بررسی معایب کامیونت شیلر

رپورتاژ کامیونت شیلر، محصولی از گروه بهمن، خودروساز نام آشنا در ایران، در سال 1395 به بازار کشورمان راه یافت. این کامیونت که در دو مدل سبک و نیمه سنگین عرضه می‌شود، با ظاهری مدرن، نظر بسیاری از رانندگان و فعالان حوزه حمل و نقل را به خود جلب کرده است. شیلر در واقع نسخه ایرانی سازی شده از کامیونت‌های سری فاو است که در کشور چین تولید می‌شوند. این کامیونت‌ها با سابقه‌ای طولانی در بازارهای جهانی، به دلیل کیفیت قابل قبول، قیمت مناسب و تنوع مدل‌ها، به گزینه محبوبی برای خریداران تبدیل شده‌اند.

گروه بهمن با هدف ارائه محصولی باکیفیت و متناسب با نیاز بازار ایران، اقدام به مونتاژ و عرضه کامیونت شیلر در دو مدل 6 و 8 تن نموده است. این کامیونت‌ها از نظر فنی و ظاهری تا حد زیادی مشابه نمونه‌های چینی هستند، اما با توجه به نیازها و شرایط خاص بازار ایران، برخی تغییرات و بهینه‌سازی‌ها نیز در آنها اعمال شده است.

در ادامه این مقاله به بررسی دقیق‌تر مشخصات فنی، مزایا و معایب کامیونت شیلر و همچنین مقایسه آن با سایر رقبا در بازار ایران خواهیم پرداخت. گفتنی است که شیلر به عنوان یک کامیونت چند منظوره، می‌تواند در طیف وسیعی از مصارف، از جمله حمل بار، حمل مواد فاسدشدنی و ... مورد استفاده قرار گیرد.

 

نمایی کلی از کامیونت شیلر

 

ضعف در قلب تپنده: موتور کم توان شیلر

 

به عنوان اولین قدم در بررسی معایب کامیونت شیلر، موتور و سیستم انتقال قدرت این وسیله نقلیه را زیر ذره‌بین قرار خواهیم داد. کامیونت شیلر، در کنار مزایایی که ممکن است داشته باشد، در بخش سیستم انتقال قدرت حرف زیادی برای گفتن ندارد. موتور این کامیونت که از نوع کامینز S3.8 ISF است، در مقایسه با رقبای خود در بازار، عملکرد ضعیف‌تری را به نمایش میگذارد. این کمبود توان، به خصوص در سربالایی‌ها و مسیرهای پرشیب، خود را به وضوح نشان داده و شیلر را در این شرایط به چالش می‌کشد. شتابگیری ضعیف و کندی در رسیدن به سرعتهای بالا، از دیگر مشکلاتی است که رانندگان با آن مواجه خواهند شد.

علاوه بر این، مصرف سوخت بالا نیز یکی از معایب کامیونت شیلر در زمینه عملکرد سیستم موتور است. به طوری که به گفته رانندگان، این کامیونت در مقایسه با رقبای خود، سوخت بیشتری مصرف می‌کند. بدیهی است که این موضوع می‌تواند هزینه‌های عملیاتی را به طور قابل توجهی افزایش دهد. در ادامه به برخی از عواملی که می‌توانند به ضعف‌های موتور شیلر دامن بزنند، اشاره میکنیم:

  • عدم تناسب حجم موتور با تناژ کامیونت: با وجود اینکه شیلر در دو تناژ 6 و 8 تن عرضه می‌شود، اما از یک موتور با حجم یکسان (3760 سی سی) در هر دو مدل استفاده می‌کند. این موضوع می‌تواند به خصوص در مدل 8 تن، که وزن بیشتری را حمل می‌کند، باعث کمبود قدرت و گشتاور شود.

 

همچنین ببینید : اطلاعات کامیونت 6 تن ایسوزو

 

قوای محرکه شیلر: بررسی سیستم انتقال قدرت کامیونت شیلر

 

در گام بعدی، به بیان معایب کامیونت شیلر از نظر سیستم انتقال قدرت می‌پردازیم. سیستم انتقال قدرت کامیونت شیلر از قطعاتی همچون موتور، گیربکس، دیفرانسیل و اکسل تشکیل شده و نقش کلیدی در عملکرد و راندمان این کامیونت ایفا می‌کند. در این بخش از مقاله به بررسی برخی از معایب سیستم انتقال قدرت شیلر بر اساس اطلاعات و آمار رسمی می‌پردازیم:

 

  1. ضعف گیربکس: یکی از نقاط ضعف اصلی سیستم انتقال قدرت شیلر، وجود معایبی در گیربکس آن است. برخی از کاربران از دنده‌های سخت، صدای زیاد گیربکس شیلر، به خصوص در دنده‌های سنگین، گله‌مند هستند. این مشکل می‌تواند باعث خستگی راننده، افزایش مصرف سوخت و کاهش عمر مفید گیربکس شود.

