سیر تکامل شاسی بلندهای کیا

سیر تکامل شاسی بلندهای کیا

از آن‌جایی که محصولات ساخت کیا خصوصاً مدل‌های شاسی بلند، این روزها پس از تجربه پیشرفت روز افزون کیفیت ساخت طی دو دهه گذشته، نظر بسیاری از خریداران را در سراسر دنیا به خود جلب کرده‌اند، به سراغ نسل‌های قبلی هر یک از سه شاسی بلند ساخت این شرکت رفته‌ایم. لازم به ذکر است که کمپانی کیا موتورز دومین خودروساز بزرگ کره جنوبی است که با فروش 2.7 میلیون دستگاه خودرو در سال 2012، پشت سر شرکت خودروسازی هیوندای موتورز قرار گرفته است (هیوندای مالک  32.8 درصد سهام کیا نیز می‌باشد).

 

اسپورتیج

اولین نسل کیا اسپورتیج بر اساس پلتفرم ون مزدا بونگو ساخته شد. این نسل در ابتدا از همان موتور، سیستم تعلیق و دیفرانسیل استفاده شده در ساخت مدل‌های مزدا بهره می‌برد.

نسل اول

کیا اسپورتیج 1994

سیر تکامل شاسی بلندهای کیا
سیر تکامل شاسی بلندهای کیا
سیر تکامل شاسی بلندهای کیا

 

کیا اسپورتیج 1999

سیر تکامل شاسی بلندهای کیا
سیر تکامل شاسی بلندهای کیا
سیر تکامل شاسی بلندهای کیا

 

نسل دوم

کیا اسپورتیج 2004

سیر تکامل شاسی بلندهای کیا
سیر تکامل شاسی بلندهای کیا
سیر تکامل شاسی بلندهای کیا

 

کیا اسپورتیج 2007

سیر تکامل شاسی بلندهای کیا
سیر تکامل شاسی بلندهای کیا
سیر تکامل شاسی بلندهای کیا

 

کیا اسورتیج 2008

سیر تکامل شاسی بلندهای کیا
سیر تکامل شاسی بلندهای کیا
سیر تکامل شاسی بلندهای کیا

 

نسل سوم

کیا اسپورتیج 2010

سیر تکامل شاسی بلندهای کیا
سیر تکامل شاسی بلندهای کیا
سیر تکامل شاسی بلندهای کیا

 

موهاوی (برنگو)

کیا موهاوی توسط آقای "پیتر شرایر" طراح ارشد سابق کمپانی آئودی خلق شد، اما پس از آن که آمار فروش بسیار کمی در سال 2009 داشت به یکباره از خط تولید کمپانی کیا خارج شد و هرگز از سوی مسئولان این شرکت کره‌ای صحبتی مبنی بر احتمال ادامه ساخت آن در نسل‌های بعدی به میان نیامد.

اولین و آخرین نسل

کیا موهاوی (برنگو) 2009

سیر تکامل شاسی بلندهای کیا
سیر تکامل شاسی بلندهای کیا
سیر تکامل شاسی بلندهای کیا

 

سورنتو

اولین نسل کیا سورنتو نیز بر اساس پلتفرم یک پیکاپ ساخته شده بود. این مدل با استفاده از سیستم چهار چرخ محرک اتوماتیک به عنوان یکی از قابل‌ترین شاسی بلندها در برابر سختی مسیرهای آف-رود به شمار می‌رفت.

اولین نسل

کیا سورنتو 2002

سیر تکامل شاسی بلندهای کیا
سیر تکامل شاسی بلندهای کیا
سیر تکامل شاسی بلندهای کیا

 

کیا سورنتو 2006

سیر تکامل شاسی بلندهای کیا
سیر تکامل شاسی بلندهای کیا
سیر تکامل شاسی بلندهای کیا

 

نسل دوم

کیا سورنتو 2009

سیر تکامل شاسی بلندهای کیا
سیر تکامل شاسی بلندهای کیا
سیر تکامل شاسی بلندهای کیا

 

نسل سوم

کیا سورنتو 2012

سیر تکامل شاسی بلندهای کیا
سیر تکامل شاسی بلندهای کیا
سیر تکامل شاسی بلندهای کیا

منبع

Netcarshow

برچسب : اسپورتیج , سورنتو , موهاوی , کیا , شاسی بلند






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

8 نظر

علیرضا
0

با تشکر از دوستان به خاطر راهنمایی ها!
23:13  1392/12/05
پاسخ دادن
کاربر: Yas
1

دمتون گرم.عکس پاشی قشنگ و جالبی بود.
09:31  1392/10/25
پاسخ دادن
کاربر: علیرضا
1

سلام دوستان.خرید سورنتو 2011 بهتره یا اسپورتیج یا ix35 صفر2014نیو فیس؟
01:05  1392/10/24
پاسخ دادن
فرزام
1

