ضرر 4000 میلیارد تومانی قطعه‌سازان و خودروسازان

ضرر 4000 میلیارد تومانی قطعه‌سازان و خودروسازان
عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران گفت: زیان صنعت خودرو بیش از 4000 میلیارد تومان بوده است.
فرهاد به‌نیا در نشستی خبری اظهار کرد: در یکی دو ماه اخیر قیمت فولاد به طور متوسط 25 درصد، مس 32 درصد، محصولات پتروشیمی 34 درصد و دستمزد 25 درصد افزایش یافته است.
وی با بیان این‌که با وجود تمام این موارد شورای رقابت مانع از افزایش قیمت خودرو شده است، خاطرنشان کرد: در این شرایط هیچ راهی جز افزایش قیمت خودرو وجود ندارد به‌گونه‌ای که هم‌اکنون قیمت تمام شده تولید خودرو بین 25 تا 34 درصد افزایش یافته است.
عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ادامه داد: اگر دولت خواستار تثبیت قیمت خودرو است باید مواد اولیه اساسی این صنعت از جمله فولاد، مس و پتروشیمی را با نرخ ترجیحی در اختیار تولیدکنندگان قرار دهد.
وی با بیان این‌که در این شرایط پلیس راهنمایی و رانندگی نیز مشکلاتی را برای خودروسازان ایجاد می‌کند، تصریح کرد: ‌هم‌اکنون پلیس از شماره‌گذاری برخی خودروها با پلاک 93 خودداری می‌کند که باید راه حلی برای این مشکلات پیدا شود.
به‌نیا ادامه داد: با رایزنی‌های صورت گرفته مشکلات مالیات بر ارزش افزوده قطعه‌سازان در حال حل شدن بود اما با تصمیمات اخیر در اداره مالیاتی فشار بر بخش تولید به ویژه قطعه‌سازان به شدت افزایش یافته است.
وی افزود: ‌اداره‌های مالیات بر ارزش افزوده نمی‌پذیرند قطعه‌سازی که از خودروساز پول نگرفته نباید جریمه شود به عنوان مثال در یک مورد به خاطر عدم پرداخت 150 میلیون تومان مالیات بر ارزش افزوده 800 میلیون تومان شرکت قطعه‌ساز را جریمه کرده‌اند.
به‌نیا با بیان این‌که در صورت ادامه روند فعلی بسیاری از قطعه‌سازان ورشکست خواهند شد، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 25 درصد از قطعه‌سازان عضو انجمن یا تعطیل شده و یا تغییر کاربری داده‌اند.
وی ادامه داد: در حال حاضر با حدود 170 میلیارد دلار گردش نقدینگی در کشور بیش از 901 بانک و موسسه اعتباری ثبت شده فعالیت می‌کنند در حالی که کانادا با 450 میلیارد دلار گردش مالی تنها دارای 22 بانک است.
عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان افزود: این موضوع نشان دهنده آن است که موسسات مالی کشور باعث رشد بی رویه نرخ پول در کشور شده‌اند که باید فکری جدی و اساسی برای آن کرد.
وی با بیان این‌که از وزارت اقتصاد و وزارت صنعت، معدن و تجارت انتظار داریم فکر عاجلی برای کاهش بهره تسهیلات بانکی تخصیصی به تولیدکنندگان بکنند، تصریح کرد: حتی در همین شرایط نامناسب نیز قطعه‌سازان آماده داخلی سازی قطعات و تولید قطعات خودروهای جدید خودروسازان هستند.
به‌نیا با اشاره به این‌که قرار بود مجمع اول هیات مدیره این انجمن بیست و چهارم فروردین ماه برگزار شود، اظهار کرد: ‌این مجمع به حد نصاب نرسید و قرار شد مجمع دوم 14 اردیبهشت برگزار شود که البته بدون هماهنگی اعضا این زمان از سوی رییس هیات مدیره به چهارم خرداد تغییر یافت.
وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که قطعه‌سازان مشکلات زیادی دارند تعویق زمان برگزاری مجمع درست نیست. پیشنهاد ما این است که انتخابات به سرعت برگزار شده و از اعضا نیز می‌خواهیم فعالانه در انتخابات شرکت کنند تا ترکیب جدیدی برای حل مشکلات قطعه‌سازان در هیات مدیره شکل بگیرد.

