بررسی مرسدس بنز آتگو

بررسی مرسدس بنز آتگو
 

در دنیای کامیون های چند منظوره رقابت تنگاتنگی میان کامیون های مختلف وجود دارد و کمپانی های بزرگ با توسعه و تکمیل روزافزون محصولات خود در صدد افزایش کارایی محصول خود و تسخیر بازار هستند. در این میان، مرسدس بنز آتگو یکی از بهترین گزینه ها به شمار می‌رود. کمپانی مرسدس بنز، سری آتگو را در سال 1997 به بازار معرفی کرد. در ابتدا تمامی این کامیون ها با نام آتگو شناخته می‌شدند، اما پس از اعمال تغییرات کلی در سال 2005، کامیون های با وزن بیش از 18 تن با نام آکسور راهی بازار شدند. در حال حاضر کامیون های آتگو با اوزان 16-7.5 تن تولید می‌شوند. کمپانی سازنده این کامیون چند منظوره را در مدل های مختلفی از جمله کمپرسی، چهار چرخ محرک، کامیون حمل زباله، و حتی مجهز به جرثقیل، با کابین های مختلف با نام های Day Cab، Extended Day Cab، Low Roof Sleeper، و High Roof Sleeper تولید و به بازار عرضه می‌کند.
 

طراحی بدنه

بررسی مرسدس بنز آتگو

همانند دیگر کامیون های اروپایی، قرار گرفتن کابین آتگو بر روی موتور سبب افزایش کارایی آن می‌شود. طراحی قسمت جلو، استفاده از خطوط پهن، و جلو پنجره V شکل آتگو، ظاهر خشنی به این کامیون چند منظوره بخشیده است که همگی آنها از استحکام و قدرت این آلمانی خبر می‌دهند. گفتنی است، تمامی این موارد در نسل دوم آکتروس نیز به کار گرفته شده است. طراحی چراغ ها و بادشکن های نصب شده در دو طرف، پویایی ظاهری کامیون را افزایش می‌دهند. در مجموع می‌توان گفت، تمامی قطعات با یکدیگر هماهنگ بوده و ظاهر زیبایی به آتگو بخشیده‌اند.
 

طراحی داخلی

بررسی مرسدس بنز آتگو

به لطف ارتفاع کم شاسی از سطح زمین و قرار گرفتن پله ها در جای مناسب، دسترسی به کابین بسیار راحت و آسان است. طراحی داشبورد نیز به گونه‌ای است که در عین زیبایی، دسترسی راحت راننده به دکمه ها را فراهم می‌سازد. هم‌چنین، در مقایسه با دیگر کامیون های موجود در این کلاس، مواد به کار رفته در آتگو از کیفیت بسیار خوبی برخوردار بوده و همین امر سبب برتری این کامیون بر رقبا می‌شود. از دیگر ویژگی‌های آتگو می‌توان به کاربرد تزیینات چوبی یا استیل به صورت سفارشی در داخل کابین اشاره کرد. دو نشانگر آنالوگ دایره‌ای و یک نشانگر مستطیلی شکل سبب زیبایی صفحه کیلومتر شمار شده‌اند. چنانچه تعویض دنده به صورت دستی انجام شود، عقربه دور موتور همواره در محدوده سبز رنگ قرار گرفته که در نهایت موجب کاهش مصرف سوخت می‌شود.

بررسی مرسدس بنز آتگو

دکمه های قفل مرکزی، شیشه های برقی، تنظیم آینه و گرم‌کن آینه نیز، از عملکرد خوبی برخوردارند. همان‌طور که انتظار می‌رود، صندلی ها از راحتی بسیار زیادی برخوردارند و با توجه به نوع کابین تا سه نفر را در خود جای می‌دهند. صندلی راننده نیز، از نوع بادی بوده و طراحی ارگونومیک آن در کنار تنظیمات متفاوت، دید مناسب و راحتی را برای راننده فراهم می‌آورد. در مقایسه با مدل قبلی آتگو می‌توان گفت که قرار گرفتن آینه ها در فاصله 50 میلی متری دید عقب بهتری را در اختیار راننده قرار می‌دهد. شایان ذکر است، قابلیت تنظیم ارتفاع فرمان و قرار گرفتن کنترل های رادیو، تلفن، و سیستم اطلاعات راننده بر روی آن راحتی فوق‌العاده ای را برای راننده ایجاد می‌کند.

