایی است. عملکرد خوب کمک فنرها و سیستم تعلیق، حتی در جاده های ناهموار، به یادتان می‌اندازد که گلف GTI یک هاچ‌بک معمولی نیست. فرمان، خیلی نرم و دقیق است و باعث می‌شود گلف GTI خیلی خوب به شور و هیجان راننده پاسخ بدهد و در سخت‌ترین مسیرها و جاده ها هم، باعث می‌شود همیشه لبخند روی لب‌هایتان باشد؛ وقتی محکم به فرمان می‌چسبید و گلف را سر یک پیچ تند می‌رانید، شما را مأیوس نخواهد کرد؛ البته میزان چسبندگی به سطح جاده، حد و حدودی دارد و وقتی به آن آستانه می‌رسید، با ملایمت به شما یادآوری می‌کند که قوانین فیزیک هنوز هم در مورد شما اعمال می‌شوند.

بررسی گلف GTI Mk7

شاید بعضی افراد بگویند گلف GTI همه کار می‌کند ولی در هیچ کاری استاد نیست؛ ولی بهتر است بگوییم، این خودرو چیزی ارائه می‌کند که بسیار ارزشمند است: در دسترس بودن. راندن خودروهای اسپرتی که آتش از اگزوزشان زبانه می‌کشد و فرمان خیلی تیز و فرزی دارند، شاید در پیست مسابقه لذت‌بخش باشد، ولی در معابر عمومی، آن میزان از عملکرد بدون استفاده می‌ماند. اگر 980 پوند بیشتر خرج کنید و پکیج Performance را بخرید، علاوه بر برخورداری از قدرت بیشتر، از دیسک ترمزهای بزرگ‌تر و یک دیفرانسیل الکتریکی در جلو استفاده می‌کند که دارای یک واحد چند- صفحه‌ای (multi-plate unit) است که بین پوسته دیفرانسیل و شفت انتقال نیرو قرار گرفته است. وقتی واحد کنترل تشخیص بدهد یکی از چرخ های جلو می‌لغزد، صفحات به کار می‌افتند و انتقال گشتاور به آن چرخ را به تدریج کم می‌کنند. اگر لازم باشد، کل گشتاور هم می‌تواند قطع شود. این واحد چند- صفحه‌ای در واقع یک سیستم انتقال گشتاور است که به راننده اجازه می‌دهد در پیچ های تند، بدون این که از مسیر خارج بشود، نیروی بیشتری را به کار بگیرد. البته گلف GTI مجبور است به خاطر اسم و رسمش هم که شده، شخصیت جدی‌تری داشته باشد؛ معنایش هم این است که می‌تواند اجسام بزرگ را حمل بکند (وقتی صندلی ها خم شده باشند، فضای بار 1270 لیتر خواهد بود)؛ به جای بار زدن هم، می‌توان اعضاء خانواده را به مسافرت برد.

بررسی گلف GTI Mk7

فضای داخلی نیز، افزایش پیدا کرده است؛ به همین خاطر احتمال کمتری وجود دارد که بچه ها سر نشستن روی صندلی دلخواه دعوایشان بشود. یک سیستم ترمز ویژه تصادف نیز، روی مدل جدید این خودرو نصب شده است که در صورت برخورد، به طور خودکار ترمز می‌گیرد. بدین ترتیب، اگر ماشینی از عقب به شما برخورد کند، شما به ماشین جلویی‌ نمی‌زنید. در صورت وقوع تصادف، تجهیزات الکترونیکی دیگری هم وجود دارد که به کار گرفته می‌شوند: کمربندها قفل می‌شوند و از برخورد سرنشینان به یکدیگر جلوگیری می‌کنند، شیشه ها بالا می‌روند و سانروف بسته می‌شود؛ در صورتی که زیاد به وسیله نقلیه جلویی نزدیک شوید، سیستم Front Assist به شما هشدار می‌دهد و ترمزها را آماده می‌کند تا در صورت لزوم از آنها استفاده شود؛ این سیستم دارای گزینه City Emergency Braking نیز هست که در سرعت های زیر 30 کیلومتر، در صورت وقوع تصادف به طور اتوماتیک ترمز می‌گیرد.