 

  1. لرزش و ارتعاش: لرزش و ارتعاش این سیستم و انتقال آن به کابین راننده، از دیگر معایب این کامیونت محسوب می‌شود. این لرزش و ارتعاش می‌تواند باعث ایجاد سر و صدا، خستگی راننده و حتی آسیب به قطعات دیگر کامیونت شود.

 

  1. نشت روغن: نشت روغن از دیفرانسیل و اکسل‌ها در برخی از مدل‌های شیلر مشاهده شده است. این مشکل می‌تواند باعث آلودگی محیط زیست، کاهش سطح روغن و آسیب به قطعات دیگر شود.

 

  1. صدای زیاد: صدای زیاد دیفرانسیل و اکسل‌ها در برخی از مدل‌های شیلر، به خصوص در سرعت‌های بالا، به وضوح شنیده می‌شود. این صدا می‌تواند باعث آزار و اذیت راننده و سرنشینان شود.

 

  1. مشکلات دیفرانسیل: در برخی از موارد، دیفرانسیل‌های شیلر با مشکلاتی مانند نشت روغن، خرابی دنده‌ها و زوزه کشیدن روبرو می‌شوند. این مشکلات می‌تواند باعث اختلال در عملکرد کامیونت و افزایش هزینه‌های تعمیر و نگهداری شود.

 

لازم به ذکر است که معایب کامیونت شیلر در تمام مدل‌ها به طور یکسان وجود نداشته و ممکن است برخی از کامیونت‌ها از این مشکلات برخوردار نباشند. با این حال، خریداران و رانندگان کامیونت شیلر باید از این معایب آگاه بوده و در هنگام خرید و استفاده از این کامیونت، به آنها توجه داشته باشند.

 

 

قسمت بار  (نمای پشت کامیونت شیلر)

 

کابین کامیونت شیلر: طاقت‌فرسا یا آرامش‌بخش؟

 

در این بخش، به واکاوی معایب کامیونت شیلر بر اساس کابین این وسیله نقلیه خواهیم پرداخت. کابین راننده، به عنوان یکی از بخش‌های مهم این کامیونت، می‌تواند تجربه‌ای متفاوت از رانندگی را به ارمغان آورد. در بخش زیر به بررسی معیارهای مختلف سنجش کیفیت کابین راننده کامیونت شیلر می‌پردازیم.

 

  • طراحی داخلی و کیفیت ساخت : کابین شیلر با ظاهری مدرن و ارگونومیک، تا حدودی رضایت راننده را جلب می‌کند. با این حال، کیفیت ساخت کابین شیلر جای بحث دارد. برخی از رانندگان از مواد اولیه بی‌کیفیت، مونتاژ نامناسب و نفوذ صدا به داخل کابین گله‌مند هستند.

 

  • امکانات رفاهی: امکانات رفاهی شیلر در حد متوسط بوده و شامل مواردی مانند کولر، بخاری، رادیو، شیشه‌های برقی و صندلی‌های قابل تنظیم می‌باشد.

 

  • اصول ارگونومی: ارگونومی کابین شیلر تا حدی قابل قبول است، اما فضای داخلی برای رانندگان قد بلند و چاق ممکن است کمی تنگ و نامناسب باشد.

 

با بررسی مزایا و معایب کامیونت شیلر از نظر کابین راننده، متوجه می‌شویم که در مجموع، کابین شیلر تجربه‌ای متناقض را به رانندگان و سرنشینان ارائه می‌دهد. ظاهر مدرن و ارگونومیک آن در کنار کیفیت ساخت ضعیف و امکانات رفاهی محدود، می‌تواند راننده را با چالشی در انتخاب این وسایل نقلیه مواجه کند.

 

 

نمای جلویی کامیونت شیلر

وضعیت معاملاتی کامیونت‌های شیلر در بازار دست دوم

 

بازار دست دوم شیلر، جریانی پر فراز و نشیب دارد. در این بخش به منظور شناخت بهتر نسبت به این موضوع، به بررسی مزایا و معایب کامیونت شیلر در بازار دست دوم کشور خواهیم پرداخت.

