بررسی کامیون فرایتلاینر کرونادو

بررسی کامیون Freightliner Coronado

این کامیون در اصل سنت فرایتلاینر را به معرض نمایش می‌گذارد. برخی از ویژگی های آیرودینامیک، کابین جادار، موتور پر قدرت و کابین دماغه دار بر آمریکایی بودن این کشنده زیبا تاکید می‌کند. استفاده از تکنولوژی به روز در ساخت و وجود امکانات ایمنی و رفاهی جدید، این کامیون را به یکی از محبوب ترین ها در کلاس خود بدل کرده است. موتورهای در نظر گرفته برای Coronado از انواع Detroit DD15 و Cummins ISX بوده که قادر به تولید 485 الی 600 اسب بخار نیرو می‌باشند. قیمت این کامیون چیزی در حدود 120 هزار دلار بوده و با 3 نوع کابین و 4 ارتفاع مختلف عرضه می‌شود (Day ،Extended ،Sleeper).

 

طراحی

بررسی کامیون Freightliner Coronado

نمای ظاهری کرونادو مستحکم و با ابهت است. جلوپنجره بزرگ از جنس کروم، کاپوت مکعب شکل و سپر بزرگ، نشان از جان‌سخت بودن کرونادو دارد! در کنار کاپوت نیز دو ورودی هوا تعبیه شده که ورود هوا را به داخل موتور افزایش داده است.

بررسی کامیون Freightliner Coronado

فرایتلاینر به بحث آیرودینامیک اهمیت خاصی داده است، در نتیجه شیشه منحنی جلو با زاویه 24 درجه طراحی شده تا کمترین مقاومت را در برابر هوا داشته باشد و چراغ ها و آینه ها نیز به همین منظور زاویه دار طراحی شده‌اند.کاپوت با زاویه 90 درجه باز می‌شود تا دسترسی به موتور آسان باشد.

بررسی کامیون Freightliner Coronado

به جهت کاهش وزن، کاپوت از جنس فایبرگلاس ساخته شده و به لطف چند تکه بودن، هزینه تعمیر و تعویض کمتری دارد. سپر نیز بسیار مقاوم و مستحکم است و به خوبی از بدنه در برابر ضربات محافظت می‌کند. طراحی چراغ ها کمی ابتدایی به نظر می‌رسد ولی کارآیی خوبی دارند. طلق آن ها نیز به راحتی قابل تعویض می‌باشند که این امر نیز در کاهش هزینه ها موثر است.

 

طراحی داخلی

بررسی کامیون Freightliner Coronado

به لطف محل مناسب قرارگیری دستگیره ها و پله های، ورود به کابین با کمترین مشکل امکان پذیر است. کابین نیز بسیار جادار بوده و فضای پا و سر نیز زیاد است. در اصل کابین 20 سانتی متر عریض‌تر از سایر کابین‌های دماغ دار دار می‌باشد و از نظر ایمنی، در برابر تصادفات مقاوم می‌باشد.

بررسی کامیون Freightliner Coronado

داشبورد با طراحی مستطیلی در مقایسه با رقبا کمی قدیمی به نظر و چوب مصنوعی به کار رفته در داخل کامیون های فرایتلاینر نیز بی کیفیت و تکراری است.ولی در مقابل، آرگونومی بسیار خوب بوده و تمام ادوات و نشانگرها در معرض دید کامل راننده هستند. برای راحتی بیشتر، کف کامیون کاملاً مسطح است و حرکت در داخل آن راحت می‌باشد.

بررسی کامیون Freightliner Coronado

غربیلک فرمان با روکش چرم، قابل تنظیم بوده و در کل تسلط به جاده و دید جلو و اطراف خوب است. کابین به خوبی عایق بندی شده و میزان نفوذ صدا و باد به میزان حداقل ممکن است. در کابین های موسوم به Sleeper، عایق بندی کابین بهتر بوده و در قسمت بالای تخت خواب نیز ادواتی برای کنترل سیستم تهویه مطبوع، بخاری و چراغ ها وجود دارد.

 

موتور و گیربکس

بررسی کامیون Freightliner Coronado

موتورهای قابل سفارش برای این کامیون از انواع Cummins ISX و Detroit Diesel DD15 هستند. موتورهای DD15 مجهز به ترمز موتور نیرومند Jacobs، سیستم EGR و سیستم کاهش آلایندگی Blue Tec هستند. این موتورها برای کارکرد در مدت زمان طولانی ساخته شده و قادرند تا 455 الی 560 اسب بخار نیرو تولید کنند. موتورهای Cummins ISX نیز انژکتوری بوده و از سیستم خنک کننده جدید بهره می‌برد. این موتورها نیز قادر به تولید 400 الی 600 اسب بخار نیرو می‌باشند. دو نوع گیربکس اتوماتیک و دستی Eaton نیز برای کرونادو در دسترس هستند.