بررسی گلف GTI Mk7

با استفاده از گزینه Automatic Distance Control شما می‌توانید فاصله مجاز با خودرو جلویی را تعیین کنید. گلف GTI به لطف سیستم های امنیتی زیاد، پنچ ستاره ایمنی را از آن خود کرده است؛ هم‌چنین، موفق به کسب گواهینامه هایی در زمینه حفظ محیط‌ زیست نیز شده است. مدل جدید گلف، 42 کیلوگرم از مدل قبلی سبک‌تر است و بیشتر این کاهش وزن، به خاطر پلت‌فرم جدید کمپانی سازنده می‌باشد. سیستم Start-Stop به صورت استاندارد روی آن نصب شده است و در کنار گیربکس دستی شش سرعته، مصرف سوخت را در سیکل ترکیبی به 6 لیتر در هر صد کیلومتر می‌رساند و ماشین را برای استفاده روزمره بسیار مناسب می‌کند. Mk7 با قیمت پایه 25845 دلار، فقط 195 دلار از مدل قدیمی گرانتر است. عملکرد بالا، کاربرد روزمره، دلربایی و جذابیت بی رقیب گلف GTI در کنار قیمت مناسب آن، سبب می‌شود این خودرو در صدر جدول خرید و فروش باقی بماند.


منبع

TestDriven

برچسب : GTI , گلف , فولکس واگن






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

کاربر: IBO
4

يعتي تا كي بايد ما حسرت هاچ بك بخوريم...
فوق العاده است اين GTI MK7
08:22  1393/03/11
پاسخ دادن
حامد
6

