بررسی 6 ویژگی مهم در خودرو تیگو 8 پرومکس

بررسی 6 ویژگی مهم در خودرو تیگو 8 پرومکس

 

کابین VIP و موتور قدرتمند تیگو 8 پرو مکس از عوامل تاثیرگذاری است که این شاسی‌بلند تمام‌چرخ‌محرک را به بهترین وسیله برای رانندگی در شهر و مسافرت‌ها تبدیل کرده است.

 

در دنیای شاسی‌بلندهای هفت‌نفره و لوکس، فونیکس تیگو ۸ پرو مکس آی‌ای نه تنها یک خودرو، بلکه یک تجربه سفر به معنای واقعی است. این خودرو با ترکیبی از فناوری پیشرفته، کابین لوکس و موتور قدرتمند، به پرفروش‌ترین تمام‌چرخ‌محرک بازار ایران تبدیل شده است. در این گزارش، به قلب این خودرو می‌رویم و جزئیاتی را بررسی می‌کنیم که تیگو ۸ پرو مکس آی‌ای را بدون هیچ تردیدی به بهترین گزینه برای خرید تبدیل کرده است.

کابین VIP: فضایی رویایی برای تمام سرنشینان

تیگو ۸ پرو مکس آی‌ای با طراحی سه‌ردیفه و ظرفیت هفت سرنشین، فضایی باکیفیت و کاربردی را ارائه می‌دهد. ویژگی‌های منحصربه‌فرد کابین این خودرو عبارتند از:

۱. شرایط رفاهی بی‌نظیر

گرم‌کن و سردکن صندلی (فول آپشن): تنظیم دمای سرد و گرم صندلی‌های جلو و قابلیت تنظیم گرم‌کن ردیف دوم.

گرم‌کن فرمان: این قابلیت در آبوهوای سرد، تسلط راننده بر هدایت خودرو را ارتقا می‌دهد.

تهویه مطبوع دوکاناله: کنترل دمای مستقل برای راننده و سرنشینان و خروجی جداگانه برای ردیف دوم.

صندلی‌های چرمی با کیفیت: طراحی ارگونومیک با قابلیت تنظیم برقی صندلی‌های راننده و سرنشین ردیف اول.

Boss Key: به عنوان یک خودرو VIP و مناسب مدیران، صندلی سرنشین ردیف اول از ردیف دوم تنظیم می‌شود.

۲. فناوری پیشرفته

نمایشگر یکپارچه ۲۴٫۶ اینچی: ادغام صفحه کلاستر و سیستم‌های سرگرمی خودرو با رزولوشن ۴K.

دستیار صوتی هوشمند: کنترل سیستم‌های خودرو با فرمان‌های صوتی (پخش موسیقی، باز کردن سانروف و ...).

 

سیستم صوتی سونی با ۸ اسپیکر: کیفیت سینمایی صدا برای تمام سرنشینان.

نورپردازی هوشمند ۶۴ رنگ: نمایش طیف‌های رنگی دلخواه با قابلیت تطبیق با موسیقی و مدل رانندگی.

۳. ایمنی و راحتی

۱۳ رادار و سنسور کمکی: شامل سیستم هشدار خروج از خط، کروز کنترل تطبیقی، تشخیص عابر پیاده و ترمز اضطراری.

۶ کیسه هوای ایمنی: محافظت از سرنشینان در برابر تصادفات از جلو، جانبی و پرده‌ای.

شیشه‌های عایق ضدصدا: کاهش ۹۰ درصدی نویز بیرون برای مکالمه و موسیقی بی‌دغدغه.

سقف پانورامیک: افزایش نور طبیعی داخل کابین و لذت بردن از تماشای آسمان.

۴. فضای بی‌نهایت کاربردی

فضای بار ۲۱۰۱ لیتری: با خواباندن صندلی‌های ردیف دوم و سوم، فضایی معادل یک خودرو باری برای مسافرت‌ها و قرار دادن چمدان‌ها.

