دردسرهای خودروی صفر کیلومتر!

دردسرهای خودروی صفر کیلومتر!

منطقه‌خوزستان، یک از متقاضیان خرید خودرو پژوپارس از شرکت ایران خودرو در شهرستان شادگان گفت: این خودرو را صحیح و سالم از نمایندگی گرفتم اما یک‌ماه پس از تحویل خودرو متوجه شدم که قفل‌های مرکزی از کار افتاده، آینه‌های برقی خودرو جمع نمی‌شوند، چراغ‌های روشنایی داخل خودرو، روشن یا خاموش نمی‌شوند، صدای بلندگوها در نمی‌آید و دسته درهای خودرو همه افتاده‌اند.
وی با بیان این‌که خودرویش دارای گارانتی و کارت طلایی است، ادامه‌داد: خودروی خود را به دلیل وجود این نواقص به نمایندگی مجاز ایران‌خودرو در اهواز تحویل دادم و این نمایندگی از 9 اردیبهشت تا 13 اردیبهشت‌ این خودرو را پذیرش کرد اما در نهایت خودرو را به من تحویل داد و اعلام کرد که قطعات خودرو، سوخته و در اهواز موجود نیست و باید از تهران آورده شود. من نیز خودرو را با همان نواقص تحویل گرفتم.
در حال حاضر 20 نمایندگی مجاز خودرو اعم از ایران‌خودرو، سایپا و نمایندگی‌ شرکت‌های خارجی در اهواز زیرنظر اتحادیه لوازم یدکی و نمایندگی مجاز خودرو فعالیت می‌کنند.
درباره مشکلات متقاضیان خرید خودرو، محمود بازرگان، رئیس اتحادیه لوازم یدکی و نمایندگی مجاز خودرو در اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا توضیح داد: وقتی فرد متقاضی خودرو از یک نمایندگی شکایتی داشته باشد باید به اتحادیه مراجعه کند تا ما نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنیم.
وی افزود: نوع نواقص یا خرابی‌های خودروی صفر به‌گونه‌ای است که می‌توان تشخیص داد. این نواقص را فرد تحویل گیرنده به بار آورده یا این‌که از قبل این نواقص در خودرو وجود داشته است. در هر صورت بازرس ما تشخیص می‌دهد که نقص موجود خودرو به خریدار یا نمایندگی مربوط می‌شود.
بازرگان درباره نظارت بر روند عملکرد و فعالیت نمایندگی‌های مجاز خودرو در اهواز ادامه‌داد: ما مرتبا شکایاتی را درباره تحویل خودروها داریم و این مسایل پیگیری می‌شود. نمایندگان ما به دفاتر نمایندگی‌ها می‌روند و این مسایل برای ما مشخص و آشکار است.
وی افزود: درست است که هر خریدار انتظار دارد خودروی صفر کیلومتر بدون نقص و سالم را خریداری کند اما همیشه حق با خریدار نمی‌تواند باشد. بعضی اوقات ما متاسفانه مشاهده می‌کنیم که خریدار قصد دارد مسایلی را با شکایت دنبال کند که ما واقعیات در این زمینه را تشخیص می‌دهیم.بسیاری مواقع بوده که به دلیل ناآشنایی خریدار، در زمان تحویل خودرو سوءاستفاده‌هایی نیز شده است.
وی درباره نحوه رسیدگی به تخلفات تحویل خوردو بیان کرد: اگر تشخیص دادیم لوازم خودرو یا خودرو مشکلی داشته است، صورت‌جلسه می‌شود و این مساله به آن نمایندگی اعلام خواهد شد؛ اگر تمکین کرد که مساله حل شده است اما در غیر این‌صورت از طریق قانونی پیگیری خواهد شد.
در این زمینه علی‌محمد رحمانی‌زاده، معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت و تجارت خوزستان اظهار کرد: ما بر فعالیت و عملکرد نمایندگی‌های مجاز خودرو نظارت می‌کنیم و از مردم می‌خواهیم در صورت داشتن شکایتی، موضوع را به ما اطلاع دهند. برخی پرونده‌های تخلفات نمایندگی‌های فروش خودرو در استان و مابقی در صورت لزوم به تهران ارجاع می‌یابد.
بنا به گزارش سازمان صنعت و تجارت خوزستان در سال‌گذشته 35 فقره شکایت از نمایندگی شرکت ایران‌خودرو در اهواز دریافت شده که 12 فقره از این شکایات به استان تهران و دفتر مرکزی جهت پیگیری فرستاده شد.
همچینین تعداد شکایات مردمی از نمایندگی‌های شرکت سایپا در سال‌گذشته 29 فقره بوده که از این تعداد 17 پرونده به تهران ارجاع یافته است. تعداد شکایات مربوط به نمایندگی‌های شرکت مدیران خودرو 12 فقره و ارسالی به تهران 2 فقره و تعداد شکایات دریافتی مربوط به شرکت آسان‌موتور 10 فقره و ارسالی به دفتر مرکزی 4 فقره بوده است. این شکایات فقط مربوط به نمایندگی‌های فروش در اهواز بوده و آمار کل استان بیش از این است.
امتناع از عرضه خدمات، عدم ایفای تعهدات، عدم تحویل به موقع خودرو، تقلب در ارایه خدمات و گران‌فروشی از عمده‌ترین تخلفات مربوط به نمایندگی‌های فروش شرکت‌های خودرو در اهواز اعلام شده است. در بین پرونده‌ها، شکایتی از یکی از نمایندگی فروش در استان وجود دارد که متقاضی آن بیش از سه سال پیش خودروی خود را تحویل گرفته اما هنوز اسناد و مدارک آن نیامده و ماشین نیز پلاک نشده است.
اگرچه ممکن است محصولات تولیدی شرکت‌های خودروساز به‌دلیل تولید انبوه و تراکم و افزایش تقاضای مردم برای خرید خودرو، در حین تولید، دچار نواقصی شود اما دلیل نمی‌شود بر این نواقص و تخلفات موجود سرپوش گذاشت.
بگذریم از این‌که مشخص نیست چرا شرکت‌های خودروساز ناظر ندارند و این‌که شرکت‌های خودروساز هم نظارت جدی بر عملکرد دفاتر و نمایندگی‌های خود ندارند اما لازم است مردم در صورت وجود هرگونه تخلف و عدم عمل به تعهدات از سوی نمایندگی فروش خودرو و لوازم یدکی، مراتب را به ارگان‌های نظارتی اعلام کنند تا هرچه سریع‌تر به مشکلات مربوطه، رسیدگی و از خسارات و هزینه‌های اضافی جلوگیری شود. شرکت‌های خودروساز که دست مردم و شهرستانی‌ها از آن‌ها کوتاه است باید در مقابل فعالیت و عملکرد خود و نمایندگی‌های خود پاسخگو باشند.

