تعریض کانال پاناما، انقلابی در صنعت کشتیرانی

تعریض کانال پاناما، انقلابی در صنعت کشتیرانی

یک قرن پیش با اتصال اقیانوس آرام و اطلس به یکدیگر، زمانی که این آبراه باز شد، انقلابی در کشتیرانی جهانی رخ داد. اما با بزرگتر شدن کشتی هایی که از این گذرگاه عبور می کنند، ظرفیت این کانال به سرعت کوچک شد. برای تطبیق این کانال با کشتی های نسل جدید بسیار بزرگ، کانال پاناما بزرگترین تغییر در 93 سال گذشته را به خود می‌بیند و کانال سوم نیز به وسیله این دروازه های عظیم الجثه احاطه میشود. تمامی این 16 دروازه در کارگاه فولاد Cimolai در کشور ایتالیا ساخته شده که به صورت ایستاده به بلندی 10 طبقه و دارای وزنی معادل 3100 تن و قیمتی نزدیک به 34.2 میلیون دلار می‎‏باشند. هشت عدد از دروازه ها با مبلغی معادل 5.2 میلیون دلار بودجه و هشت سال کار کارگران ساخته شده است و در دو سوی کانال سوم قرار خواهد گرفت تا در سال 2015 ظرفیت این کانال به 2 برابر کنونی برسد.

تعریض کانال پاناما، انقلابی در صنعت کشتیرانی

پروژه گسترش کانال پاناما در سال 2006، برای اولین بار به درخواست رئیس جمهور وقت آقای مارتین توریجوی (Martin Torrijos) و به عنوان لایحه ای حیاتی برای شکوه آینده پاناما مطرح شد. در همان سال یک همه پرسی برگزار شد که 76.8 درصد مردم پاناما همراه با مجلس ملی به حمایت از این پروژه رای دادند. برنامه گسترش کانال سوم در سال 1939 توسط آمریکایی ها آغاز شد، اما در شروع جنگ جهانی دوم در سال 1942  این پروژه به همراه پروژه عمیق سازی و عریض تر کردن دو کانال موجود و رساندن سطح عملکرد دریاچه گاتون (Gatun) به حداکثر ظرفیت متوقف شد.

تعریض کانال پاناما، انقلابی در صنعت کشتیرانی

تنها کشتی های Panmax با ابعادی کمتر از 35 متر عرض و 320 متر طول و 12 متر عمق قادر به گذر از کانال های موجود هستند. در کانال جدید کشتی هایی با 427 متر طول، 55 متر عرض و 18 متر عمق قادر به عبور هستند که به مهندسان دریایی این اجازه را می دهد تا کشتی های New Panmax جدیدی را طراحی کنند.

تعریض کانال پاناما، انقلابی در صنعت کشتیرانی

18 عدد از حوضچه های ذخیره سازی آب، تنها با نیروی جاذبه این کانال ها را پر و خالی می‌کنند – همانطور که کانال های کنونی این کار را انجام می‌دهند- و کشتی ها از یکی به دیگری عبور می‎کنند. اگرچه کانال های جدید نیازی به لوکوموتیو ها برای قرار دادن کشتی ها به داخل کانال ندارند – دو کانال اصلی به این روش کار می‌کنند- در عوض به یدک کش های بسیار جدیدتر استناد می‌کنند.

تعریض کانال پاناما، انقلابی در صنعت کشتیرانی


منبع

GizModo

برچسب : کشتی , قایق , یدک کش






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
t8 : ارسال پلاک یعنی چی مگه با ماشین نمیاد
تارا دستی : ببخشید عذرخواهی میکنم تحویل ۲۶ شهریور بودم مشکی ابنوس تبدیل زده بودم
ELXتبدیل به تارا v1p : تاراv1p واریز ۶ تیر موعد تحویل ۳ مهر هنوز روی فاکتور میچرخه👍👍👍
ELXتبدیل به تارا v1p : بله ، ما واریز ۶ تیر و تحویل ۳ مهر هستش . و هنوز ۵ روزه روی فاکتور میچرخه
محسن : سلام دوستان امیدوار باشید امروز برا یک عده پیامک تبدیل ساینا دوگانه سوز به شاهین دستی ارسال شده
محمد : سلام منم سامانه یکپارچه شاهین دستی زدم ولی الان زده اتومات (ارسال ب خودرو ساز)ولی واقعا بودجه اتومات ندارم همون دستی میتونم پرداخت کنم ،حالا چکار کنم نمیدونم
گیجی گیج : تا الان که دادن تا آخر سال هم میدم
علی : سلام به بزرگواران راهنمایی کنید الان تاریخ چند فاکتور شد تاراv4 رنگ مشکی هستم تاریخ تحویل زده 1403/06/10 الان چند فاکتور شدن
J4 سفید اردیبهشت : ثبت نام J4 سفید ۱۷ اردیبهشت تحویل ۶۰ روزه، ۲۶ شهریور فاکتور شده و الان در مرحله صدور پلاک هست.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمد از سنندج : سلام خدمت دوستان . دنا اتومات آپشنال فروش فوری هستم . تحویل 16شهریور که هنوز هیچ خبری از فاکتور شدن نیست .
امیرحسین : معلوم نمیکنه مثلا این ماه هم مرداد داد هم اول شهریور بستگی به اداره تحویل و موجودیاشون داره
میثم : من 13 مهر هستم فاکتور نشدم ولی 29شهریور تاریخ دریافت پرونده به روز شد اما آماده برای فاکتور به روز نشده
حسام : خوب ملت رو اسکول کردی
MHZ دوگانه اسفند : مگر شما کدام شهری که نمایندگی روز تعطیل باز هست ؟؟؟
سعیدتیگو8 : آقای محترمی که پسرداییت تولندنه،بایدازروزی که پول رامیگیرندروزشروع قراردادباشه،بماگول 2ماه دادنددراصل دروغ گفتند.بعدش 5شنبه راهم جزروزتعطیل حساب کردند،وبااجازه خودشون وام راازبانک گرفتندومن تاحالا4تاقسط یعنی 103میلیون به بانک پرداخت کردم،ماشینی که تحویل نگرفتم 3ماه دیگه سررسیدچک بیمه بدنه سال دومش است،حالا بیمه ثالث وبدنه که ازخردادفعال شده به کنار،تا4ماه دیگه بایدبروم عوارض خودروی راکه سوارنشدم رابدهم.قراربودقبل ازتیرماه ماشین رابدهندتاتابستان بشه ازش استفاده کرد.ایکاش میشداین مطالب رابه رودروبه مدیران نالایق وحیله گرمیزدم،وابروی نداشتشون رامیبردم،که بگم خرخودیتون هستید،وازاعتمادماسواستفاده کردند.ضمناماشین ماازبرج2اماده تحویل است،وقصدشون ازتحویل ندادن، گرانترشدن خودرواست.
تحویلی 31شهریور : تکمیل وجه هشت مرداد ولی خبری از فاکتور نیست مهر اومد بی شرفا
محسن : امروز تعطیلات چطور رفتی نمایندگی حجت جان
ایمان دوگانه اسفند : باز بودن؟چقدر مهلت پرداخت داریم؟
وحید : رسول جان، ماشینت چه رنگی بود؟