تعریض کانال پاناما، انقلابی در صنعت کشتیرانی

تعریض کانال پاناما، انقلابی در صنعت کشتیرانی

یک قرن پیش با اتصال اقیانوس آرام و اطلس به یکدیگر، زمانی که این آبراه باز شد، انقلابی در کشتیرانی جهانی رخ داد. اما با بزرگتر شدن کشتی هایی که از این گذرگاه عبور می کنند، ظرفیت این کانال به سرعت کوچک شد. برای تطبیق این کانال با کشتی های نسل جدید بسیار بزرگ، کانال پاناما بزرگترین تغییر در 93 سال گذشته را به خود می‌بیند و کانال سوم نیز به وسیله این دروازه های عظیم الجثه احاطه میشود. تمامی این 16 دروازه در کارگاه فولاد Cimolai در کشور ایتالیا ساخته شده که به صورت ایستاده به بلندی 10 طبقه و دارای وزنی معادل 3100 تن و قیمتی نزدیک به 34.2 میلیون دلار می‎‏باشند. هشت عدد از دروازه ها با مبلغی معادل 5.2 میلیون دلار بودجه و هشت سال کار کارگران ساخته شده است و در دو سوی کانال سوم قرار خواهد گرفت تا در سال 2015 ظرفیت این کانال به 2 برابر کنونی برسد.

تعریض کانال پاناما، انقلابی در صنعت کشتیرانی

پروژه گسترش کانال پاناما در سال 2006، برای اولین بار به درخواست رئیس جمهور وقت آقای مارتین توریجوی (Martin Torrijos) و به عنوان لایحه ای حیاتی برای شکوه آینده پاناما مطرح شد. در همان سال یک همه پرسی برگزار شد که 76.8 درصد مردم پاناما همراه با مجلس ملی به حمایت از این پروژه رای دادند. برنامه گسترش کانال سوم در سال 1939 توسط آمریکایی ها آغاز شد، اما در شروع جنگ جهانی دوم در سال 1942  این پروژه به همراه پروژه عمیق سازی و عریض تر کردن دو کانال موجود و رساندن سطح عملکرد دریاچه گاتون (Gatun) به حداکثر ظرفیت متوقف شد.

تعریض کانال پاناما، انقلابی در صنعت کشتیرانی

تنها کشتی های Panmax با ابعادی کمتر از 35 متر عرض و 320 متر طول و 12 متر عمق قادر به گذر از کانال های موجود هستند. در کانال جدید کشتی هایی با 427 متر طول، 55 متر عرض و 18 متر عمق قادر به عبور هستند که به مهندسان دریایی این اجازه را می دهد تا کشتی های New Panmax جدیدی را طراحی کنند.

تعریض کانال پاناما، انقلابی در صنعت کشتیرانی

18 عدد از حوضچه های ذخیره سازی آب، تنها با نیروی جاذبه این کانال ها را پر و خالی می‌کنند – همانطور که کانال های کنونی این کار را انجام می‌دهند- و کشتی ها از یکی به دیگری عبور می‎کنند. اگرچه کانال های جدید نیازی به لوکوموتیو ها برای قرار دادن کشتی ها به داخل کانال ندارند – دو کانال اصلی به این روش کار می‌کنند- در عوض به یدک کش های بسیار جدیدتر استناد می‌کنند.