منبع

ایسنا

برچسب : خودرو , صفر , پژو , پرشیا , دردسر , خراب , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

6 نظر

رشید
1

دلتون خوشه ها!!!
اینا همشون دستشون توی یه کاسه است...
14:23  1393/02/18
پاسخ دادن
امیر
1

مدیران خودروساز داخلی بهتر است سری به اروپا بزنند ببینند استاندارد در
خودروهای امروزی یعنی چه!!؟خودروی bmw 320 با موتور دیزل فقط پنج لیتر
در صد کیلومتر مصرف دارد با دو برابر اسب بخار خودروی پارس که ده لیتر
مصرف دارد!!!خوب دولت محترم که میخواهد سوخت را به قیمت فوب خلیج
فارس پای مردم حساب کند قیمت خودرو را هم فوب دبی به مردم بدهد.
نمی شود با معیار دوگانه با مردم رفتار کرد.تا کی خودروسازهای بی مسولیت
باید حمایت شوند به قیمت الودگی هوای شهرها و کشتار مردم در جاده ها
با ایمنی پایین خودروهای تولیدی؟
13:15  1393/02/17
پاسخ دادن
کاربر: میرسجاد
2

دزد سر گردنه که میگن اینا هستن.
11:20  1393/02/17
پاسخ دادن
امین
3

هدف پوله نه خدمات اگه مردم بیان دست به دست هم بدن ونخرن 1ماهه به دست پامون میفتن
20:39  1393/02/16
پاسخ دادن
میثم
4

من گفتم ماشین گران مردم نمیخرم فهمیدی ایران خودرو سایپا یارانه توقف شد؟
13:28  1393/02/16
پاسخ دادن
کاربر: ژاوی هرناندز
11


گارانتیشون بخوره تو سرشون ، انقدر بند و تبصره داره که آخرش میفهمی گارانتی هیچ ایرادی رو شامل نمیشه و عملا بدرد نمیخوره .
15:09  1393/02/16

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
X33 Cross cvt 25 نظر
پارسا. 24 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
خانعلی آچیلان : بچه های زابل هر کی تو گروه هست اعلام کنه ، فردا ساعت 12 اتوبوس گرفتم بریم خونه ی وحید
وحید : محسن خیلی داری حرفهای بد می زنیا، برو تو اتاقت در رو ببند به کارهای بدت فکر کن، بی تربیت
بستان j4 : از زمان بارگیری تا تحویل چند روز زمان میبره؟
شاهین جی واریز 29.9.1403 : دزد که شاخ و دم نداره حالا یکی از در و دیوار بالا میاره یکی هم این شکلی قشنگ بدون اینکه از دیواری بالا بره پول مردم رو بالا می‌کشه هیچ کسی هم نیست که بیاد حق مردم رو ازشون بگیره چون دستشون تو یک کاسه هست همین کارها رو کردن که الان مملکتمون به این وضعیت کشیده شده
وحید : عظیم زاده خرام زاده من خودم این پیج رو راه انداختم
مبین 30 اسفند : دقیقاً منم شرایط شما را دارم.نمیدانم التماس هم بکنیم نمیدم.
محمد : خانعلی آچیلان کجایی؟ دقیقا کجای زابل هستی؟
علی ری را : سلام آقای عظیم زاده ببخشید بزرگوار شما ساکن کدام شهر هستید
عظیم زاده : خانعلی جان ، اسم فامیل شما آچیلان به چه معناست بزرگوار
محسن اسفند ماه : همراهان گرامی همانگونه که قبلا عرض کردم ماهیت ما مان من برای همه روشن شده، از همگان خواستار صعه صدر برای آیندگان هستم با تشکر خانعلی آچیلان
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سورن دوگانه : سلام دوستان کسی اطلاع داره ببینم میتونم سورن دوگانه رو به تک سوز تبدیل کنم؟ لطفا اگه کسی راهی بلده اطلاع بده
امیر : سلام من میخوام پیکان‌ پژویی بخرم به نظر شما مصرف ش زیاد نیست
مهرسام : واسه من رنگ سفیدتحویلم 9خردادبود
محمد : شما سقف فلزی فاکتور شدی
در انتظار اطلس : شما هم قرچکید؟
مقدم : دوستان کسی میدونه هزینه تعویض پلاک سورن دوگانه چقده؟
207 فوری خرداد : منم تیتانیوم تحویل 4 خردادم هنوز فاکتور نشدم
اپشنال خرداد404پیش فروش : اپشنال بودید؟
ماندانا : سلام شما چه رنگی هستید. من تحویل 10خرداد پانا رینگ فولاد رنگ تیتانیونم هنوز فاکتورنشدم؟
سارا : 14خرداد