دردسرهای خودروی صفر کیلومتر!

دردسرهای خودروی صفر کیلومتر!

منطقه‌خوزستان، یک از متقاضیان خرید خودرو پژوپارس از شرکت ایران خودرو در شهرستان شادگان گفت: این خودرو را صحیح و سالم از نمایندگی گرفتم اما یک‌ماه پس از تحویل خودرو متوجه شدم که قفل‌های مرکزی از کار افتاده، آینه‌های برقی خودرو جمع نمی‌شوند، چراغ‌های روشنایی داخل خودرو، روشن یا خاموش نمی‌شوند، صدای بلندگوها در نمی‌آید و دسته درهای خودرو همه افتاده‌اند.
وی با بیان این‌که خودرویش دارای گارانتی و کارت طلایی است، ادامه‌داد: خودروی خود را به دلیل وجود این نواقص به نمایندگی مجاز ایران‌خودرو در اهواز تحویل دادم و این نمایندگی از 9 اردیبهشت تا 13 اردیبهشت‌ این خودرو را پذیرش کرد اما در نهایت خودرو را به من تحویل داد و اعلام کرد که قطعات خودرو، سوخته و در اهواز موجود نیست و باید از تهران آورده شود. من نیز خودرو را با همان نواقص تحویل گرفتم.
در حال حاضر 20 نمایندگی مجاز خودرو اعم از ایران‌خودرو، سایپا و نمایندگی‌ شرکت‌های خارجی در اهواز زیرنظر اتحادیه لوازم یدکی و نمایندگی مجاز خودرو فعالیت می‌کنند.
درباره مشکلات متقاضیان خرید خودرو، محمود بازرگان، رئیس اتحادیه لوازم یدکی و نمایندگی مجاز خودرو در اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا توضیح داد: وقتی فرد متقاضی خودرو از یک نمایندگی شکایتی داشته باشد باید به اتحادیه مراجعه کند تا ما نسبت به پیگیری موضوع اقدام کنیم.
وی افزود: نوع نواقص یا خرابی‌های خودروی صفر به‌گونه‌ای است که می‌توان تشخیص داد. این نواقص را فرد تحویل گیرنده به بار آورده یا این‌که از قبل این نواقص در خودرو وجود داشته است. در هر صورت بازرس ما تشخیص می‌دهد که نقص موجود خودرو به خریدار یا نمایندگی مربوط می‌شود.
بازرگان درباره نظارت بر روند عملکرد و فعالیت نمایندگی‌های مجاز خودرو در اهواز ادامه‌داد: ما مرتبا شکایاتی را درباره تحویل خودروها داریم و این مسایل پیگیری می‌شود. نمایندگان ما به دفاتر نمایندگی‌ها می‌روند و این مسایل برای ما مشخص و آشکار است.
وی افزود: درست است که هر خریدار انتظار دارد خودروی صفر کیلومتر بدون نقص و سالم را خریداری کند اما همیشه حق با خریدار نمی‌تواند باشد. بعضی اوقات ما متاسفانه مشاهده می‌کنیم که خریدار قصد دارد مسایلی را با شکایت دنبال کند که ما واقعیات در این زمینه را تشخیص می‌دهیم.بسیاری مواقع بوده که به دلیل ناآشنایی خریدار، در زمان تحویل خودرو سوءاستفاده‌هایی نیز شده است.
وی درباره نحوه رسیدگی به تخلفات تحویل خوردو بیان کرد: اگر تشخیص دادیم لوازم خودرو یا خودرو مشکلی داشته است، صورت‌جلسه می‌شود و این مساله به آن نمایندگی اعلام خواهد شد؛ اگر تمکین کرد که مساله حل شده است اما در غیر این‌صورت از طریق قانونی پیگیری خواهد شد.
در این زمینه علی‌محمد رحمانی‌زاده، معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت و تجارت خوزستان اظهار کرد: ما بر فعالیت و عملکرد نمایندگی‌های مجاز خودرو نظارت می‌کنیم و از مردم می‌خواهیم در صورت داشتن شکایتی، موضوع را به ما اطلاع دهند. برخی پرونده‌های تخلفات نمایندگی‌های فروش خودرو در استان و مابقی در صورت لزوم به تهران ارجاع می‌یابد.
بنا به گزارش سازمان صنعت و تجارت خوزستان در سال‌گذشته 35 فقره شکایت از نمایندگی شرکت ایران‌خودرو در اهواز دریافت شده که 12 فقره از این شکایات به استان تهران و دفتر مرکزی جهت پیگیری فرستاده شد.
همچینین تعداد شکایات مردمی از نمایندگی‌های شرکت سایپا در سال‌گذشته 29 فقره بوده که از این تعداد 17 پرونده به تهران ارجاع یافته است. تعداد شکایات مربوط به نمایندگی‌های شرکت مدیران خودرو 12 فقره و ارسالی به تهران 2 فقره و تعداد شکایات دریافتی مربوط به شرکت آسان‌موتور 10 فقره و ارسالی به دفتر مرکزی 4 فقره بوده است. این شکایات فقط مربوط به نمایندگی‌های فروش در اهواز بوده و آمار کل استان بیش از این است.
امتناع از عرضه خدمات، عدم ایفای تعهدات، عدم تحویل به موقع خودرو، تقلب در ارایه خدمات و گران‌فروشی از عمده‌ترین تخلفات مربوط به نمایندگی‌های فروش شرکت‌های خودرو در اهواز اعلام شده است. در بین پرونده‌ها، شکایتی از یکی از نمایندگی فروش در استان وجود دارد که متقاضی آن بیش از سه سال پیش خودروی خود را تحویل گرفته اما هنوز اسناد و مدارک آن نیامده و ماشین نیز پلاک نشده است.
اگرچه ممکن است محصولات تولیدی شرکت‌های خودروساز به‌دلیل تولید انبوه و تراکم و افزایش تقاضای مردم برای خرید خودرو، در حین تولید، دچار نواقصی شود اما دلیل نمی‌شود بر این نواقص و تخلفات موجود سرپوش گذاشت.
بگذریم از این‌که مشخص نیست چرا شرکت‌های خودروساز ناظر ندارند و این‌که شرکت‌های خودروساز هم نظارت جدی بر عملکرد دفاتر و نمایندگی‌های خود ندارند اما لازم است مردم در صورت وجود هرگونه تخلف و عدم عمل به تعهدات از سوی نمایندگی فروش خودرو و لوازم یدکی، مراتب را به ارگان‌های نظارتی اعلام کنند تا هرچه سریع‌تر به مشکلات مربوطه، رسیدگی و از خسارات و هزینه‌های اضافی جلوگیری شود. شرکت‌های خودروساز که دست مردم و شهرستانی‌ها از آن‌ها کوتاه است باید در مقابل فعالیت و عملکرد خود و نمایندگی‌های خود پاسخگو باشند.

