دردسرهای خودروی صفر کیلومتر!

دردسرهای خودروی صفر کیلومتر!

منطقه‌خوزستان، یک از متقاضیان خرید خودرو پژوپارس از شرکت ایران خودرو در شهرستان شادگان گفت: این خودرو را صحیح و سالم از نمایندگی گرفتم اما یک‌ماه پس از تحویل خودرو متوجه شدم که قفل‌های مرکزی از کار افتاده، آینه‌های برقی خودرو جمع نمی‌شوند، چراغ‌های روشنایی داخل خودرو، روشن یا خاموش نمی‌شوند، صدای بلندگوها در نمی‌آید و دسته درهای خودرو همه افتاده‌اند.
وی با بیان این‌که خودرویش دارای گارانتی و کارت طلایی است، ادامه‌داد: خودروی خود را به دلیل وجود این نواقص به نمایندگی مجاز ایران‌خودرو در اهواز تحویل دادم و این نمایندگی از 9 اردیبهشت تا 13 اردیبهشت‌ این خودرو را پذیرش کرد اما در نهایت خودرو را به من تحویل داد و اعلام کرد که قطعات خودرو، سوخته و در اهواز موجود نیست و باید از تهران آورده شود. من نیز خودرو را با همان نواقص تحویل گرفتم.
در حال حاضر 20 نمایندگی مجاز خودرو اعم از ایران‌خودرو، سایپا و نمایندگی‌ شرکت‌های خارجی در اهواز زیرنظر اتحادیه لوازم یدکی و نمایندگی مجاز خودرو فعالیت می‌کنند.
درباره مشکلات متقاضیان خرید خودرو، محمود بازرگان، رئیس اتحادیه لوازم یدکی و نمایندگی مجاز خودرو در اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا توضیح داد: وقتی فرد متقاضی خودرو از یک نمایندگی شکایتی داشته باشد باید به اتحادیه مراجعه کند تا ما نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنیم.
وی افزود: نوع نواقص یا خرابی‌های خودروی صفر به‌گونه‌ای است که می‌توان تشخیص داد. این نواقص را فرد تحویل گیرنده به بار آورده یا این‌که از قبل این نواقص در خودرو وجود داشته است. در هر صورت بازرس ما تشخیص می‌دهد که نقص موجود خودرو به خریدار یا نمایندگی مربوط می‌شود.
بازرگان درباره نظارت بر روند عملکرد و فعالیت نمایندگی‌های مجاز خودرو در اهواز ادامه‌داد: ما مرتبا شکایاتی را درباره تحویل خودروها داریم و این مسایل پیگیری می‌شود. نمایندگان ما به دفاتر نمایندگی‌ها می‌روند و این مسایل برای ما مشخص و آشکار است.
وی افزود: درست است که هر خریدار انتظار دارد خودروی صفر کیلومتر بدون نقص و سالم را خریداری کند اما همیشه حق با خریدار نمی‌تواند باشد. بعضی اوقات ما متاسفانه مشاهده می‌کنیم که خریدار قصد دارد مسایلی را با شکایت دنبال کند که ما واقعیات در این زمینه را تشخیص می‌دهیم.بسیاری مواقع بوده که به دلیل ناآشنایی خریدار، در زمان تحویل خودرو سوءاستفاده‌هایی نیز شده است.
