کمپانی خودروسازی چینی Chery مدلی را با نام Tiggo ارائه کرده که در کشورما توسط مدیران خودرو تولید شده و با نام MVM X33 به فروش میرسد. اینکه پشت فلسفه نامگذاری این خودرو با کد X33 چیست هنوز مشخص نیست! شاید نیم نگاهی به روش نامگذاری کمپانی ب ام و در محصولات شاسی بلند خود بوده است!
ام وی ام X33 در کشورمان مبلغی حدود 60 میلیون تومان دارد و از هم وطنانمان پرداخت این مبلغ را به جان خریده و نظرات موافق و مخالف بسیاری در این زمینه دارند. در نگاه اول آپشن های این خودرو بسیار جلب توجه میکنند. مواردی از قبیل تودوزی چرم، تهویه مطبوع، کروزکنترل، سانروف، آینه و شیشه های برقی، رینگ های آلومینیومی 16 اینچی، ترمز ضد قفل و دو عدد کیسه هوا از امکانات این خودرو به شمار میروند.
در بحث ظاهری و نمای جلو، شباهت به نسل قبل کیا سورنتو مشهود است. در نمای عقب نیز چیزی به عنوان سپر وجود ندارد و تنها محافظ بعد از زاپاس، ضربه گیری است که روی درب عقب نصب شده! پرژکتورهای عقب نیز گویی بعد از طراحی به مجموعه اضافه شده اند و بلا تکلیف میباشند.در نمای جانبی نیز خبری از زه روی درب و ضربه گیر نمیباشد و این مورد آسیب پذیری خودرو را بیشتر کرده است.
در داخل نیز موردی که بسیار جلب توجه میکند، طرح عجیب و نا هماهنگ کنسول میانی است! آرگونومی چندان مناسب نبوده و کیفیت قطعات داخل کابین نا مرغوب میباشد و پس از مدت کوتاهی به صدا میافتند. تنها استفاده از تودوزی و داشبورد با رنگ روشن باعث شده تا کمی قابل قبول به نظر برسند.
نکته دیگر این است که به دلیل دو دیفرانسیل نبودن این خودرو، نباید از آن انتظار قابلیت های آف-رود را داشته باشید. موتور 4 سیلند 16 سوپاپ دو لیتر حجم دارد و قادر به تولید حدود 139 اسب بخار نیرو میباشد. گیربکس نیز در دو نوع 4 سرعته اتوماتیک و 5 سرعته دستی قابل سفارش میباشد. این خودرو در کشور چین 3 سال گارانتی (100,000 کیلومتر) و امداد جاده ای شبانه روزی دارد. X33 به لطف فرمان و کلاچ نرم، برای استفاده از داخل شهر مناسب میباشد.
با توجه به وزن 1375 کیلوگرمی و مصرف حدود 9 لیتر در یکصد کیلومتر، شتاب 0 تا 100 در عرض 13 ثانیه حاصل میشود. در سرعت های بالا میزان نفوذ صدا و باد به داخل کابین کمی آراز دهنده است که به دلیل عدم دقت کافی در مونتاژ میباشد. در زمینه ایمنی، تیگو با داشتن دو کیسه هوا، چندان خوب عمل نمیکند.
نا گفته نماند نسل جدید این خودرو هم اکنون در کشور چین تولید شده و دارای چهره ای به روزتر میباشد و بسیاری از مشکلات نسل قبلی در آن مرتفع گردیده است. در نهایت باید بگوییم که تلاش چینی ها در افزایش کیفیت و کارآیی خودروهایشان را در نسل دوم چری تیگو میتوان مشاهده کرد که این موضوع میتواند الگوی خوبی برای خودروسازان داخلی باشد. حال این انتخاب را به شما میسپاریم که X33 را انتخاب کنید یا یک میتسوبیشی پاجرو مدل 92 را با مبلغی حدود 20 میلیون تومان کمتر یا نیسان رونیز کارکرده را برگزینید.
----------------------------------------------------------
سلب مسئولیت: وانکار صرفا نمایشدهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.
----------------------------------------------------------