بدون شک مهمانهای ناخوانده نمایشگاه بین المللی توکیو 2013، دو خودروی کانسپت خودروسازی نیسان تحت نام IDx بودند؛ دو مدلی که طرحی کلاسیک داشتند و توجه خریداران جوان را به خود جلب کردند. حالا باید به اطلاع برسانیم، اگر شما هم از کسانی بودید که هوس سواری با این مدلها را داشتید امیدوار باشید، چراکه مسئولان ارشد کمپانی نیسان چراغ سبزشان را به تولید این مدل نشان دادند.
نیسان در نمایشگاه توکیو برای اولین بار از کانسپتهای IDx نیسمو و IDx Freeflow رونمایی کرد. این خودروساز ژاپنی در نمایشگاه هفته گذشته دیترویت 2014 نیز این دو مدل را در معرض دید عموم گذاشته بود. در این نمایشگاه معاون مدریت اجرایی کمپانی نیسان از تولید یکی از این دو مدل طی دو سال آینده خبر داد. این احتمال میرود که نیسان IDx به نوعی جایگزینی برای مدل قدیمی نیسان 240SX باشد.
نیسان IDx همانند 240SX یک مدل دیفرانسیل عقب خواهد بود که در زمان ورود به بازار جهانی به رقیبی برای سوبارو BRZ، سایون FR-S و حتی مزدا MX5 میاتا تبدیل خواهد شد. یکی از دو موتور چهار سیلندر یا چهار سیلندر 1.6 لیتری مجهز به توربو شارژر بر روی این مدل جدید سوار میشود؛ گفتنی است که پیشرانه مجهز به توربو شارژر همان موتوری است که کراس اوور پرقدرت نیسان جوک نیسمو RS سال 2014 را به حرکت در میآورد.