وی درباره نحوه رسیدگی به تخلفات تحویل خوردو بیان کرد: اگر تشخیص دادیم لوازم خودرو یا خودرو مشکلی داشته است، صورت‌جلسه می‌شود و این مساله به آن نمایندگی اعلام خواهد شد؛ اگر تمکین کرد که مساله حل شده است اما در غیر این‌صورت از طریق قانونی پیگیری خواهد شد.
در این زمینه علی‌محمد رحمانی‌زاده، معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت و تجارت خوزستان اظهار کرد: ما بر فعالیت و عملکرد نمایندگی‌های مجاز خودرو نظارت می‌کنیم و از مردم می‌خواهیم در صورت داشتن شکایتی، موضوع را به ما اطلاع دهند. برخی پرونده‌های تخلفات نمایندگی‌های فروش خودرو در استان و مابقی در صورت لزوم به تهران ارجاع می‌یابد.
بنا به گزارش سازمان صنعت و تجارت خوزستان در سال‌گذشته 35 فقره شکایت از نمایندگی شرکت ایران‌خودرو در اهواز دریافت شده که 12 فقره از این شکایات به استان تهران و دفتر مرکزی جهت پیگیری فرستاده شد.
همچینین تعداد شکایات مردمی از نمایندگی‌های شرکت سایپا در سال‌گذشته 29 فقره بوده که از این تعداد 17 پرونده به تهران ارجاع یافته است. تعداد شکایات مربوط به نمایندگی‌های شرکت مدیران خودرو 12 فقره و ارسالی به تهران 2 فقره و تعداد شکایات دریافتی مربوط به شرکت آسان‌موتور 10 فقره و ارسالی به دفتر مرکزی 4 فقره بوده است. این شکایات فقط مربوط به نمایندگی‌های فروش در اهواز بوده و آمار کل استان بیش از این است.
امتناع از عرضه خدمات، عدم ایفای تعهدات، عدم تحویل به موقع خودرو، تقلب در ارایه خدمات و گران‌فروشی از عمده‌ترین تخلفات مربوط به نمایندگی‌های فروش شرکت‌های خودرو در اهواز اعلام شده است. در بین پرونده‌ها، شکایتی از یکی از نمایندگی فروش در استان وجود دارد که متقاضی آن بیش از سه سال پیش خودروی خود را تحویل گرفته اما هنوز اسناد و مدارک آن نیامده و ماشین نیز پلاک نشده است.
اگرچه ممکن است محصولات تولیدی شرکت‌های خودروساز به‌دلیل تولید انبوه و تراکم و افزایش تقاضای مردم برای خرید خودرو، در حین تولید، دچار نواقصی شود اما دلیل نمی‌شود بر این نواقص و تخلفات موجود سرپوش گذاشت.
بگذریم از این‌که مشخص نیست چرا شرکت‌های خودروساز ناظر ندارند و این‌که شرکت‌های خودروساز هم نظارت جدی بر عملکرد دفاتر و نمایندگی‌های خود ندارند اما لازم است مردم در صورت وجود هرگونه تخلف و عدم عمل به تعهدات از سوی نمایندگی فروش خودرو و لوازم یدکی، مراتب را به ارگان‌های نظارتی اعلام کنند تا هرچه سریع‌تر به مشکلات مربوطه، رسیدگی و از خسارات و هزینه‌های اضافی جلوگیری شود. شرکت‌های خودروساز که دست مردم و شهرستانی‌ها از آن‌ها کوتاه است باید در مقابل فعالیت و عملکرد خود و نمایندگی‌های خود پاسخگو باشند.