ایزوفیکس: نصب آسان صندلی کودک بدون کاهش ایمنی.

موتور قدرتمند: قلب تپنده تیگو ۸ پرو مکس

تیگو ۸ پرو مکس آی‌ای تنها به کابین لوکس بسنده نکرده است. زیر کاپوت این خودرو، یک موتور ۲ لیتری توربوشارژ با فناوری پاشش مستقیم سوخت (GDI) قرار دارد که ترکیبی از قدرت و مصرف بهینه را ارائه می‌دهد:

خروجی قدرتی: ۲۵۴ اسب بخار در دور موتور ۵۵۰۰ و گشتاور ۳۹۰ نیوتن‌متر از دور ۱۷۵۰ تا ۴۰۰۰.

گیربکس دوکلاچه ۷ سرعته: تعویض دنده‌ای نرم و بدون وقفه، حتی در شیب‌های تند که از استهلاک کمتر و دقت بیشتری برخوردار است.

سیستم تمام‌چرخ‌محرک هوشمند با ۶ حالت رانندگی

سیستم تمام‌چرخ‌محرک هوشمند (AWD) قدرت موتور را به صورت هوشمندانه بین چرخ‌ها توزیع می‌کند. این سیستم با سنسورها، کامپیوتر مرکزی و الگوریتم‌های پیشرفته، وضعیت جاده را آنالیز کرده و قدرت را به چرخ‌های موردنیاز می‌فرستد.

۶ حالت رانندگی:

 

۱. حالت نرمال (Normal): مصرف سوخت بهینه در جاده‌های خشک و شهری.

۲. حالت اسپرت (Sport): واکنش‌پذیری بالاتر در پیچ‌ها با انتقال قدرت به چرخ‌های عقب.

۳. حالت اکو (Eco): کاهش مصرف سوخت با انتقال قدرت به چرخ‌های جلو.

۴. حالت برفی (Snow): تقسیم مساوی قدرت بین چرخ‌ها برای جلوگیری از لغزش.

۵. حالت گل‌آلود (Mud): انتقال قدرت به چرخ‌های عقب برای خروج از گل.

۶. حالت آفرود (OffRoad): قفل دیفرانسیل و سیستم کنترل شیب برای عبور از مسیرهای ناهموار.

مزایای کلیدی:

واکنش سریع: تغییر حالت‌ها در کمتر از ۰٫۱ ثانیه.

مصرف سوخت بهینه: صرفه‌جویی تا ۱۵٪ در حالت‌های اکو و نرمال.

ایمنی بالا: جلوگیری از اوراستیر و آندراستیر در پیچ‌های تند.

مثال کاربردی:

فرض کنید در یک جاده برفی در حال حرکت هستید:

۱. حالت رانندگی به طور خودکار به حالت برفی تغییر می‌کند.

۲. سنسورها لغزش چرخ‌ها را تشخیص می‌دهند.

۳. قدرت به چرخ‌هایی با کشش بیشتر (مثلاً چرخ‌های جلو) منتقل می‌شود.

۴. اگر چرخ‌های جلو هم بلغزند، قدرت به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

هنگام رانندگی با تیگو ۸ پرو مکس آی‌ای، سفری بدون محدودیت را تجربه می‌کنید. سیستم تعلیق مولتی لینک، ناهمواری‌های جاده را جذب می‌کند و عایق‌بندی کابین، آرامش بی‌نظیری ایجاد می‌کند. حتی در سرعت‌های بالا، می‌توانید با صدای سیستم صوتی سونی، موسیقی موردعلاقه‌تان را با وضوح کامل بشنوید و از هوای مطبوع کابین لذت ببرید.