بررسی مرسدس بنز آتگو بررسی مرسدس بنز آتگو
بررسی مرسدس بنز آتگو بررسی مرسدس بنز آتگو

به دلیل وجود محفظه‌های کاربردی برای حفظ و نگهداری وسایل، راننده و سرنشینان آتگو به راحتی می‌توانند وسایل و تجهیزات لازم را با خود حمل کنند. از دیگر تجهیزات سفارشی این کامیون می‌توان به یخچال کوچک و کاربردی آن اشاره کرد که با حجم 23 لیتری خود امکان نگه‌داری چهار بطری 1.5 لیتری را فراهم می‌آورد. در صورت انتخاب کابین Sleeper، می‌توان از یک تخت‌خواب قابل تنظیم و تشک فنری بهره برد که همین امر زمان استراحت راننده را با آرامش و راحتی همراه می‌سازد.



قدرت و عملکرد موتور

بررسی مرسدس بنز آتگو

کمپانی مرسدس بنز با در نظر گرفتن شرایط کاری مختلف، امکان انتخاب سه پیشرانه متفاوت را برای مدل جدید آتگو فراهم کرده است: موتور چهار سیلندر با قدرت 177-150 اسب بخار و گشتاور 675-580 نیوتن متر، موتور شش سیلندر 6.4 لیتری با قدرت 279-231 اسب بخار و گشتاور 1100-810 نیوتن متر، و موتور چهار سیلندر 4.8 لیتری با قدرت 218 اسب بخار در دور موتور 2200 دور در دقیقه و گشتاور 810 نیوتن متر. با وجود گیربکس نه سرعته دستی مرسدس بنز، که در این کلاس یکی از بهترین گزینه های موجود به شمار می‌رود، موتور آتگو از قدرت و عملکرد بسیار خوبی برخوردار است. استفاده از یک موتور خود تنظیم (Servo) هیدرولیکی و بادی بر روی گیربکس دستی، کمک شایانی در تعویض دنده می‌کند. علاوه برگیربکس استاندارد، در موارد خاص می‌توان از گیربکس دستی ZF استفاده کرد. مرسدس آتگو، اولین کامیون این کلاس است که با گیربکس اتوماتیک نیز عرضه می‌شود. سیستم Telligent که در آکتروس نیز وجود دارد، بر روی موتورهایی با حداکثر توان 230 اسب بخار قابل استفاده می‌باشد. وجود گیربکس شش سرعته اتوماتیک در کنار کلاچ اتوماتیک و تجهیزات الکترونیک بیشتر، نوید بخش مصرف سوخت کمتر و رانندگی راحت‌تر می‌باشد.



سیستم تعلیق

بررسی مرسدس بنز آتگو

کامیون آتگو با سیستم تعلیق های فولادی، فولادی/بادی، و بادی قابل سفارش می‌باشد. مدل استاندارد این کامیون که با کمک فنرهای سهمی شکل عرضه می‌شود، اگرچه راحتی چندانی را برای راننده فراهم نمی‌آورد، اما کنترل پایداری آتگو را افزایش می‌دهد. برای راحتی بیشتر می‌توان از کمک فنرهای فولادی در جلو و کمک فنرهای بادی در عقب استفاده کرد که علاوه بر بهبود چشمگیر شرایط رانندگی، کنترل پایداری و فرمان پذیری بسیار خوبی را نیز فراهم می‌کنند. استفاده از سیستم هوای فشرده در کنار ترمزهای دیسکی، عملکرد سیستم ترمز را تا حد بسیار زیادی بهبود می‌بخشد. شایان ذکر است، در مدل های چهار چرخ محرک از ترمزهای کاسه‌ای استفاده می‌شود.
 

نظر نهایی

بررسی مرسدس بنز آتگو

کمپانی مرسدس بنز با رعایت تمامی استانداردها و استفاده از مواد با کیفیت، یکی از بی نظیرترین کامیون های دنیا را به بازار عرضه کرد. امکان انتخاب موتور، گیربکس، و کابین های متفاوت حاکی از عملکرد عالی آتگو در شرایط مختلف می‌باشد. تنها مشکل این کامیون فوق‌العاده قیمت زیاد آن، در مقایسه با رقبا، می‌باشد که البته با در نظر گرفتن امکانات و تجهیزات آتگو می‌توان از آن چشم پوشی کرد.

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در صفحه فیس بوک 1Car، مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بررسی مرسدس بنز آتگو


منبع

TopSpeed


برچسب : آتگو , آکسور , آکتروس , کامیون , مرسدس بنز






خلاصه دیدگاه‌های کاربران

این خلاصه‌ها بر اساس دیدگاه‌های اخیر کاربران همین صفحه است و اطلاعیه رسمی نیست.

