دانشجویان قزوین پیشرو در طراحی خودروی هیبریدی/ زمینه صرفه جویی 40 درصدی سوخت فراهم شد

دانشجویان قزوین پیشرو در طراحی خودروی هیبریدی

در شرایطی که در سال 92، متوسط مصرف روزانه بنزین در ایران بیش از 70 میلیون لیتر بوده است و این امر موجب شکل گیری بحران آلودگی هوا در کلان شهرهای ایران شد، دانشجویان قزوینی با ساخت خودروی هیبریدی زمینه صرفه جویی 40 درصدی سوخت را فراهم کردند.
به گزارش خبرنگار مهر، در چند دهه اخیر به دلیل وقوع بحرانهای انرژی درجهان و خطر وابستگی به سوخت فسیلی در کنار آلودگی زیست محیطی ناشی از آن، کشورهای پیشرفته صنعتی با طراحی و تولید انبوه خودروهای هیبریدی و الکتریکی و پاک، به سمت استفاده هرچه بیشتر از انرژی خورشیدی و تجدیدپذیر حرکت می کنند.
بر اساس تازه ترین داده های آژانس بین المللی انرژی، در سال ٢٠١٣ انرژی خورشیدی ، ٠,٨٦ درصد برق دنیا را تولید کرده است و این میزان در سال ٢٠١٤ به یک درصدنزدیک می شود همچنین دراین گزارش آمده در سال گذشته ١٥ کشور از جمله ژاپن واسترالیا، بیش از یک درصد از برق مورد نیاز خود را از طریق انرژی خورشیدی تامین کرده اند.
دانشجویان قزوین پیشرو در طراحی خودروی هیبریدی
در میان کشورهایی که بیشترین میزان برق خود را با استفاده از انرژی خورشیدی تولید می کنند، ایتالیا با ٧,٨ درصد در صدر جدول قرار دارد و بعد از آن آلمان با ٦.٢ درصد و یونان با ٥.٨ درصد قرار دارد.
به گفته سامان میرهادی، مدیر دفتر برق و انرژی روستایی سازمان انرژی های نو، سهم انرژی خورشیدی در تولید انرژی در کشور نزدیک صفر است و بر اساس گفته های معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی تنها ۲۱۹ مگاوات برق با استفاده از انرژی های باد، خورشید و نیروگاههای کوچک آبی تولید می شود.
مسئله دیگری که توجه به انرژیهای پاک را دوچندان می کند مصرف بالای بنزین در کشور و آلودگی هوای ناشی آز آن است.
به گزارش شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در سال 92، متوسط مصرف روزانه بنزین در کشور بیش از 70 میلیون لیتر بوده است که این امر موجب شکل گیری بحران آلودگی هوا در کلان شهرهای ایران شد و براساس صحبتهای علی اکبر سیاری معاون وزیر بهداشت در سال 91 شهر تهران فقط پنج روز هوای پاک داشت.
با توجه به ضعف های موجود و عدم توجه به طرحهای مبتنی بر انرژی پاک، مرکز تحقیقات و مکانیک خودروی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در سال 87 با هدف طراحی خودوری پاک در این دانشگاه تاسیس شد که در این مرکز تاکنون طراحی دو خودروی الکتریکی و هیبریدی، دو خودروی خورشیدی، یک دستگاه موتورسیکلت الکتریکی، یک فروند هواپیمای بدون سرنشین و میکرو ماهواره انجام شده است.
دانشجویان قزوین پیشرو در طراحی خودروی هیبریدی
این مرکز همچنین در زمینه طراحی خودروهای خورشیدی، الکتریکی و هیبریدی رتبه نخست در خاورمیانه را داراست و خودروی خورشیدی این مرکز به نام "هاوین" تنها خودروی خورشیدی ساخته شده در کشور محسوب می شود.

