مقایسه دناپلاس و شاهین، کدام خودرو بهتر است؟

 

مقایسه دناپلاس و شاهین، کدام خودرو بهتر است؟

 

در زمان خرید خودرو انتخاب بین گزینه‌های موجود یکی از کارهایی است که ناگزیر باید انجام دهیم. این انتخاب زمانی که دو خودرو از بسیاری جهات مطلوب باشند سخت خواهد بود. انتخاب بین دنا پلاس یا شاهین نیز از آن دست انتخاب‌های دشوار به شمار می‌رود. چرا که هر دو سدان ایرانی بین مصرف‌کنندگان محبوب هستند.

در زمان خرید خودرو انتخاب بین گزینه‌های موجود یکی از کارهایی است که ناگزیر باید انجام دهیم. این انتخاب زمانی که دو خودرو از بسیاری جهات مطلوب باشند سخت خواهد بود. انتخاب بین دنا پلاس یا شاهین نیز از آن دست انتخاب‌های دشوار به شمار می‌رود. چرا که هر دو سدان ایرانی بین مصرف‌کنندگان محبوب هستند.

مقایسه طراحی ظاهری دنا پلاس با شاهین:

یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب و خرید خودرو طراحی ظاهری آن است. البته این فاکتور تا حد زیادی به سلیقه افراد بستگی دارد و نمی‌توان نظر قطعی درباره آن داد. البته کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در خودرو دارند شاید به ظاهر ماشین اهمیت چندانی نمی‌دهند. اما در بیشتر اوقات برای خریداران مهم است که ظاهر ماشینی که خریداری چگونه باشد. بسیاری از افراد معتقد هستند که دنا پلاس در زیبایی جلوتر از شاهین گام برداشته است یکی از مناسبترین خودروها است که نظر سرمایه گذاران در خودروها به خود جلب کرده است.

با اینهمه از منظر طراحی صنعتی شاهین نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. از این رو انتخاب بین دنا پلاس یا شاهین از نظر طراحی ظاهری تا حد زیادی به خواست و دیدگاه مشتری باز می‌گردد. دنا پلاس را می‌توان یک فیس لیفت از پژو 405 دانست که در همه موارد هماهنگی کاملی در اجزا ندارد. اما شاهین خودرویی است که در این زمینه از پختگی بیشتری برخوردار بوده و نمره بهتری می‌گیرد. اصلی‌ترین فرق بین دنا پلاس و شاهین از بعد طراحی ظاهری زبان طراحی مورد استفاده است. در دنا پلاس از خطوط تیز و محکم برای طراحی کمک گرفته شده است. در حالی که در شاهین خطوط طراحی بدنه خودرو بیشتر نرم و منحنی هستند.

مقایسه کابین داخلی دنا پلاس و شاهین:

از نظر مواد و اجزای مورد استفاده در فضای داخلی ماشین هر دو خودرو از استانداردهای جهانی فاصله دارند. با این همه از نظر ابعاد و سایز صندلی‌ها هر دو ماشین بیشتر برای استفاده‌های شهری و کاربری خانوادگی مناسب هستند. دنا پلاس خودرویی در سگنمنت D بوده و در حالی که شاهین در سگنمنت C می‌باشد. در نتیجه انتظار می‌رود که فضای داخلی شاهین کوچکتر از دنا پلاس باشد. اما در واقعیت فضای داخلی شاهین به هیچ وجه کوچکتر از دنا پلاس نیست.

مقایسه مشخصات فنی دنا پلاس و شاهین:

یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که در زمان خرید ماشین مورد توجه قرار می‌گیرد بخش فنی کار است. پیشرانه مورد استفاده در شاهین نسبت به دنا پلاس جدیدتر بوده و انتظار می‌رود بهتر باشد. اما در واقعیت عکس این موضوع صادق بوده و موتور دنا پلاس کارکرد بهتری دارد. توجه داشته باشید که با خرید هر کدام از این ماشین‌ها می‌توانید وام و تسهیلات با سند خودرو دریافت کنید. برای کسب اطلاعات تکمیلی از شرایط این وام‌ها به سایت خودروشاپ مراجعه نمایید. کارشناسان ما در گروه خودروشاپ اطلاعات تکمیلی در زمینه این وام‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهند. در ادامه معرفی مشخصات فنی این دو خودرو باید گفت پیشرانه مورد استفاده در دنا پلاس EFV است. بنابراین در انتخاب دنا پلاس یا شاهین باید به نوع موتور آن‌ها نیز توجه نمود. قدرت موتور دنا پلاس 114 اسب بخار بوده و حجمی معادل 1.7 لیتر دارد. در مقابل قدرت موتور شاهین 110 اسب بخار بوده و 1.5 لیتر حجم دارد. در نتیجه بدون تردید پیشرانه و موتور به کار رفته در دنا پلاس یک سر و گردن بالاتر از شاهین است. به همین دلیل بسیاری از افراد بین این دو خودرو دنا پلاس را برای خریداری کردن انتخاب می‌کنند. البته طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده موتوری 1.65 لیتری برای شاهین در نظر گرفته شده بود. اما تحریم‌ها اجازه چنین اقدامی را به شرکت سایپا نداد. با این همه این شرکت خودروساز اعلام کرده است تا به زودی موتور تقویت شده شاهین را رونمایی کند.

تجربه رانندگی در شاهین بهتر است یا دنا پلاس:

کیفیت رانندگی که از آن به نام تجربه رانندگی نیز یاد می‌شود نیز از فاکتورهای مهم محسوب می‌شود. از نظر تجربه رانندگی بین دنا پلاس یا شاهین تفاوت‌هایی وجود دارد که در این بخش بیان خواهیم کرد. شاهین در گروه خودروهایی با سیستم تعلیق ساده قرار می‌گیرد. در نتیجه رانندگی با این ماشین نزدیک به تجربه رانندگی با ماشین‌های مولتی‌لینک هم نیست. اما چون سیستم فنربندی خوبی دارد بالانس و نرمی قابل قبولی را در حین رانندگی تجربه خواهید کرد. توربوشارژ به کار رفته در شاهین حس سرزندگی و کشش قابل قبولی را القا می‌کند. اما کات آف در دور پایین موتور و محدودیت‌های حاکم بر آن تا حدی لذت رانندگی را کاهش می‌دهد. اما سواری دنا پلاس به دلیل تاخیر پدال گاز و نبود سیستم توربو کمی کندتر از شاهین به نظر می‌رسد. این کندی بیشتر در زمان رانندگی در جاده‌های شهری محسوس خواهد بود. اما پیشرانه دنا پلاس از نظر عملکرد مطلوب‌تر از شاهین بوده و از کات‌آف زود هنگام در آن اثری نیست. نمره هر دو ماشین از نظر توان ترمزگیری تقریبا یکسان و مطلوب می‌باشد. علت آن نیز وجود سامانه چهار چرخ دیسکی در هر دو خودروی دنا پلاس و شاهین می‌باشد. با این همه بهتر بود که هر دو شرکت خودروساز از سامانه ESP در ساخت این دو خودرو استفاده می‌کردند.

قیمت دنا پلاس و شاهین:

از نظر قیمت شاهین در بازار آزاد در حدود 580 میلیون تومان و دنا پلاس معمولی حدود 630 میلیون می‌باشد. در واقع قیمت شاهین بین دو خودروی دنا معمولی و دنا پلاس ساده قرار داشته و باید با هر دوی آن‌ها رقابت کند. از نظر قیمتی تارا را نیز می‌توان یکی از رقبای جدی شاهین در نظر گرفت. 

کلام آخر:

در انتها باید گفت که انتخاب بین دنا پلاس یا شاهین کار چندان ساده‌ای نیست. با این همه می‌توان گفت که شاهین ماشینی جدیدتر و پویاتر از دنا پلاس است. در حالی که دنا پلاس از موتوری قوی‌تر برخوردار بوده و به اصطلاح جا افتاده‌تر است و بازار دست دوم بهتری نسبت به خودرو شاهین دارد./ خودروشاپ

 
 
 

منبع (source)

iranjib

 

 

 