نکته مهم: تجربه کاربران یکسان نیست و حتی با شرایط مشابه، گزارش‌ها ممکن است متفاوت باشد.

بر اساس 21 دیدگاه مرتبط اخیر.
عملکرد گیربکس و تعویض دنده مرسدس بنز آتگو چگونه است؟
در دیدگاه‌های اخیر، برخی کاربران درباره گیربکس و عملکرد صحبت کرده‌اند. موارد پرتکرار: دنده، کلاچ، دستی، گیربکس.
عملکرد فنی و مصرف سوخت مرسدس بنز آتگو چگونه است؟
در دیدگاه‌های اخیر، برخی کاربران درباره عملکرد فنی صحبت کرده‌اند. موارد پرتکرار: شتاب، مصرف، گیربکس.
زمان تحویل/ارسال این خودرو معمولاً چقدر است؟
۳ماه آتگو ده چرخ خرید وقتی هوا سرده اول صبح خطای MRمیده بعد گر شدن یا خاموش روشن کردن پاک می‌شود علت چی میتونه باشه. بنز حرف نداره ازخاور608گرفته تااکتروس که ماشین روز اروپاست فقط حیف که زیاد گرون شده وقابل دسترس همه نیست فکری بحال مرد بکنید.
مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

22 نظر

رضا فرامرزی
0


سلام وخسته نباشید سینه اکسوری جفت چه تفاوتی با اتکو جفت داره
12:59  1402/11/29
گزارش
پاسخ دادن
محمد
0

سلام من 3ماه آتکو ده چرخ خریدم ازروزی که خریدم هرروز مکانیک دندهاش خوب کار نمی کنه چندتا میکا نیک عوض کردم یک روز کارمیکنه فرداش خراب میشه موندم چیکار کنم میشه راهنمایی کنید ممنون
12:28  1402/02/20
گزارش
پاسخ دادن
فروتن
0

دنده هاشو از حالت شیفتینگ در بیارید و به حالت دستی بکنید البته باید وسایلش و بخرید مکانیک نصب کنه ،، شیفتینگ یه تعداد قطعاتی هستند که وقتی شما دنده عوض میکنید همزمان تو گیربکس اون کار تعویض و انجام میده چون اون قطعات پلاستیکی هستن بعد از مدتی دیگه خوب عمل نمیکنه شما وقتی اونا رو حذف میکنی به حالت ساده میشه عین بنز ۱۹۲۴ خودمون
07:56  1404/04/19

گزارش
امیر
21

سلام اتکو تک باری ۸ دنده ۱۸۲۸ چند لیتر روغن میگیره؟
19:40  1399/03/01
گزارش
پاسخ دادن
ابوالفضل
34

من ۳ماه آتگو ده چرخ خریدم وقتی هوا سرده اول صبح خطای MRمیده بعد گرم شدن یا خاموش روشن کردن پاک میشه علت چی میتونه باشه
00:09  1398/11/01
گزارش
پاسخ دادن
پیر مراد
2

فقط عشقست که بنز بنز ده تن سالار جاده ها
13:03  1396/06/08
گزارش
پاسخ دادن
امیر
20

با سلام خدمت همه دوستان.من الان ی بنز فک پارس مدل تک دارم و میخوام بفروشمش و ی بنز تک کله سفید بردارم!فقط چون تا حالا نداشتم نمیدونم چ مدلی بهتره از لحاظ کارایی و قیمت و هزینه تعمیرات و...
ممنون میشم اگه دوستان ی راهنمایی خوب لطف کنن...
با تشکر...
01:58  1396/03/23
گزارش
پاسخ دادن
محمد
4

همه تعریف الکی کجا باید رفت یه آتگو ۸۱۵ کابین دار گیر آورد کسی بلده
20:16  1396/02/13
گزارش
پاسخ دادن
حامد
13

سلام.من ۲ماه است اتیکو تک خریدم خیلی ضعیفه ۲۵۰هزار کارکرده صفه کلاج نوانداختم سوزن و مدادی نو انداختم یونیت انژکتور هم تعمیر کردم بدتر شد که بهتر نشد لطفا راهنمایی کنید .ممنون
20:47  1395/08/11
گزارش
پاسخ دادن
صادق مرادی
3

