معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا، ضمن تأکید بر اینکه برای عرضه خودرو جدید شاهین پلاس سایپا به بازار، برحسب قانون، منتظر اعلام قیمت این خودرو از سوی سازمان حمایت هستیم، اعلام کرد که بر اساس برنامهریزی انجام شده تا پایان سال، ۴٠ هزار دستگاه از این خودرو، تولید و روانه بازار میشود تا خلأ خودروهای اقتصادی اتوماتیک را مرتفع کنیم.
گروه خودروسازی سایپا با هدف دریافت نظرات متخصصان، خبرگان و اصحاب رسانه در خصوص قیمت خودرو جدید شاهین پلاس، اقدام به برگزاری کلینیک خودرویی در محل هتل المپیک کرد که در ابتدا این محصول در حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه معرفی و با انجام تست این خودرو، شرایط را برای مقایسه این خودرو با دیگر محصولات داخلی رقیب، فراهم کرد.
در این کلینیک خودرو که با هدف آشنایی بیشتر و همچنین دریافت نظرات اصحاب رسانه در خصوص قیمت خودرو جدید شاهین پلاس برگزار شد، این خودرو در کنار خودرو شاهین و دو محصول دیگر رقیب قرار گرفت تا از جنبههای مختلف مورد بررسی قرار گیرد.
پس از معرفی و انجام تست حرکت از این محصول، مهدی آقاطاهریان - معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا در نشست خبری خود اظهار کرد: این پروژه از سال ١۴٠١ آغاز شد که با توجه به این که ارکان اصلی خودرو تغییر کرده و به عنوان یک محصول جدید، بایستی مجدد آزمونهای استاندارد را طی کند، این مسیر طی شد و از خرداد ماه سال جاری، تولید آن به صورت انبوه در گروه خودروسازی سایپا، آغاز شد.
وی افزود: برنامه ۴٠ هزار دستگاه تولید این خودرو را تا پایان سال ١۴٠٣ در دستور کار داریم تا بتوانیم تا حدودی خلأ بازار در خصوص خودروهای اتوماتیک و اقتصادی را مرتفع کنیم.
معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا در خصوص موضوع کلینیک و بحث قیمتگذاری خودروی شاهین پلاس، تصریح کرد: در چهار جامعه هدف، بررسی و مقایسه و همچنین برآورد قیمت این محصول جدید سایپا نسبت به محصولات گذشته و همچنین در مقایسه با رقبا، صورت میگیرد. در ابتدا امروز، به عنوان گروه اول، اصحاب رسانه حضور پیدا کردند، از عصر امروز و فردا، مشتریان و پس از آن هم صنعتگران و خبرگان از سایر شرکتهای خودروساز و در نهایت هم نمایندگیهای فروش و خدمات پس از فروش گروه خودروسازی سایپا در این کلینیک شرکت میکنند و در خصوص این محصول در کنار محصولات تولید داخل رقبا (نه مونتاژیها) بررسی انجام میپذیرد.
وی افزود: تأکید ما بر خودروهای رقیب تولید داخل از این جهت است که شاهین پلاس، رقیبهای دیگری از محصولات مونتاژی دارد اما به سبب اینکه اگر آنها را در کنار شاهین پلاس قرار میدادیم، حدود قیمتی ما را قطعاً بالا میبرد و این سبب خطا در نظرسنجیها میشد، لذا این کار را انجام ندادیم.
آقاطاهریان با اشاره به بالا بودن مباحث کیفیت و ایمنی این خودرو گفت: خودرو شاهین پلاس از نظر کیفی وضعیت بسیار مطلوبی در بین خودروهای تولیدی کشور دارد به نحوی که میتواند استانداردهای یورو ان کپ را کسب کند و از نظر ایمنی برای راننده و سرنشینان خیالی آسوده ایجاد کند.
وی تصریح کرد: گروه سایپا برای اولین بار و برگرفته از شرکتهای بزرگ خودروساز دنیا اقدام به نظر سنجی از خبرگان و تاثیرگذاران صنعت خودرو کرده که با بهرهگیری از یک شرکت واسط نظرات افراد را در خصوص قیمت خودرو دریافت میکنیم و با مستندات کامل به وزارت صمت و سازمان حمایت از تولید کننده و مصرفکننده ارسال میکنیم و به محض تعیین و اعلام قیمت خودرو پیش فروش آن را انجام خواهیم داد.
معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا افزود: در جلساتی که با مدیران سازمان حمایت و همچنین معاونت حمل و نقل خودرو وزارت صمت برگزار شده مقرر شد که علاوه بر آنالیز قیمت، مستندات انجام تستهای ایستایی و حرکتی (استاتیک و داینامیک) این خودرو جدید در مقایسه با رقبا ارائه شود و با توجه به این موارد، قیمت محصول مشخص شود. البته این قیمتگذاری به نحوی باشد که نه خودروساز دچار زیان شود و نه مردم در خرید خودرو دچار سختی شوند.
وی تأکید کرد: گروه سایپا علاقهای به فروش محصولات خود با قیمتهای بالا و نجومی ندارد و به دنبال آن است که قیمت با توجه به وضعیت بازار و قیمت تمامشده مشخص و عرضه شود و از قیمتی که در این کلینیک مشخص و در نهایت سازمان حمایت اعلام کند، تبعیت خواهد کرد.