رقابت های نسکار

رقابت های نسکار (قسمت چهارم)

در قسمت قبل به معرفی رقابت های سه گانه نسکار پرداختیم. در این قسمت با معرفی دیگر رقابت های این رویداد هیجان انگیز در خدمت شما هستیم. ما را همراهی کنید.

 

رقابت های Canadian Tire

رقابت های نسکار (قسمت چهارم)

این رقابت ها که در حقیقت همان رقابت های CASCAR Super Series هستند، شامل 13 مسابقه می‌باشند که در 6 ایالت کانادا و با پوشش تلویزیونی برگزار می‌شوند. اگرچه بسیاری از شرکت کنندگان از شرکت و کسب عنوان در این مسابقات راضی هستند، اما برخی از آنها با شرکت در مسابقات سطح بالا به دنبال کسب شهرت و تجربیات بیشتر می‌باشند. شایان ذکر است، خودروهای شرکت کننده در این رقابت ها با برخورداری از موتور هشت سیلندر خورجینی کاربراتوری و بدنه های استیل، تا حدودی با خودروهای شرکت کننده در دیگر رقابت‌ها متفاوت هستند. 

 

رقابت های NASCAR Toyota Series 

رقابت های نسکار (قسمت چهارم)

در دسامبر 2006، انجمن نسکار از برگزاری سری جدید مسابقات اتومبیل رانی در مکزیک از سال 2007 و با نام NASCAR Corona Series و جایگزینی این مسابقات با رقابت های Desafío Corona Series خبر داد. این مسابقات در حال حاضر با نام NASCAR Toyota Series برگزار می‌شوند. 

 

رقابت های Whelen Euroseries 

رقابت های نسکار (قسمت چهارم)

اوایل سال 2012، انجمن نسکار از تغییر نام رقابت های European-based Racecar Euro Series به NASCAR Touring Series خبر داد. پس از مشارکت کمپانی Whelen Engineering، در جولای 2013، این رقابت ها با نام NASCAR Whelen Euroseries برگزار می‌شوند.   

 

رقابت های منطقه‌ای

رقابت های نسکار (قسمت چهارم)

علاوه بر مسابقات اصلی، انجمن نسکار چندین مسابقه در مناطق مختلف برگزار می‌کند. از جمله این مسابقات می‌توان به رقابت های مختلفی اشاره کرد که در آمریکا و کانادا تحت عنوان رقابت های Whelen All-American Series برگزار می‌شوند و پس از مقایسه برندگان، شایسته ترین فرد به عنوان قهرمان Whelen All-American Weekly Series National Championship معرفی می‌شود. این رقابت ها در چهار مرحله برگزار شده و در پایان هر مرحله، به فرد برنده مبلغی پول به عنوان جایزه اهدا می‌شود و راننده‌ای که بیشترین امتیاز را کسب کرده باشد، راهی مسابقات قهرمانی ملی می‌شود. رقابت های Whelen به عنوان پایه رقابت های نسکار، رانندگان معروفی چون کلینت بویر، جیمی اسپنسر، تونی استوارت، و بسیاری دیگر را به دنیای مسابقات اتومبیل رانی معرفی کرد.

رقابت های نسکار (قسمت چهارم)

انجمن نسکار دو سری مسابقه منطقه‌ای دیگر نیز برگزار می‌کند: مسابقات Whelen Modified Tour، که در مناطق شمالی و جنوبی برگزار می‌شود و در آن خودروهای چرخ باز و تیون شده به رقابت با یکدیگر می‌پردازند؛ و رقابت های K&N Pro Series که مناطق شرقی و غربی را تحت پوشش قرار می‌دهد و در آن، خودروهایی مشابه خودروهای شرکت کننده در مسابقات قهرمانی کشور البته با قدرت کم‌تر، به رقابت با یکدیگر مشغول هستند. در سال های نه چندان دور، خودروهای قدیمی که از وزن و قدرت کمتری، در مقایسه با خودروهای شرکت کننده در مسابقات Sprint Cup، برخوردار بودند در مسابقاتی تحت عنوان AutoZone Elite Division به رقابت می‌پرداختند.

رقابت های نسکار (قسمت چهارم)

اما در اواخر سال 2005 انجمن نسکار از پایان یافتن این رقابت ها در فصل 2006 خبر داد؛ آنها، افزایش هزینه ها و در نتیجه عدم توانایی لازم در برگزاری مناسب این مسابقات را دلیل این امر عنوان کردند. در سال 2003 انجمن نسکار با انجام تغییراتی در قوانین مسابقات AutoZone Elite و Grand National، امکان شرکت در چند مسابقه را برای شرکت کنندگان فراهم کرد. 15 نفر برتر مسابقات Grand National و 10 نفر برتر مسابقات AutoZone Elite، در یک مسابقه حذفی به نام NASCAR Toyota All-Star Showdown شرکت می‌کنند و بدین ترتیب قهرمان سال این مسابقات مشخص می‌شود. شایان ذکر است، مسابقه حذفی همواره در بزرگراه Irwindale کالیفرنیا برگزار می‌شود.

