مرسدس بنز  SLS AMG GT Final Edition 

مرسدس بنز  SLS AMG GT Final Edition

این آخرین نسخه از مرسدس بنز SLS AMG می‌باشدکه GT Final Edition  نامیده شده است و عرضه آن محدود به فقط 350 دستگاه شده است. در واقع باید این را "آخرین سواری" بنامیم. بله،همانطور که اواخر سال قبل به شما گفتیم، مرسدس بنز تصمیمی ناراحت کننده در مورد کنار گذاشتن این سوپر خودرو درخشان با درهای گالوینگ گرفته بود. از رئیس  AMG توبیاس موئرس (Tobias Moers) دقیقا این سوال را پرسیدیم که چرا  SLS فقط بعد از 4 سال از خط تولید کمپانی خارج می‌شود. او به ما گفت: "ما برای  SLS طول عمری برابر 3 سال در نظر گرفته بودیم و برای امسال این مدت را افزایش دادیم و این پایان داستان است". این نسخه دقیقا از همان موتور 8 سیلندر خورجینی به حجم 6.2 لیتر با تنفس طبیعی به قدرت 583 اسب بخار و گشتاوری در حدود 650 نیوتن متر که در  SLS AMG GT به کار رفته است، استفاده می‌کند، دیفرانسیل عقب، گیربکس 7 سرعته با کلاچ دوگانه با تعویض سریعتر نسبت به مدلGT، شامل عملکردها و ویژگی هایی مثل Race Start و کنترل سواری AMG که دو سطح متفاوت از تنظیم فنربندی یعنی sport و sport+ را ارائه می‌دهد. درپوش موتور از جنس فیبر کربن است و دارای یک خروجی مرکزی هوا است، یک بادشکن از جنس فیبر کربن در جلو، و در عقب یک باله ثابت دوتکه که از مدل  Black Series به عاریه گرفته شده است و در این مدل بسیار دوست داشتنی از آب در آمده است.

مرسدس بنز  SLS AMG GT Final Edition

رینگ های آلومینیومی سبک که به وسیله لاستیک های مخصوص  Dunlop Sport Maxx Race احاطه شده اند، زیبایی خاصی به این کوپه زیبا بخشیده‌اند. در داخل، تودوزی با الگوی الماسی شکل با چرم مشکی که دوخت های آن به رنگ نقره ای می‌باشند، کمربند های ایمنی به رنگ نقره ای، تزئینات از جنس فیبر کربن و یک پلاک شماره دار توجه شما را جلب می‌کند. شما می توانید سر کیسه را شل کرده و چند آپشن دیگر را به خودرویتان اضافه کنید، مانند: آینه، در پوش موتور و مجموعه داخل کابین از جنس فیبر کربن، ترمز های سرامیکی و سیستم صوتی بی نظیر Bang & Olufsen. البته این مورد آخر غیر ضروری است، زیرا تنها سیستم صوتی که شما نیاز خواهید داشت موتور 8 سیلندر 6.2 لیتری تنفس طبیعی آن است!

مرسدس بنز  SLS AMG GT Final Edition

ما از توبیاس پرسیدیم. آیا نمی‌بایست موتور 622 اسب بخاری و مجموعه انتقال قدرت و فنر بندی سبک وزن  SLS Black را روی این مدل قرار میدادید؟ جواب نه بود. "SLS Black Series جایگاه خودش را دارد". در  AMG  ابتدا بر سر قراردادن سیستم انتقال قدرت SLS Black Series بر روی این آخرین  نسخه بحث شد، اما در نهایت تصمیم گرفته شد که این پیشرانه، خاص SLS Black Series باقی بماند.

مرسدس بنز  SLS AMG GT Final Edition

 زمانی که در شهر با آن رانندگی می‌کنید، و گیربکس در حالت  comfort قرار دارد و سیستم تعلیق در نرمترین وضعیت آن است، SLS Final Edition مانند یک بنز پرقدرت و بزرگ سواری نرمی به شما می‌دهد. سواری آن خوب و استوار است شاید مانند  S-Class نباشد ولی سخت و آزار دهنده هم نیست و این حسی است که گاها از بنزهای با موتور بزرگ و کاپوت بلند و درب های گالوینگ نمی‌گیرید.  اما وقتی که در جاده های فرعی، با تنظیم گیربکس در حالت دستی و سیستم تعلیق در سفت ترین وضغیت خود قراردارد و ذهنتان را برای یک رانندگی پرانرژی و کمی وحشیانه تنظیم کرده باشید، SLS تبدیل به یک خرس وحشی غران می‌شود که بسیار خوب است. سواری فوق العاده محکم و تند و تیز است، گیربکس سرزنده و سریع دنده ها را تعویض می‌کند، جلو ماشین جاده را گاز میگیرد! اما عقب ماشین بعضی وقت ها سرکش می‌شود.

مرسدس بنز  SLS AMG GT Final Edition

زمانی که دیسک های ترمز کامپوزیت سرامیکی که جزء تجهیزات سفارشی می‌باشد، سرد هستند، موقع ترمز گرفتن کمی جیغ می‌کشند، اما زمانی که به گرمای لازم می‌رسند فوق العاده پرقدرت به نظر آمده و قدرت فراوانی برای متوقف کردن ماشین از خود نشان می‌دهند.