 

  • بازار پررونق: شیلر به دلیل قیمت مناسب و تنوع مدل‌ها، تا حدی در بازار دست دوم محبوبیت دارد.
  • افت قیمت: با این حال، افت قیمت شیلر در بازار دست دوم، کابوسی برای مالکان این کامیونت محسوب می‌شود.
  • ارزش‌گذاری: ارزش‌گذاری شیلر در بازار دست دوم، فرایندی چالش‌برانگیز است و عوامل متعددی مانند مدل، سال تولید، کارکرد و سلامت فنی در تعیین قیمت آن نقش دارند.
  • لوازم یدکی: به نسبت سایر مدل های کامیونت موجود در بازار، قطعات و لوازم یدکی کامیونت شیلر راحت تر یافت می شود.

 

برچسب : خودرو , رپورتاژ , بررسی , معایب , کامیونت , شیلر






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
X33 Cross cvt 25 نظر
پارسا. 25 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ماهان : مبارک باشه شاهین پلاس بود منم 15اسفند تکمیل وجه کردم اما فعلا خبری نیست
محم : یکی‌ دو نفرن که با دروغاشون باعث شدن دیگه این گروه کاربرد نداشته باشه معلوم نیست کی‌ راست میگه کی دروغ!!!
شاهین cvt تحویل هفته چهارم دی : منم ۶ اسفند تکمیل وجه کردم cvt پس چرا cvt فاکتور نمیکنند؟
Mostafa : سلام وقت بخیر.از a5 همچنان خبری نیست
محسن اسفند ماه : برادر akbar فردا فاکتور شدم، خواهش می کنم، بازم کمکی بود در خدمتم
محسن سی و یک اسفند ماه بعد از تعطیلات : خانعلی قهرمان تشکر تشکر
وحید : متاسفانه همین الان متوجه شدم اتوبوس حامل خانعلی آچیلیان و اقوام خیلی نزدیکشون که برای انتقام از من عازم تهران بودن پنچر شده، و اتوبوس به مبدا برگشته، باز خدارو شکر دست انتقام خانعلی برای چند وقت از سر من کوتاه شد. خدارو شکر
بهزاد : تو سایتا خیلی گشتم تقریبا حواله های شاهین رو کسی نمیفروشه. منم۲ دی ۲۹۱ واریز کردم. نمیدونم حواله رو بفروشم برم نقدی بخرم الان. یا نگه دارمش درش بیارم همین جی رو. ‌‌.
تارا 30اسفند : سلام وقت بخیر دوستان تارا دستی تحویل 30اسفند بودم دوروز پیش فاکتور وپلاک شده وامروز آماده بارگیری زده کی به نمایندگی می‌ره ممنون میشم جواب بدید
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امین : چرخش بچرخه، مبارکتون باشه
x22 بندر : سلام دی ماه تکمیل وجه کردم 1403/11/7 شاسی خورده و هنوز فاکتور نشده و تحویلی 11 خردادم.
اطلس azar : از آن مدیریت محترم تقاضا دارم در صورتی که این جانب را صاحب حق دانستیددستورات لازم در خصوص انتظارات شاکی را صادر فرمایید. همچنین در صورت اینکه شکایت اینجانب ارتباط موضوعی با آن دستگاه نداشته و یا خارج از ماموریت آن سازمان محترم است، این شکایت به صورت سیستمی به دستگاه مرتبط ارجاع گردد.همچنین ازسازمان محترم بازرسی کل کشور تقاضا می کنم دراستای تکلیف تبصره 1 ماده 25 قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد بر نحوه رسیدگی و پاسخگویی به شکایت اینجانب نظارت نماید. در ادامه توضیحات تکمیلی به شرح ذیل اعلام می گردد: ( ..... ) اینجانب ضمن تایید صحت کلیه مندرجات فوق، جهت هرگونه همکاری و ارائه اطلاعات بیشتر به مسئولین دستگاه اجرایی و سازمان بازرسی آمادگی خود را اعلام می نمایم. شماره تماس اینجانب می باشد. با تشکر