خودروی هیبریدی موجب 40 درصد صرفه جویی در سوخت می شود

خودروهای هیبریدی، نوعی از وسایل نقلیه موتوری هستند که سیستم موتور آنها برای حرکت کردن از ترکیب دویا چند منبع جداگانه انرژی استفاده می‌کند و خودرو این قابلیت را دارد که فقط از یکی از این منابع انرژی یا هر دو آنها در کنار یکدیگر استفاده کند.
بیشتر خودروهای هیبریدی تولید شده تاکنون از نوع بنزینی، الکتریکی هستند گرچه بعضی از خودروسازها مانند پژو فرانسه خود روهای هیبریدی از نوع دیزل، الکتریک نیز تولید کرده اند که نمونه خودروی هیبریدی شرکت پژو با نام پژو 308 در سال 2011 در نمایشگاه خودروی ژنو به نمایش در آمد.
یک موتور هیبریدی به طور کلی از یک موتور بنزینی، یک موتور الکتریکی، ژنراتور و باتری تشکیل شده است که هرکدام از این بخشها دارای مزیتهایی در برابر موتور بنزینی معمولی است، برای مثال موتور بنزینی که در این خودرو وجود دارد شباهت زیادی به موتورهای بنزینی خودروهای بنزینی دارد اما حجم این موتور کوچکتر و نیز دارای تکنولوژی بالاتری نسبت به خودروهای معمولی است که باعث کاهش الودگی و افزایش کارایی می شود.
همچینین موتور الکتریکی در خودروهای هیبریدی هم به عنوان موتورمحرک قادر به کار است و هم به عنوان ژنراتور و زمانی که به این موتور نیاز است موتور با استفاده از باتری ها قادر خواهد بود شتاب مورد نظر را ایجاد کند و زمانی که خودرو نیازی به موتور الکتریکی ندارد و در سراشیبی قرار دارد، موتور الکتریکی با استفاده از سرعت سراشیبی به عنوان یک ژنراتور نیرو را به باتری ها بر می گرداند و موجب شارژ دوباره باتری خودرو می شود.
دانشجویان قزوین پیشرو در طراحی خودروی هیبریدی
عملکرد ژنراتور در موتورهای هیبریدی بسیار شبیه به موتور الکتریکی است با این تفاوت که ژنراتور فقط وظیفه تامین الکتریسیته مورد نیاز موتور را بر عهده دارد نه کار دیگر  و باتری ها در خودروی هیبریدی وسیله ذخیره انرژی برای موتور الکتریکی هستند.
نخستین خودروی هیبریدی جهان در سال 1905 توسط یک مهندس امریکایی به نام اچ. پایپر طراحی شد که موتور طراحی شده توسط وی ترکیبی از موتور بنزینی و الکتریکی بود که می توانست درمدت 10 ثانیه تا سرعت 25 مایل در ساعت شتاب گیرد.
در زمینه طراحی خودروی هیبریدی در ایران مرکز مکانیک و خودروی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین توانسته است دستاوردهای چشمگیری داشته باشد.
این مرکز در سال 1387 با هدف طراحی خودروی پاک در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین تشکیل و موفق به طراحی یک نمونه خودروی هیبریدی چهار نفره با نام پاراکس و یک خودروی 2 نفره الکتریکی شد.
تیم سازنده خودروی پاراکس شامل 16 نفر از فارغ التحصیلان کشور در رشته های مکانیک، برق، کنترل، قدرت، نرم افزار و صنایع است.
دانشجویان قزوین پیشرو در طراحی خودروی هیبریدی
حسین زیارتی، سرپرست تیم طراحی خودروی پاراکس در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: طراحی خودروی پاراکس از مهر ماه سال 90 آغاز شد و این خودرو توانست در همین سال با شرکت در سومین دوره مسابقات طراحی خودروی دانشگاه صنعتی شریف با کسب امیتاز 1259.6 مقام نخست را بدست آورد.
وی در تشریح مزیتهای خودروی پاراکس افزود:سیستم انتقال قدرت و بدنه این خودرو متفاوت و شتاب آن 55 درصد بیشتر از خودروی پراید و مزیت دیگر این خودرو نسبت به موتور بنزینی 40 درصد صرفه جویی در مصرف سوخت است.