منبع

ایسنا

برچسب : خودرو , ضرر , قطعه ساز , خودروساز






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

سید عیسی
7

نمی دونم چرا ولی خبر توقف تولید و ضرر و شکست خودروسازای ایرانی رو می بینم خوشحال می شم .
چندین ساله دارن درجه 4 به مردم قالب می کنن و می خندن حالا ما یکم بخندیم .
منتظر خبرای خوب بعدی هم هستم :))
09:42  1393/01/31
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
M j s : من ۲۰ اسفند تکمیل کردم ۳۱ مرداد فاکتور شده مدارک هم اومده هنوز تحویل نگرفتم
جعفر : تارا دستی سفید ۱۳ شهریورفاکتور شده
S3 خاکستری تهران : هنوز خیلی مونده تا کاراتون انجام بشه بنظر من حالا حالاها اصلا به ماشین فکر نکنید. من که اسفند نوشتم هنوز خبری از ماشینم نیست
علی حاج محمد حسینی : چقدر یه شرکت خودرو سازی بی مسئولیت و دروغگو میتونه باشه من تیر ماه سال گذشته ثبت نام ساینا دوگانه کردم ‌که الان هفتادو دو روزه که مابقی پول را هموواریز کردیم ولی نه جوابی به ميدند و نه ماشین را آخه این چه مدیریتی که این شرکت داره چرا اینقده مردم آزاری میکنید من با همون ماشین داغون قبلی داشتم اسنپ کار می‌کردم گفتم ماشین را بفروشم که با ماشین بهتر،درآمد بهتری برای زن و بچه ام داشته باشم که الان چهارده ماهه که دارم کارگری میکنم ولی این از خدا بی خبرا ماشین منو ندادن خدا از سرتون نگذره.
X5 : موضوع به این سادگی هم نمیدونی
نازنین : سلام من 19اسفند 199میلیون ریختم الان برای بقیه پول باید چقدر پرداخت کنم فاکتور زده بود مهر ماه
سالار : پس خوشبحال کسانی که سایناثبت نام کرده بودن..چون الان میرن پول واریز میکنن
دادا : تو که به قول خودت اتومات نوشتی.. اینجا چیکار میکنی؟ معلومه حرفات دروغه همه
t8 : ارسال پلاک یعنی چی مگه با ماشین نمیاد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ایکس 22 : سلام وقت بخیر موعود تحویل شما کی بود در ضمن مبارکتون باشه
پارس tu5 : سلام هانیه خانم من الان پژو tu5 مدل 403 دارم من زمستان 402 بودم تبدیل زدم به سورن و پیامک تبدیل مجدد اومد رفت تفاوت پرداخت کردم دیدم پژو tu5 والان سه ماه زیر پامه
s7 : من طرح پیش فروش بودم.31 تیر زمان تحویل بوده تازه 29 شهریور فاکتور شده
رسول ef7p دستی پیش ت31 مرداد : جواب به آقا مصطفی و دوستان عزیز که در مورد نحوه ی محاسبه مبلغ سود تأخیر سوال داشتند سود تأخیر برای پیش فروش ها 1%کل مبلغ واریزی است 561/480/000×1%=5/614/800میلیون ماهانه این مبلغ تقسیم بر 30 روز کنید که میشه روزی تقریبا 187 هزار تومان، برای بدست آوردن مبلغ تأخیر 187 هزار تومان ضربدر تعداد روز تأخیر( از تاریخ تحویل تا روزی که فاکتور شده) مثل خودم که 187 هزار تومان ×29 روز = که شده مبلغ 5/537/000 همین روش برای دوستان فروش فو ری ها البته با سود 3% کل مبلغ واریزی محاسبه می‌شود.
ایکس33 فر‌وغ : با سلام احترام دوستان قدیمی. بنده تحویلم 16 مرداد بوده همه فکنم حفظید دیگه😂😂 میخاستم بپرسم کسی 16 مرداد مجوز خورده؟؟؟؟؟ اگر خورده بگه ؟؟؟ سپاس
ایکس 22 پرو نمایندگی بندر عباس : سلام امروز 200کیلومتر رانندگی کردم ماشین راحتی هست دنده راحت
شیراز 22 زارع : درود ،،خرید نقدی 15 اسفند تحویل سیستمی 6مرداد فعلا خبری از ماشین نیست ،خدا لعنت کنه سران مملکت رو ،،،،اقایون فرمول تاخیر چجوری حساب میکنن این خدا زدها،،،
x22 : آقای سعید تیگو 8 از روز قرارداد روزهای کاری رو میشمارن توی اروپا هم روزهای کاری در هفته 5 روزه یعنی از دوشنبه تا جمعه و شنبه و یکشنبه روزهای کاری نیستن اینجا هم همینطور پنجشنبه و جمعه روزهای کاری نیستن. این تو قرارداد اومده روزهای کاری و باید میپرسیدی. من نپرسیده میدونستم پنجشنبه جمعه روزهای کاری نیستن. ادعایی ندارم ولی وقتی قرارداد میذارن جلوتون دیگه چه لاستیک اتیش بزنین چه نزنین فایده نداره
مجید از تهران : عزیزمی 🎀
محسن : بله درسته منظورم دعوتنامه تکمیل وجه هست