تعریض کانال پاناما، انقلابی در صنعت کشتیرانی


منبع

GizModo

برچسب : کشتی , قایق , یدک کش






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 30 نظر
X33 Cross cvt 25 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مصطفی : طبق گفته بقیه، کسانی که موعد تحویل قبل سال بودن و درخواست حذف سرامیک دادن دو سه روز بعدش فاکتور شدن.
بستان j4 : جی ۴ مشهد ، کسی امروز تحویل گرفته؟؟نمیدونم با لاکپشت میارن ، از شنبه بارگیری شده
مشکیj7 ابو محمد : سلام خدمت طرح تبدیلیJ7 ممنونم ان شاء الله برای شما هم اتفاقات خوب بیفته. اون چیزی که آدم رو خسته می‌کنه بدعهدی وبدقولی هست اگر همون موقع ثبت نام میگفتن اینقدر تاخیر ممکنه باشه طرف حساب کار رو می‌کنه بعد تصمیم میگیره خرید کنه یانه، نه اینکه بازار ترفند مشتری رو مجاب کنند که ما 60روزه و90روزه تحویل می‌دهیم بعد ثبت نام دیگه جواب سربالا میدن این خیلی بده . الان که ماشین بنده آماده ترخیص وبارگیری هست.شرکت مرکزی یه حرفی میزنه، نمایندگی محل ثبت نام یه حرفی .
قاسم : با سلام .چرا دوتا کارخانه خودرو توی ایران داریم دارن محصولات بی کیفیت به دست مردم میدن.من بیشتر با کارخانه سایپا ماشین تولید میکنید قطعات بی کیفیت بعد قطعه توی نمایندگی ها اصلا وجود نداره بابا تورو خدا وجدان داشته باشین .اگه توی ایران بیان شرکت های خارجی ماشین تولید کنن رقابت بین شرکت‌ها باشن این جور بااعصاب مردم بازی نمیکنن ایارو به حساب مهندس میگن هیچی ازماشین سر در نمیاره یا مکانیک بیرون شاگرد بوده الان مکانیک نمایندگی شده.خواهشمندیم ازبازرسی کل یه نظارتی برعملکرد سایپا ونمایندگان های شهرستان داشته باشن چون هیچگونه خدمات پس ازفروش ندارن .یه در میخان لیگ لاژ کنن پول میگیرن.تعویض روغن بیرون ارزونتره اونجا میبری صبح ساعت ۷/۳۰ ببر منتظر تماس باش نمایندگی بهت بدن نمیدونی چی ریختن
جی 4 : سلام دوستان از کجا بفهم که ماشین بار گیری شوده؟
هادی : اگه ماهی ۱۰۰۰ تاش cvt باشه . ۱۰ هزارتا نفر تحویل اسفند باشیم . شاید اصلا امسال بهمون نرسه. چون نفرات اسفند از دی بهمن خیلی خیلی بیشترن. دوسال پیش همه رو انداختن اسفند گفتن یه فکری به حالشون میکنیم
علی : سلام،اخرین پیگیری که کردم تا ۱۱/۲ فاکتور شده، من خودم ۱۱/۶ هستم و‌هنوز فاکتور نشده،جهت اطلاع به دوستان
حامد : کسی فاکتور نشد امروز؟
تارانتینو : مبارک باشه به سلامتی
داود : فرسوده ها رو بر اساس سنشون یا ۳۵ یا ۷۰ یا مثل من که پراید ۸۰ بود ۱۰۵ تومن کارخونه از قیمت ماشین کم کرد و ۳ تومن هم مرکز اسقاط پول واریز کرد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
متین : سلام بله 1 ماه احتمالا بزور تا 30 ام ماشین رو پلاک کنند و فاکتور
مجتبی : من اول اسفند تکمیل وجه ساینا کردم و 14 برگه سخا رو تحویل نمایندگی دادم کی فاکتور میشه
مهرسام : دروغم چی الان سه روزپلاک شده ماشینم
mohammad051 : سلام اخرین تکمیل وجه تاکی انجام شده برا تحویل/5/17کی پیامک تکمیل وجه میاد بنظرتون
پدرام : برای شما چند روز بعد پلاک شدن پیامک تحویل حضوری اومد برای شما؟ اسناد ماشین صادر شده و تیکش سبز شده الان؟
اکستریم vx : سلام هم دردان 24 آذر ماه 403 اکستریم وی ایکس ثبت نام کردم قول داده بودن 40 روزه ماشین تحویل میده نمایندگی خسروانی قبل عید اواخر بهمن متخ فاکتور پلاک شد اواسط اسفند مدارک رسید دستم الان 9 اردیبهشت هنوز خبری از تحویل نیست 4 میلیارد پول دادم 5 ماه هست خبری از ماشین نیست بهونه الکی میارن دیون دولتی باید مشخص بشه بعدش دوستان هم باور میکنن ماشین من 403 هست بهمن ماه فاکتور پلاک شده برگ سبز کارت ماشین اسفند اومده همه کارای این ماشین 403 انجام شده الان چه ربطی به دیون 404 داره
خودرو پلاس : دکتر سید محمد رمضان پورشوبی وکیل پایه یک دادگاه دادگستری متخصص در امور حواله خودرو
ماریا : برگ کمپانی و بیمه نامه رو هر وقت براتون پیام اومد باید از نمایندگی برین تحویل بگیرین.
آریزو 8 مجید : تا موعد تحویل شما مشکلات شرکت حل میشه و میدن
صولتی 22 ابان : شماره پذیرش هم 12029743 هست دیروز هشتم فاکتور شدم