زیارتی در مورد ویژگیهای فنی این خودرو بیان کرد: خودروی پاراکس در سه حالت تمام برقی، تمام اسپرت و تمام هیبریدی طراحی شده و در حالت تمام برقی، مانند خودروی برقی عمل می کند و تنها با انرژی الکتریکی حرکت می کند در این حالت سرعت حرکت این خودرو 90 کیلومتر در ساعت است.
وی گفت: در حالت تمام اسپرت هدف افزایش شتاب و سرعت بیشینه به 200 کیلومتر در ساعت می رسد و حالت تمام هیبریدی با هدف کاهش مصرف سوخت طراحی شده است.
زیارتی تصریح کرد: این خودرو در حالت الکتریکی میتواند با 30 دقیقه شارژ مسافت 40 کیلومتری را طی کند و ازجمله امکانات جانبی این خودرو می توان به سیستم پیشرفته مانیتورینگ و نمایش اطلاعات، سیستم عیب یابی و نمایش خودکار و آنلاین، سیستم امنیتی تشخیص هویت راننده با اثر انگشت، قابلیت ذخیره تمامی اطلاعات خودور، اطلاعات دارای برق 220 ولت و سایر امکانات موجود در خودرو های روز دنیا اشاره کرد.

سرپرست تیم طراحی خودروی پاراکس گفت: این خودرو با وزن 960 کیلومتر به صورت پنج دنده طراحی شده و توانایی حمل 4 نفر را دارد، بدنه آن از جنس کامپوزیت و سیستم انتقال قدرت آن از نوع موازی جلو محرک است.

دانشجویان قزوین پیشرو در طراحی خودروی هیبریدی

وی در ارتباط با تولید انبوه این خودرو اظهارداشت: تولید انبوه این خودرو نیازمند توجه دلسوزان محیط زیست، وزارتخانه های مربوطه و صنایع خودرو سازی است.
زیارتی افزود: با توجه به صرفه جویی 40 درصدی در مصرف سوخت با بهره گیری از این خودرو می توان از وابستگی کشور به واردات بنزین و سوختهای فسیلی کم کرد که قدم اول در راه ترویج استفاده از این خودرو پیشتازی ارگان های دولتی در بهره گیری از این خودرو به جای خودروهای بنزینی است.
وی در ارتباط با حمایت از خودروهای پاک یادآورشد: در دولت آلمان قوانینی تصویب شده که استفاده از خودروی الکتریکی و هیبریدی تشویق می شود به طوری که در این کشور قرار است از این خودروها در بخش حمل و نقل عمومی استفاده شود و یا دولت مالزی قصد دارد که 10 درصد از خودروهای خود را با خودروهای هیبریدی جایگزین کند.
زیارتی بیان کرد: دولت می تواند با دریافت مالیات از صنایع آلاینده، این مالیات را به حمایت از تولیدکنندگان و محققین خودروهای پاک اختصاص دهد تا از این طریق صنایع آلاینده نسبت به کاهش آلایندگی فعالیت های خود اقدام کنند و از سوی دیگر بخشی از هزینه های تحقیق و تولید این گونه از خودروها در کشور تامین شود.
بدیهی است در اقصی نقاط کشور جوانان و مبتکران فراوانی هستند که قادرند در صورت حمایت مسئولان زمینه خودکفایی کشور و کاهش مصرف در بخشهای مختلفی را فراهم کنند و با قطع وابستگی تدریجی زمینه شکوفایی اقتصاد و صنعت  را فراهم کنند.
دانشجویان دانشگاه آزاد که این روزها آوازه جهانی در رشته های مختلفی از جمله ربوکاپ، ساخت خودروهای برقی، خورشیدی و دهها اختراع دیگر پیدا کرده اند نمونه ای از خیل اندیشمندان جوانی هستند که می توانند در ارتقاء جایگاه علمی کشور نقش آفرین باشند به شرط آن که آنها را باور کنیم و با اعتماد به جوانان آنها را در عمران وآبادنی کشور و قطع وابستگی ها سهیم کنیم.