منبع

ایران جیب

 

برچسب : خودرو , وان کار , تیگو 8 پرو مکس , کابین VIP , موتور توربوشارژ ۲ لیتری , تمام‌چرخ‌محرک هوشمند , سیستم تعلیق مولتی لینک , سیستم صوتی سونی , ایمنی خودرو , حالت‌های رانندگی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
X33 Cross cvt 25 نظر
پارسا. 25 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ماهان : مبارک باشه شاهین پلاس بود منم 15اسفند تکمیل وجه کردم اما فعلا خبری نیست
محم : یکی‌ دو نفرن که با دروغاشون باعث شدن دیگه این گروه کاربرد نداشته باشه معلوم نیست کی‌ راست میگه کی دروغ!!!
شاهین cvt تحویل هفته چهارم دی : منم ۶ اسفند تکمیل وجه کردم cvt پس چرا cvt فاکتور نمیکنند؟
Mostafa : سلام وقت بخیر.از a5 همچنان خبری نیست
محسن اسفند ماه : برادر akbar فردا فاکتور شدم، خواهش می کنم، بازم کمکی بود در خدمتم
محسن سی و یک اسفند ماه بعد از تعطیلات : خانعلی قهرمان تشکر تشکر
وحید : متاسفانه همین الان متوجه شدم اتوبوس حامل خانعلی آچیلیان و اقوام خیلی نزدیکشون که برای انتقام از من عازم تهران بودن پنچر شده، و اتوبوس به مبدا برگشته، باز خدارو شکر دست انتقام خانعلی برای چند وقت از سر من کوتاه شد. خدارو شکر
بهزاد : تو سایتا خیلی گشتم تقریبا حواله های شاهین رو کسی نمیفروشه. منم۲ دی ۲۹۱ واریز کردم. نمیدونم حواله رو بفروشم برم نقدی بخرم الان. یا نگه دارمش درش بیارم همین جی رو. ‌‌.
تارا 30اسفند : سلام وقت بخیر دوستان تارا دستی تحویل 30اسفند بودم دوروز پیش فاکتور وپلاک شده وامروز آماده بارگیری زده کی به نمایندگی می‌ره ممنون میشم جواب بدید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امین : چرخش بچرخه، مبارکتون باشه
x22 بندر : سلام دی ماه تکمیل وجه کردم 1403/11/7 شاسی خورده و هنوز فاکتور نشده و تحویلی 11 خردادم.
اطلس azar : از آن مدیریت محترم تقاضا دارم در صورتی که این جانب را صاحب حق دانستیددستورات لازم در خصوص انتظارات شاکی را صادر فرمایید. همچنین در صورت اینکه شکایت اینجانب ارتباط موضوعی با آن دستگاه نداشته و یا خارج از ماموریت آن سازمان محترم است، این شکایت به صورت سیستمی به دستگاه مرتبط ارجاع گردد.همچنین ازسازمان محترم بازرسی کل کشور تقاضا می کنم دراستای تکلیف تبصره 1 ماده 25 قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد بر نحوه رسیدگی و پاسخگویی به شکایت اینجانب نظارت نماید. در ادامه توضیحات تکمیلی به شرح ذیل اعلام می گردد: ( ..... ) اینجانب ضمن تایید صحت کلیه مندرجات فوق، جهت هرگونه همکاری و ارائه اطلاعات بیشتر به مسئولین دستگاه اجرایی و سازمان بازرسی آمادگی خود را اعلام می نمایم. شماره تماس اینجانب می باشد. با تشکر
اطلس مشکی 8مهر : جناب راعی حادثه اسکله بندر رجایی مربوط به دیروز است و شما امروز به فاصله 3 ساعت و طی دو پیام، نظرات و وعده های متفاوت و متناقضی دادید. بنده و همسرم کارمندیم و اذر 402 اولین پرداخت و 8مهر403 دومین پرداخت را داشتیم و ماشبن فروختیم و الان 7ماه است که وسیله نداریم. هر بار یک وعده و وعیدی دادید برایم سوال است چرا امروز برای سومین بار در سال جاری فروش گذاشتید. لطفا به شعور مردم و هموطنتون توهین نکنید و با زندگی هموطنتون بازی نکنید. یا سایپا وظیفه خودش بداند و روشنگری کند و یا با موج منفی حاصل از تجمع و خبررسانی و نارضایتی مردم کنار بیاید.