رقابت های نسکار (قسمت چهارم)

همین مسابقات، برای بسیاری از رانندگان به عنوان سکوی پرتاب تلقی می‌شود. برندگان مسابقات Dodge Weekly Series National Championship، AutoZone Elite Divisions، Whelen Modified، و Grand National Divisions، در ماه دسامبر به مراسم اهدای جایزه سالانه که در هتل Waldorf-Astoria نیویورک برگزار می‌شود، دعوت می‌شوند.

 

رقابت های NASCAR iRacing.com 

رقابت های نسکار (قسمت چهارم)

در سال 2010، انجمن نسکار با همکاری وب سایت iRacing.com، نخستین سری از مجموعه مسابقات  کامپیوتری NASCAR iRacing.com را به صورت رسمی برگزار کرد. این مسابقات از 5 مرحله مقدماتی و یک مرحله حرفه‌ای تشکیل شده است. 


منبع

WikiPedia

برچسب : نسکار , اتومبیل رانی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اطلس g : سلام دوستان، من ماشینم خواب بود و سه ماه استارت نخورده و الان استارت زدم که روشن نشد، باطری ساز میگه باطریش خراب شده. برج 5 تحویل گرفتم اطلس g. آیا گارانتی باطری شاملش میشه?? ماشین طبقه منفی 2 پارکینگ هست. و امکان انتقال ماشین به نمایندگی رو ندارم.داغی رو ببرم نمایندگی باطری نو میدهند? ممنون میشوم از دوستان اگه تجربه ای دارند بفرمایند و ما رو راهنمایی کنند .
وحید : داداش سایت سایپا هرکار میکنم نمیشه برم داخل ورود که میزنم رمز میزنم میزنه این کد ملی درسایت یافت نشد ی همچیـــن چــــیزی میزنه بازیابی رمز هم ک میزنم اونم همینو میگ چیکار کنم
akbar : درود هم میهن عزیز لطفاً برید شکایت ثبت کنید بنده خدا لینک گذاشته چند دقیقه وقت میگیره یعنی کلا ۱۷تااز خریداران ناراضی بودن از افزایش قیمت ؟؟؟هرجایی که میتونیم صدامون برسونیم که پیگیر بشن دوستان خبر بدن یا لینک و شماره تماس بزارن بیاید برا خودمون ارزش و احترام قائل بشیم یعنی تفاوت موتور و گیربکس فرمان برقی و سانروف ورینگ آلومینیومی و... ۲۰میلیون هس ولی چند تا آپشن ۲۰۰میلیون تومان
اکبر v4 : سلام دوستان من تارا وی۴ پیش فروش بودم تحویل ۳۱ شهریور خوشبختانه امروز فاکتور شده پرداخت وجه دومم ۲۶ مرداد بوده رنگ مشکی
وحید : سلام میخام برم تو کاربری خودم رمز عبور میزنم نمیشه فراموشی رمز هم میزنم نمیشه چیکار باید بکنم کسی اطلاع داره
علی : این حرفا چیه میزنی اخه.. بچه دو ساله چی میفهمه. مثلا بگید النگو زنم تا باور پذیر باشه 100جور کردید و یک ماه گریه کرده مثلا...
احسان : یه شماره ایی نیست ک زنگ بزنیم اینارو هالی کنیم ک آدم شن
احسان : چطوری باید شکایت کنیم کی جوابگوهه آخه این چ بلایی بود سر ما بدبخت اومد آخه من ک میدونم هیچکی جوابگو نیست آخرش همین ب گردنمون میندازن زورمون الکیه
احسان جهانبانی : 2سال صبر کردیم آخرش دنا پلاس معمولی مگه تولیدش متوقف نشد نامردا لااقل سانروف رینگ بزارید آخه چقد دزدین شما ما 15 تومن دیگه بدیم 6سرعته میشه پولش آخه چرا اینقد. دزدین شما
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امید : 207 اتومات ارتقا تحویل 31 خرداد هنوز هیچ خبری نیست ، خراب بشن این ایرانخودرو سایپا
امیر : سلام سود تاخیر تافاکتور شدن حساب میشه یعنی روزی ک‌فاکتورشد دیگ محاسبه نمیکنن
ایکس22 : 1شهریور
رضا : سلام شما تحویل گرفتید ای اف هست یا ایکسیو. ماتیتور دارن اصلا؟؟
حمیدرضا : سلام آقا مهدی من پذیرش 3 مهر هستم اوایل امید داشتم زودتر تحویل بدن ولی با این روند میگم خدا کنه سر موقع تحویل بدن و تاخیر نداشته باشن راضی هستم
سورن 90روزه : سلام دوستان سود تاخیر بعد فاکتور از تاریخ پلاک شدن تا تاریخ تحویل حساب میشه یا از تاریخ حمل خودرو تا تحویل به نمایندگی محاسبه میشه؟
207 : متاسفم برایی شما ایشالااا ماشین تورو تنها ندن. تا دق کنیی
207 : جناب اصلا بلدنیستین حرف بزنید واقعا متاسفم براتون ماهم مث خردادیا 5 ماه. انتظار میکشیم همه رو 5 ماه. تحویل دادن. حالا نوبت ماه شد . شد یکساله واقعا متاسفم. واسه ادمایی مث شما ک دم از نا امیدیی فقط بلدین بزنید
نادر غالبی : سلام خواهشمند است فاکتور شده ها اعلام کنن ببینم روند فاکتور چطور پیش میره
دنا ابشنال24 : تو همین چند روز واستون پیام میاد