بسیار عالی... فولکس ماشینهای ماندگار و خاصی تولید میکنه که همه ازش لذت میبرن
20:54  1393/03/10
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
توحید ارومیه : سلام اصغر جان الان کمی تاخیر داره نه در حد 2ماه.من شهریور داشتم 8شهریور تکمیل وجه کردم 9شهریور فاکتور شد 11شهریور پلاک شد 15شهریور نمایندگی ارومیه تحویل گرفتم.پایین تر دوستان مهر نوشتن 3مهر تکمیل وجه 18مهر فاکتور.یکی دیگه 20مهر تکمیل وجه 25مهر فاکتور یکی هم 11مهر تکمیل وجه 25مهر فاکتور.اینا رو پایین تر دوستان مهر ماه نوشتن که بستگی به رنگ انتخابی شون داره.من خودم 2ابان برای رنگ سفید تکمیل وجه کردم هنوز خبری نیست
پیام : تکمیل وجه ۱۳ مهر به بعد کسی فاکتور نشد؟؟؟
ایرانی : اگه همه یکدست و متحد باشیم و یکی دو تا تجمع انجام بشه مجبور میشن شاهین بدن زینب خانم
درانتظار اطلس : باطری گارانتی داره
حسین : آقا سوییچ شاهین م کار نمی‌کنه کسی اطلاع داره چطوری وارد ماشین بشم. شماره پلاکم رو بگم؟
علی : بچه ها کسی اطلاع داره چطوری میشه ویندوز نصب کرد؟ سیستمم بالا نمیاد هر کاری می کنم. رمزم یادم رفته هر چی می زنم.
حسین t8قرمز : من ۳۰ خرداد ثبت نام کردم تحویل ماشینم زنگ زدم به شرکت گفت ۱۳شهریوره برای منم پیامک اومدچک اولم ۳ ماه تعویق افتاده و دقیقا ۱۹ ام که شما شاسی شدید برای من شاسی شده ولی چیزی که پرسجو کردم گفتن ۲۰ تا ۳۰ روز بعد تحویل میشه
a5 اردیبهشت مشکی : سلام دوستان. از ثبت نامی های a5 در ۲۲ اردیبهشت کسی هست که توی مرحله صدور پلاک دو ماه مونده باشه؟ لطفا اگر کسی هم از این ثبت نامی ها تحویل گرفته اعلام کنه. من تا مرحله صدور پلاک رفتم ولی دو ماهه متوقف شده و پلاک نمیشه. کسی راه حلی داره؟
محمد : بدون شک من که ببخیال نمیشم ،ماهایی که دنده ثبت نام کردیم باییییییییید پا فشاری کنیم و حقمون و بگیریم وسلام
X5 اردیبهشت شیراز سفید : سلام دوستان من ۸/۱۷ پلاک شد و تو پروفایل شرکت زده ارسال مدارک همان تاریخ پلاک ولی شماره پلاک تو پروفایل ثبت نشده فقط شماره شاسی ثبت شده سوالم اینه مگه نباید شماره پلاک قبل از رسیدن مدارک ثبت بشه لطفا برا دیگران هم همینطور هست یا ثبت شده یا کلن ثبت نمکنن ممنون میشم اگه دوستان همکاری کنن ضمنا از ارسال مدارک چقدر زمان میبره تا برسه دست مشتری و خود ماشین هم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
توحید ارومیه : سلام اقا صادق پارسال بعضی از طرح ها سود مشارکت 11درصدی داشت بعضی ها بدون سود مشارکت بود.اگه برا شما با سود مشارکت باشه قیمت اون موقع 330بود الان شده 346که 16میلیون گرون شده 8میلیون برای مصوبه شورای رقابت.از 346 کم میشه میمونه 338ت که اونم 161خودتون واریزی داشتین میمونه 177میلیون که از اونم حدودا 17میلیون 200هزار سود مشارکت کم کنی شما چیزی نزدیک 160باید واریز کنی..توی دعوتنامه چه مبلغی اومده برات؟؟؟اگه 177اومده باشه طرح ثبت نامیت بدون. سود مشارکت بوده .که قرار دادت رو نگاه کنی توش نوش
احسان : بله عزیز،منم رفتم پایه دو گرفتم،حتی خدای نکرده تصادف بشه هم بیمه خسارت نمیده،،این نیسان جدیدا تناژش بالا زدن حتی مالیاتشون هم خیلی زیاده،گواهینامه هم حدودا یه6تومنی هزینه داره،دوماهی هم وقت میگیره
محمد : 😆😆😆
ابوالفضل : سلام تحویل یک ماهه با کفی پاششی کسی فاکتور نشده؟؟؟
علی : زنگ زدم نمایندگی یکیشون آشنا بود راهنمایی کرد گفت بعد از تحویل خودرو بهت میگم شکایتتو پر کنی و چطوری اقدام کنی و بهم گفت حالا حالاها بیخیال ماشینت َشو و بهت تحویل نمیدن گفت احتمالا واسه برج 10 بهتون ماشینتونو تحویل میدن من دیگه بیخیالش شدم بچه ها فقط از حقتون و از خسارتتون نگذرید
حمید : سلام ثبت نام 12 بهمن402 تایید لیزینگ اذیتم کردند شد 13 خرداد تحویل سیستمی 29 مهر هفته پیش پیامک از طرف بانک اومد بعدش وام واریز شد بیمه شده الانم مرحله صدور پلاکه ولی پلاک نشده
سایناتک : فعلاتا9آذرکه مهلت پرداخت آذری هاست..هفته چهارم آذرهم که بیادخوبه
رها. دنا 6 دنده دستی پیش فروش 30 بان : سلام دوستان ، ایا کسی از ابانیا هم فاکتوووور شده ؟؟؟ چقدر تاخیره ؟؟؟؟ ممنون از همگی⚘
ایکس 22 کرج : سلام به ایکس 22پرو دنده ای کرج ممنون شما خوبین.پیشاپیش مبارکتون باشه .گرفتین خبر بدین ممنون میشم.نه منم هنوز تحویل نگرفتم گفتن جمعه حمل شده ب سمت تهران . من سیستمی 6 شهریورم قرداد30 خرداد. امروز نمایندگی فیلم خروج ماشینهاروگذاشته بود یدونه 22بود طوسی ولی پلاکش برای من نبود احتمالا فردا پس فردا برسه
..... : دعوت نامه آذر دو روز نیست اومده یه ذره واسه دعوت نامه دی زود نیست؟ از الان؟