منبع

خبرگذاری مهر

برچسب : خودرو , دانشجویان , قزوین , طراحی , هیبریدی , صرفه جویی , سوخت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

16 نظر

کاربر: جاویدیان
0

🤔فرق مهندس آرین که اولین خودروی"هوشمند"برقی رو در دنیا ساخته
با بقیه نخبگان چیه❓


این نخبه نابغه بی همتا ، فرق های اساسی با بقیه نخبگان داره... از جمله اینکه:

1⃣ اولا نیازی ب حمایت دولت نداره بلکه با وجود دو کارخونه اش میتونه اختراعاتش رو تولید کنه کافیه ب مردم بگه ماشین برقی بیست و سه میلیونی دارم با سر میان برا ثبت نام

2⃣ از طرف دیگه ایشون فرصتها متعدد و دعوتنامه بسیاری از کشور ها رو داره و التماسش میکنن و نمیره و میگه میخاد ایران رو سربلند کنه و به نام ایران ماشین مدرن و ارزان تولید کنه در حالیکه بقیه افراد به دنبال یه کیف پر از دلار غش میکنن☝

بنظرتون الان این تیم دانشگاه قزوین چندتاشون ایرانن؟؟


3⃣ و مهمتر از همه ، اینکه اگر مردم تنها ضعف تکنولوژی ایران یعنی صنعت عقب مانده مونتاژی که هر روز میبینندش ، براشون تبدیل به خودروسازی مدرن بشه یک هیولای ذهنی از ناتوانی ایران در جلوی چشماشون ذبح میشه...
اما
حالا ک پراید سوار میشن گاهی ب صنعت موشکی و پهپاد و نانوتکنولوژی و سلولهای بنیادی و هسته ای و فضایی و... هم شک میکنن

و این همون چیزی هست که مسئولین خودباخته ...
18:15  1396/06/10
پاسخ دادن
کاربر: جاویدیان
0

🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 در زمینه خودروهای هوشمند الکتریک مهندس جمشید آرین اولین مخترع دنیاست که بعد از ۱۶۵ سال که اروپا و آمریکا نتونستن مشکلات شارژ طولانی و مسافت کم رو حل کنن
با علم و تکنولوژی که هنوز غولهای خودرو سازی جهان بهش نرسیدن مشکلات رو حل کرد

دوستان...
اسمش رو در اینترنت جستجو کنید و ببینید چه کرده
21:04  1396/06/04
پاسخ دادن
کاربر: جاویدیان
0

دلیل اینکه شبیه پراید هست به نظرم میاد این هست که

اینا طراحی و ساختن شاسی رو انجام ندادن تا کار رو راحت کنن و فقط سیستم موتور برداشتن و الکتریکی کردن

این کار رو مهندس جمشید آرین اصل سال ۱۳۸۹ انجام داده و در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۱ تیبای برقی خودش رو به نمایش گذاشت

مسئولین نمایشگاه ب جمشید آرین 🇮🇷 گفتند
تو تنها ایرانی هستی که ماشینی در کنار بنز و بی ام و گذاشتی

البته تکنولوژی های مهندس ارین رو هنوز بنز و بی ام و در حسرتش هستند چون اونها هنوز ماشین برقی رو مث جارو برقی تو پریز میزنن
و مجبورن ۶ تا ۸ ساعت صبر کنن که شارژ بشه
اما
سیستم شارژ هوشمند مهندس آرین رباتیک هست یعنی ربات میاد و ماشین رو تشخیص میده و شارژ میکنه
و
نکته مهم ک تکنولوژی جهان هنوز توش مونده اینه ک مهندس ارین سیستم شارژ فوق سریع ساخته ک ماشین برقی رو در ۳ دقیقه شارژ میکنه
15:35  1396/06/03
پاسخ دادن
کاربر: جاویدیان
0

دوستان...

متاسفانه دولت عزمی برای کمک به تولید انبوه خودروهای الکتریک نداره

دولت ما نفع خودش و باند مافیای اقتصاد و صنعت که همراهش هستند رو در واردات بیشتر و سرکوب توان علمی و صنعتی داخلی میدونه

اگر راست میگفتن که میخان حمایت کنن و اقتصاد داخلی رو رونق بدن مگر سال ۹۳ رانای برقی تولید نشد؟؟؟؟ پس کو....چرا در دست مردم نیست!؟؟؟!