منبع

ایسنا

برچسب : خودرو , صفر , پژو , پرشیا , دردسر , خراب , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

6 نظر

رشید
1

دلتون خوشه ها!!!
اینا همشون دستشون توی یه کاسه است...
14:23  1393/02/18
گزارش
پاسخ دادن
امیر
1

مدیران خودروساز داخلی بهتر است سری به اروپا بزنند ببینند استاندارد در
خودروهای امروزی یعنی چه!!؟خودروی bmw 320 با موتور دیزل فقط پنج لیتر
در صد کیلومتر مصرف دارد با دو برابر اسب بخار خودروی پارس که ده لیتر
مصرف دارد!!!خوب دولت محترم که میخواهد سوخت را به قیمت فوب خلیج
فارس پای مردم حساب کند قیمت خودرو را هم فوب دبی به مردم بدهد.
نمی شود با معیار دوگانه با مردم رفتار کرد.تا کی خودروسازهای بی مسولیت
باید حمایت شوند به قیمت الودگی هوای شهرها و کشتار مردم در جاده ها
با ایمنی پایین خودروهای تولیدی؟
13:15  1393/02/17
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: میرسجاد
2

دزد سر گردنه که میگن اینا هستن.
11:20  1393/02/17
گزارش
پاسخ دادن
امین
3

هدف پوله نه خدمات اگه مردم بیان دست به دست هم بدن ونخرن 1ماهه به دست پامون میفتن
20:39  1393/02/16
گزارش
پاسخ دادن
میثم
4

من گفتم ماشین گران مردم نمیخرم فهمیدی ایران خودرو سایپا یارانه توقف شد؟
13:28  1393/02/16
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: ژاوی هرناندز
11


گارانتیشون بخوره تو سرشون ، انقدر بند و تبصره داره که آخرش میفهمی گارانتی هیچ ایرادی رو شامل نمیشه و عملا بدرد نمیخوره .
15:09  1393/02/16

