یکی از مدیران کمپانی فیات کرایسلر آقای سرجیو مارچیونه (Sergio Marchionne) میخواهد مازراتی همان نقشی را ایفا کند که پورشه برای کمپانی فولکس واگن ایفا میکند. یک منبع سودآوری امن که بیشتر به وضعیت اقتصادی بستگی دارد تا اینکه به برند گروه مرتبط باشد. اما مازراتی باید راه بسیاری را طی کند تا به حد و اندازه پورشه برسد. سال گذشته این خودروی لوس ایتالیایی 15.400 دستگاه در سراسر جهان فروش داشت که کمتر از 10 درصد فرش خودروساز آلمانی با 160.000 دستگاه خودرو بود. اگرچه تا سال 2015 آقای مارچیونه تصمیم به فروش 50.000 دستگاه گرفته، رشدی ناگهانی که بر عقیده سرجیو میتواند با درخواست های خارجی، مخصوصا شاسی بلند Levante پر شود. البته کمپانی فیات نباید قیمت مازراتی را که اکنون حدود 20 درصد گران تر از رقیبان آلمانی خود است، کاهش دهد. به همین دلیل یکی دیگر از مدیران مازراتی میگوید مدل Ghibli در این لیست نخواهد بود.
برخی از مخالفان سرجیو فکر میکنند این ایده نیز یکی دیگر از ایده های جاه طلبانه اوست که نهایتا با شکست مواجه خواهد شد، اما با وجود افراد ثروتمندی در بازار چین، سوخت لازم برای گسترش فروش مازراتی وجود دارد. همچنین مازراتی میخواهد از اصول پورشه در برخش بازار مانند خرید، تولید و توزیع تقلید کند. همچنین میتواند از پلت فرمی مشترک با آلفارومئو در آینده استفاده کند. کمپانی فیات 1.5 میلیارد یورو را در کارگاه شهر Turin سرمایه گذاری کرده و قرار است حدود 1 میلیارد دیگر نیز در کارگاه شهر Mirafiori خود سرمایه گذاری کند.