مگر خودروی چهار چرخ تمام الکتریک توسط روحانی در همین دانشگاه قزوین رونمایی نشد؟؟؟ پس کو نجات مردم از آلودگی هوا؟؟؟ کو تولید انبوه؟؟؟


این اخباری که میبینید
تنها گرا دادن به شرکتهای خارجی هست
ک
بفرمایید ما استعداد یابی کردیم و نخبگان رو کشف کردیم....حالا شما با چند مشت دلار این ها رو دعوت کنید
ما اینقد اینا رو زجر میدیم تا به دعوت شما حواب مثبت بدن


مهندس آرین رو بشناسید 💗 اون مرد پیشگام کل صنعت خودروسازی برقی در جهان هست....بعد از ۸۰ سال فراموشی آمریکا و اروپا
14:11  1396/06/02
پاسخ دادن
حمید
0

خداااااااا
بابا از پراید بکشین بیروووووون . چهار تا چراغ عوض کردن که نشود طراحی...
موتور جارو برقی رم گذاشتین روش شده خودرو هیبریدی...
خدایا خودت ظهور کن...
تا کی باید الاف اینا باشیم...
مردمو چی فرض کردین...
این الان ته خلاقیته دیگه...
13:55  1396/06/02
پاسخ دادن
کوروش
1

مسئولین محترم شماروبه خدا این جوانهارو دریابید خدایارونگهدارشون باشه انشاءالله تعالی.
20:54  1394/07/19
پاسخ دادن
hamed
2

عالیه ما می توانیم و خواهیم توانست....
21:11  1394/07/05
پاسخ دادن
خسرو
1

با سپاس فراوان از وراثان کوروش کبیر . امیددارم تلاش گروهتان به سرانجام دلخواهتان بیانجامد .
21:40  1394/06/28
پاسخ دادن
کاربر: حسین م
1

دمتون گرم خیلی عالی
23:25  1394/02/12
پاسخ دادن
علی
2

خوبه اما اگه رو طراحی بدنه وقت بیشتری میذاشتید بهتر میشد از کنار مثل پرایده
21:24  1394/02/12
پاسخ دادن
مهرداد
1

اکه کسی اطلاعات دقیق در مورد موتور سیکلت های هیبریدی داره لطفا به من بده
12:18  1393/07/20
پاسخ دادن
علی
2

با خسته نباشید به دانشجو عزیز
ما هم گروهی هستیم به طور خصوصی داریم موارد مشابه داریم کار می کنیم با ارزو موفقیت بیشتر برای شما
00:22  1393/05/11
پاسخ دادن
حسام
1

ما تو نانو پیشرفت کردیم اما بازم به خارجی ها نمیرسیم توهسته ای هم اره پیشرفتون خوب بوده
17:58  1393/04/27
پاسخ دادن
میثم
0

این دانشکاه ماشین هیبریدی برقی ایرانی فقط بدرد نمییییییییییییییخوررررررررههههههههههههه فقط خارجییییییییییییییی بهتر است؟
19:50  1393/02/26
پاسخ دادن
حامد
5

کی گفته بدرد نمیخوره.... ما هم باید از یه جایی شروع کنیم و این افراد دارن همین کار میکنن
خیلی دور نیست که یه روزی ماشین هیبریدی هم میسازیم
شاید 10 سال طول بکشه ولی میسازیم
تجربه ثابت کرده که ایرانی ها در فناوری های نو به سرعت پیشرفت میکنن
مثل صنعت هوا فضا، هسته ای ، نانو و ... ولی در مورد فناوری های قدیمی تر خارجی ها از ما جلوترن
23:36  1393/02/26