اطلس مشکی 8مهر : جناب راعی حادثه اسکله بندر رجایی مربوط به دیروز است و شما امروز به فاصله 3 ساعت و طی دو پیام، نظرات و وعده های متفاوت و متناقضی دادید. بنده و همسرم کارمندیم و اذر 402 اولین پرداخت و 8مهر403 دومین پرداخت را داشتیم و ماشبن فروختیم و الان 7ماه است که وسیله نداریم. هر بار یک وعده و وعیدی دادید برایم سوال است چرا امروز برای سومین بار در سال جاری فروش گذاشتید. لطفا به شعور مردم و هموطنتون توهین نکنید و با زندگی هموطنتون بازی نکنید. یا سایپا وظیفه خودش بداند و روشنگری کند و یا با موج منفی حاصل از تجمع و خبررسانی و نارضایتی مردم کنار بیاید.
اطلس azar : شرکت سایپا با ارسال دیرهنگام دعوت نامه در اسفندماه1403 باعث شد علاوه بر افزایش قیمت که شامل من شد و من در اسفندماه تکمیل وجه کردم و قرار شد یک ماهه خودرو تحویل داده شود ولی با گذشت بیش از یک ماه نه تنها خودرو و تحویل ندادند طی تماس با سامانه 96550 شرکت سایپا اپراتور شرکت تاریخی جهت تحویل اعلام نکردند.با توجه به این که این موضوع باعث ضرر مالی اینجانب و سلب آرامش من و خانواده ام شده است لذا درخواست رسیدگی به این موضوع و احقاق حق و حقوق اینجانب را دارم. با سپاس .
اطلس azar : مدیریت محترم رسیدگی و پاسخگویی به شکایت موضوع: شکایت اینجانب ... به کد ملی ... سلام علیکم احتراماً ضمن عرض خدا قوت، با عنایت به ماده 27 قانون مدیریت خدمات کشوری مبنی بر اینکه در صورت بروز هر گونه تخلف، مسئولین دستگاه های اجرایی مسئولیت پاسخگویی به شکایات مردم را به عهده داشته و با استفاده از ظرفیت تعیین شده در ماده 90 قانون مدیریت خدمات کشوری حق شکایت ارباب رجوعان به مراجع قانونی محفوظ است به استحضار می رساند، اینجانب به دلیل ( عدم اجرای قانون و یا تکالیف قانونی در فرایند ) در ارتباط با دریافت خدمت ( خدمات شرکت سایپا ) در تاریخ ( آذرماه 1403 ) و در محل ( استان تهران، شهرستان تهران ) شکایت دارم. برای اثبات ادعای فوق، می توان از طریق ( بررسی مستندات ) به شرح ( اینجانب در اسفندماه 1402 برای خوردی اطلس شرکت سایپا با تحویل آذرماه 1403 ثبت نام کردم.
محمدرضا | Mohammad Reza : سلام دوستان؛ امروز صبح تماس گرفتن گفتن ماشینت آمادس بیا ببر. رفتم ماشینو از نمایندگی آدابی قم گرفتم کارواش کرده بودن. اولش توضیح دادند درباره ماشین و خودشون پیش چشمام چک کردن و محض احتیاط بعدش یک ساعت از رو چک لیست چک میکردم چیزیش کم نباشه و جک و آچار چرخ و زاپاس و آنتن و مثلث خطر و بکسل بند همراهش بود و امضا کردم. ((⭕️ کوییک GXRL رینگ آلومینیومی رنگ سفید-مشکی - ⭕️ ثبت نام و سخا 21 آبان - ⭕️ پذیرش 22 آبان شماره **120268- ⭕️ تاریخ فاکتور و "عدم دریافت شاسی از وزارت سمت" 27 فروردین 1404 - ⭕️ تاریخ نمایش شماره شاسی در سایپا یدک 31 فروردین 1404 - ⭕️ تاریخ پلاک آنلاین (پلاک جدید) 3 اردیبهشت 1404 - ⭕️ تاریخ چراغ تحویل 4 اردیبهشت 1404 - ⭕️ تاریخ تماس از نمایندگی جهت دریافت 7 اردیبهشت 1404.)) گفتن سند و بیمه نامه یک ماه دیگه از نمایندگی بگیر. کارت و برگ سبز هم میاد دم در خونه. کارت سوخت هم از سایت میشه ثبت نام کرد هم از پلیس 10+. یاعلی...🌹
اطلس azar : https://136.bazresi.ir/dargah/dashboard2/apps درود دوستان این سامانه شکایت ثبت کنید
اردشیر : سلام تحویل 30 خرداد فاکتور شدی
گرفتار رانا : پرداختی جدید فعال شده؟ میگن بابت کمربند یک میلیون هشتصد تومن دیگه باید پرداخت بشه کسی چک کرده؟