اطلس azar : شرکت سایپا با ارسال دیرهنگام دعوت نامه در اسفندماه1403 باعث شد علاوه بر افزایش قیمت که شامل من شد و من در اسفندماه تکمیل وجه کردم و قرار شد یک ماهه خودرو تحویل داده شود ولی با گذشت بیش از یک ماه نه تنها خودرو و تحویل ندادند طی تماس با سامانه 96550 شرکت سایپا اپراتور شرکت تاریخی جهت تحویل اعلام نکردند.با توجه به این که این موضوع باعث ضرر مالی اینجانب و سلب آرامش من و خانواده ام شده است لذا درخواست رسیدگی به این موضوع و احقاق حق و حقوق اینجانب را دارم. با سپاس .
اطلس azar : مدیریت محترم رسیدگی و پاسخگویی به شکایت موضوع: شکایت اینجانب ... به کد ملی ... سلام علیکم احتراماً ضمن عرض خدا قوت، با عنایت به ماده 27 قانون مدیریت خدمات کشوری مبنی بر اینکه در صورت بروز هر گونه تخلف، مسئولین دستگاه های اجرایی مسئولیت پاسخگویی به شکایات مردم را به عهده داشته و با استفاده از ظرفیت تعیین شده در ماده 90 قانون مدیریت خدمات کشوری حق شکایت ارباب رجوعان به مراجع قانونی محفوظ است به استحضار می رساند، اینجانب به دلیل ( عدم اجرای قانون و یا تکالیف قانونی در فرایند ) در ارتباط با دریافت خدمت ( خدمات شرکت سایپا ) در تاریخ ( آذرماه 1403 ) و در محل ( استان تهران، شهرستان تهران ) شکایت دارم. برای اثبات ادعای فوق، می توان از طریق ( بررسی مستندات ) به شرح ( اینجانب در اسفندماه 1402 برای خوردی اطلس شرکت سایپا با تحویل آذرماه 1403 ثبت نام کردم.
محمدرضا | Mohammad Reza : سلام دوستان؛ امروز صبح تماس گرفتن گفتن ماشینت آمادس بیا ببر. رفتم ماشینو از نمایندگی آدابی قم گرفتم کارواش کرده بودن. اولش توضیح دادند درباره ماشین و خودشون پیش چشمام چک کردن و محض احتیاط بعدش یک ساعت از رو چک لیست چک میکردم چیزیش کم نباشه و جک و آچار چرخ و زاپاس و آنتن و مثلث خطر و بکسل بند همراهش بود و امضا کردم. ((⭕️ کوییک GXRL رینگ آلومینیومی رنگ سفید-مشکی - ⭕️ ثبت نام و سخا 21 آبان - ⭕️ پذیرش 22 آبان شماره **120268- ⭕️ تاریخ فاکتور و "عدم دریافت شاسی از وزارت سمت" 27 فروردین 1404 - ⭕️ تاریخ نمایش شماره شاسی در سایپا یدک 31 فروردین 1404 - ⭕️ تاریخ پلاک آنلاین (پلاک جدید) 3 اردیبهشت 1404 - ⭕️ تاریخ چراغ تحویل 4 اردیبهشت 1404 - ⭕️ تاریخ تماس از نمایندگی جهت دریافت 7 اردیبهشت 1404.)) گفتن سند و بیمه نامه یک ماه دیگه از نمایندگی بگیر. کارت و برگ سبز هم میاد دم در خونه. کارت سوخت هم از سایت میشه ثبت نام کرد هم از پلیس 10+. یاعلی...🌹
اطلس azar : https://136.bazresi.ir/dargah/dashboard2/apps درود دوستان این سامانه شکایت ثبت کنید
اردشیر : سلام تحویل 30 خرداد فاکتور شدی
گرفتار رانا : پرداختی جدید فعال شده؟ میگن بابت کمربند یک میلیون هشتصد تومن دیگه باید پرداخت بشه کسی چک کرده؟