طرفداران هوندا آکورا NSX هرگز ماه دسامبر 2005 را فراموش نمی کنند. توقف تولید مدل NSX در آمریکای شمالی، طرفداران هوندا را غصه دار کرد. اکنون می توانند غصه ها را فراموش کنند چون نسل جدیدی از NSX با موتور قدرتمند هیبریدی به بازار آمریکا می آید. اخیراً مدیران آکورا تعدادی از خبرنگاران را به محل جلسه خود در لاس وگاس دعوت کرده اند تا درباره برنامه های خود در آینده با آن ها مشورت کنند. به غیر از مدل ILX سدان و RDX شاسی بلند، چشمها به مدل جذاب NSX دوخته شده است. خودرویی که نوید تولید در خود آمریکا و در طول حداکثر 3 سال را می دهد.
مدل 1991 آکورا به دوره ای که خودروهای زیبا غیر قابل اعتماد و دارای هندلینگ ضعیف و در کل یک فاجعه بودند پایان داد. اکنون این مدل با بدنه تمام آلومینیومی و موتور وسط و فرمان الکتریکی، هندلینگ و شتابی عالی را به همراه کیفیت ژاپنی ارائه می کند. این خودرو که تا سال 2015 به مرحله تولید خواهد رسید دارای موتور شش سیلندر واقع در وسط با شاتونهای آلومینیومی است که نیرو را به وسیله کلاچ دوبل به گیربکس هفت دنده انتقال میدهد و با یک موتور الکتریکی که چرخهای عقب را به حرکت در می آورد هماهنگ شده است.
همچنین دو موتور الکتریکی دیگر چرخ های جلو را هنگام شتابگیری و سر پیچها می گردانند تا حرکت خودرو در پیچ ها بهتر انجام شود. از این سیستم هدایت پیشرفته انتظار می رود که عملکردی برابر با یک موتور خورجینی 8 سیلندر ولی با مصرفی به مراتب کمتر از موتور 4 سیلندر ارائه کند. به گفته مدیر آکورا نسبت وزن به قدرت این خودرو نسبت به نسل های گذشته بهتر خواهد بود. بنابراین با توجه به اینکه نسل گذشته این خودرو نسبت وزن به قدرتش برابر با فراری 348 بوده است از این مدل انتظار میرود که از این نظر با فراری 458 ایتالیا و یا لامبورگینی گالاردو برابری کند.
این مدل طول کمتری نیز نسبت به نسل های گذشته دارد. همچنین در مقایسه با NSX سال 2005 پهن تر و کم ارتفاع تر می باشد. این خودرو دارای تایرهای 255/35/19 در جلو و 275/30/20 اینچی در عقب است. چراغ ها LED هستند. با وجود این که در مدل مفهومی فضای داخلی وجود ندارد ولی مدیر آکورا میگوید که مجموعه باتری ها در جلو قرار گرفته و باک سوخت نیز در جلوی موتور واقع می شود تا در هنگام کاهش حجم سوخت تقسیم وزن به خوبی انجام شود.
به گفته وی نمای ظاهری ماشین هنوز جای تغییر دارد و با وجود این که عملکرد خوبی در تونل باد دارد ولی برای بهبود عملکرد در تصادفات هنوز جای تغییر دارد. البته تمام مراحل طراحی در آمریکا انجام شده و خودرو نیز در ایالت اوهایو تولید خواهد شد.
در کل برای شرکتی که در تلاش است با ارائه خدمات لوکس و عملکرد عالی خود را از دیگران متمایز نماید، خودرویی با سه موتور الکتریکی و یک موتور اصلی در وسط، نمونه ای کامل و موفق محسوب می شود. امیدواریم که مهندسین به مهم ترین چالش خود یعنی طراحی خودرو به گونه ای که حسی طبیعی و نه روباتیک را القا نماید، موفق باشند. به راستی دنیای سوپرخودرو ها بسیار متنوع و زیباست ولی سوالی که در این جا به ذهن هر ایرانی خطور می کند این است که سهم ما از این دنیای رنگارنگ خودرو چیست؟!