منبع

ایسنا

برچسب : خودرو , صفر , پژو , پرشیا , دردسر , خراب , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

6 نظر

رشید
1

دلتون خوشه ها!!!
اینا همشون دستشون توی یه کاسه است...
14:23  1393/02/18
پاسخ دادن
امیر
1

مدیران خودروساز داخلی بهتر است سری به اروپا بزنند ببینند استاندارد در
خودروهای امروزی یعنی چه!!؟خودروی bmw 320 با موتور دیزل فقط پنج لیتر
در صد کیلومتر مصرف دارد با دو برابر اسب بخار خودروی پارس که ده لیتر
مصرف دارد!!!خوب دولت محترم که میخواهد سوخت را به قیمت فوب خلیج
فارس پای مردم حساب کند قیمت خودرو را هم فوب دبی به مردم بدهد.
نمی شود با معیار دوگانه با مردم رفتار کرد.تا کی خودروسازهای بی مسولیت
باید حمایت شوند به قیمت الودگی هوای شهرها و کشتار مردم در جاده ها
با ایمنی پایین خودروهای تولیدی؟
13:15  1393/02/17
پاسخ دادن
کاربر: میرسجاد
2

دزد سر گردنه که میگن اینا هستن.
11:20  1393/02/17
پاسخ دادن
امین
3

هدف پوله نه خدمات اگه مردم بیان دست به دست هم بدن ونخرن 1ماهه به دست پامون میفتن
20:39  1393/02/16
پاسخ دادن
میثم
4

من گفتم ماشین گران مردم نمیخرم فهمیدی ایران خودرو سایپا یارانه توقف شد؟
13:28  1393/02/16
پاسخ دادن
کاربر: ژاوی هرناندز
11


گارانتیشون بخوره تو سرشون ، انقدر بند و تبصره داره که آخرش میفهمی گارانتی هیچ ایرادی رو شامل نمیشه و عملا بدرد نمیخوره .
15:09  1393/02/16

