بنا بر گزارش آسوشیتد پرس یک کشتی چینی که در جستجوی هواپیمای گمشده مالزیایی مشارکت میکند، موفق به تشخیص پالس هایی در جنوب اقیانوس هند شده است. بااینکه آژانس های خبری چین این سیگنال ها را از نوع سیگنال های منتشره توسط دستگاه های ضبط اطلاعات پروازی میدانند، آژانس هماهنگ کننده استرالیایی عملیات جستجو هنوز این خبر را تایید نکرده است. شینهوا، آژانس خبری رسمی چین گزارش کرده است که کشتی چینی دستگاه تشخیص جعبه سیاه هواپیما را در ساحل غربی استرالیا به آب انداخته است. امروز سیگنال هایی با فرکانس 37.5 کیلو هرتز که شبیه به سیگنال های دستگاه ضبط داده های پرواز 370 میباشند دریافت شده است. به گفته مقامات در گیر جستجو برای پرواز بوئیینگ 777 گم شده، که با 239 مسافر در 8 مارس ناپدید شد به یکی از سخت ترین وظایف و ماموریت های موجود تبدیل شده است. بخشی از این سختی به دلیل گسترده بودن اقیانوس که منطقه ای به وسعت 84.000 مایل مربع میباشد و بخشی دیگر محدودیت های تکنولوژیکی است. مسئله بعدی باطری های دستگاه ضبط اطلاعات پروازی هواپیما میباشند که فقط برای یک ماه قادر به کار هستند، اگر انرژی این باطری ها تخلیه شود، یافتن محل دستگاه ضبط داده ها کاری فوق العاده دشوار خواهد شد. وزیر حمل و نقل مالزی که از نزدیک در گیر این مسئله است میگوید "هزینه این جستجو در برابر آرامشی که خانواده گمگشتگان به آن خواهند رسید هیچ اهمیتی ندارد". وی همچنین اذعان دارد" من فقط از جانب مالزی صحبت میکنم و مالزی دست از تلاش برای یافتن پرواز 370 نخواهد برداشت."