حامد
10

خودروساز واقعی اینها هستن نه ایرانخودرو یا سایپا!
خیلی عالیه........دمشون گرم
به نظر من باید روی استحکام بدنه و وزن ماشین بیشتر کار کنن چون ماشین پراید با بدنه آهنی و وزن بیشتر همینجوری رو هواست حالا این ماشین باسرعت 200تا!!!
یذره ترسناک میشه :))
12:24  1393/02/25
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
X33 Cross cvt 25 نظر
پارسا. 25 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ماهان : مبارک باشه شاهین پلاس بود منم 15اسفند تکمیل وجه کردم اما فعلا خبری نیست
محم : یکی‌ دو نفرن که با دروغاشون باعث شدن دیگه این گروه کاربرد نداشته باشه معلوم نیست کی‌ راست میگه کی دروغ!!!
شاهین cvt تحویل هفته چهارم دی : منم ۶ اسفند تکمیل وجه کردم cvt پس چرا cvt فاکتور نمیکنند؟
Mostafa : سلام وقت بخیر.از a5 همچنان خبری نیست
محسن اسفند ماه : برادر akbar فردا فاکتور شدم، خواهش می کنم، بازم کمکی بود در خدمتم
محسن سی و یک اسفند ماه بعد از تعطیلات : خانعلی قهرمان تشکر تشکر
وحید : متاسفانه همین الان متوجه شدم اتوبوس حامل خانعلی آچیلیان و اقوام خیلی نزدیکشون که برای انتقام از من عازم تهران بودن پنچر شده، و اتوبوس به مبدا برگشته، باز خدارو شکر دست انتقام خانعلی برای چند وقت از سر من کوتاه شد. خدارو شکر
بهزاد : تو سایتا خیلی گشتم تقریبا حواله های شاهین رو کسی نمیفروشه. منم۲ دی ۲۹۱ واریز کردم. نمیدونم حواله رو بفروشم برم نقدی بخرم الان. یا نگه دارمش درش بیارم همین جی رو. ‌‌.
تارا 30اسفند : سلام وقت بخیر دوستان تارا دستی تحویل 30اسفند بودم دوروز پیش فاکتور وپلاک شده وامروز آماده بارگیری زده کی به نمایندگی می‌ره ممنون میشم جواب بدید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امین : چرخش بچرخه، مبارکتون باشه
x22 بندر : سلام دی ماه تکمیل وجه کردم 1403/11/7 شاسی خورده و هنوز فاکتور نشده و تحویلی 11 خردادم.
اطلس مشکی 8مهر : جناب راعی حادثه اسکله بندر رجایی مربوط به دیروز است و شما امروز به فاصله 3 ساعت و طی دو پیام، نظرات و وعده های متفاوت و متناقضی دادید. بنده و همسرم کارمندیم و اذر 402 اولین پرداخت و 8مهر403 دومین پرداخت را داشتیم و ماشبن فروختیم و الان 7ماه است که وسیله نداریم. هر بار یک وعده و وعیدی دادید برایم سوال است چرا امروز برای سومین بار در سال جاری فروش گذاشتید. لطفا به شعور مردم و هموطنتون توهین نکنید و با زندگی هموطنتون بازی نکنید. یا سایپا وظیفه خودش بداند و روشنگری کند و یا با موج منفی حاصل از تجمع و خبررسانی و نارضایتی مردم کنار بیاید.
اطلس azar : از آن مدیریت محترم تقاضا دارم در صورتی که این جانب را صاحب حق دانستیددستورات لازم در خصوص انتظارات شاکی را صادر فرمایید. همچنین در صورت اینکه شکایت اینجانب ارتباط موضوعی با آن دستگاه نداشته و یا خارج از ماموریت آن سازمان محترم است، این شکایت به صورت سیستمی به دستگاه مرتبط ارجاع گردد.همچنین ازسازمان محترم بازرسی کل کشور تقاضا می کنم دراستای تکلیف تبصره 1 ماده 25 قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد بر نحوه رسیدگی و پاسخگویی به شکایت اینجانب نظارت نماید. در ادامه توضیحات تکمیلی به شرح ذیل اعلام می گردد: ( ..... ) اینجانب ضمن تایید صحت کلیه مندرجات فوق، جهت هرگونه همکاری و ارائه اطلاعات بیشتر به مسئولین دستگاه اجرایی و سازمان بازرسی آمادگی خود را اعلام می نمایم. شماره تماس اینجانب می باشد. با تشکر