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
990
 
پربحث ترین خودروی
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 57 نظر
7Mosi 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
میلاد : داداش اینا تبصره هایی ایجاد کردن که قشنک‌میزنن زیر سود مشارکت. الان یه جا نوشته "در فرض عدم افزایش قیمت، سود مشارکت به خریدار تعلق می گیرد" از این جمله چی نتیجه میگیری؟
J4مشکی گیلان : سلام من ثبت نامی ۳۱ خرداد بودم ۲۲ مهر موعود تحویلم بود ولی ۱ دی ماشینو تحویل گرفتم ۸ ماه طول کشید ولی سود تاخیر از ۲۲ مهر لحاظ شد یعتی ۲ ماهو خورده ای. نقدی خریده بودم ۷۹۱ تومن. این دوماه سود تاخیرش چقدر میشه؟؟؟؟ من تماس گرفتم گفتن ۳۶ درصد سالیانه هست. هرجور حساب میکنم ۴. ۵ تومن بیشتر نمیشه. ایا همین مبلغه یا اشتباه میکنم. دوستان نحوه محاسبشو لطفا بگن. واینکه شکایت نگردم تماس گرفتم گفتن ک از اردیبهشت دارن سود تاخیر میدن تا خرداد طدل میکشه ایا راست میگن یا الکیه؟؟ و باید شکایت کرد. اونایی ک تجربشو دارن لطقا به اشتراگ بذارن ممنون میشم. در مورد ماشین هم بگم ماشین بدی نیست. فقط به محض خرید اولین کار نانو سرامیک کنین بخاطر کیفیت رنگ. مشکل دیگ نداره.
وحید تی ۸ : ادم این مسعود پزشکیان که انقدر شرینه ادم ۳بار دارش بزنه دوباره زندش کنه دوباره دارش بزنه که انقدر نمکش زیاده کم کنه بامردم انقدر شوخی نکنه
تارادستی فروردین : ن‌بایدبریدسایت نگاکنید
تارا تیتانیومv4 : کلاه سرت رفته بنده خدا اون پول رو اگه پارسال میدادی لبو، الان ۴میلیارد کاسب بودی
سهند دی ماه : والا فقط ماشین رو بدن پارسال تابستون هیچ شد عیدمون هیچ شدتابستون امسال حداقل ابرومون پیش بچه ها حفظ بشه خداازشون‌نگذره شدیم‌گاو پیشونی سپید همه هی میگند چی شد چی شد ... خدارو خوش میاد کاش اینا به کارما اعتقاد داشتند خداانءشاالله جوابشونو بده ماسهند رو یه جور. اطلس رو ازمهرپارسال یه جور کوییک و ساینا وشاهین یه جور درکمال پررویی بیان باز فروش بزارند ادم گریه اش میگیره انءشاالله بزودی تحویل بگیرید وچرخ ماشین هاتون بچرخه❤️
ساسان : چوپان دروغگو یک دروغ گفت وتوکتابها هرسال ازش یاد میکنن....من نمیدونم درمورد اینها چی باید بنویسن وکجا....دیگه به چشم‌های خودم هم اعتماد ندارم..
الهام x5 آذر : من نقدی پرداخت کردم و همون روز شاسی و فاکتور باهم شد. امروز هم بیمه سبز شد. نمایندگی بهم گفت تا سه ماه بعد ماشین رو میدن. ولی امیدوارم همینطور که تند تند پروفایل داره سبز میشه ادامه پیدا کنه و به قول شما تا اواخر خرداد ماشین دستمون باشه
هادی : آقایون سلام من تحویل خرداد است سه ماهه بوده آیا همان 3 ماه تحویل میدن یا دیرتر
شاهین اتومات cvt : سلام کسانی که تکمیل وجه و سخا تاریخ یکم اسفند هستن. اگر فاکتور شدن اطلاع رسانی کنن. انگار آذر ماه دیگه همه تموم شدن. از آذر تا ۱ اسفند هیچ دعوتنامه و هیچ تکمیل وجهی نبوده.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ستار : سلام ببخشید کسی خبر داره دعوتنامه هایما اس 7تحویل‌خرداد‌کی میاد؟
وکیلی : خدا ازشون نگذره روز ثبتنام گفتن قیمت قطعی
بهمن زورگیر : مراقب پیامهای عوامل شرکت باشید بهترین راه تجمع جلو سازمان صمت (صنعت معدن تجارت) هست که مرجع نظارت بر عملکرد شرکتهاس و رسانه ای کردن موضوع. آدرس خ22 بهمن مجتمع اداری جنب بزرگراه
آریزو5 : مراقب پیامهای عوامل شرکت باشید بهترین راه تجمع جلو سازمان صمت (صنعت معدن تجارت) هست که مرجع نظارت بر عملکرد شرکتهاس و رسانه ای کردن موضوع.آدرس خ 22بهمن مجتمع اداری جنب بزرگراه
سعید : موقع ثبت نام گفتن قطعی هس چند بار گفتم دیون چقد میشه گفتن 3 میلیون نهایت 10 میلیون میشه آنموقع راست حرف میزدن عمرا ثبت نام میکردم
آریزو5 : آدرس سازمان صمت فکر کنم خیابان 22بهمن جنب بزرگراه داخل مجتمع اداری باشه.
اپشنال خرداد404پیش فروش : خواهشا پیش فروش اتومات جواب بده تاچه تاریخی فاکتورشده؟
محمدمتین ساینادوگانه : هردوستی عزیزی بزرگواری خداییش ماشینش فاکتورشدآماردقیق بده که ماشینش فاکتورشده..همه ی ماهموطن هستیم برادرهستیم.اطلاع درست بدین حداقل دوستمون هموطن‌مون ازنگرانی دربیاد..خیلی ازاین بزرگواران چشم انتظاره ماشینشون هستن.امیدوارم که خداوندمتعال گره ازمشکلات تمام عزیزان وبزرگواران و هموطن هامون بازکنه انشااله.عاقبت بخیرباشین انشااله
آریزو5 : مراقب پیامهای عوامل شرکت باشید بهترین راه تجمع جلو سازمان صمت (صنعت معدن تجارت) هست که مرجع نظارت بر عملکرد شرکتهاس و رسانه ای کردن موضوع.
یاشا : پس خبر نداری بنده خدا برو یه سر به کرمان موتور و مدیران بزن پارسال پول کامل رو دادن قبل از اینکه ماشین رو تحویل بدن ازشون 10 درصد دیون دولتی گرفتن. ماشین های ندل 1404 باید بند دیون دولتی رو بدن حدود 10 درصد قیمته ماشینه ربطی هم نداره پول کامل دادی یا ندادید این دیون رو ندی ماشینی بهت نمیدن