برچسب : خودرو , دناپلاس , شاهین , مقایسه , بررسی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 12 نظر
سوم بهمن 7 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
امیر‌‌شاهین‌البرز🌹 : اگه تولید قطع شده چرا پول میگیرن؟ آیا این معنیش بغیر از اختلاسه؟ حداقل جوابگو باشن. خدایی مثل غزه شدیم.هیچکی گردن نمیگیره. 26خرداد در انتظار فاکتور🌹🌹120693
چانگان cs55 : همه مثل همیم و نمیدونیم ،باید بهش فکر نکنیم تا پیامک بیاد سوپرایز بشیم مثلا .....
Iman : سلام واریزی 21 مهر ماه هنوز فاکتور نشده. در مرحله آماده تخصیص نشان می دهد.
شاهین زمستان ۴۰۳ : برای ما پیام تبدیل نیامده چطور خودمان به جی ال تبدیل می زنیم
شاهین G : نمایندگی میگه فعلا تولید قطع شده خدا لعنتشون کنه
اهورا : به گفته کارشناس سایپا تا تاریخ 31 فروردین دادن. اما من اینجا خیلیا رو دیدم که میگن مال اسفند ماه هستن و هنوز بهشون ندادن
امیر : سلام مبارکتون باشه دوست عزیز شما تحویل مرداد بودید؟درسته؟ببخشید دی ماه ۴۹۳ چقد واریز کرده بودید؟ممنون میشم پاسخ بدید
مصطفی مقدسی : سلام کسی اطلاع داره شاهینgتا چه تاریخی فاکتور شده دوستان
x5 سفید : من هم با شرایط شما اما ۲۸ مهر شاسی شد و امروز بیمه
Samirax5 : بویی از شرف و انسانیت نبردن آخه بعد اینهمه تازه صدور فاکتور
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
نیلوفر : سلام منم پانزده بهمن پذیرش ویکم تیرماه تکمیل وجه داشتم ولی هنوز در مرحله تخصیصم شکایتم کردم ولی فایده نداره
حبیب : به سلامتی انشاالله به زودی فاکتور بشین
قباد : من مانده ام از اینکه چرا مردم خوششان میاد بهشان دروغ بگید
سایپا : کسی میدونه پیش فروش دهه فجر تکسوز تا چه تاریخی فاکتورشده؟
مالباخته سایپا : خدا خیرت بده خب دو روز زودتر تکمیل وجه میکردی خب .پای سفره هف سین ثانیه آخر دکمه تکمیل زدی 😂
سایپا : سلام دوستان کسی تاحالا پنج شنبه جمعه هم فاکتور شده ؟ ؟؟ زنگزدم شرکت گفت دوشیفته هرروز هفته همه پرسنل تولید اضافه کار اجبارب دارن و تمام تعهدات تا آخر امسال انجام میشع . بنظرتون درست گفته یا رایگان تلاوت کرده؟
اطلس : اینایی که میان میگن یکشنبه آتیش میزنم خراب میکنیم حتی اگه زندان بیفتیم اینا از خود سایپا هستن.... اینجوری میگن که القا کنن یکشنبه قراره بگیر و ببند بشه بترسید حضور نداشته باشید..... نه قراره خرابکاری بشه نه قراره شعار سیاسی بدیم و.... ما خواهان اطلس g هستیم مسالمت آمیز حق مون رو پیگیری میکنیم اصلا خود من اونجام هرکی بخواد چرت و پرت بگه مسیر رو منحرف کنه خودم و دوستام حالش رو میگیریم
کوییک اس85گانه : کوییک اس مشکل پلاک هم دارن یا فقط فاکتور وایا شکایت کنیم یا نه
امیر اریا نژاد : سلام کسی ثبت نام 1403٫11٫16 و تکمیل وجه 1404٫05٫6 کوییک gxr-l هست که فاکتور شده باشه. سه ماه دارم زنگ میزنم انگار پارس خودرو تعطیل هست. 136 و بین رهبری و ریاست جمهوری ثبت شکایت کردم و شنبه هم میرم دفتر قضایی برای شکایت. کسی فاکتور شده من لنگ ماشین نیستم اما زورم میاد این همه بی حرمتی به مردم
قباد : اگر کسی قصد داره نیسان ابی خرید بکند . مقداری مانده که قصد دارن طرح فروش بزارن و این اخرین نیسانهای ابی خواهد بود دیگه اکسنت تولید میشه ولی همین اکسنت از اخر سال یه موتور قراره بزارن روش که دو برابر این موتور قوی و زور داره و واقعا اون موتور که سوارش بشه تویوتا دیگه به خاک پایش هم نمیرسه