 

کیفیت سواری

بررسی کامیون Freightliner Coronado

کم وزن ترین کرونادو 7,857 کیلوگرم است و شاسی نیز از مواد مستحکم ساخته شده و بسیار مقاوم می‌باشد. سیستم تعلیق نیز مناسب کار در شرایط سخت بوده و در کل باید بگوییم کیفیت سواری بسیار خوب و لذت بخشی را برای این کامیون به ارمغان آورده است. در نهایت باید بگوییم کرونادو به لطف طراحی اصیل آمریکایی، کیفیت ساخت خوب و موتور و شاسی نیرومند، در کلاس خود طرفداران زیادی دارد و از کامیون های محبوب رانندگان آمریکایی و کانادایی می‌باشد.

بررسی کامیون Freightliner Coronado


منبع

TopSpeed

برچسب : بررسی , کامیون , فرایتلاینر کرونادو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

کاربر: TIGER
6

این شرکت زیر مجموعه دایملر هست و شرکت خیلی خوبیه و کامیون های متنوع وخوبی رو میزنه. در ضمن سازنده انواع ون های اسپرینتر در آمریکا هم هست. اینم لینک زیر مجموعه های دایملر برای اطلاعات عمومی:
http://www.daimler.com/brands-and-products
01:40  1392/10/30
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین ۲۵ اسفند : سخا هم مهمه من ۱۶ اسفند سخا بوده و واریزیم ۷ صبح در ۲۵ اسفند بوده
شاهینg : نگفت کی شروع به فاکتور میکنن
شاهینg : نگفت کی شروع به فاکتور میکنن
مهدی ۲۵ اسفند : لطفا شماره درخواست اعلام میکنید با تاریخ سخا
مهدی ۲۵ اسفند : لطفا شماره درخواست اعلام میکنید با تاریخ سخا
مهدی ۲۵ اسفند : سلام تکمیل وجه ۲۵ اسفند ساعت ۱۰ صبح سخا ۲۶ اسفند فاکتور نشدم
شاهینg : نگفت کی شروع به فاکتور میکنن
ب امید خدا : لعنت ب دزدان تاریخ ایرانی .....۸ماه تمام لعنت خدا بر مدیر سایپا خجالت بکشید پوست شماها مثل گرازه میخواهید آقازاده‌ها برن کشور خارج با پول ملت بیچاره ننگ بر شمها
علی واریز 26اسفند : خدا لعنتون کنه خسته شدم انقدر چک کردم تاریخ اولین واریزی 31 مرداد 1403 اخر این ماه میشه یکسال
شهین جی : سلام شما فاکتور شدین؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تبدیل رانا به 207 : فروش فوق العاده هستم موعد تحویل 3 تیر هنوز فاکتور نشدم
پانا فولادی : بزن حتما ، 24 تومن اختلافشه ولی 2 ماه زود تر گیرت میاد
اطلس دی : فاکتوری ها اعلام کنند تا چندم اسفند تمام می شوند؟
جانسون : قبلا6ماه بود الان احتمالا12یا14ماهه شده مونده به درامدشیرکت
هفته اخر اذر : سلام ببخشید از چه سایتی نگاه می کنید
پیام ح : رضا پشی فروش این سوالی که تو کردی سایپا هم روی جوابش قفل فعلن با صابون گلنار مشغول شو هنوز صبوری واست سم ظرفیت نداری اصلا
دنا 6دنده31مرداد پیش فروش : من زدم رفتم تو پیچش هم ولی ندیدم پستی از فاکتور ماشین بذاره
اطلس اذر : سلام عرض شد دوستانی که خودرو تحویل گرفتن ازشون سوالی داشتم من چراغ تحویل خودروم روشن شده چه مدت زمان میبره تحویل بدن دیروز روشن شد
دنا پلاس بورسی : اول مشکی انتخاب کردم حدودا دو ماه پیش تغیر رنگ دادم به سفید ولی فاکتور نشده منظورش از قراردادهای اردیبهشت یعنی چی
کوثر : سلام خوبین منم تحویل 7تیر بوده ولی اصلا خبری نیس نمیدونم کجا برم ب کی شکایت کنم