 

قدرت موتور

مرسدس بنز  SLS AMG GT Final Edition

موتور 8 سیلندر خورجینی تنفس طبیعی آن، ما بین دو شخصیت جذاب و ترسناک دائما در حال تغییر حالت است. با فشار دادن پدال گاز فقط 3.7 ثانیه طول می‌کشد تا از 0 به 100 کیلومتر در ساعت برسد و در صورتی که جاده اجازه دهد به حداکثر سرعت 319 کیلومتر در ساعت خواهد رسید. هر مکان و  زمانی این ماشین سریع بوده و در  SLS، این موتور است که با بیرحمی تجربه شما را تحت سلطه دارد. دور موتور را به 7050 دور در دقیقه برسانید، مانند نیزه ای که سوارش هستید شما را به جاده می کوبد، البته چاشنی اصلی این هیجان سر و صدای فوق العاده جذاب و البته شلوغ موتور است.

مرسدس بنز  SLS AMG GT Final Edition

غیر ممکن است که بدون خنده وهیجان زدگی این ماشین را برانید و دقیقا کار داروی مسکن را انجام می‌دهد. این مسئله که ما برای آخرین بار این ماشین را در حال فعالیت می‌بینیم، بسیار ناراحت کننده است. AMG هیولای دوست داشتنی اش را برای همیشه می‌کشد! از نظر دینامیکی، SLS Final Edition درست مثل مدل GT است. البته کمی تند و تیز تر از پیچها عبور می‌کند که آن نیز به خاطر وزن سبک تر آن است.

مرسدس بنز  SLS AMG GT Final Edition

قیمت این هیولای دوست داشتنی در زمان تهیه این مقاله، 225,505 یورو یا به عبارتی 187,000 پوند انگلیس بود که مبلغی مناسب برای خودرویی با این مشخصات می‌باشد. بنابراین مجبوریم مدت زمان طولانی برای یک سوپر خودرو دیگر از مرسدس بنز منتظر بمانیم تا این بخش از بازار را پرکند.


منبع

BBC-Autos

برچسب : بررسی , مرسدس بنز , SLS , آخرین نسل






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

behrouz
2

سلام .بهترین ماشین تاریخ ۱۰۰ ساله مرسدس هست.واقعا خیلی حیف شد که تولید نمیشه!
00:14  1394/10/27
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
آریا : سلام منم واریزی ۴ دی ماه ۱۴۰۳هستم تحویل هفته چهارم شهریور کسی میدونه کی پیامک تکمیل وجه میاد خودرو ثبت نامی شاهین جی
شاهین سی وی تی : سلام شما شاهین سی وی تی بودی؟؟ تکمیل وجه پنجشنبه 16 اسفند بودید؟؟ توروخدا قسم ؛ تورو قرآن قسم تورو جون عزیزانتون خاهش میکنم حقیقت رو بگید😔 همه اینجا چشم انتظارن.
مریم : منم ۶۰ گرم طلا فروختم آذر ماه الان طلا دوبل شده ماهم بی ماشین
ج ج : نه بعضی نمایندگیا زودتر میزنن خودشون گفتن زودتر بیار منم اخرای بهمن بردم
شاهین cvt : روزی که تکمیل وجه میکنید. نمایندگی پرینت سخا رو اسکن میکنه و میفرسته سازمان فروش.
شاهین cvt : سلام چه تاریخی نمایندگی پرینت سخا رو به سازمان فروش ارسال کرد؟؟ 18 اسفند؟؟ 19 اسفند؟؟
تارا v4 : دیرتر شاید بدن ولی زودتر نه
ج ج : کسی اطلاعی داره چطوری باید شماره موتور ثبت شده و پلاک شدن رو ببینیم
شاهین جی ۱۷ آذر : شما که تبدیل زدید وحید آقا با قیمت قبل حساب کردن؟ بعد سود تاخیر این چند ماه که منتظریم چیشد ممنون میشم راهنمایی کنید
علی تاراv1p : سلام من خودم موقع واریز انتخابش نکردم به نظرم نمی ارزه که واسه اون خدمات یه همچین مبلغی پرداخت بشه الان بیمه بدنه تارادستی با چند تا آپشن اضافی کلا میشه ۲۲۰۰ به نظرم کارت طلایی اونقدری که پولش از بیمه بدنه بیشتره، خدماتش بیشتر نیست
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا 5 دنده فولادی 20 مرداد : سلام برای من اومد 16 شهریور تبدیل زدم هنوز فاکتور نشدم
پیش بهمن : سلام خبرموثق بنظرت پیش اسفند کی شروع به فاکتورمیشه؟
محمد : سلام دوستان طبق تجربه وقتی تبدیل زدم هفته بعدش فاکتور شدم و همچنان پلاک بعدشم این سنسور صندلی یک چیزی رو مخی هست بهتر نباشه
حسن : کو . ند ه
مهدی : سلام دوستان ،،مرحله دوم فروش فوق العاده بهمن ماه از چه تاریخی پذیرش شروع شده بود
حمید : لطف میکنید قسمت اسنادوچک کنی ببینی تاریخ تحویل و دریافت پلاک تعقیر کرده . یه سوال دیگه ای ام آی برات آمد یا نمایندگی زنگ زد
. : نه . بعضیاشون با موتور بهینه هستن . که البته فک نکنم فرق زیادی بکنن چون توی بازار ازشون استقبال نشده . بقیه تفاوت ها ظاهری هستن. مثل رینگ و خط مشکی و این چرت و پرتا
اکبر : نه اس نیامد اول زنگ میزن بعدن اس میاد برای تحویل
. : حضوری زودتر میگیری . اگه تهران یا همون اطراف شرکت هستی که هر دوحالتش مثل همن
اکبر : نفهمیدم آخر متن چه نشده بودی .......درضمن ماشین من سیمی هست