باسلام-بنده مالک کامیون آتکو ده چرخ هستم از آن زمان تا الان از این خودرو بسیار راضیم افرین به مهمدسان و دانسمندان آلمانی -اما در رابطه با قیمت قطعات که در کشور ما بفروش میرسد بسیار گران و دور از ذهن است بار کرایه های پایین و کمسیونهای بسیار بالای شرکتهای حمل ونقل هیچ توجیح اقتصادی ندارد مسولین هم احساس مسؤلیت نمیکنند اما مزد کلان میگیرند وبه بفکر ما رانندگان درمانده نیستند چرا که سیرند و بی درد
16:23  1395/07/04
گزارش
پاسخ دادن
سینا
7

اتکو در مقابل رقیبش اف ام خیلی سر تره از تناژ زیادش تا کم مصرفی و استهلاک کمش بهترین کامیونه اما حیف که متورش یکم ضعیفه این یه شاهکره عالی......
00:58  1395/03/21
گزارش
پاسخ دادن
lمجید
4

سلام دنبال جایی برای اموزش تعمیر گاه میگردم تطفا راهنمایی کنید ممنون
20:12  1393/10/29
گزارش
پاسخ دادن
میثم A7
2

واقعا ممنونم به خصوص اون عکس گیربکس که عالی بود لطفا در بقیه مقالات هم عکس موتور و گیربکس بیشتر بذارید
اقای m&z تا جایی که من میدونم کارایی اون شاستی روی دنده برای تعویض دنده از سبک به سنگین و بر عکس هست و کامیون های جدید بنز که گیربکس نیمه اتوماتیک دارن مثلا در سربالا توی دنده سبک که کامیون داره حرکت میکنه اون شاستی رو میزنن پاییین بعد از چند ثانیه کلاچ رو در گیر میکنن دنده از سبک به سنگین تعویض میشه که شتاب و سرعت کامیون هم پایین نمیاد
ولی اگر منظورت اور باشه که اکثر کامیون های جاده ای دارن نیم دنده هست که با فعال کردن اون نیم دنده به دنده اضافه میشه مثلا 4 میشه 4.5 که با غیر فعال کردنش هم میشه همون دنده 4 که اکثرا در دنده های سبک استفاده میکنیم نه به معنی کم کردن نیم دنده از خود دنده
19:35  1393/04/28
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: m&z
2

خوب منم که همینو گفتم داش میثم، یه نیم دنده بهت میده حالا شما دوست داری با سبک حرکت کنی اون نیم از دندت کم میشه و اگه با سنگین حرکت کنی به دندت اضافه میشه.
15:43  1393/07/12

گزارش
جمال بوکان
3

نسل بنز جدید وارد شده به ایران کمک خوبی برای چرخه حمل و خصوص مصرف سوخت واستهلاک جاده ای و آلودگی هوا را با خود به ارمغان آورد که شاهکار آلمان محسوب می شود ولی حیف که تحریمات روی مصرف کننده اثر قابل توجهی گذاشت
11:41  1393/04/28
گزارش
پاسخ دادن
جواد
31

سلام من دفترچه راهنما آتگو میخوام از کجا تهیه کنم تو سایتها همه رو گشتم نبوده لطفا راهنایی کنید
11:36  1393/04/06
گزارش
پاسخ دادن
عشق اتگو
5

در حال حاضر تمام کامیون های اتش نشانی تهران اتگو است . می توانیدبه سایت 125.ir کنید وببینید. از سال 1380 وارد اتش نشانی تهران شد و اکنون هم دوباره نسل جدیدی از اتگو وارد اتش نشانی شده در مدل های 1325وآکسور . شاسی این خودرو ها محصول بنز و زحمت تجهیز وپمپ آن را روزنباور اتریش کشیده است . قیمت این کامیون های تجهیز شده چندین میلیارد است !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
23:59  1392/11/17
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: m&z
24

اتفاقا من تجربه رانندگی با مدل قدیمی تر این کامیون که در ایران موجوده رو دارم, چیزی که برام جالبه اینه که برخلاف مدلهای قدیمی بنز کاملا و مطلقا بیصداست! داخل کابینش خیلی بیصداست و شتاب خیلی خوبی هم داره. اینقدر قدرت مانورش بالاست که میتونید مثل یک سواری باهاش لایی بکشید! ترمز این کامیون هم اصلا قابل مقایسه با همرده هاش نیست و کمتر کامیونی با این تسلط میتونید پیدا کنید. اولین بار که پشتش نشستم نزدیک یه سرعت گیر پام رو روی پدال ترمز فشار دادم کنار دستیم با سر رفت تو شیشه جلو و خودم هم نزدیک بود پرت بشم بیرون!! همچنین کنار دنده اش یک دکمه کوچک داره که میتونه یک دنده بین دنده های اصلی هم بهتون بده. مثلا اگر توی سربالایی بودین و دنده 6 زیاد بود و 5 کم میتونید توی دنده 6 بمونید دکمه رو بالا بزنید و هرموقع یک کلاچ بگیرید فورا دنده میانی فعال میشه و معادل 5.5 میشه. فقط راننده ها میدونن این چقدر بدردبخوره! ضمنا مدل ده چرخش تا 30تن هم خارج از جاده بار میزنن راحت میبره. اصلا این کامیون یه شاهکاره...
19:18  1392/10/02
گزارش
پاسخ دادن
فرهاد
18