اطلس azar : شرکت سایپا با ارسال دیرهنگام دعوت نامه در اسفندماه1403 باعث شد علاوه بر افزایش قیمت که شامل من شد و من در اسفندماه تکمیل وجه کردم و قرار شد یک ماهه خودرو تحویل داده شود ولی با گذشت بیش از یک ماه نه تنها خودرو و تحویل ندادند طی تماس با سامانه 96550 شرکت سایپا اپراتور شرکت تاریخی جهت تحویل اعلام نکردند.با توجه به این که این موضوع باعث ضرر مالی اینجانب و سلب آرامش من و خانواده ام شده است لذا درخواست رسیدگی به این موضوع و احقاق حق و حقوق اینجانب را دارم. با سپاس .
اطلس azar : مدیریت محترم رسیدگی و پاسخگویی به شکایت موضوع: شکایت اینجانب ... به کد ملی ... سلام علیکم احتراماً ضمن عرض خدا قوت، با عنایت به ماده 27 قانون مدیریت خدمات کشوری مبنی بر اینکه در صورت بروز هر گونه تخلف، مسئولین دستگاه های اجرایی مسئولیت پاسخگویی به شکایات مردم را به عهده داشته و با استفاده از ظرفیت تعیین شده در ماده 90 قانون مدیریت خدمات کشوری حق شکایت ارباب رجوعان به مراجع قانونی محفوظ است به استحضار می رساند، اینجانب به دلیل ( عدم اجرای قانون و یا تکالیف قانونی در فرایند ) در ارتباط با دریافت خدمت ( خدمات شرکت سایپا ) در تاریخ ( آذرماه 1403 ) و در محل ( استان تهران، شهرستان تهران ) شکایت دارم. برای اثبات ادعای فوق، می توان از طریق ( بررسی مستندات ) به شرح ( اینجانب در اسفندماه 1402 برای خوردی اطلس شرکت سایپا با تحویل آذرماه 1403 ثبت نام کردم.
محمدرضا | Mohammad Reza : سلام دوستان؛ امروز صبح تماس گرفتن گفتن ماشینت آمادس بیا ببر. رفتم ماشینو از نمایندگی آدابی قم گرفتم کارواش کرده بودن. اولش توضیح دادند درباره ماشین و خودشون پیش چشمام چک کردن و محض احتیاط بعدش یک ساعت از رو چک لیست چک میکردم چیزیش کم نباشه و جک و آچار چرخ و زاپاس و آنتن و مثلث خطر و بکسل بند همراهش بود و امضا کردم. ((⭕️ کوییک GXRL رینگ آلومینیومی رنگ سفید-مشکی - ⭕️ ثبت نام و سخا 21 آبان - ⭕️ پذیرش 22 آبان شماره **120268- ⭕️ تاریخ فاکتور و "عدم دریافت شاسی از وزارت سمت" 27 فروردین 1404 - ⭕️ تاریخ نمایش شماره شاسی در سایپا یدک 31 فروردین 1404 - ⭕️ تاریخ پلاک آنلاین (پلاک جدید) 3 اردیبهشت 1404 - ⭕️ تاریخ چراغ تحویل 4 اردیبهشت 1404 - ⭕️ تاریخ تماس از نمایندگی جهت دریافت 7 اردیبهشت 1404.)) گفتن سند و بیمه نامه یک ماه دیگه از نمایندگی بگیر. کارت و برگ سبز هم میاد دم در خونه. کارت سوخت هم از سایت میشه ثبت نام کرد هم از پلیس 10+. یاعلی...🌹
اطلس azar : https://136.bazresi.ir/dargah/dashboard2/apps درود دوستان این سامانه شکایت ثبت کنید
اردشیر : سلام تحویل 30 خرداد فاکتور شدی
گرفتار رانا : پرداختی جدید فعال شده؟ میگن بابت کمربند یک میلیون هشتصد تومن دیگه باید پرداخت بشه کسی چک کرده؟