هط 35 رو بخر از همشون بهتره. استهلاکشم کمتره. تو ایران هم خدمات بیشتری داره و قطعات اصلی مثل ترمز خوب پیدا میشه ولی چون 2014 هست یه 2 ماه دیگه قطعات بدنش میاد تو ایران
16:36  1392/10/29

مجید
1

داداش فقط سورنتو 2011 شرکتی بگیر اصلا قابل مقایسه با اسپورتیج یا ix35 نیست قدرت موتورش خیلی بالاتر از اونهاست 3 ردیف صندلی هم داره برای مسافرت عالیه به نظر من داخلشم قشنگتر از اونهاست من خودم دقیقا همین گزینه ها رو برای انتخاب داشتم در آخر هم سورنتو ورداشتم از انتخابمم به شدت راضی هستم عالیه شما سعی کن شرکتیشم بگیری که خیالت از قطعاتشم راحت باشه خدماته کیا هم عالیه موفق باشی .
19:22  1392/12/01

نادر
0

واقعا طراحي اين ماشينا ضعيفه،اصلا دلچسب نيستن
10:45  1392/10/23
پاسخ دادن
رضا
5

آقا نادر شاید ضعیف باشن، اما فقط به این فکر کن که خودروسازای ما چند ساله که پراید چندین سال از رده خارج رو تولید می کنن، اونوقت این شرکت تو بیست سال همین ماشینارو تو آمریکا و اروپا میفروشه
19:24  1392/10/23

کاربر: Goyban Bahar
2

دمش گرم ولی مثه سامسونگ میمونه!
09:55  1392/10/23
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : سلام منم سامانه یکپارچه شاهین دستی زدم ولی الان زده اتومات (ارسال ب خودرو ساز)ولی واقعا بودجه اتومات ندارم همون دستی میتونم پرداخت کنم ،حالا چکار کنم نمیدونم
گیجی گیج : تا الان که دادن تا آخر سال هم میدم
علی : سلام به بزرگواران راهنمایی کنید الان تاریخ چند فاکتور شد تاراv4 رنگ مشکی هستم تاریخ تحویل زده 1403/06/10 الان چند فاکتور شدن
J4 سفید اردیبهشت : ثبت نام J4 سفید ۱۷ اردیبهشت تحویل ۶۰ روزه، ۲۶ شهریور فاکتور شده و الان در مرحله صدور پلاک هست.
علیرضا : سلام کسی می‌دونه تارا V1پلاس رنگ سفید تا چه موعودی فاکتور شده ؟
تارا v4lx : طبیعیه رنگهای نقره ای حدود یک هفته تا ۱۰ روز از بقیه رنگها عقب تره
وحید : چرت و پرت نگو مگه مدیر عامل سایپایی اینجور صحبت میکنی محکم
تارا v4lx : بستگی به رنگش داره ولی روالش اینه که نیمه اول بهمن تحویل میگیرین
تارا v4lx : تیتانیوم بین ۳۰ تا ۷۰ روز تاخیر داره
تارا v4lx : مشکلی نداره معمولا یه هفته ای زمان میبره تا ارسال مدارکی که نمایندگی ارسال کرده تایید بشه بعدش پیام میاد براتون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امیرحسین : معلوم نمیکنه مثلا این ماه هم مرداد داد هم اول شهریور بستگی به اداره تحویل و موجودیاشون داره
محسن : امروز تعطیلات چطور رفتی نمایندگی حجت جان
ایمان دوگانه اسفند : باز بودن؟چقدر مهلت پرداخت داریم؟
وحید : رسول جان، ماشینت چه رنگی بود؟
امیر : طلای24عیار فقط ال90 پارس
شیرازی : مبارکت باشه عزیز ایشالا به خوشی سوار شی کاکو
X22پرو : دوست عزیز شما که مبانی تاخیر رو میدونی برو با همون مبانی تاخیر سرگرم شو تا ماشینت بیاد،یا معنی تاخیر رو نمیدونی یا اینکه میخوای ادای باسوادا رو در بیاری،عزیزم اونجا اگه تاخیری هم بشه 1ماه فوقش تاخیر میخوره نه 8ماه که اینجا ملت اسیر شدن،یا پیام نزارید یا اگه پیام میزارید اعصاب مردم رو با دری وری بیشتر خورد نکنین
امیر : تشکر مجید جان
تیگو 8 : متاسفانه من هم چنین شرایطی دارم ثبت نام‌ 2اسفند. تحویل 26شهریور سه چهار روز دیگه نتیجه نگیرم مجبورم برم نمایندگی دزدیران خودرو
صفدر : تبدیل دوگانه به شاهین رو پنجشنبه تایید نهایی کردم هیچ اتفاقی نیافتاد والان که دباره میرم تو تغییر مدل و رنگ این پیغام میاد: شما یک رکورد تغییر رنگ و مدل ارسال نشده به سایپا دارید و امکان تغییر رنگ و مدل مجدد ندارید