پدرم یک بنز شش چرخ عمل سوخت داشت صفر خریدش 15سال سوخت رو به مناطق کوهستانی اذربایجان غربی می برد بعد از 15سال بدون هیچ مشکلی مثل روز اول کار می کرد واقعا بنز لازم به تعریف نداره
18:07  1392/10/02
گزارش
پاسخ دادن
رضا
13

بنز حرف نداره ازخاور608گرفته تااکتروس که ماشین روز اروپاست فقط حیف که زیاد گرون شده وقابل دسترس همه نیست فکری بحال مردم بکنید
17:35  1392/10/02
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: .::Behrooz::.
12

مرسدس همیشه عالی بوده و هست , و به طور قطع خواهد بود ...
22:00  1392/10/01
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اهورا : دوستان لطفا واسه منم دعا کنین فاکتور بشم. پذیرش 17 آذر تکمیل وجه سوم اردیبهشت تبدیل به جی ال 21 آبان. اما هنوز خبری از فاکتور نیست. خیلی خیلی نا امید هستم. انشاالله خدا یه نگاه هم به من بکنه
Ali : من ۱۲ مرداد هستم انشالله فردا پیام برام بیاد
احمد x5 تیر ۱۴۰۴ اقساطی : من ثبت‌نام تیربودم بعداز ۱۸ روز از تحویل سیستمی شاسی شد
ایگل سفید اقساطی ۹۰ روزه : مبارک باشه برای من که هنوز خبری نیست. آخر تیر ثبت‌نام کردم 202769
شاهین : مبارکه. رنگ سفید یا تبدیل زده بودین به مشکی
ایگل سفید : ثبت نام کی بودید؟
شاهین جی : سلام دوستان برای مارو قرار بود هفته چهارم شهریور پیامک تکمیل وجه بفرستن ولی هنوز نفرستادن کفتن ۳تا۶ماه تاخیر داره کسی میدونه تا چه تاریخایی رو پیامک تکمیل وجه دادن؟
J4 اقساطی مرداد ماه سفید ۱۳۶۳ : سلام ماشین منم امروز شماره شاسی خورد شکر خدا
سهند s : از کجا زنگ بزنیم بپرسیم کی تحویل میدن کی فاکتور میشن ماشینا؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کوییک آر اس : دوست عزیز به دلایل زیادی نمیشه دقیق گفت شما باید صبر کنید تا پلاک شید و بعد چراغ تحویلتون روشن بشه بعد از اینکه چراغ تحویلتون روشن شد 4 5 روز الی دو هفته پس فاکتور تا تحویل حداقل 20 روز طول می کشه به طور معمول
امید : تکمیل وجه 24 یا 25 مرداد؟میگن 24 نبوده
ساینا تک .تکمیل وجه 6 مهر : اگر پول بیکار و صبر ایوب و وسیله زیر پا داری ثبت نام کن
رضا : من 2 شهریور تکمیل وجه کردم هنوز فاکتور نشدم فعلا توی مرداد هست فاکتورها
کوییک آر اس : بعد جوانی ات فاکتوری
ساینا تک پیش فروش : این ملتی که ثبت نام کردن ببین درس عبرت بشه برات
Kooeek s : دوستان امروز ماشین از نمایندگی تحویل گرفتم انشالله روزی همه تکمیل وجه 31 مرداد با سه ماه تأخیر امروز 29 آذر تحویل گرفتم خداحافظی همگی
سورن س30روزه : سلام دوستان کسانی که خودردوگانه سوزفاکتورمیشندخاهشن اعلام کنندباکدوم موتورفاکتورمیشندباموتورEF7یاموتور XU7p
فاکتور نشد تاخیر زیا د شد : فاکتور را به چرا نمیشه 21 مهری ام با تاخیر زیاد 30 روزه بود پدر صلواتی ها
نون بازاری از کاشان : اقا متل ما هم فاکتور شده یک هفته ای میشه برگه سبز هم اومد ولی ماشین خبری نیس