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سعید : بزودی افرایش قیمت.‌..... منتظر باشید.
Sr3 : سلام بچه ها من اشنایی توی کارخونه کرمان دارم گفت یسری sr3 پلاک هم شدن زنگ زدم تهران میگه بله یسری شاسی شدن بر حسب شماره قرارداد داره انجام میشه میخام ببینم کسی از تبدیلی ها شاسی شده؟؟؟؟؟ اینا واقعا بر حسب قراداد دارن کاراشو میکنن
حسین : مدیران خودرو777 اطلاعیه مهم ایران خودرو/ افزایش قیمت ها شامل این گروه نمی شود سایت خوان روزنامه دنیای اقتصاد تاریخ انتشار : 1404/03/21 09:06 شماره خبر : 4187341 تسنیم : ایران خودرو در اطلاعیه ای اعلام کرد: تغییرات قیمت محصولات ایران خودرو مشمول فروش های فوری و فوق العاده اخیر نمی شود. اطلاعیه مهم ایران خودرو/ افزایش قیمت ها شامل این گروه نمی شود گروه صنعتی ایران خودرو در اطلاعیه ای درباره قیمت جدید محصولات خود شفاف سازی کرد. در این اطلاعیه تاکید شده که تغییرات قیمت محصولات ایران خودرو مشمول فروش های فوری و فوق العاده اخیر نمی شود. این شرکت همچنین تصریح کرده که مبلغ پرداخت شده توسط مشتریان در طرح های پیش فروش مشمول این افزایش نخواهند شد.
A5 : سلام خدمت دوستان من A5 شهریور سال قبل ثبت نام کردم با کلی دعوا و شکایت دیروز شاسی خورد
Abbas : ایران خودرو امروز بخشنامه زد که افزایش قیمت شامل فروش فوری و پیش فروش نمیشه، حالا باید ببینیم سایپای کثیف هم این کار رو می‌کنه یا میخواد خون مردم رو توی شبشه کنه.
شاهین پلاس ۵ : واریز ۱۹ اسفند هنوز فاکتور نشدم.
شاهین پلاس ۵ : واریز ۱۹ اسفند هنوز فاکتور نشدم.
عباسی : منم 20 اسفند فاکتور نشدم
شاهین پلاس ۵ : واریز ۱۹ اسفند هنوز فاکتور نشدم.
شاهین پلاس ۵ : واریز ۱۹ فاکتور نشدم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حمید : دوستان که به صدای مشتری تماس میگیرن اگه مجوز حمل دارن که تحویل پیمانکار شده اینجا اعلام کنن چه تاریخی مجوز صادر شده و چه تاریخی حمل شده که ماهم بدونیم در چه وضعیت هستیم که از اینجا اگه باخبر بشیم اگه ن بقیه که همه الکی حرف میزنن صدای مشتری و نمایندگی ها
ساینا 6 اسفند : روزی چند بار چک میکنم...هروقت شدم درجا اعلام میکنم
سجاد : سلام جواب تارا از نمایندگی تحویل بگیر تشخیص رنگ ببر خوبی نمایندگی اینه که مشکلی داشته باشه اونا جوابگو هستن ولی کارخانه نه
207 فلز : به نصف افزایش میخوره
207پانا : دوستانی ک اطلاع دارین این افزایش به کل مبلغ میخوره؟؟ نصف قیمت رو که قبلا دادیم مرداد
اینفو : جسارتا زر اضافه از خودتون در کردید.. شما از همونایی که حتی پشت ماشین هم بشینی واسه جامعه خطرناکی و در حد همین نظر کارشناسی بمونی بهتره
حاج قلی : به همه میخوره افزایش
اینفو : خب استاد عزیز همین پیش فروش هم دو جوره یه گروه فقط یه مرحله واریز کردن و منتظر دعوت نامه که نصف مبلغ افزایش باید بدن...یه گروه هم که تکمیل وجه کردن و شامل اونا نمیشه...اینا رو امروز نمایندگی به من گفت
کوییک : سلام بچه کوییک gxr-l تحویل هفته آخر اسفند تکمیل وجه 12 اسفند ماه رنگ نقره ای مشکی شماره پذیرش 11917588 همین الان فاکتور شدم
ماشین فقط سمند سورن : تحویل حضوری پیامد بیاد خودت بری حضوری تحویل بگیری ،آیا مبلغی برگشت میخوره بابت اینکه حمل نشده ماشین؟ اگه پولی برگشت میدن حدودا چه قدر؟